/spanien/barcelona/forum/13650.aspx/spanien/barcelona/forum/13650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-03-22 22:49
Skönt att klubben och Alves kom överens om det nya kontraktet! Tror dock att han fick en rejäl lönehöjning, för det var ju "kravet" för att han skulle förlänga. Att han sen skulle ha en lika hög lön som Xavi och Iniesta tror jag knappast. Men vad är det för lönepolicy klubben har som alla snackar om?
Barcelona Khazal
2011-03-22 22:48
När det kommer till löner och ekonomi får vi aldrig riktigt veta hur det ligger till, men även om jag var emot Rosell i början så måste jag säga att jag gillar den mannen mer och mer, litar på att han sköter ekonomin helt enkelt.

Sen var det väl även något med att klubben skulle skaffa sponsorer åt Alves som lyfter hans lön, eller?
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-22 22:38
Härligt att Dani Alves förlängde. När det gäller hans lön kan man som utomstående aldrig riktigt veta hur mycket fotbollspelare tjänar. Det är endast styrelsen, spelaren och agenten som vet de uppgifterna. Hur som helst väljer jag att ägna det mer tanke någon annan dag, just nu är jag nöjd med att brassen förlängde.

På tal om inget så befann sig Frank Rijkaard i dag i Barcelona och hälsade på Rosell i klubbens huvudkontor. Holländaren hyllade Guardiolas lagbygge och för hur Barça spelar. Jag måste dock erkänna att jag blev lite förvånad när jag bilden på Rijkaard och Rosell tillsammans. Jag trodde att de inte hade en bra relation efter Rosells tid som vicepresident, men de kanske har kommit över det nu?

Rijkaard ryktas i dagsläget bli Sporting Lissabons nya tränare ifall presidentkandidaten José Dias Ferreira vinner det kommande valet.
Barcelona Barca Barca
2011-03-22 22:27
Blaugrana91

Angående Neymar o hans kaxighet kan man säkert slipa bort. Sen måste jag säga att det var väldigt länge sen vi värvade en spelare som sen lyckas bli något stort inom klubben, Eto'o, Ronaldinho är nog dom ända eller ?
Barcelona Frodo
2011-03-22 22:12
Alves förtjänar knappast att tillhöra samma lönekategori som Xavi och Iniesta men jag tror inte att det kommer att bli något större problem om det visar sig att han får lika mycket som de. Vi tjänar både sportsligt och ekonomiskt på att ha kvar honom än om vi skulle ha köpt in en ny ytterback. Nu är det bara att förlänga med Abidal så har vi startelvan färdig för de kommande säsongerna.
Barcelona Trippeln
2011-03-22 22:07
Jag brinner när jag kollade på länktipset.
Barcelona Barca4eva
2011-03-22 22:02
Siempre Barça

Det har man inte gått ut med.
Barcelona Siempre Barça
2011-03-22 21:59
hur mycket lön kommer alves får det per år ????????????????
Atlético addeh
2011-03-22 21:59
elbraco

Det var ju det jag sa, att man inte ska basera lönen helt på hur bra man är. Hur som helst, jag kan hålla med dig till viss del. Jag antar att du syftar på att det finns fler spelare som liknar Iniesta i spelstil än vad det finns som liknar Alves för ersätta Andrés honom kan ingen. Jag instämmer till fullo att Dani är unik som fotbollsspelare och jag avgudar honom för det. Men detta handlar inte om att han är duktig eller inte, det handlar främst om klubbens lönepolicy som jag tycker man skall följa.

Nu vet inte jag hur stor lön Alves kommer vi i framtiden, men rent hypotetiskt, säg att han kommer tjäna lika mycket som Xavi och Iniesta. Vad sänder det för signaler till övriga? Då kanske Busquets börjar inse att om han tjatar tillräckligt mycket och länge kommer han också få en likvärdig lön. Det funkar inte att göra så, även om Alves vore värd lönen.

Till skillnad från Dani slår Iniesta för övrigt i stort sett aldrig bort en passning. :P
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-22 21:52
addeh

Enligt mig ska lönen inte till fullo baseras på hur bra man här, utan till en viss del även hur viktig man är för laget. Jag försöker inte klanka ner på Iniesta, men jag kan ändå nämna några spelare som hade tagit över hans roll på ett godkänt sätt (kanske för att det finns mer offensiva mittfältare än högerbackar men skit samma). Pastore, Fabregas, Özil m.m. har ungefär samma kvalitéer, även om jag förstås håller Iniesta högst.
Däremot kan jag inte tänka mig en annan högerback som matchar det jobbet Alves gör för Barcelona. Maicon? Han hade inte pallat springa ens hälften av vad Alves springer med den kroppshyddan. Ramos? Visst, han är bra men spelar för Real och håller inte samma klass.

Poängen är att, visst, Iniesta är bättre än Alves, men Alves har en roll ingen annan skulle kunna ta. Han är så mycket mer än en högerback. Därför tycker jag han förtjänar en lön som är snäppet högre än vad en "normal" högerback generellt sett tjänar (eller vad tidigare högerbackar i Barca har tjänat).

edit: Det här med lönesystemet är inget jag ger mig in i, tycker bara det är befogat av Alves att kräva lite mer än en vanlig högerback :P
Atlético addeh
2011-03-22 21:49
H.Alavi

Jag litar också på Rosell. Är det något den mannen kan handskas med så är det ekonomi.

Egentligen bryr jag mig inte hur stor löneförhöjning Dani Alves får, jag bara påpekar att jag hoppas lönesystemet som införts hålls och att brassen därmed inte kommer tjäna lika mycket som Xavi och Iniesta. Det handlar inte om att Alves inte är värd att tjäna bland de bästa i laget.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-22 21:49
Såg att någon annan nämnde det lite kort tidigare, men här är en artikel om det.
Verkar bara vara ett OK som fattas från Pep för att Barcelona ska försöka värva Neymar.
Vad anser ni om den ev. värvningen isåfall?

Personligen så tycker jag att det vore spännande med Neymar i Barca, han är väl bara 19 och en av världens mest lovande talanger.
Dock så har jag hört att han ska ha en ganska kaxig attityd och sånt gillar inte Barcelona och inte jag heller för den delen, iof skulle kanske en flytt till Barca få honom att bli lite mer ödmjuk. ;)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-22 21:42
Tills de officiella uppgifterna kommer ut kan ni för tillfället bara lägga det åt sidan och fira att världens bästa högerback har skrivit på ett nytt kontrakt.

Vad spelar det för roll hur mycket han tjänar? Jag tror att Rosell har koll på ekonomin. Dessutom så lär han ha en lön som ligger vid Puyol/Piques, vilket inte är så konstigt om så var fallet.
Atlético addeh
2011-03-22 21:36
Figeta

Iniesta är bättre än Alves både ur ett socialt och ett spelmässigt perspektiv. Jag tycker inte brassen förtjänar att tjäna lika mycket som Andrés, that's it. Det har som jag tidigare nämnde även att göra med klubbens lönepolicy vilket man inte bara ändrar så där och ger en spelare högre lön för att han ber om det.
Barcelonistas
2011-03-22 21:32
Andreas

Grejen är den att Alves är minst lika viktig för laget som Xavi och Iniesta enligt mig. Bara för alves inte är från la masia så förtjänar han inte ha samma lön som xavi och iniesta?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-22 21:27
Sen tycker jag inte folk behöver gå i taket om det nu skulle vara så att Alves tjänar lika mycket som Iniesta och Xavi? Än sen då? Alves är i princip lika viktig för vårt spel. Javisst, han kommer utifrån, men det gjorde en viss svensk också, som tjänade bra mycket mer...

Jag är helt och hållet för Rosells lönesystem och jag förutsätter att Alves hålls inom dessa ramar. Sålänge han gör det finns det inget att klaga på. Gläd er istället år att vi i 4 år till kommer ha förmånen att ha 12 man på planen
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-22 21:24
Barcelonistas

Gnäll? Vi ifrågasätter bara.

Det är väl inget som är klart då det antagligen tas imorgon vid 19.00 tiden.
Jag sa bara min åsikt, Alves förtjänar ENLIGT mig inte samma lön som Xavi och Iniesta.
Barcelona Barcadinho.
2011-03-22 21:23
Jag vet inte om Alves är ovanlig pengarkåt eller girig. Han lever ju i en värld där nivån läggs av andra aktörer som presidenter, sportchefer och agenter. Det är inte Alves fel att Messi, Xavi och Iniesta tjänar som de gör och inte heller hans fel att andra stora klubbar betalar stora summor. Han gör en bedömning av sitt eget marknadsvärde och han vill tjäna som marknaden ger mer eller mindre.
Klubben har ju värvat honom för en rekord summa för en backspelare (ca 30 milj euro). Det betyder att klubben värderar honom riktigt högt. Smakar det så kostar det.

Jag tror inte att han kommer att ligga i samma lönekategori som XaviIniesta, utan han kommer nog att ligga en bit under, men klubben kompenserar skillnaderna genom att fixa för honom sponsorer.

Men nyheten om hans nya kontrakt är riktigt glädjande. Särskilt med tanke på att skillnaderna mellan klubben och Alves under förhandlingarna inte verkade vara så stora. Typ 1-2 milj plus minus är inte så hemska summor.
Vad finns det för alternativ?

Han är en viktig skruv i vårt maskineri.
Barcelonistas
2011-03-22 21:21
Precis lägg ner erat gnäll, de är knappast så att ni för något av kakan.. Var glada istället att Dani har förlängt sitt kontrakt!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-22 21:18
Så mycket som jag har läst hittills så finns det inga uppgifter på att han kommer få lika mycket som Iniesta och Xavi ens. Det enda jag kan läsa angående detta står i Marca som påstår att han är i samma kategori som Puyol, Valdes och Pique.

Tycker diskussionen här är irrelevant. Ingen vet nåt men alla har åsikter. Men jag står fast vid det jag har sagt innan; mig spelar det ingen roll hur mycket andra har i lön sålänge jag som supporter är nöjd. Jag är inte klubbens ekonom. Jag vill ha titlar och glädje. Inte 5 öre av någons lön i hela världen hamnar i min ficka.
Barcelonistas
2011-03-22 21:16
Elbraco

håller med i allt du säger, Alves är en stor del i det vinnande koncept.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-22 21:15
Hur kan folk här veta att Alves fått samma lön som Xavi och Iniesta? Jag har allafall inte läst någonstans där det framkommer hur mycket lön han kommer få?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-22 21:13
Trippeln

Är det klart att det blir så?
Snart kommer Keite och säger att han ska ha lika mycket som Messi, givetvis kan inte Sandro neka han för alla vet ju att Keite är Peps allt-i-allo som ska bytas in oavsett match och situation.

Fast Keite har väl å andra sidan förnyat nyligen ;)
Barcelonistas
2011-03-22 21:09
Jaaaaaa fyfan va gött, äntligen har Dani förlängt sitt kontrakt! tråkigt dock att ledningen är så jävla sega med precis allt. Detta borde ha varit klart för längesen...

Andreas

Snälla du gnäller på exakt allt..
Barcelona Trippeln
2011-03-22 21:07
Besviken att Alves får lika mycket som Xavi och Iniesta, det handlar så mycket mer än pengar.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-22 21:07
Tycker inte det är så konstigt om man tycker att Alves borde ha samma lön som Iniesta. Iniesta är oersättlig för Barca, men jag kan inte tänka mig en annan ytterback som spelar klarar sitt defensiva jobb lika galant som Alves samtidigt som brassen är en fjärde anfallare för Barcelona. Vem skulle kunna ersätta honom?

Som Figeta skriver - en högerback som ligger tvåa i assistligan? Helt sjukt!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-22 20:58
Gott att Alves har förlängt! Även om jag också irriterat mig lite på hans girighet måste vi inse fakta: Vi kan inte hitta en bättre högerback för Barca.

Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-22 20:36
Addeh

Du misstolkar mig nu, om man endast ska gå efter spelarens personlighet borde väl Don Andres ligga på en högre lön? annars borde Iker tjäna mer än Cristiano. Jag tycker att spelare ska värderas efter det dom presterar på planen, och inget annat. Personligheten må vara en viktigt aspekt, men å anda sidan har ju Alves inte på något sätt kritiserat klubben för dess sätt att förhandla. Han vill bara få sitt erkännande, Alves prestationer talar för sig självt.

Alves är vital för vår offensiv,lägg därtill att han ligger tvåa i assist ligan som ett plus i kanten..

Grande Dani!
Barcelona Casern
2011-03-22 20:16
har dom lagt salt på atleticos gräsmatta ellerr?!?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-22 20:14
Har aldrig förstått mig på supportrar som leker klubbens ekonomchef. Ni ville ha världens bästa ytterback kvar i laget och ni fick det, även om han får lika mycket betalt som Messi så ska man väl ändå skita i det då laget är så mycket bättre med Dani än utan.

Hade ni tyckt att Maicon eller Lahm varit bättre alternativ? Sälja Alves för 200 miljoner med 1 år kvar av kontraktet och köpa en spelare som kostar mer och kräver ändå väldigt hög lön. För min del är det endast dessa 2 spelare som kan jämföra sig någorlunda med Alves.

Jag är överlycklig över nyheten och skiter fullständigt i hur mycket betalt han får. Det är inte så att resten av pengarna hade gått rakt i min ficka. Tycker Rosell att han är värd någon summa så är han det. Själv litar jag på Rosell endast när det gäller ekonomin och inget annat.
Annons: