/spanien/barcelona/forum/13647.aspx/spanien/barcelona/forum/13647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2010-12-06 14:07
LaMasia

Alltså lägg ner skitsnacket vad har Sneijder åstadkommit den här hösten kolla på hans lag ligger ju förfan sist i serien.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-06 14:05
Sett till Sneijders halvår så är det ju mycket imponerande, men individuellt sätt så är han en bit ifrån Xavi, Iniesta och Messi. Jag tycker att alla tre förtjänar priset, men jag har redan sagt att jag vill se Xavi vinna, inte bara för hans prestationer i år, utan för allt han har gjort som fotbollsspelare.

Man måste även lägga till att Xavi är Barcelonas och Spaniens viktigaste spelare, utan tvekan. Tar man bort Xavi från båda lagen så finns det ingen som balanserar laget.
La Massia
2010-12-06 14:04
Spärrad. Motivering överflödig. /Red
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-06 14:03
The special five

Cristiano får nöja sig med en sjätteplats i år :)

Snacka om dåligt år, han var ju världens tredje, andra och bästa spelare förra året. HAH
The Special Five
2010-12-06 14:02
Fan va alla verkar vara upprörda över att Barca-spelarna blev nominerade, de verkligen stinker ju avundsjuka från 6e platsen i Serie A och de fönedrade laget från i måndags. Spelare som Sneijder förtjänar inte att nomineras, de är en skymf mot "världens bästa fotbollspelare" titeln. Var Cristina ens nominerad föresten?
Barcelona Messidinho_10
2010-12-06 13:57
Fyfan vad stort det här måste kännas för Xavi o Iniesta att bli rankade bäst i världen det kvittar vem av dem som vinner båda kommer vara glada för varandras skull. Messi då ja han har redan gått ut o sagt vilka han vill se som tar hem Ballon d´Or så han är nog glad för bådas skull.
The Special Five
2010-12-06 13:53
Helt rätt att medelmåttan Sneijder inte är nominerad, hoppas Xavi tar hem priset
Barcelona Rioja
2010-12-06 13:52
Idag fick Florentino en fet jävla käftsmäll så det står härliga till :)

"Vi ska köpa de bästa spelarna i världen, vis ska spela den vakraste fotbollen i världen, vi ska vara referens laget som alla aspirerar på" bla bla bla

Ja ha Florentino, hur känns det idag ett och ett halvt år senare och 3 miljarder fattigare? Du har misslyckats så in i helvete att du kommer gå till historien som Real Madrids SÄMSTA president genom tiderna din pajas!

Som man njuter idag :)
adil,
2010-12-06 13:49
Gonzalez_Barca

Det kan vi nog glömma. Tror inte att han dyker upp för fem öre. :P
Barcelona Messidinho_10
2010-12-06 13:45
Herregud alltså 3 centaros Xavi Iniesta och Messi ,fyfan vad stort alltså vilken lycka det måste vara för FC Barcelona!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-06 13:44
Adiil

På tal om Borell, är det bara jag som vill ha honom på Euro Talk idag och höra hans åsikter om Barca? :)
adil,
2010-12-06 13:39
Riktigt glad över att Xavi och Iniesta får detta erkännande. Att Messi petat bort Sneijder från top 3 känns bara allmänt skönt. Sneijder gjorde en säsong utöver sin förmåga och troligtvis kommer han aldrig nämnas i dessa sammanhang igen. Dessvärre för våran del kommer nu trenden att ogilla och smutskasta Barca från utomstående fans öka ännu mer, som om man inte var tillräckligt trött på det.

Det finns ett otal exempel. Som när kåmark nervärderade många Barca spelare inför El Clasico genom att tilldela högre betyg åt Madridspelarna. Busquets och Iniesta till exempel fick lägre betyg än Khedira och Özil. Eller Borell som innan El Clasico försökte få det till att Guardiolas ödmjukhet och tystnad i media var resultatet av att Mourinho malt ner Peps psyke och satt griller i skallen på honom efter sina attacker mot Barca i media. Han hyllade alltså Mourinhos barnslighet som briljans och vände Guardolas ödmjukhet till något negativt.
Vissa är till och med villiga att dumförklara sig själva bara för att gå spy ut galla på Barca offentligt.

Det som väntar härnäst är väl att alla "fotbollsexperter" och andra partiska anhängare vilt kommer såga detta evenemang och Barca totalt i enlighet med "hata Barca" trenden, bara för att Sneijder inte är med. Trots att de innerst inne vet om att en VM-vinnare alltid får guldbollen och att världens tre bästa spelare finns i Barca.
Barcelona Okkapokka
2010-12-06 13:30
Som culé är man givetvis stolt att se tre stycken La Masia-produkter i top 3. Det är top 3 i världen alltså. Det är väldigt stort. Men däremot tycker jag faktiskt lite synd om Sneijder, då han inte heller varit sämre än någon av dessa herrar det senaste året i min mening. Jag skulle faktiskt plocka bort Iniesta från de nominerade och placera in Sneijder där om det var upp till mig. För mig är Iniesta självklart den bättre spelaren av dom två, men holländaren har haft en spektakulär säsong i både klubblag och landslag.

Men ja, nu ska jag inte klaga, utan istället gratulera våra tre stjärnskott. Som mycket väl kan vara de tre spelare jag njutit mest av att beskåda tillsammans med Ronaldinho och Zidane.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-06 13:30
Det är lustigt att det verkar som att de flesta här vill se Iniesta eller Xavi som vinnare, ingen verkar prata om lilla Leo :P

Äh, Leo har redan vunnit en gång, låt Xavi få ta den här gången.

Delarocha

Det beror givetvis på formen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-06 13:27
Från Iniestas facebook sida:

Jag är stolt över att vara bland de tre finalisterna, men jag är mer stolt över att vara bredvid Xavi och Leo. Det är en underbar pris till La Masia.

Iniesta - Stor spelare, ännu större människa!

Visca Iniesta
Barcelona Frodo
2010-12-06 13:22
Gonzalez_Barca

Folk låter hat ofta stå i vägen för logik. Iniesta var tillsammans med Villa och Ramos Spaniens bästa spelare i VM. Det är bara att ta en titt på alla mål som Spanien gjorde för att inse att Iniesta var inblandad i nästan allt.

Hursomhelst så är jag glad att priset går till en av våra spelare. Oavsett vem den går till så kan man inte klaga som Barca-supporter. Hade det varit upp till mig hade jag delat den i tre och gett alla varsin. Men så kommer det inte att gå till.
Barcelona Barca4eva
2010-12-06 13:20
basaric (Mourinho who?)

Allvarligt =D Nice för er men själv tror jag att han aldrig, eller inte förrän 5 år typ, kommer bli en av världens bästa..tyvärr. Nog om det.
Hur tror ni elvan kommer se ut mot Kazan? Själv tror jag att Masken, Maxwell och Keita bl.a kommer få speltid tillsammans med ungdomarna. Hoppas att Thiago får bra med speltid och gör som han alltid gör , dvs underhåller.

Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-06 13:14
Det roliga när de nämner att Iniesta inte borde vara med är, "han avgjorde bara vm-finalen"

hahaha avgjorde "BARA" VM finalen? Att de inte fattar hur dumt det låter är bisarrt.
Barcelona Frodo
2010-12-06 13:12
Märkligt hur alla Barca-hatare nämner att Iniesta missade stora delar av förra säsongen. Ändå spelade han fler matcher än Sneijder som är inte värd att knyta Iniesta, Messi och Xavis skor. Jag behöver ingen guldbollen-lista för att veta att vi har världens tre bästa spelare i vår klubb men jag antar att spelarna värderar sånt här. Kul att se att alla är fostrade i la masia. Det säger allt om vår ungdomsakademi. Keep ´em coming.
Barcelona .Sami.
2010-12-06 13:09
Äh ge guldbollen till våran kära Pinto:)
Barcelona basaric (Mourinho who?)
2010-12-06 13:08
Barca4eva

Tror inte att westinho försökte vara rolig med sitt inlägg.. han tror seriöst att Busquets kommer att vinna guldbollen något år framöver, det gör jag med..
Barcelona Barca4eva
2010-12-06 13:06
westinho

Busquets ahahaha

Hoppas väl att Xavi vinner den i år, för de kommande åren är det bara Lio lio lio

2010-12-06 13:05
Jag hoppas verkligen att Xavi tar hem utmärkelsen som världens bästa fotbollspelare.. även om jag tycker att Iniesta har varit bättre sen VM. Skulle det vara så att Iniesta eller Messi vann den så hade jag inte direkt blviit ledsen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-06 13:00
Vinner Iniesta guldbollen så kan väl alla vilsna madridistas sluta jämföra honom med Kaka, då deras främsta argument var att Iniesta aldrig vunnit guldbollen? :)

Vinner Xavi, så finns det verkligen en rättvisa i världen. Min absoluta favoritspelare idag, hjärtat i de två lagen som dominerat fotbollen sedan 2008. Man kan räkna hans dåliga matcher sen dess på en hand.

Messi.. Messiiii Messiiii! Finns ingen bättre än honom. Alla som snackar om Cristiano fram och tillbaka, har de missat att Messi har lekt med honom varje gång de möts? Top 3 i världen 4 gånger. Och han är bara 23..

edit: Jag var bara tvungen att besöka puerta för att läsa deras reaktioner kring detta. Självklart så är Fifa korrupt osv, det förklarar varför Kaka kom topp 3 år 2008 och topp 5 år 2009 :)
Barcelona westinho
2010-12-06 12:58
Ber till gud att Xavi får vinna priset, han om någon förtjänar det. Detta är nog hans enda chans, för de kommande åren kommer Busquets att vinna priset.
Barcelona Barca4eva
2010-12-06 12:53
basaric (Mourinho who?)

10:e...sent var det =O
2010-12-06 12:49
Barca4eva

Jo, det finns det.. den går i Zurich den 10 januari.
Barcelona Rambla~
2010-12-06 12:47
Officiellt från de som delar ut priset.

Alla fostrade i Barcelona. De är hur stort som helst. Gissa om det kommer att gråtas från annat håll nu. Fast vem bryr sig?

Donde esta Cristiano? :P
Barcelona Barca4eva
2010-12-06 12:46
Finns det inte någon gala för den här utmärkelsen? Fanns det ju förut.
2010-12-06 12:45
Det är Xavi, Iniesta och Messi som slåss om titeln som världens bästa fotbollspelare, underbart!
Annons: