/spanien/barcelona/forum/13656.aspx/spanien/barcelona/forum/13656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2011-01-17 13:21
Hetfield/

Mascherano är definitivt för bra för att sitta på bänken och han hade nog platsat i startelvan för de flesta lagen. Men eftersom jag gillar hans spelstil och ödmjuka personlighet vill jag helst se att han stannar, framförallt när han själv inte verkar sända ut signaler på att han är missnöjd med hans brist på speltid så här långt. Han sa ju redan när han anlände att han var medveten om att han inte skulle få starta alla matcher.

Vad sägs om att sälja el Jefecito om något år när Romeu, förhoppningsvis, tar klivet upp till A-laget?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-17 13:15
På tal om ingenting, det sägs att Marotta (Juventus) ska storsatsa under sommaren och det pratas om en hel del spelare som ska till Juventus: Benzema, Tevez, Torres men den allra intressantaste namnet för oss är just Mascherano.

Don't get me wrong, jag tycker att Mascherano har gjort det grymt bra, men är han inte lite FÖR bra för att sitta på bänken? Vore det inte klokt att ta t.ex: 30 miljoner för honom och köpa en lite äldre herre som nr.2 bakom Busquets? Det är i alla fall värt att tänka på saken.
Atlético addeh
2011-01-17 13:12
Väldigt trist att Sergi Roberto skadade sig, hade hoppats att han skulle få lite speltid mot Betis på onsdag men den chansen finns numera inte.

Om det "bara" rör sig om 10-15 dagars frånvaro för Alves ser jag inte det som något problem. Dels behöver han lite vila och Adriano får nu ett ypperligt tillfälle att visa framfötterna då han är säker på en startplats 2-3 matcher framöver. Dessutom blir det ytterligare en plats ledig på bänken, vågar man hoppas på att Pep plockar med Thiago mot Racing? Först måste nog ynglingen göra en bra match mot Betis.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-17 13:09
Väldigt skönmt att kunna dra i från marängerna ytterliggare och nu leda med fyra poäng. Det låter kanske inte mycket, men i La Liga där det inte händer så ofta att Barcelona eller Real Madrid tappar poäng så kan det bli avgörande, nu har vi till och med råd att förlora en match. Jag hoppas vi sparar den till ett lite senare tillfälle.

Det var väl i alla fall bra att Dani Alves inte blir borta så länge? Jag menar, han missar returen mot Real Betis och nästa veckas ligamatch. Sen kan han nog ta sig tillbaka till matchen om två vecor, då hans läkekött är helt gudomligt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-17 12:37
Alves skada kan vara bra för honom, nu får han en chans att vila för att snart börjar ligan dra ihop sig kombinerat med CL spel (han lär inte starta i CdR).

Det Adriano är bättre på är hans inlägg och skott, så jag hoppas att vi får se mycket av den varan. Förövrigt, jag vet att jag klagar på Bojan en hel del men igår så gjorde han ett grymt inhopp. Visserligen var matchen redan död och motståndaren var inte det bästa, men han visade vilja och hunger.
Barcelona el Flaco
2011-01-17 11:13
Skön att höra att Milito stannar säsongen ut åtminstone. Tydligen ska hans agent sagt till Catalunya Radio att en av anledningarna beror på att hans lagkamrater lyckades övertala honom att stanna. Uppenbarligen är el Mariscal väldigt omtyckt bland spelarna och Puyol uttryckte sin belåtenhet efter matchen: "Det är en bra nyhet. Jag är glad för lagets skull och hans egen. Han är en viktig spelare och han kommer bidra med hjälp under resten av säsongen".

Tråkigt bara att Dani Alves skadade sig, men vi har å andra sidan Adriano som är en duktig spelare och som förhoppningsvis kommer ta sin chans de kommande matcherna. Adrianos högsta nivå är möjligtvis inte lika bra som Alves, men jag är ändå inte orolig. Det hade ändå inte gått att hitta en fullduglig back-up till Dani. Den enda som kan ersätta honom när det gäller till löpningar, intensitet och explosivitet är hans egen skugga.

På tal om skador så verkar det som att Sergi Roberto kommer vara borta i ca tre veckor pga en skada i lårmuskeln. Han kommer genomgå en läkarundersökning idag för att ta reda på mer detaljerad när han kommer kunna återvända. Ännu ett tungt avbräck för Luis Enrique. Sedan tidigare är även Víctor Vázquez och Oriol Romeu skadade och dessutom är Thiago nästan alltid preliminärt uttagen till A-lagets matcher. Detta lär säkert innebära att Jonathan dos Santos kommer få mer speltid framöver och kanske även Rafa Alcántara, a/k/a Rafinha, som just hoppade in senast istället för den skadade Sergi Roberto.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-01-17 10:55
Såg att Jean Marie Dongou målade för Juvenil A och killen är född 1995! Rätta mig om jag har fel men var inte han hela La Masias skyttekung förra säsongen? Hur som helst verkar han vara en fantastisk talang med grymt målsinne. Jag förstår att man funderar på att skicka iväg Icardi till Italien.
elbraco
2011-01-17 10:02
oui, monsieur, monsieur, je m'appelle Henryyy!
Barcelona Ronaldinhoism
2011-01-17 04:30
Grabbar kom och tänka på en sak.
Minns ni artikeln om Madrisimon som skulle komma?
Haha, när kommer den?
Delarocha
2011-01-17 01:37
Han älskar Barcelona förmodar jag?

Den här är annars rätt skön med.

http://www.youtube.com/watch?v=O7NIZifWVqU&NR=1&feature=fvwp
Barcelonistas
2011-01-17 01:35
haha aa fan, kolla bara hans reaktion när iniesta gör 1-0.

herregud tänk er han här hur han reagera när iniesta gjorde 1-1 på bridge.han kan inte varit långt ifrån en hjärtattack skulle jag tro hehe.
Delarocha
2011-01-17 01:16
Like a jedi knight! NO better then that! A templar knight!

Alltså, är han från himlen sänd eller?

Det e fan Alan Partridge klass på hans kommentarer.

"Pedro with the ball and Villa in support...but he doesn't need him. He needs him like a fish needs a bicycle"

Är annars en klassiker.
Barcelona Barca4eva
2011-01-17 01:10
Ray Hudson regerar!

Härlig vinst som sagt och nu längtar man till Cdr-matchen på onsdag där jag förhoppningsvist äntligen får se Afellay spela mycket. Affe, Thiago, Bojan och Co...intressant.

Bona nit!
AndreD
2011-01-17 01:03
Haha det låter alltid som han (Ray Hudson) ska skita på sig när han kommenterar :P
Delarocha
2011-01-17 00:10
Ah den galna skotten som kommenterar. Helt störd jävla dialekt han har.

Duglig tackling Busquets gör i samband med 2-0 målet. Herregud vad Sergio är bra
Barcelona barcafan86
2011-01-17 00:08
spekulationen verkar ara grundad i att en Barcelona scout satt på läktaren, skulle inte tro att det är något att ta på för stort allvar
Barcelonistas
2011-01-17 00:08
Barcelona 4-1 Malaga highlights med galna komentatorer sjuka är dom!!!!
Barcelona Gio Style
2011-01-17 00:07
Blaugrana91/
Jo han är riktigt bra. Men i den formen Pedro befinner sig i så petas han knappast =P
Delarocha
2011-01-17 00:07
Gio style

Stämmer garanterat inte.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-17 00:04
Gio Style

Haha det är Goal.com, ingen trovärdig källa om jag säger så. ;)

Dock verkar Alexis Sanchez vara riktigt bra, men som du sa ser ingen anledning till att ha honom i Barca.
Barcelona Gio Style
2011-01-17 00:01
Kan väl ändå inte stämma? Vad ska vi med ytterligare en anfallare/ytter till i truppen? För jag vill inte att vi värvar en spelare som ska få agera bänk för 25 milj Euro
Barcelona Blaugrana91
2011-01-17 00:00
Grym match som vanligt kanske man får säga! :D
Kul för Villa att göra 2 mål, lite synd dock att Messi inte fick göra något mål idag, men detklart han är väl lite mänsklig allafall. ;)

Blev för övrigt väldigt nöjd med både Afellays och Bojans inhopp, känns som att Bojan blivit bättre sen Afellay kom, känns som han ger mer. i varje match! Gällande Afellay så känns det som han blir bättre och bättre för varje match! Hoppas både han och Bojan får starta i cupen!

Skönt att läsa att det inte var någon allvarlig skada på Alves, 10-15 dagar är inte så farligt.

Härligt att Real tappade poäng också!
Barcelona Antonio Puerta
2011-01-16 23:57
Grabbar märker att vissa här inne säger att 4-1 är okej ?, vi har blivit för bortskämda med 5-0, 5-0 och 5-0. Vi borde se det ljusa i allt det är fortfarande 4-1 är grymt bra bara att fortsätta !

Visca Barca !
Barcelonistas
2011-01-16 23:52
Man slutas aldrig förvånas av den där bögfelt...

Men idag håller jag med er så hade kåmark rätt med det mesta. Vi har flera spelare som kan göra mål Messi,Villa,Pedro, ( och även iniesta har börjat göra många mål nu). Vi har en klart och tydlig spelide, medans i real så är allt mer på chans och kontringar, och man vinner sina matcher mer på inviduella prestationer.

Med ett sånt spel för deras del håller ej i cl de bara o kolla dom senaste åren hur de gått för dom. Sen att mou vill göra real till ett inter/chelsea är ett big fail, real har långt ifrån dom spelarna för att vara ett sånt fysiskt lag som chelsea tex.
Delarocha
2011-01-16 23:38
Kåmark har rätt bra koll tycker jag. Däremot är Hussfelt en riktig pajas.

Önskar jag kunde vara lika säker som en del maränger att ligan är avgjord nu men kan jag tyvärr inte vara.
AndreD
2011-01-16 23:36
Äntligen håller man med Kåmark till 100%.
Delarocha
2011-01-16 23:34
28 raka utan förlust. Hur många till kan det bli? 20 till?
adil,
2011-01-16 23:28
Abbe.

Jag tror att Afellay mestadels kommer lira på Iniestas mittfältsposition, mer än vad han kommer spela i anfallet. Det är slöseri på resurs att låta Afellay spela som anfallare anfallet enligt mig. Han gör sig bäst i en playmaker-roll, det var ju där han spelade i PSV.
AndreD
2011-01-16 23:13
Fan va man kommer njuta av FK Europa idag ;)
Barcelona Barcadinho.
2011-01-16 23:12
Tråkig utan Manita ikväll... skämt åsido.

Kul att höra på vilket sätt publiken tar emot Afe.
Ljudet höjdes när han kom in och när han rörde på bollen.
Han är redan en favorit hos fansen.
Själv satt jag redan från pausen och bara väntade på att han ska komma in.
Jag längtar att se nytt syre och ny inspiration inom laget - det är alltid kul att det kommer någon ny som gör saker annorlunda.
Han har ett eget sätt att röra sig med kroppen, inte så men lite flaxande som Pedro, men han typ gungar/dansar med kroppen när han springer.
Bra inhopp av holländaren, vilket gör den hela förväntan roligare.
Jag längtar redan att se honom i aktion - kanske mot Betis från start istället för Iniesta/Xavi?
Annons: