/spanien/barcelona/forum/13658.aspx/spanien/barcelona/forum/13658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-12-05 16:27
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

På tal om Depor så vill jag även lyfta fram det andra laget från Galicien, Celta de Vigo. I slutet av 90-talet hade även de ett väldigt imponerande lag som i sina bästa stunder kunde spela lika underhållande som Barças dåvarande lagbygge. Celta vann förvisso inte någon titel som sin lokalkonkurrent Deportivo, men det mittfältet de hade på den tiden var en njutning att skåda; Karpin, Mazinho (Thiagos och Rafa Alcántaras pappa), tsaren Mostovio, Makélélé och Gustavo López. Fuck me! Dessa fem herrar kunde både försvara och anfalla som en enhet.

ElTriplete/

Om du syftar på Espanyols seger i Copa del Rey så var det 2005/06 som de vann. Och ja, de hade ett väldigt bra lag då, men jag kan inte minnas deras färd till finalen eller vilka de fick möta. Finalmoståndaren Zaragozas färd var i mitt tycker lite mer imponerande med tanke på att de slog ut både oss och Real Madrid.

addeh/

Pellegrinis Villarreal var definitivt ett sevärt lag. Den gula u-båten hade aldrig nått de höjderna förr i klubbens historia och att få följa de i Champions League var otroligt. Väldigt sympatisk klubb.
Atlético addeh
2010-12-05 16:20
el Flaco

Ett lag som borde nämnas är Villarreals från mitten av 2000-talet då dem skördade framgångar i Europa. Med spelare som Riquelme & Forlán hade dem ett riktigt slagkraftigt lag. Minns bland annat när de slog ur Inter ur Champions League och var en missad straff ifrån att ta sig till finalen i samma turnering 2005/06.

Om inte minnet sviktar så förlorade vi en blytung match på El Madrigal just den säsongen med 3-0, då Forlán var planens gigant och gjorde två mål. Vi är så bortskämda med vinster genom åren att sådana matcher ettrar sig fast i minnet.
Barcelona ElTriplete
2010-12-05 16:12
El Flaco

Nu vet jag inte så mycket om just Espanyol men deras färd till final 2005 kanske kan vara något intressant? Det var väl stort för dem?
Canaletes
2010-12-05 16:02
Jag tippade ändå på att Xavi vinner Ballon d'or till 4.00 hehe 250kr.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-05 16:01
el flaco

Djalminha tillsammans med Valeron, Makaay, Mauro Silva, Manuel Pablo, Fran, Donato, Naybet och sen Luque... Vilket lag dom hade då.Helt underbara att titta på. Du minns säkert deras CL-vinst mot Milan.

Jag vet inte vilka lag dom har tagit upp innan men Mallorca under Cupers ledning var bra. Då Barca vann CdR under van Gaals ledning för 12 år sen så var han tränare. De gjorde en jäkla bra match men Barca vann på straffar, Dani avgjorde om jag minns rätt.
Atlético addeh
2010-12-05 15:39
Nu tror jag dock inte FIFA eller France football tar hänsyn till tidigare år, men hur som helst har Xavi ändå grymt stora chanser att vinna priset. Sett över hela året tycker jag faktiskt Xavi hållit den jämnaste nivån.

Hade inte Andrés varit skadad i våras tror jag inte det hade varit något snack om vem som skulle vinna priset. Kanske hade vi stått där på Bernabéu och firat ännu en CL-titel, vem vet. Den lille vampyren är helt magiskt match efter match och ända sedan VM-slutspelet tycker jag han, tillsammans med Messi, varit de bästa spelarna av de tänkbara vinnarna.

Alla har väl olika åsikter när det gäller detta. Som jag ser det är det knivskarpt vem av Xavi och Iniesta som ska vinna priset. Messi och Sneijder ska inte räknas bort heller, även om den sistnämnde varit totalt osynlig under hösten.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-05 15:31
Sett till betydelse och prestationer genom åren så ska Xavi vinna i min bok. Ta bort Xavi från Barcelona och länken mellan backlinjen och anfallet försvinner helt och hållet.

Xavi for the win!
PedroRodriguez
2010-12-05 15:26
Ja men det verkar som om att Xavi elr Iniesta vinner Guldbollen. Jag menar, ett VM guld väger mer än en trippel i klubblaget verkar det som. Och kollar man deras prestationer i deras individa klubblag så är Xavi nr 1 tkr jag men blir inte förvånad om t.ex. Messi tar den.
adil,
2010-12-05 15:18
Kan det finnas någon sanning i det här? Isåfall hamnar Sneijder till och med utanför top 3. Vågar nästan gratta Iniesta eller Xavi redan nu. Men än ska vi inte ropa hej.
Atlético addeh
2010-12-05 15:15
RDAM/

Gracias amigo.
Barcelona el Flaco
2010-12-05 15:15
Missade matchen igår, men Pep Guardiola ska tydligen ha upprepat samma startelva matcher i rad för första gången sedan han tog över som huvudtränare för Barcelona. Säger väl en hel del om hans förkärlek till rotationer.

I övrigt så ville jag bara kommentera att jag tycker om Spanienredaktionens julkalender där de hyllar klassiska lag genom åren. Såg att de skrev om Deportivo för någon dag sen och det vara bara mer än rätt. I slutet av 90-talet och i början av det nya millenniet presterade de en underbar fotboll och vem kan glömma bort geniet/galningen Djalminha. En humörspelare som, när han hade en bra dag, kunde svara för de mest sjukaste konsterna med sin vänsterfot.

Vilka andra lag hade ni valt att lyfta fram, som redaktionen ännu inte skrivet om?
Barcelona AzizWaysi
2010-12-05 15:05
Jag hoppas Xavi får guldbollen. Sen EM 2008 har den där mannen varit riktigt bra. Han blev EM;s bästa spelare, han var med och vann en sexling med Barca. Han vann VM med Spanien. Någon gång måste han få sitt erkännande som världens bästa spelare. Just nu är han iaf 1:a på sin position.

Hade inte Argentina åkt ut i VM så hade jag sagt Messi, men eftersom Xavi vann VM med Spanien och var bra hela förra året så hoppas jag Xavi vinner. Messi och Iniesta är unga, det finns gott om tid för de. Xavi har inte många år kvar av kärriären , de här är hans enda chans att vinna den tror jag.
Barcelona R.D.A.M
2010-12-05 15:02
On 6 December 2010, FIFA and France Football will announce at a media event in Paris the names of the three men and three women, as well as the three men’s coaches and three women’s coaches, who have received the most votes.

http://www.fifa.com/ballondor/media/newsid=1323915/index.html
Atlético addeh
2010-12-05 14:59
“Even if there are 23 players in the running (for the Balon d’Or), the winner has to be a Spaniard. It would be logical, as they won the World Cup, which is the decisive tournament for this award. I would give it to Iniesta, as he impressed at club level with Barcelona and also scored the goal that gave Spain the World Cup in the Final.“

Citerat Fabio Cannavaro, som för övrigt vann Ballon d'Or 2006.
Atlético addeh
2010-12-05 14:55
el Maestro!

Naturligtvis skulle Andrés inte vinna enbart för att han avgjorde VM-finalen. Enligt mig var han bäste spanska spelare under VM med konkurrens från David Villa, och i höst har han varit näst intill ostoppbar.

I artikeln som R.D.A.M länkade står det "Topp tre offentliggörs först i morgon". Jag har sökt utan framgång, är det någon här inne som sitter inne på information om det verkligen offentliggörs redan imorgon vilka tre som står på pallen?
Barcelona R.D.A.M
2010-12-05 14:52
Hoppas verkligen att våra spelare är i topp 3. Iniesta är min favorit, men blir lika glad om Xavi eller Messi vinner :)
Barcelona el Maestro!
2010-12-05 14:47
Om Iniesta vinner Ballon d'Or så är det inte bara att han avgjorde finalen utan på grund av att han har presterat otroligt bra framför allt i slutspelet.

Se min länk.
Atlético addeh
2010-12-05 14:42
R.D.A.M/

Ingen omöjlighet att Iniesta vinner FIFA Ballon d'Or, han har varit min favorit hela tiden och det vore han värd. Men just det som står i artikeln känns mer som ett önsketänkande för jag är tveksam om pallen består av bara Barcelona-spelare, vilket kanske vore rätt ändå.
Barcelona De Goda
2010-12-05 14:42
Intresant läsning

http://osynligahanden.blogspot.com/2010/11/i-skuggan-av-el-clasico-den-naiva.html
Barcelona ElTriplete
2010-12-05 14:41
R.D.A.M

Om de uppgifterna stämmer är jag otroligt glad. Inte bara för Iniestas skull, utan för att det är tre Barcelona-spelare i toppen och till och med det är en stor åstadkommelse.
Barcelona R.D.A.M
2010-12-05 14:33
Iniesta får guldbollen? Se länktips.
PedroRodriguez
2010-12-05 14:26
Hetfield

Haha kungligt med Beyonce, själv föredrar jag Mrs Fox:)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-05 14:03
Jag håller med om allt Barcadinho sa, stäng forumet för utomstående. Detta börjar bli löjligt, jag vet att vissa maränger menar väl, men 99 % av diskussionerna handlar bara om kukmätning i slutändan mellan oss och de.

Visst, i en perfekt värld så ska man kunna ha en konstruktiv diskussion med en maräng, men i en perfekt värld så hade jag vaknat bredvid Beyonce varje kväll.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-05 13:59
Ja ja - bestäm som ni vill. Jag respekterar hur Red tänker.
Jag vill bara skriva min åsikt om saken.

Ha en bra dag.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-05 13:57
Sen är vissa oroliga att vi kommer att dunka varandra i ryggen. Men det händer inte så hela tiden.
Vi har tillräckligt med olik tänkande Barca medlemmar.
Vi har inte varit överens om yaya-Busqi förut och inte heller överens om Maskens roll, vi har inte varit överens om Pep i olika situationer (värvningar tex eller byten), vi är inte övernes om nya värvningar eller om Messi ska vara på kanten eller inte. Vi är inte övernes om Alves är en filmare eller inte.
Ja, det finns mycket som vi tycker olika båda om Barca och andra ligor och fotboll överhuvudtaget.
Men med maränger blir det enbart real-barca jämförelser som glider ofta till en sandlåda nivå.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-05 13:36
Ursäkta - men tycker ni verkligen att sådana låtsas diskussioner är givande?
Alltså, diskussioner med maränger.
Folk försvarar ett öppet forum genom att se på de som verkligen håller en bra diskussionstråd. Men det händer nästan aldrig.
Det är ju samma sak hela tiden, jämförelser och jämförelser. Vem orkar med en ny Chelsea diskussion och vem orkar och försvara en utklassning med 5-0.
.
Det går knappt att skriva något utan att hamna i ett försvarsläge eller jämföresler.
Jag tycker att det räcker med de tjafsen som vi själva har mellan oss.
Att ha ett öppet forum gör det bara värre.
Att ni tror på en normal fotbolls diskussion med andra är naivt.
Det händer nästan aldrig här.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-05 13:17
Thiago Alcantara

Jag har skrivit det innan. Dagarna efter el clasico är de alltid helt nere och erkänner flera gånger opm att vi är det bättre laget.
När det sen har gått en vecka börjar de inbilla sig själva att det faktiskt inte var så farligt och att Barca hade en jävla tur som vann med, i det här fallet, 5-0. Om ett år kommer de säkert säga att Real ägde matchen och att de var mycket bättre.
T.ex om du frågar en maräng om de två senaste klassikerna på Camp Nou innan den här så kommer de säga att de spelade ut oss. Real-fans måste vara de mest patetiska som finns.

Sen så får man egentligen inte kopiera från Puertan, men det är en annan historia:)
Barcelona FC BARCELONA <3
2010-12-05 13:10
MADRID 1902

Hahah är du rolig det va 94, vi har inte en ända spelare kvar från det laget.
du kan inte jämföra 2 år med 16 år din dumma jävel
Barcelonistas
2010-12-05 13:06
thiago alcantara

Barcelona - Real madrid är den största utskåpningen jag någonsin sätt. de vet dom mandriungarna om att dom blev förnedrade.

de var närmare 7-0.8-0 än 5-1.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-12-05 13:05
MADRID 1902 //

"Det är fotboll ibland torskar man ibland vinner man.Fortfarande har vi mer både i ligan och ute i Europa än er"

Kommer inte glömma Dhinhos show på Bernabeu, men jag kommer inte heller leva på hans show. För mig är de nya som gäller, dhinhos show hade betytt lite om ni vann med 5-0 eller 2-6. Att du lägger en sån proaktiv kommentar efter 5-0 FÖNEDRING DE ÄR LÖJLIGT.Ibland vinner man och ibland förlorar man, men sällan blir man fönedrad av den värsta antagonisten, de va de ditt käre lag blev.

Edit: Chelsea försvara sig med en man mer i 67 min på hemmplan då förtjänar man inte att vinna .De kunde ha stängt matchen för länge sen på egen hand isället för att klaga på dommarn.

Gå och åk pulka så du kan lugna ner dina nerver, Bitter de är precis va du är!
Annons: