/spanien/barcelona/forum/13653.aspx/spanien/barcelona/forum/13653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pedro León
2010-12-04 23:23
ElTriplete, han är redan älskad men hans beslutstaggande är inte klass med t.ex. Xavi, så att säga.
Barcelonistas
2010-12-04 23:22
wtf hur fan kan de där vara rött kort herregud..
elbraco
Härligt med 3 poäng, missade dock matchen. Läste extra-artikeln nu, och jag tyckte väl det var konstigt att Iniesta hade skrivit något på Facebook, vanligtvis är det bara vid speciella tillfällen, typ hans nya hemsida, när han fick reda på att hans flickvän var gravid, 5-0-vinsten etc...skönt att det gick som det gick iaf!
Barcelona 1.70-ligan.
DM1982,

Det värsta är att Valencia har sin tredjekeeper i målet. Deras ordinarie målvakt, César, är en av ligans bästa och kan i vissa matcher vara skillnaden för Valencia.
Barcelona Rambla~
Självklart så kommer domarhjälpen som ett brev på posten. :P
Barcelona ElTriplete
Vill någon sätta pengar på att di Maria gör mål i sista minuten för Real? Sen dyrkas han direkt efter i Puertan.
AndreD
2010-12-04 23:21
"Messi has given 4 assists to Villa in the Liga this season, while Villa has given 4 to Messi #fcblive"

Kungar.
Barcelona el Profete
2010-12-04 23:17
tikitaka

Här har du alla tre målen.
Barcelona DM1982
2010-12-04 23:17
Valencia har inte mycket att sätta emot Real, det är bara en tidsfråga innan Real gör mål. Det ska mycket till för att Real inte ska vinna ikväll.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 23:13
Rambla,

Nej då! I säsongsinledningen kände vi lite på banan, nu har vi satt ribban ;)
Barcelona el Profete
2010-12-04 23:08
el Maestro

Guardiola eran does it agian, då slog vi ett rekord som innehades av Real. :)

Intressant att Osasona inte förlorat på hemmaplan sedan 21 mars 2010 innan kvällens möte. Ännu ett kvitto på hur svårspelad bortaarena Reyno de Navarra är och som i sin tur gör de 3 poängen än mer värdefulla. Att man vinner mot Osasona borta är ett riktigt styrkebesked efter en total urladdning i måndags.

Tres puntos riktade mot RFEF! ;)
Barcelona tikitaka
2010-12-04 23:08
Vart kan man se målen?
Barcelona Rambla~
2010-12-04 23:05
7 raka bortasegrar, rekord i ligan. De 3 senaste ligamatcherna med en målskillnad 16-0. Ganska så hyfsat. Nu kan det nog bara bli sämre. :)
Barcelona DM1982
2010-12-04 23:03
Jag antar att det handlar om resan men jag är inte säker. Kolla länktips för en bra twittersida.
Barcelona Messidinho_10
2010-12-04 23:02
Hahaha Pep är kung :)
Barcelona ElTriplete
2010-12-04 23:00
DM1982

Vad var det för fråga Pep fick? :O
Barcelona Villa#7
2010-12-04 22:59
Såhär hade Pep att säga om vad som hände:

* Guardiola: "The federation promised us that if we couldn't fly, the game would be suspended."
* Guardiola: "We're coming from a land called Catalunya and we have little to say here."
Barcelona DM1982
2010-12-04 22:58
Guardiola (to a journalist): "Look me in the eyes when I'm explaining you waht happened.

Det är rätt Pep, var tuff mot journalisterna.

Bra match, skönt med tre poäng. Bra med vila nu fram till nästa ligamatch, CL-matchen är det bara att matcha de yngre och bänkvärmarna.

Vilken otrolig dag, det känns som om det ligger en hund begraven här. En liten luring från förbundet för att ställa till det?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 22:55
Lät bli att skriva i slutet för att koncentrera mig på matchen. Och sen har jag inte kunnat få iväg min text på typ 15 min, men nu ska det nog gå?

Ikväll vill jag inte klaga på någonting. Är så glad för de tre poängen efter denna oerhört förvirrade dag. Härligt att se vilken inställning killarna har! Spelet blev bättre ju längre matchen led..

Har vi världens vassaste anfallstrio ?

*Okej att inte Villa gjorde mål idag, men han assisterade. Och löpningarna han tog var perfekta oftast. Det är bara tillfälligheter att det inte blev mål. Hoppas Pep testar att spela Villa centralt flera ggr. Sen är det härligt att se den äkta glädjen Villa visar när någon annan gör mål. Och hans hemjobb är klasser bättre än vad Ibra nånsin gjorde. Hela laget lyfter med Villa.

* Pedro, vilken kille! Att Villa och Messi är värdsklass var inget nytt, men det är fanimej Pedro också.

* Messi behöver jag inte ens nämna. Men det är kul att han ville vara passnings-Messi ikväll :)

Nog om anfallet...Det var lite darrigt bakåt i början och många enkla misstag gjordes. Men vad gör det när vi reder ut det, och sedan spelar upp oss. Det känns så skönt att Barca kan kontrollera en match, även fast vi inte spelar på topp och har haft sämsta tänkbara uppladdning. Som sagt, tänker inte klaga på någonting ikväll.

Vill även tillägga att Abidal är en skön kontrast till Alves på vänsterkanten. Båda är världsklass fast helt olika spelartyper. Barca är som allra bäst när dessa herrar spelar på varsin kant i backlinjen.

Nu håller vi tummarna för Valencia!
Barcelona Messidinho_10
2010-12-04 22:54
ElTriplete

¤4p annars men det är okej
Barcelona AzizWaysi
2010-12-04 22:52
Barcelonistas

Jag håller med dig!
Barcelonistas
2010-12-04 22:51
hur fan kan ni tycka att de var billig straff mer solklar går inte o hitta.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-04 22:49
Vilken härlig tre poängare. Jag fick "inter-vibrar" innan matchen på grund av bussresen och stressen- Jag sa till mig själv - det blir nog en typisk 0-0 match nu, när all är trötta. Skönt att vinna en så svår borta match med alla förutsättningar på en så elegant sätt. Synd bara att Villa inte gjorde mål på chansen i 2.a halvleken. Det ska vara mål där (han missade en riktigt bra chans i första halvan också).
Jag hoppas att vi slipper långa och allvarliga skador i fortsättningen, eftersom det börjar "lukta" något. Vägen är lång, men laget är igång efter den tröga ligastarten, dels pga vm:et.
Barcelona ElTriplete
2010-12-04 22:48
el Maestro!

För varje match gör vi historia, otroligt.

Nu riktas alla blickar mot Rubin Kazan, kommer definitivt inte att vara någon lätt match. Visst är vi redan klara i Champions League-sammanhang men ändå längtar jag till matchen faktiskt. B-talangerna får chansen att visa vad de går för mot ett av de bästa lagen i Champions League, de tvåfaldiga ryska mästarna Rubin Kazan. Ska bli riktigt kul!
Barcelona el Maestro!
2010-12-04 22:45
Lite skryt men visst är det historikt!

"FC Barcelona is the first club in the Liga history to win their first 7 away matches of the season."
Barcelona ElTriplete
2010-12-04 22:45
Skönt med 5 poängsmarginal men njut inte allt för mycket, om en timme kommer det vara 2 poäng igen.
Barcelona Abbe.
2010-12-04 22:44
Det som talar för att Real Madrid plockar poäng idag är Mourinhos otäcka statstik på hemmaplan de senaste åren. Spelet imponerar inte.
Andreas-
2010-12-04 22:42
Självklart skulle Messi ta straffen, inget att snacka om ens.

Hoppas på att Valencia gör sitt nu, sen är det fest natten lång!

VISCA EL BARCA!
Barcelona Abbe.
2010-12-04 22:39
"Vi måste ha vunnit på Lotto eller så har Carles Naval mutat domaren under uppvärmningen. :P"

Carles Navals handskakning med domaren efter matchen såg lite misstänksamt ut ;-).
Barcelona Edmilson
2010-12-04 22:39
@ Vampiro

Messi spelar 90 minuter för att han vill spela 90 minuter. Vissa spelare både klarar av & fungerar bäst om de får spela så mycket som möjligt. Messi står längst fram i den kön:)
Annons: