/spanien/barcelona/forum/13644.aspx/spanien/barcelona/forum/13644.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2010-12-06 21:22
Mrfaariis

Har också för mig att han har en flickvän men osäker.
Barcelona Mrfaariis
2010-12-06 21:20
Vet ingen här något om xavi. Är han singel eller ej. För jag har för mig att han hade en flickvän eller ??
Barcelona el Maestro!
2010-12-06 21:13
addeh:
Jag förstod att det var det du menade;-). Det är lugnt.
Barcelona basaric (Mourinho who?)
2010-12-06 21:12
Andreas-

Exakt.. priset ska gå till spelaren som är bäst i världen, det ska inte bara avgöras pga tittlarna eller målen man gör.

Lionel Messi är min favoritspelare, och det kommer han alltid att vara.. men jag tycker faktist att Xavi ska ta hem priset som världens bästa fotbollspelare.
Atlético addeh
2010-12-06 21:10
el Maestro!

Givetvis. Tack för rättningen.
Barcelona JohnGalt
2010-12-06 21:09
Iniestas VM i länktipset. Sorry om den postats nyligen.
Barcelona el Maestro!
2010-12-06 21:06
addeh//
Du menar kanske hög lägsta nivå, eller?
Barcelona el Maestro!
2010-12-06 21:04
"Det var ju samma sak med Xavi. Folk sa att de inte såg något speciellt med honom och att han bara var en alibispelare som spelade i sidled. Till och med "barcafans" på det här forumet sa det."

Hehe, jag minns att jag har haft diskussion på Les Ramles där folk sa att Xavi, han är en som inte utmärker sig särskild mycket i matcherna. Det var i för sig ett flertal år sen men ändå. Man minns de diskussionerna väl.
Hur många matcher har Xavis medverkan avgjort under de senaste 3-4 åren?

Jag hoppas på Xavi. Han förtjänar det verkligen.
Grattis för storslammen. Det är en bragd för Barcas ungdomsakademi.
Andreas-
2010-12-06 21:03
Jag tycker att guldbollen ska gå till den spelare som varit bäst i världen, och det är ett ganska givet vem som är bäst i världen - Leo Messi.

Xavi o Iniesta är helt fantastiska spelare, o jag unnar verkligen dem så mycket en guldboll. Men Leo Messi är bäst, han presterade stundtals en fotboll som världen aldrig sett. Åtta raka ligamål för Blaugrana, han gjorde alla mål mot Arsenal, alla mål mot Valencia. Matchen mot Racing är inte att glömma heller då Messi gör som han han vill o när Racing reducerat två gånger om så tar denna lilla man bollen o drar hela laget, fälls o ger straffen till Ibra vars självförtroende var i botten. Utöver det stod Leo Messi var sanslös show i andra matcher.

Iniesta o Xavi vann VM, jag anser fortfarande att priset ska gå till den fotbollsspelare som är bäst i världen, inte vunnit mest, eller vunnit det största. Leo Messi ska ha bollen.

Låter jag kritisk mot uttagningen av Xavi o Iniesta? Det är jag inte. Det här är dem tre bästa spelarna i världen. Messi är bäst, Xavi är två o Iniesta är trea. Inte femtioelva titlar till för Sneijder kan ändra på det, såvida han inte blir en bättre fotbollsspelare.
Atlético addeh
2010-12-06 20:56
Skillnaden mellan Messi & Xaviniesta är att den förstnämnde faktiskt kan ha dåliga dagar, även om det visserligen inte visat sig den här säsongen. Xavi och Iniesta har en otroligt hög lägstanivå, om man ens kan kalla det lägstanivå, då dem båda är ruskigt bra match efter match. Motivationen och inställningen tryter aldrig hos de spelarna. Jag önskade att man kunde halvera priset...
PedroRodriguez
2010-12-06 20:50
Frodo

Så sant så sant, därför jag kallar Xavi och Iniesta för 'Siamesiska Tvillingarna' för deras förmåga attt samarbeta. Dessa herrar förstår sig på varann som en psykiater för sina patienter, därför är de ständigt så bra. Det kommer att ta lång tid att producera ett sånt här mittfältspar igen alltså, bara spelare från ungdomsakademierna klarar sådant.
Barcelona Frodo
2010-12-06 20:42
addeh, AndreD

Tackar för komplimangerna!

Det var ju samma sak med Xavi. Folk sa att de inte såg något speciellt med honom och att han bara var en alibispelare som spelade i sidled. Till och med "barcafans" på det här forumet sa det. Folk i det här landet förstår sig inte riktigt på fotboll. De kollar på och älskar fotboll men förståelsen är väldigt bristfällig. En spelare utvärderas efter hur snabb, stark och uthållig han är bland svenska fans. Man har helt enkelt tagit efter det engelska tänket där man gillar friidrottaren i fotbollsspelaren.

Xavi och Iniestas värde kan inte mätas i statistik. Hur bra de är kan man endast förstå när man ser de dominera och kontrollera match efter match. Varje match utan undantag. Vi och även Spanien förlorar ibland likt alla andra men vi dominerar alltid. De två är de största anledningarna till det. Det kanske inte syns i siffror men det syns i titlar.
AndreD
2010-12-06 20:28
Canaletes

Helt rätt. Vinnaren är egentligen redan framröstad också. Messi, Xavi och Iniesta är de tre som fått flest röster.
Barcelona FC-Barcelona
2010-12-06 20:20
Delarocha

Ifall det stämer så är det otroligt och det vore mer otroligt ifall han kunde avsluta karriären utan någon förlust :D
AndreD
2010-12-06 20:20
Frodo

Jag njöt varje sekund av det inlägget du skrev för en timme sedan. Fattar inte hur vissa inte kan inse Iniestas storhet. Är det för att han inte är lika divig och har jag-är-bäst-attityd som Ronaldo? Eller för att han inte gör många mål? Brist på fotbollsskunskaper kallar jag det. Att säga att han är nominerad bara för VM-final målet är så j'vla patetiskt så att det inte finns ord för det.
Canaletes
2010-12-06 20:15
Visst är det så att kapterna, tränarna och journalisterna som röstar? och inte FIFA som nominerar dem som blev top3?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-06 20:06
Hela fotbollsvärlden hatar oss, I love it :D
Delarocha
2010-12-06 19:29
Fc-Barcelona

Tror det kan stämma. Vilket är rätt sjukt.
Atlético addeh
2010-12-06 19:23
Jag tycker varenda fotbollsintresserad kotte i detta avlånga land ska ta sig tid och läsa Frodos senaste inlägg för det var banne mig det vettigaste på länge. Skeptisk till Iniesta? Sit down and read.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-06 19:22
Addeh,

Läste också det innan. Så roligt! Man har inte tänkt så mycket på det under den senaste tiden, men i januari kommer det Barca-lag som redan nu kanske är det bästa genom alla tider att bli ännu lite bättre och spännande :)
Barcelona FC-Barcelona
2010-12-06 19:22
Jag läste för lännge sedan att Barcelona hade aldrig förlorat en match när Iniesta varit på plan? tyvärr så var det några månader sedan och kan inte säga vart jag läst det. Någon som vet ifall deta kan stäma eller så?
Valencia Villa/Silva
2010-12-06 19:16
Eftersom det står klart att en Barca spelare tar hem guldbollen, vem tror ni det blir??

Jag hoppas på Xavi. Han har varit strålande säsong efter säsong och är tillsammans med Messi den största orsaken till Barca succe, fast det vet ni redan som Barca fans hahah. Många tror på Iniesta men för fotbollens skull så hoppas jag att han inte får den. Han var nästan skadad hela förra säsongen och var enbart ok under VM(fastän att han gjorde final målet). Jag tycker inte att han har gjort sig förtjänt av den på något sätt. Det är nästan som om Busquets hade gjort final målet och plötsligt är han nominerad till världens bästa fotbollspelare. Guldbollen bör gå till Xavi och ingen annan.

Jag säger inte att Iniesta är dålig på något sätt(min favo spelare tillsammans med Joaquin) men Xavi och Messi var fullständig lysande hela säsongen och det är inte rätt om Andres får den. Fast en känsla säger mig att Iniesta tar hem priset på grund av VM finalen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-06 19:06
Då är det snart exakt en vecka sedan slakten av Real Madrid ägde rum. Länkar till en film med lite härligt tika-taka spel som Barca bjöd på under matchen. Helt sjukt att det är ett av världens absolut bästa lag vi spelar ut på detta viset. Titta och njut!
Atlético addeh
2010-12-06 19:05
Enligt Sport kommer Ibrahim Afellay genomgå de medicinska tester och presenteras som officiell Barcelona-spelare 20:e eller 21:e december. Varför han kan presenteras innan transferfönstret egentligen har öppnat är för att PSV Eindhoven, hans nuvarande klubb, vid den tidpunkten redan har spelat klart alla matcher under hösten vilket gör att hans tjänster för klubben är klara.
Barcelona Frodo
2010-12-06 19:04
Det är tragiskt att folk inte ser Iniestas storhet. Det säger mer om vilken liten kunskap folk i det här landet har om fotboll. Man tycker ju att madridistas i alla fall borde förstå hans storhet efter de senaste säsongerna. Ta senaste el clasico som ett exempel. Han gjorde varken mål eller assist (eftersom Marcelo touchade hans pass till Xavi) men han var magnifik. Hade man sett den matchen vilket många gjorde så fattar man att han är ruskigt bra oavsett mål eller assist.

När Spanien spelade federation cup utan en skadad Iniesta åkte de på pumpen mot USA. När Iniesta är med ett år senare i VM så vinner Spanien mästerskapet där han var lagets bästa spelare. När Barcelona spelade mot Inter torskade man och bidragande anledning till det är Iniestas frånvaro. Han bidrar med tre, fyra extra dimensioner till laget där han fullständigt kan dra isär zonförsvarande lag.

Att folk som inte följer Barcelona gör det enkla, dvs kollar på statistiken och konstaterar en slutsats är en sak. Men att madridistas inte förstår det säger mer om hur lite fotbollskunskaper det finns inne på puertan.

Han är 26 år gammal och har ett prisskåp fyllt med troféer. Han är i allra högsta grad bidragande till varför det prisskåpet är fyllt.

Sen borde folk sluta skylla på FIFA i det här fallet. 200 spelare och 200 förbundskaptener har fått säga sitt. Utöver det en massa journalister.

Personligen struntar jag i såna här priser. Men när någon säger att Iniesta inte är topp 3 i världen? Då är man fan dum i huvudet. Iniesta och Xavi är de största anledningarna till att alla lag både på klubb- och landslagsnivå spelar med ett handbollsförsvar. Det säger det mesta om hur fruktade de är av spelare och tränare.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-06 18:57
Triangeln

Håller inte med.
På senare tid är det i mina ögon Iniesta som haft mest attityd av det två., både på och utanför planen. I början var don Andrés tillbakadragen och timid, men nu syns han desto mer. Knuffar undan Ronaldo, twittrar/facebookar osv.

Xavi visar sällan några känslor/attityd, därmed inte sagt att Iniesta är en person som kräver eller vill ha uppmärksamhet - i alla fall inte vid sidan om planen ;-)

Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-12-06 18:55
Triangeln

''Iniesta e söt :P''

HAHAHAHA
Barcelona Triangeln
2010-12-06 18:49
Iniesta har inte samma personlighet som xavi det är skillnaden. Iniesta är en lugnare person och xavi har attityd. Iniesta e söt :P
Barcelona LaSagradaFamília
2010-12-06 18:42
Jag håller med Pedro León, Xavi borde få priset. När han lägger av kommer han antagligen vara Barcas bästa spelare genom tiderna (han är nog redan det, men kanske kan Messi gå om). Det skulle vara trist om han aldrig skulle vinna guldbollen. Han har dessutom varit väldigt bra i år, framförallt i alla Clasicos och i CL.
Pedro León
2010-12-06 18:27
Jag tror att Xavi tar priset. Han är motorn i Barcelona och Spaniens landslag.

Tycker förövrigt att det vore en skam om Xavi avslutar sin karriär utan att ha fått priset som "Världens Bästa Spelare". Han har kanske två-tre år kvar på sin karriär (i denna nivå), det känns liksom som att det är nu eller aldrig för Xavi.
Annons: