/spanien/barcelona/forum/13667.aspx/spanien/barcelona/forum/13667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2010-12-04 12:36
Om man kan spanska kan man följa "dramat" på länktips. Uppdatera gärna för oss som inte kan spanska.
Barcelona DM1982
2010-12-04 12:27
AzizWaysi

Mina källor är inte mycket att hurra för men det var en kommentar i totalbarca.com De brukar ha väldigt bra koll där och det är även det mest logiska. Varför skulle Barcelona åka buss i många timmar innan en stentuff match? Finns absolut ingen anledning att ge Osasuna den fördelen. Sannolikt blir det ingen match men det känns i och för sig helt ok, lite längre vila för grabbarna.
Barcelona el Maestro!
2010-12-04 11:59
Perez (secretary general Spanish federation): "At this moment, it's most likely the game will be suspended."

Kanske lika bra att skjuta upp matchen då.
Barcelona AzizWaysi
2010-12-04 11:53
DM1982
Fan! Vart läste du det?
Barcelona AzizWaysi
2010-12-04 11:50
1.70-ligan
Ja , absolut. Aja bara de kommer fram 2-3 timmar innan matchen så är jag nöjd. :P
Barcelona DM1982
2010-12-04 11:50
Det jag har läst på nätet är att de inte kommer ta tåg eller bus, de satsar på flyget. Det kan ju innebära att de inte hinner fram i tid och att matchen skjuts upp. Vi får se men som det ser ut nu blir det ingen match.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 11:41
Jasså? Lite bättre i såfall, men fortfarande en usel uppladdning inför en viktig match.
Barcelona AzizWaysi
2010-12-04 11:25
1.70-ligan.

Jag läste på sport att de kanske tar tåget.. Även om Goole translate inte är världsklass..
Barcelona el Flaco
2010-12-04 11:25
Intressant fakta; senaste gången Barça besegrade Madrid med 5-0, januari 1994, hamnade man i en djup formsvacka därefter och vann endast en av sina fem följande matcher. Man vann över Albacete på hemmaplan med 2-1, kryssade borta mot Sevilla, 0-0, och förlorade tre matcher, 2-3 på Camp Nou mot Athletic och bortamatcherna mot Real Sociedad, 2-1, och Zaragoza, 6-3 (!).

Får hoppas att historien inte upprepar sig den här gången. Pep var ju med den gången som spelare så han av alla människor borde ha lärt sig sin läxa och se till att hans spelare idag inte slappnar av allt för mycket efter utspelningen senast. Att åka upp till kalla Pamplona är långt ifrån en enkel uppgift och jag förvåntar mig en tuff matchbild. Kanske bäst att låta lite mer fysiska spelare som Keite eller Mascherano få spela från start idag.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-04 11:21
Jag har sagt det tidigare och säger det igen, att kasta upp ordet Franco för att försöka såra en omogen maräng i dagens samhälle är bara löjligt, särskilt när man inte är så insatt i det hela.

Varför ska DAGENS Real Madrid behöva stå för något som Franco gjorde? Ja, Franco var en usel mördare som gav stora fördelar till Madrid laget, men sist jag kollade så har hans kropp ruttnat för längesen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-04 11:18
Tror också inte Valencia har någon stor chans, eller i alla fall räknar jag inte med att de tar poäng på Santiago Bernabeu. Som jag skrev igår så är det ett måste att vi vinner de nästkommande matcherna för att inte tappa, väldigt onödigt, vår serieledning. Därför är det inte så kul om vi måste åka buss i 5 timmar till matchen. Som 1.70-ligan skriver så är det inte den ultimata uppladdningen inför en viktig drabbning på bortagräs(snö).

Btw så är det en riktigt rolig omgång i Liga BBVA de här två dagarna. Först idag spelar de två giganterna, vi möter Osasuna i en svår bortamatch och Real tar emot Valencia. Den sistnämnda kan bli riktigt kul.
Imorgon är det för första gången på tre år dags för det baskiska derby mellan Real Sociedad och Athletic Bilbao. Väldigt intressant match som jag hoppas jag har tid att se. Sen spelas också imorgon match mellan CL-platserna, Villarreal mot Sevilla. Där hejar jag på ubåtarna eftersom jag hoppas de hänger med i toppen så länge som möjligt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 10:59
Barca har fortfarande inte kommit iväg till Pamplona pga flygstrejken. Det ser inte bättre ut än att de måste åka buss i 4,5 timmar samma dag som avspark, för att inte behöva lämna WO. Fan, sämsta uppladdningen man kan få inför en sådan bortamatch.

Och ang Real-Valencia har jag dessvärre inte allt för stora förhoppningar. Valencia har två duktiga målvakter, men båda är skadade..
Barcelona Barcadinho.
2010-12-04 09:18
Barca4eva -

Hehe, nej jag missade inte hela filmen, kanske 10-15 min.
5 min för att skriva ner inlägget och 5-10 för att läsa alla inlägg om ämnet.

Jag kan sammanfatta kort vad jag tycker innan jag ska iväg - alla topplag gynnas av domare och förbund i stort sett. Men det kan vara upp och ner. Det känns som att Real har mer fördelar just de senaste åren och det är för att de vill vina uteblivna titlar.
Lite offermentalitet som el Flaco skrev. Den som ligger under försöker hitta på massa med knep för att vara bäst. Den som vinner behöver försvara sig mot anklagelser.

Ciao nu - kl 20 är det en svår borta match och igen behöver vi streama matchen, bara för att canal + skiter i oss eller lurat oss.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-12-04 02:25
Nina från Zaragozaredaktionen och Spanienredaktion skrev något klockrent för några år sedan.

- Att förknippa Real Madridsupportrar med Franco är som att förknippa dagens tyskar med nazism.

För oss svenska Barcelonafans så är det lite vagt att använda Francoargumenten då Real Madrid har slagit sig bort från fascismen och speciellt Spanien och framför allt att vi inte kan förstå hur förtrycket var för katalanerna och hur frizonen Les Corts (Barcelonas hemmaarena) fungerade för katalanerna.

Frågan om Madrid får fler fördelar än Barcelona? För oss är det självklart, för de är det också självklart.
Barcelonistas
2010-12-04 02:18
geegiii

Du får helt enkelt skylla dig själv när du är den som först kommer in hit och börjar provocera.

Nej du alla cules känner sig inte smått provocerade när ni madridistas nämner eran historia. ni vann 5 cl titlar för 60 årsen kom igen. Champions då var inte ens så värst konkurrens kraftig då.Kolla bara hur många år de tog för er att vinna eran nästa cl titel när bättre lag deltog i turneringen.
Real Madrid geegiii - el Madridismo
2010-12-04 02:09
Barcelonistas //

Ungefär lika moget som ditt lilla skämt om att Franco skänkte titlar till oss. Många s.k culès, speciellt nyblivna, verkar ha någon sorts förkärlek till att nämna Franco i sammband med Madrid och om hur han hjälpte dom till titlar. Men det roliga är att dom ofta "glömmer" att det var just Franco som räddade eran klubb från konkurs.

Flera offer skördades under Francos styre, inte minst katalaner. Därför undviker jag att ens dra upp hans namn då det kan vara ett känsligt ämne för någon/vissa, med någon som helst anknytning till Katalonien. Inte går du in på ett judiskt forum och drar upp Hitlers ?

Jag vet att man som culè kan känna sig smått provocerad när någon Madridista skryter över vunna CL-titlar (jag har själv gjort det, kommer antagligen att göra det fler gånger) och då är det lätt att man drar till med Franco.

Mitt sista inlägg här på Ramblan, vi lär med största sannolikhet höras igen i April månad.
Barcelonistas
2010-12-04 02:06
nu till något helt annat

va sägos om fabio coentrao i barca? hade varit intressant och se va han bidragit med i spelet!
Barcelonistas
2010-12-04 01:44
Men herregud är folk seriöst blinda eller har redan fått 3-4 pm av er i puertan. läs ordenkligt jag skrev det som ett skämt HERREGUD.
Geegii...
lägg ner jag själv och säkert många andra här har säkert släktingar i spanien. "borde du gå lägga en ros på francos grav" VÄLDGT MOGET
Real Madrid geegiii - el Madridismo
2010-12-04 01:33
Gabriel //

Nej, efter en snabb koll så kunde jag inte heller hitta något om upphäva kort eller liknande för er, historiken talar ju inte direkt till min fördel i denna diskussion. Måste nog fan ta och gräva lite djupare i detta, någon skit under naglarna måste ni väl endå ha ? Haha !

Rätta mig om jag har fel, men är inte Spaniens president uttalad culè ? Inte för att det har med saken att göra, men förhoppningsvis föregår det någons slags fiffel bakom kulisserna som med tiden kommer leda till att ni blir förpassade till Segunda División ;)

Adios Culès, vi ses i April !

Barcelonistas //

Om du är svensk-culè utan någon som helst anknytning till Katalonien eller Spanien , borde du gå och lägga en ros på Francos grav. För om det itne vore för honom, så skulle du kanske varit det du hatar mest, en Madridista.

Barcelonistas
2010-12-04 01:27
geegi ta kolla fakta

Snälla lägg ner verksamheten. 2004 åttondelsfinal mot chelsea på bridge var vi klara för kvartsfinal men chelsea gör 1 mål som aldrig borde godkänts nämligen 4-2 målet där carvalho knuffar ner valdes och det borde ha varit frispark men istället kan terry nika in i öppet mål.

Eller föra säsongens cl semifinal bleekere och benquerenca som dömde bort oss från finalen. en solklar offside på milito och bojans bortdömda mål, men cred till inter dock som spelade väldigt bra i första mötet.

Barcelona - milan jag erkänner att shevas mål borde godkänts men den som kollade på matchen vet om att barca dominerade den matchen och med tanke på de tryk man hade så hade man fixat det ändå även om shveas mål godkänts, dock bara spekulationer.

Chelsea - Barcelona

otroligt skrattretande att folk vill få det till 3-4 straffar de är helt absurt. jag kan erkänna att de var 1-2 specielt den på pique var solklar. Men vi fick spela med en man mindre i 25-30 min after en felaktig utvisning på abidal. domaren kompenserade helt enkelt fördel till barca och de gör han fan i mej helt rätt i.

att spela med 1 man mindre mot ett så jävla bra lag mot chelsea borta på stamford bridge är nästan självmord. Men jag vill även tilläga att i första mötet så blev vi bestulna på en straff när bosingwa drar ner henry i straffområdet hade vi fått den straffen så hade vi haft ett suveränt utgångsläge inför returen på bridge.

btw ditt inlägg kan inte bli mer fail 50 så hade ni franco som serverade 5 cl titlar på ett silverfat till er. nu när han är borta från jordelivet så ser man tydligt hur svårt ni har det i cl 6 årirad ute ur åttondelsfinalen haha skoja bara ;)
Barcelona Barca4eva
2010-12-04 01:22
Barcadinho.

Hur lång tid tog det att skriva det inlägget XD
AndreD
2010-12-04 00:28
Viera_marcelo

Förmodligen Barca då de brukar resa på tränings-turné där borta.
Viera_Marcelo
2010-12-03 23:32
Gamla nyheter men visste ni säkert att Pep Guardiola vill verkligen att Qatar skulle ha VM?

Vilken häftig Video med Pep och Qatars representanter
där Pep Guardiola är otroligt älskad i Qatar och de ser honom som en fotbollsidol

http://www.youtube.com/watch?v=t6mgDaXK170&feature=related

Är det någon som vet, vilka som har flest fans i mellanöstern regionen
Barca eller Real Madrid?

Barcelona Barcadinho.
2010-12-03 23:19
Jag hoppas att ditt objektivitet och sökandet efter bevis kunde spridda sig åt olika håll.
Mourinho t ex – han har anklagat DOMARNA för att de gynnar Barca, han har anklagat FÖRBUNDET för att de skickar domare som sympatiserar Barca till Barca matcher. Han har anklagat LINJEDOMARE för att med flyt blundar för offside. Han har anklagat spanska LAG som Gijon och Racing för att de ger matcherna till Barca genom att ställa med svagare startelvor.
Och allt detta har pajasen hunnit under knappt fyra månader i Spanien.

Och vad har han för bevis för alla dessa grodor som har hoppats ur hans mun?

Tydligen är det så att sådana grodor betraktas som geniala.

Varför ska du kräva bättre bevis material av en forum aktivist här?
Vi avvaktar lite tills er klubb städar hemma med smutskastning, innan vi ser till att städa här i den lilla LR med massa påhitt .

Och förresten.
Har du missat hela Villarato förra säsongen ?
Har du missat det ytterst tveksamt liga matchschema för två säsonger sen, där en blind kunde se att schemat var för reals fördel? hur kom det sig att schemat såg ut så här?
Hur kommer det sig att ni år efter år ska möta oss andra rundan på hemma plan? Då ligan ska avgöras.

Det finns massa med skit bakom kollisionerna, inte bara genom fotboll, utan också i politik. Att det inte finns klara bevis på allt betyder inte alls att allt sköts med heder.

Hur kommer det sig att Qatar fick vm 2022?
Fifa har ju undersökt alla kandidater i flera månader och de har skickat en mängd observatörer och experter att titta till. Och det var just Qatar som har fått mest kritik och visat mest brister av alla kandidater från Asien.
Och helt plötsligt vinner nationen som har fått sämst betyg hela skiten.
Det är klart att man börjar undra över hur Sepp Blatter och Co resonerar. Man börjar fundera på pengar under bordet och kontakter och mutor så klart, när saker ser konstiga och uppgjorda ut.

Nu har jag missat filmen i tv3 pga det inlägget, men skit samma. Så jäkla många reklam som gör mig bara irriterad.

Barcelona el Maestro!
2010-12-03 22:50
En repris av el Clasico börjar nu på Canal + Sport 1, om ni vill titta på. Jag ska själv!
AndreD
2010-12-03 22:46
Tror ni vi slipper alla zlatanister och deras konstanta tjatande om att näZan avgjorde El Clásico nu när Villa stänkte ditt två mål? Hade varit jävligt skönt, men tyvärr tror jag inte det. Zlatan är fan viktigare än deras egen familj verkar det som. De måste försvara honom i alla lägen, även om han var spanska ligans sämsta anfallare då han spelade i Barca.
Barcelona szhlatan
2010-12-03 22:20
Asså jävlar vad han här Hernanes(stavningen) kan lira, i mitt tycke glöm den förlorade sonen och gå efter Hernanes. Där har vi någon som kan ersätta Xavi + mer skott villig och jävlar vilket skott han har
Barcelona Gabriel
2010-12-03 22:02
geegiii - el Madridismo

Det är lugnt, sånt som händer.

Angående Milan och Scheva-incidenten så är det väl bara att instämma där, du har helt rätt angående det. Nu är visserligen detta helt irrelevant då vi pratar om principer men jag måste ändå få lägga till att jag är relativt säker på att Barça hade tagit sig till finalen i Paris det året ändå just eftersom man var det bästa laget i Europa 2006 (inte bara för att man också vann CL, utan för hur man spelade), precis som det var 2009. Men visst, det är samtidigt bara rena spekulationer, ingen vet vad som hade hänt om Schevchenkos mål hade godkänts men jag säger bara vad jag tror.

Det jag menade från första början var mer att madridfans inte ska klaga på avstägningar osv eftersom ni brukar få era upphävda i Spanien. Alltså pratar jag inte om domarinsatser, mer om hur förbundet skyddar er och drar i alla trådar som dom kommer åt för att få bort solklara utvisningar och avstägningar.

"Det ska dock nämnas att liknande situationer även förekommit hos er, kanske inte i samma utsträckning dock."

Tyvärr kan jag inte hålla med dig om det här. Jag kommer inte ihåg en endaste gång som Barças överklaganden har gått igenom, även om det varit soklara domarmisstag. Redan förra säsongen var det ju Kameni som fick sitt solklara röda kort upphävt just eftersom Espanyol skulle ställas mot oss i nästa match. Då ska man ha i åtanke att Kameni faktiskt skadade Munitis som blev borta i 4 veckor (tror jag). Samtidigt fick ni också en avstägning upphävd, på vilken spelare minns jag dock inte men jag tror att det var på Arbeloa.
Barcelona el Flaco
2010-12-03 22:00
Till skillnad från Italien och calciopoli har det aldrig funnits, så vitt jag vet, konkreta bevis på att Real Madrid har mutat domarna och fifflat bakom kulisserna. Däremot har man från Barcelona, föga oväntat, alltid varit snabba på att peka fram situationer där huvudstadeslaget har gynnats av domarna, framförallt när det har varit mot Barça, som t.ex. fallet med Guruceta i kvartsfinalmötet i den spanska cupen 1969/70.

Huruvida om anklagelserna mot Madrid från Katalonien har stämt så är det värt att notera hur det här har skiftat de senaste säsongerna. Det har alltid varit Barcelona som har kommit med konspirationsteorierna, men sedan Pep tog över har Madridmedierna kommit med skrattretande teorier, som Villarato, om det Barça systematiskt får fördelar av domarteamet och det spanska förbundet. Ett tecken på att marängerna i huvudstaden just nu präglas av ett offermentalitet?
Pedro León
2010-12-03 21:49
addeh, "enögda Real Madrid-supportrar". Väntade ord. Vad kan man annars komma med när man blir konfronterad...

PM:a mig eller kontakta det spanska fotbollsförbundet när du har mer kött på benen. Just nu skrattar jag bara åt dina påståenden...
Annons: