/spanien/barcelona/forum/13660.aspx/spanien/barcelona/forum/13660.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2010-12-02 16:59
1.70-ligan.

Glöm inte att Pedro är den ende spelaren i historien som gjort mål i samtliga sex turneringar under ett och samma år. :)
Barcelona Messidinho_10
2010-12-02 16:55
ngen vettig människa åker till Qatar på sommaren,hur kan man lägga ett fotbolls VM där,är alla delegaterna köpna
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-02 16:50
VM 2022 spelas i Qatar. Kul om ni frågar mig!

Haha, Ronaldo ska ha sagt "Vem är du?" till Pedro i måndags... Ja vem är Pedro?

Pedro Rodriguez - Killen som i två raka El Clasico har gjor något som Ronaldo inte klarat av, dvs mål. Han är också killen som hans första två år i karriären har vunnit CL, VM, La Liga, Klubblags VM och Spanska Cupen, medans Cristiano under samma tidsintervall inte vunnit något över huvudtaget.
Pedro León
2010-12-02 16:49
AndreD, ja du har tagit fel. Ja, vad är fel i att kontakta dem? Rambla~ kontaktade centralred. angånde "vita drägg" för någon vecka sedan. (Kan dock tillägga att jag inte längre har lusten att dra ärendet vidare då du låter osäker i dina anklagelser).

Förövrigt blir mitt sista inlägg här om Peps handlingar, tror inte vi kommer komma någonvart även om det såklart var intressant att diskutera det. Återigen, jag respekterar Pep väldigt mycket...
Barcelona basaric
2010-12-02 16:49
Pedro Leon

Jag måste ge dig creed för att du är här och backar upp ditt lag.. trots att ni nyligen förlorade med 5-0 mot FC Barcelona (försöker inte provocera med dessa siffror) det visar att du har hjärta för ditt lag och jag tycker att det är starkt av dig.

Men jag kan tyvärr inte hålla med dig om att Peps plan är så ond.. att han försöker först provocera Ronaldo till att Ronaldo ska göra något dumt som knuffa på honom och sedan att han har planerat att förstärka situationen.. kan tyvärr inte köpa det.
AndreD
2010-12-02 16:46
Hmm jag kanske har tagit fel person. Vad hette du då du skrev?

Haha centralred. Skämtar du eller? För vad? Hur gammal e du egentligen. Går du direkt till läraren och säger till när någon kastar en bit suddgummi på dig också?
Pedro León
2010-12-02 16:44
Rambla~, fel och fel... nja, det var trots allt en TOLKNING (finns ju ingen universell sanning) att Pep ville provocera Ronaldo, helt enkelt.

Torka vatten, ser det absolut inte ut som Pep försöker göra. Han tar sig i ansiktet för att leka skadad men ändrar sig.

"Det är ju knappast förvånande att din "tolkning" är en sådan som försöker sätta Pep i ett dåligt dage", konstig tolkning. I just den situationen tyckte jag att Pep gjorde fel, annars har jag inte något intresse av att hitta fel i Pep, som jag tidigare har förklarat.

AndreD, jag kommer omedelbart att kontakta centralredaktionen för att du sprider dynga. Jag skrev ALDRIG några könsord, och dina sista inlägg innehöll flera glada smilies & vi gick även in på sitens nya layout. Låter ju som en diskussion full av könsord, eller hur? Nåja, upp till centralred. att ta hand om detta.

basaric, ja - absolut.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-02 16:43
Haha detta är höjden av dubbelmoral. När Mourinho provocerar (vilket han gör så fort han vaknar varje morgon) så är det ok, men om Pep gör något som är någorlunda "provocerande" så är han plötsligt busen i dramat.

Give me a f*cking break.
Barcelonistas
2010-12-02 16:41
Basaric

de jag menar är att i em 2008 spelade vi med en pivote och där flött spelet på. i vm hade vi 2 ´där alonso var för ´mycket.

Mittfältet borde vara så här i landslaget Iniesta--Busi..Xavi och ingen alonso!

Pedro Leon

inte bara de byttet jag syftar på i vm finalen. utan matchen i måndags busquets fullständigt lekte med erat mittfält, alonso snälla sig mig va gjorde han?
AndreD
2010-12-02 16:40
pedro leon

Hehe det var inte jag som började använda könsord ;) dina var jävligt roliga att läsa
Barcelona basaric
2010-12-02 16:38
Pedro Leon

Så du tror att Pep ville filma men att han ändrade den tanken 1 sekund efter?
Barcelona Plaza_Catalunya
2010-12-02 16:37
Olevall / Du kan inte ha sett matchen ser jag i ditt inlägg.

Jag hade fått för mig att Pepe var största svinet i Madrids försvarslinje, men ack så fel jag hade. Den nyanlände Carvalho är faktiskt helt sjuk. Jag förstår verkligen om man väljer att spela nästan på gränsen till fult i varje närkamp mot en spelare som Messi. För att få honom ur balans, tappa fokus och så vidare. Men efter han åkt på en rejäl flygtur ska man verkligen inte gå och skälla på honom, klart man reagerar som Messi gjorde då.

Sen en annan situation när Carvalho är framme igen. Messi stjäl bollen av Ramos och sätter fart, Pepe bryter Messis försök till dribbling, och när Messi sitter på marken efter närkampen kommer Carvalho och sätter medvetet knäet i Messis bakhuvud ca 3 sekunder efter Pepe erövrat bollen och sprungit därifrån! Det är så långt ifrån fairplay man bara kan komma! Usch så vidrig spelare..
Barcelona Rambla~
2010-12-02 16:35
Pedro León

Men sluta nu. Du har ju fel. Det var inget inkast alltså gjorde Pep rätt. Dessutom, han torkar av sig i ansiktet. Om det är från vatten vet jag inte, men inte fan försöker han låasas vara skadad eller liknande.

Det är ju knappast förvånande att din "tolkning" är en sådan som försöker sätta Pep i ett dåligt dage. Inte det minsta förvånande. Provocera? Om det ände hade varit sant så hade jag varit lycklig. En sådan som Ronaldo ska klara av att bli provocerad för det är något han dagligen utser andra människor för.
Pedro León
2010-12-02 16:35
basaric, min tolkning är att Pep inte kastade iväg bollen för att han ville ha den på platsen där frispaken begicks utan helt enkelt för att provocera Ronaldo och sedan försökte han få Ronaldo i ett illa läge genom att låtsas som om han fick ont i huvudet, och när han förstod att det inte skulle gå hem började han klia på sig. (Jag skrev att jag inte vill "inte gå in mer än så" på händelsen, notera!).
Barcelona basaric
2010-12-02 16:31
Pedro Leon

Förstår inte vad problemet är? Ronaldo vill ha bollen för att han tror att det är inkast och Guardiola kastar iväg bollen till platsen där frisparken begicks. Du ser ju att Alonso är där, och det är Alonso som blir tacklad av Alves.

Om du inte vill gå in på det, varför ens ta upp det? Hade Guardiola velat filma så hade han lagt sig, och inte kliat sig i ansiktet.
Barcelona basaric
2010-12-02 16:28
Hyder

Jag vill faktist skriva likadant.. men orkade inte starta en disskution. Men nu när du redan har gjort det så håller jag med dig till 100. Det känns som att man kan gång på gång agera fult ute på en fotbollsplan framför miljoner och sen dagen efter ringa upp spelarna i motståndarlaget och be om ursäkt. Sen går man och gör en intervju som man vet kommer publiceras och man vet att dom flesta kommer läsa den, där man säger att man är ledsen, att man inte visste vad man gjorde.. att man mår dåligt osv osv.. och så är men helt plötsligt en ängel för att man har förstått sina misstag.
Pedro León
2010-12-02 16:25
basaric, fast Guardiola kastar fortfarande "inte iväg bollen där den ska ligga". Och om den nu ska ligga där bollen hamnade, varför ens göra en sån onödig sak? Det är ju uppenbart att man ser det som provocerande.

Att sedan Pep tar sig i ansiktet, för att sedan låtsas som om han vill bara klia på sig, vill jag inte gå in mer än så på!
Barcelona Hyder
2010-12-02 16:24
Rambla~

Att Ramos ringde upp Xavi och Puyol dagen efter ser jag inte som något speciellt storsint. Han hade ju inget val kändes det som. Två ledargestalter i landslaget som man helst inte kan vara ovän med. Hade dem båda inte varit landslagskamrater är jag otroligt skeptisk till om Ramos hade ringt dem. Sedan att han säger att han inte menade att skada Messí och att han aldrig gått in för att skada någon under sin karriär är rent bullshit, det vet ju till och med Ramos själv.

Det var väntat att han skulle be om ursäkt men det betydde inte speciellt mycket i bemärkelser av storsinthet och heder. Om man frågar mig, det vill säga.
Barcelona basaric
2010-12-02 16:19
Pedro León

Kolla på Alves frustation.. vad visar den? Att han är missnöjd över att han fick en frispark emot sig eller hur? Kolla på vart han kommer ifrån.. det visar att frisparken var lite längre bort än vart Ronaldo trodde att han skulle ta inkastet ifrån. Jag tror att det är Alonso som blir fälld av Alves.. och du ser vart Alonso vill börja spelet ifrån.
Pedro León
2010-12-02 16:14
AndreD, mycket riktig påstod jag det och skrev exakt vilka händelser jag talar om (det gör han inte till en filmare, dvs. en som ständigt filmar).

Pojkvän? Sorry, mannen. Jag är inte lagd åt det hållet. Och varför ska man ständigt ta upp argument "men du är ju bög, du gillar ju Ronaldo!" i en Ronaldo-diskussion? Du gör det ständigt... och dina PM sist var skrattretande. Hoppar på mig för att jag tycker att Benz & andra personer får ha det roligt med glädjedamer, så länge det är tillåtet.

basaric, nu vill jag inte fokusera för mycket på kritiken mot Pep då jag alltid gillat han som spelare, tränare & som människa. Men "Guardiola kastar iväg bollen där den ska ligga"... fick mig att fråga mig själv vad du talar om. Ta dig en titt på videon, snälla...

(Till resten av dina inlägg säger jag "ok" - vi delar tydligen inte samma åsikt om uttalanden.)
Barcelona basaric
2010-12-02 16:13
Pedro León

Ja, han säger att Barcelona kommer slå Real Madrid igen eftersom han TROR att om Barcelona spelar som dom gjorde i 2-6 matchen så ska man inte kunna förlora. Jag tolkar det så.. och jag är beredd att hålla med han. Spelar du som Barcelona gjorde den gången så är det ju nästan omöjligt att inte vinna.

Jag tar inte åt mig det Mourinho säger inför matcherna.. det är så han fungerar.. Han försöker få motståndarlaget urbalans innan matchen och verkar tro att han kan vinna på det varje gång.

Vi låter Özil vara.. jag ger mig på den punkten eftersom att jag tyckte att han var en fin och ödmjuk spelare innan han kom till Real Madrid.. tyckte det även i Real Madrid tills jag läste intervjun, men om det nu inte stämmer så har jag ingeting emot Mesut.
AndreD
2010-12-02 16:12
Busquets är bättre än alla mittfältare i Real. Varför kan de trångsynta marängerna aldrig inse det?
Barcelona Jekovsky
2010-12-02 16:07
Olevall

Jämför dem två händelserna du tar upp med Ramos-incidenten på slutet, och alla andra gånger Real-spelarna bara sparkade ner Messi mfl. Arbeloa måste ha missuppfattat att det var el Clasico, inte K1-galan.

Alltid lika roligt när Real-fansen kallar Busquets för medioker, cracks me up. Visst, han är ingen Xavi, men har man startat och vunnit en CL och VM-final är man inte medioker.

Barcelona Rambla~
2010-12-02 16:06
Oavsett vad man tycker om Ramos och hur fult han uppträdde i måndags, så ska faktiskt han ha kred för att ha ringt upp både Xavi och Puyol för att be om ursäkt. Hans handlade ursäktas inte men det är bra att han insåg att han gick över gränsen. Det händer alla någon gång att det brister under sådana omständigheter. Gudarna ska veta att det även finns fd barcaspelare som betett sig illa under vissa matcher genom åren. :)
AndreD
2010-12-02 16:01
Pedro leon

Du påstår att Messi filmar? Han filmar en gång varje säsong och du säger att han filmar hela tiden. Håll dig till din pojkvän ronaldo istället
Barcelona basaric
2010-12-02 16:01
Olevall

Nu var det ju så att Pep hade rätt.. Ronaldo trodde att det var inkast och ville köra igång spelet snabbt, men det var ju inte inkast.. det var frispark till Real Madrid och Guardiola kastar iväg bollen där den ska ligga. Sedan så får ju Messi Carvalhos axel i ansiktet, det kan ingen förneka.. tackligen däremot var klockren.
Barcelona Rambla~
2010-12-02 16:00
Olevall

Du tar upp enskilda situationer som är vardagsmat i en så intensiv match som el Cláscio. Vadå omoget Pep?´Han heter så och inte det töntiga filosofen du apar efter Zlatan. Pep höll upp bollen framför Ronaldo långt innan han kastade/släppte den. Varför tar inte Ronaldo helt enkelt bara bollen istället för att först ge sig på Pep med en knuff. Det var ju knapast så att Pep gömde den bakom ryggen. Jag lovar, hade Mourinho gjort samma sak, hade alla ropat vad cool han är och vilket geni. Det är den vanliga visan.

Ja, det var en hård tackling från Carvalho. Om den nu trots allt var regelrätt, vad är det som säger att Messi måste stå upp? Han blir ju faktiskt höfttacklad och kanskie helt enkelt tappar balansen? Inte fan ska han behöva få höra av Carvalho att han filmar.

Mes que un club, indeed? Du kanske ska ta och lära dig vad det uttrycket står för innan du kritiserar det. Vore inte det lämpligt?
Pedro León
2010-12-02 15:57
basaric, du fick en länk till hela artikeln och hela stycket fanns med från början. Finns ingen anledning att kopiera in hela citatet hela tiden. Men här har du hela citatet igen:

"I suppose they’ve been really fired up against us ever since our 6-2 win in the Bernabeu (in 2008/09) but I think, if we play the way we’re capable of, we’ll definitely beat them this time too"

Messi säger ju " but I think, if" (notera sammahanget "think" används i), att om Barca spelar på samma nivå som de är kapabla till, så kommer dem DEFINITIVT att slå Real den här gången också. Absolut inga ödmjuka ord från hans sida, men samtidigt ser jag inga fel i uttalandet (vilket jag sagt 3-4 gånger nu).

"But I know how to play against Barcelona. If you impose your own style on them and make it difficult for them, half the battle is won", det var alltså det du hade problem med? Vad exakt är fel i det han säger?

Angående Özil. Som jag kan se är citaten hämtade från samma intervju som den realmadrid.com skriver om. Det är ju inte bara Crunchreports som förvrängt Özils ord, FK och fler andra tidningar gjorde samma sak.

Givetvis bör man i första hand använda sig av officiella hemsidor, dvs. i det här fallet realmadrid.com

Barcelonistas, nu vet jag inte vad exakt del Bosque hade i tankarna bytte ut Alonso - och detta säger jag utan vilja starta ett snöbollskrig om vem som är bäst av de två - men att helt sonika anta att Busquets är bättre än Alonso för det bytet gjordes i VM-finalen tycker jag är konstigt.

Denna "sopa" du talar om är samma "sopa" som, precis som basaric påpekar, EN av många anledningar bakom Spaniens framgång.

Och "sopan"/"dussinliraren" Alonso är samma man som tillsammans med Gerrad & Masch utgjorde ett av de starkaste mittfälten under 2004 och några år framåt (idag spelar väl Pool med Lucas/Poulsen & Meireles som ersättare, eller något liknande).
Barcelona basaric
2010-12-02 15:52
Barcelonistas

Nu får du ge dig.. kom ihåg att du snackar om en spelare som vunnit CL, EM och VM. Han har varit med i spaniens trupp ett bra tag och han var med och tog EM-guld 2008. Han är absolut ingen sopa, han är en av världens bästa på sin possition faktist.. sen så tror jag att Xavi/Iniesta/Fabregas är dom enda som har bättre passningar än Alonso.

Till slut.. vad menar du med att vi får tillbaka det goda spaniien igen om dom kastar ut "sopan" alonso? Spanien som landslag blev bra 2008 och då var Alonso med ska du veta.. det var inte Busquets.
Spanien Olevall
2010-12-02 15:50
Jag reagerade på en gästkrönika jag läste nyss, den var skriven av en barcasupporter efter El Clasicó. Han skriver: "I Barcelona säger man att man ska vinna tre gånger, man ska spela vackrare, vinna på resultattavlan och vara sportsliggare. Ikväll bjöd inte gästerna upp till kamp, inte i någon av matcherna. Ikväll var det inte el Clasico, som en god vän sa, ikväll var det el utclasico."

Jag kan börja med att säga att jag är oberoende och håller varken på Barca eller Real. Det känns inte som att Barcelona vann kampen i att vara sportsliggare än sina motståndare, Det börjar med att "Filosofen plockar upp bollen och kastar bort den istället för att ge den till Ronaldo (moget Pep).
Sedan blir Messi tacklad av Carvalho, något hårt men endå regelrätt. Messi går fram och pratar med portugisen som vänder sig om och lyfter på axlarna. Messi ser då läget att ge gult kort till en mittback i motståndarlaget och slänger sig på marken och håller för ansiktet.

Mes que un club, indeed
Annons: