/spanien/barcelona/forum/13655.aspx/spanien/barcelona/forum/13655.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona R.D.A.M
2010-12-05 14:33
Iniesta får guldbollen? Se länktips.
PedroRodriguez
2010-12-05 14:26
Hetfield

Haha kungligt med Beyonce, själv föredrar jag Mrs Fox:)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-05 14:03
Jag håller med om allt Barcadinho sa, stäng forumet för utomstående. Detta börjar bli löjligt, jag vet att vissa maränger menar väl, men 99 % av diskussionerna handlar bara om kukmätning i slutändan mellan oss och de.

Visst, i en perfekt värld så ska man kunna ha en konstruktiv diskussion med en maräng, men i en perfekt värld så hade jag vaknat bredvid Beyonce varje kväll.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-05 13:59
Ja ja - bestäm som ni vill. Jag respekterar hur Red tänker.
Jag vill bara skriva min åsikt om saken.

Ha en bra dag.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-05 13:57
Sen är vissa oroliga att vi kommer att dunka varandra i ryggen. Men det händer inte så hela tiden.
Vi har tillräckligt med olik tänkande Barca medlemmar.
Vi har inte varit överens om yaya-Busqi förut och inte heller överens om Maskens roll, vi har inte varit överens om Pep i olika situationer (värvningar tex eller byten), vi är inte övernes om nya värvningar eller om Messi ska vara på kanten eller inte. Vi är inte övernes om Alves är en filmare eller inte.
Ja, det finns mycket som vi tycker olika båda om Barca och andra ligor och fotboll överhuvudtaget.
Men med maränger blir det enbart real-barca jämförelser som glider ofta till en sandlåda nivå.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-05 13:36
Ursäkta - men tycker ni verkligen att sådana låtsas diskussioner är givande?
Alltså, diskussioner med maränger.
Folk försvarar ett öppet forum genom att se på de som verkligen håller en bra diskussionstråd. Men det händer nästan aldrig.
Det är ju samma sak hela tiden, jämförelser och jämförelser. Vem orkar med en ny Chelsea diskussion och vem orkar och försvara en utklassning med 5-0.
.
Det går knappt att skriva något utan att hamna i ett försvarsläge eller jämföresler.
Jag tycker att det räcker med de tjafsen som vi själva har mellan oss.
Att ha ett öppet forum gör det bara värre.
Att ni tror på en normal fotbolls diskussion med andra är naivt.
Det händer nästan aldrig här.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-05 13:17
Thiago Alcantara

Jag har skrivit det innan. Dagarna efter el clasico är de alltid helt nere och erkänner flera gånger opm att vi är det bättre laget.
När det sen har gått en vecka börjar de inbilla sig själva att det faktiskt inte var så farligt och att Barca hade en jävla tur som vann med, i det här fallet, 5-0. Om ett år kommer de säkert säga att Real ägde matchen och att de var mycket bättre.
T.ex om du frågar en maräng om de två senaste klassikerna på Camp Nou innan den här så kommer de säga att de spelade ut oss. Real-fans måste vara de mest patetiska som finns.

Sen så får man egentligen inte kopiera från Puertan, men det är en annan historia:)
Barcelona FC BARCELONA <3
2010-12-05 13:10
MADRID 1902

Hahah är du rolig det va 94, vi har inte en ända spelare kvar från det laget.
du kan inte jämföra 2 år med 16 år din dumma jävel
Barcelonistas
2010-12-05 13:06
thiago alcantara

Barcelona - Real madrid är den största utskåpningen jag någonsin sätt. de vet dom mandriungarna om att dom blev förnedrade.

de var närmare 7-0.8-0 än 5-1.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-12-05 13:05
MADRID 1902 //

"Det är fotboll ibland torskar man ibland vinner man.Fortfarande har vi mer både i ligan och ute i Europa än er"

Kommer inte glömma Dhinhos show på Bernabeu, men jag kommer inte heller leva på hans show. För mig är de nya som gäller, dhinhos show hade betytt lite om ni vann med 5-0 eller 2-6. Att du lägger en sån proaktiv kommentar efter 5-0 FÖNEDRING DE ÄR LÖJLIGT.Ibland vinner man och ibland förlorar man, men sällan blir man fönedrad av den värsta antagonisten, de va de ditt käre lag blev.

Edit: Chelsea försvara sig med en man mer i 67 min på hemmplan då förtjänar man inte att vinna .De kunde ha stängt matchen för länge sen på egen hand isället för att klaga på dommarn.

Gå och åk pulka så du kan lugna ner dina nerver, Bitter de är precis va du är!
AndreD
2010-12-05 13:05
Att säga "Messis inlägg" visar hur "hög" IQ vissa i Puertan har. Vem som helst kan se att han försöker skruva in den. Att säga att Barca inte hade någonting i första halvlek är bara lögner för sig själv så de kan känna sig lite bättre.

Sen "offsidemål" också. Detta blir bara bättre och bättre.

Thiago Alcantara^^

Han var med i truppen men fick se matchen från läktaren.
Barcelonistas
2010-12-05 13:02
Detta sker innan handsen på pique. har du någon sin hört talas om kompensation?

eller den solklar straff vi borde haft på camp nou när bosingwa river ner henry i straffområdet. 1-0 där och vi hade haft ett suveränt utgånsläge inför returen.

och som jag tidigare skrev folk verkar inte fatta va en utvisning kan påverka ett lag. kolla bara eran match igår... om de inte vore för den utvisningen hade resultatet blivit anorlunda.

MADRID1902 = fail
Barcelona Thiago Alcantara^^
2010-12-05 12:55
Citat från Puertan
"Grejen är att vi inte kan säga att det var Mourinhos fel att vi förlorade. Barcelona gjorde ett lite turligt mål efter tio minuter, det förändrade hela matchplanen. Barcelona hade i princip ingenting i första halvlek förutom de två målen (samt Messis inlägg som gick i stolpen). Vi kunde fått en straff och hade Benzema varit mer vaken hade vi haft ett mål också.

I andra spelade vi mer på risk med högre backlinje för att sätta Villa offside och tvinga Barcelona att sätta . Och deras tredje mål var också ett offside mål. Efter det gav laget upp."

Sorgligt, någon?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-05 12:52
Årets Barca är verkligen ett av de bästa lagen världen någonsin skådat. Vi blir bättre och bättre för varje år med Pep, anledningen till att folk inte ser det är att Real också förbättras varje år(måste man erkänna).
Messi har utvecklats till någonting utanför denna planet. Nuförtiden kan han både göra mål, soloräder, många assists och vara playmaker. Han har blivit grymt komplett. Sen är han redan nu halvvägs så många mål han mäktade med förra.
David Villa har överraskat mig positivt den här hösten. Målskörden är ok, och skulle faktiskt kunna vara bättre. Men det han gör bra är att han, till skillnad från Zlatan och Eto'o, är med i passninsspelet och tiki-taka. Men som sagt så skulle han kunna göra fler mål, han har missat otroligt många lägen i år. Men så länge han är med i spelet och vi vinner med många mål är jag nöjd.

Det finns mycket mer man skulle kunna lyfta fram. Xaviniesta, Busquets, Pedro, Dani Alves. Allihopa spelar jättebra just nu.
Och fortsätter vi den här underbara formen vi har just nu så blir det nog svårt att stoppa oss från CL-titeln.
Real Madrid MADRID 1902
2010-12-05 12:50
Ingen är bäng,efterbliven eller att någon ska skämmas för att man tycker nåt annat!
Vart har jag skrivit att vi har varit så mycke bättre än er senaste åren?
Vi har haft stora problem senaste åren och ni har varit mycke bättre organiserad än oss!
Fattar inte att ni är så löjliga!
Fast vi har haft problem så vann vi ligan för inte så länge sen och förra året var det jämmnt,sen vann vi mot er också 4 1 inte för så länge sen heller fast det har varit cirkus i laget,alltså hos oss.
Historia är självkalrt viktigt,vadå om 10 eller 30 år kommer ni glömma det Ronaldinho gjorde på plan?
Inte jag iallafal!
Bara för att många här inne är födda 94 betyder det ju inte att att det fanns inget liv innan ni föddes!
Nu ska jag dra och åka pulka.:)
2010-12-05 12:48
LM10 Aha, hade för mig att han var med i truppen som åkte till Pamplona men men, måste ha sett fel.
Barcelona LM10
2010-12-05 12:41
Thiago Alcantara

För det första så satt han inte ens på bänken igår, så det är svårt att svara på den frågan.
2010-12-05 12:40
Kan någon svara på den här frågan?

Varför får inte Thiago mer speltid när vi leder med 3-0?
Han är en av de mest lovande talangerna från La Masia och borde få mer tid.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-12-05 12:31
MADRID 1902 //

Men är du bäng i huvet eller, ska du komma hit och prata om historia, när ni på senaste har förlorat 5 matcher på raken. När var de sist de hände?..

Gå och trösta dig med gamla titlar som de flesta madristas gör, för oss är de färska nyheter som gäller. Du pratar om att vi förlora mot Milan med 4-0 de va för 20 år sen kompis. Vi vann mot er med 2-6 för 2 år sen och 5-0 för 1 vecka sen gå tillbaks till peurtan och sörj istället. Vi är helt enklet för bra för er. Det otroliga är att ni har spendera 5 miljarder på spelare senaste 2 åren som vi har krossa er. Ni har inte äns lyckas kryssa mot oss på dessa 5 möten, och du har mage och prata historia SKÄMS.
PedroRodriguez
2010-12-05 12:31
Kan ni tänka er att Leo har spottat in 25 på 20 matcher iår? tillägg även 12 assist!
Ifjol gjorde han 47 mål på 53 och 14 assist..Allting talar på att han ska rubba 47 mål iår, helt sinnes om man tänker efter
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-05 12:29
Madrid 1902

Hur var det nu med enögdheten?

Pedro är snabbare in i situationen. Han tar undan Osasunaspelaren som slår bollen för långt ifrån sig i första läget och sedan lägger sig för att han inte hinner in på bollen.
Ungefär som när Bruno tog bort Christiano i en liknande situation igår.
Man kan inte bara springa in i folk med bollen 5 meter från foten och tro att man ska få straff. Spelarna söker straff men förtjänar det inte.

Förresten, det börjar bli tydligt att maränger i första hand gärna talar om straffar, i andra hand om historien och i tredje hand om nyförvärv.
Det kanske inte är enögdhet så mycket som trängsynthet. Men ändå.
AndreD
2010-12-05 12:28
madrid 1902

Du anar inte hur mycket du skämmer ut dig. Bara stick istället, för ditt eget bästa.
PedroRodriguez
2010-12-05 12:28
AzizWaysi

Ajjemän , är det någon som förtjänar beröm så är det tamefan Pedro, som han har utvecklats och blivit en viktig pjäs i det offensiva.
PedroRodriguez
2010-12-05 12:26
MADRID 1902

Jaa ni har fler europatitlar och ligatitlar än oss men det är det ni marränger lever på:)...just HISTORIA. Kolla senaste 10 åren..vilka har varit mer framgångsrika Real elr Barca? Du måste ta och inse att Barca är ett MYCKET bättre lag än Real Madrid helt enkelt, 5 - 0 !:) Sry dude men hoppas ni får Lyon i åttondelen så ni åker ut med huvvet före..
Barcelona AzizWaysi
2010-12-05 12:25
Årets Barca är fantastiskt. Laget blir bara bättre och bättre för varje år som går under Guardiola. Är det bara jag som får Henry-Etoo-Messi vibbar när jag ser Pedro-Villa-Messi lira? Villa kanske gjorde ingen jättematch igår , men hans djupledslöpningar och hans snabbhet påminner precis om Eto'o. Och det visade han senast mot Real!

Iår känns det som vi har slutat och vara "beroende" av en spelare som ifiol då Messi gjorde ungefär 60/70 %. Jag tycker inte vi har varit beronde av någon spelare faktist iår och vi har flera målskyttar iår än förra året. Tex förra året, Iniesta gjorde inga mål i ligan , nu har han gjort 3. Villa gör också sina mål , Pedro likaså och givetvis andra spelare också. Och Messi har börjat assistera mer, förra året gjorde han 14 assister, halva säsngen är inte ens av klarad och han har gjort 11.

Sen kan jag inte låta bli och berömma en spelare som Pedro. Han blir bättre för varje match som går. Hans utveckling pekar rakt upp mot taket.
Barcelona Magicman
2010-12-05 12:23
MADRID 1902

Ja fattar inte att du fortfarande kan Jämföra Barca med Real?

ja tror att alla som tittar fotboll/ eller vet nåt om fotboll såg vilket lag som var bäst!
Barcelona Magicman
2010-12-05 12:21
MADRID 1902

Skulle Osasouna fått Straff för Pedro kom axel mot axel ?

Medan när Barca fick straff va för att en Osasouna spelare trampa på Messis fot!
Real Madrid MADRID 1902
2010-12-05 12:19
För mig är det historia också som det är för er när ni torskade en CL final med 4 0 mot milan.Det är fotboll ibland torskar man ibland vinner man.Fortfarande har vi mer både i ligan och ute i Europa än er!
Ligan är inte slut och vi har en macth kvar mot er!
Real Madrid MADRID 1902
2010-12-05 12:12
Pedro
Du får tycka så men jag tror inte du hade tyckt så om det var tvärtom,alltså om dommarn hade gett alla dom fördelar till Chelsea.
Fotboll är så man blir blind när det gäller sitt lag men när det gäller andras lag då då får man plötsligt superman ögon!
Men vissa överdriver som våran vän Rambla.:)
Som igår Osasouna skulle ha straff precis som ni fick eran,det var precis lika mycke straff för er båda!
Men ni fick den inte dom,men ingen här inne klagade precis!
Barcelona FC BARCELONA <3
2010-12-05 12:09
Era patetiska maränger chelsea matchen är historia, move on please. Ni kan haka upp er på 5-0 matchen istället.
Annons: