/spanien/barcelona/forum/13642.aspx/spanien/barcelona/forum/13642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalanska.nr.9
2010-12-05 23:02
Läste precis på barcastuff att man funderar på att låna ut unga Bojan till Zaragoza i januari. Personligen tycker jag han är värd mer speltid och att det kan gynna oss i slutändan. Det är bara en fråga om timing, har vi tillräckligt bred trupp för att kunna låna ut spelare?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-05 22:59
Nej, jag är inte direkt orolig heller. Men det är ändå lite komiskt att vi har mött så många lag när de spelat som allra bäst. Atletico Madrid tidigt i höstas när de fortfarande var obesegrade, Valencia när de låg före oss, Villareal, Mallorca.. Real Madrid...

Och nu kommer alltså även Sociedad till Camp Nou med självförtroendet på topp. Ville bara ta upp det, är inte heller direkt orolig. Barca har ju sänkt många lag som varit i toppform tidigare i år. Och vår form går inte heller att klaga på direkt.
Barcelona Internazionale7
2010-12-05 22:53
Barcelonistas
Cannavaro var hur grym som helst i Juve den säsongen, han vann VM.

Ronaldinho hade en fantastisk säsong i Barca där han vann DUBBELN och i VM var han RIKTIGT dålig, tillskillnad från Sneijder.

Sneijder har presterat i både klubblag och landslag tillskillnad från Ronaldinho den säsongen.
Atlético addeh
2010-12-05 22:49
1.70

Det pratades om att Real Madrid var i sin bästa form på tre år inför matchen mot oss. Vi vet alla hur den slutade, så jag ser ingen anledning att känna oro.
Barcelona el Flaco
2010-12-05 22:48
1.70-ligan/

Värt dock att påpeka att innan straffen tycker jag att Athletic hade hyfsat bra kontroll på matchen och var det laget som vann de flesta 50-50 situationerna. Straffmålet vände på hela matchbilden till Real Sociedads fördel. Men oavsett slutresultatet var det kul att få uppleva ett baskisk derby återigen.

Sen kommer den här segern naturligtvis stärka Sociedads självförtroende, men om det räcker till att knippa poäng på Camp Nou återstår att se. Får inte glömma bort att det är inget större fel med vår dagsform heller.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-05 22:47
1.70-ligan

Äh, de vann matchen på en straff och ett självmål, jag är inte särskilt orolig.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-05 22:43
Real Sociedad imponerar. Trodde helgen skulle bli en lugn helg inför nästa helgs derby, men så blir nog inte fallet. Barca tycks ha en tendens att lyckas möta motståndarna i deras toppform denna säsongen
Barcelonistas
2010-12-05 22:42
Internazionale

Cana en makalös säsong? han var bra i vm men i klubblag kom han till kvartsfinal i cl, och i ligan hade juve med hjälp av fusk vunnit ligan.

Ronaldinho dominerade i barcelona och var ljusår före alla han vann Både Cl och ligan med barcelona. Men i vm kom han bara till kvartsfinal med brasilien.

oftast brukar den som vunnit vm få guldbollen. de handlar om hur bra du varit i vm och inte i klubblaget.
2010-12-05 22:29
FC Barcelona <3
Om du inte gillar mitt inlägg så läs inte det.

Ingen har tvingat dig!!!
2010-12-05 22:23
Decinho
Alla matcher som vi spelade förra säsongen utan Sneijder var vi lika dåliga som mot Barca borta. Barca är inte lika beroende av Iniesta som Inter är av Sneijder.

Frodo
Sneijder bär sitt lag till trippeln slår ut just det Barca i semifinalen. Gör 5 mål i VM för Holland och tar de till VM final. Och du kallar Sneijder för medelmåtta, det bevisar hur mycket du kan om fotboll.

el Maestro
Ja hade hållt med dig om Iniesta hade gjort en makalös säsong och avslutat det med ett VM guld som Cannavaro gjorde 2006, men skillnaden är att Iniesta gjorde inte det, när det verkligen gällde så var han inte med. Han var skadad. Nu gjorde han ett bra VM som väger upp det lite men det gjorde också Sneijder och Xavi och Robben och Forlan. Forlan blev VM bästa spelare, ska man då ge honom guldbollen för att VM väger tyngst?

Jag förstår att VM väger tungt men har man bärt fram sitt lag till en trippel och tar sitt landslag till en VM final, ja då förtjänar man guldbollen utan tvekan.

För att få guldbollen så måste man vinna titlar och därför tar jag inte med Messi i detta sammanhanget för att säsongen 09/10 vann han inte mer än en la liga titel.
Barcelona FC BARCELONA <3
2010-12-05 22:20
Sådant språk tolereras inte, det spelar ingen roll om du redan innan bad om ursäkt. Se detta som en varning. /Mod
Barcelonistas
2010-12-05 22:20
måste tyvärr säga att jag håller inte med här. snejider är inters viktigaste spelare är det något dom saknat dom senaste åren så har det varit någon spelare på mittfältet som kan servera anfallarna med bra passningar.

Messi är världens bästa, men guldbollen ska till den spelaren som gjorde det bästa vmet och det är Iniesta elr xavi. jag kan nästa säga utan att överdriva att iniesta låg bakom i stort sett alla mål som spanien gjorde och anfall.
Barcelona Decinho
2010-12-05 22:12
Internazionale7,

Nja skillnaden mellan mötena mot inter i gruppspelet och i semifinalerna var snarare att Iniesta inte var med i semifinalerna än att Sneijder var med just då. Med Iniesta med då är jag helt övertygad om att vi hade slagit er, trots domaren.
Barcelona Frodo
2010-12-05 22:11
Låt oss undvika att jämföra en sopa som Sneijder med Messi, Xavi och Iniesta. Såna som honom, Owen och Cannavaro bör aldrig tituleras världens bästa spelare.

Jävligt korkat att folk som håller på lag i Serie A använder jämnheten som en försvarsmekanism. Real spelade skjortan ur Milan som leder Serie medan vi fullständigt körde över Real. Serie A är jämn ur ett negativt perspektiv.

Slutligen vill jag bara säga att jag bryr mig väldigt lite om vem som får guldbollen. Men om någon på allvar ska komma in hit och påstå att Sneijder som är en medelmåtta i jämförelse med Messi, Xavi och Iniesta är bättre än de...ja, då kommer jag att tro att den personen är fullständigt dum i huvudet. Det är som att bygga ett luftslott, det existerar helt enkelt inte.
Barcelona el Maestro!
2010-12-05 22:08
Internazionale7:
För att du just ska förstå det enkelt. VM-guld väger tyngst i sammanhanget. Iniesta och Xavi vann VM, inte Sneijder. När VM spelades 2006 vann inte Ronaldinho. Det var en VM - vinnare som vann, en back.
Atlético addeh
2010-12-05 22:07
Oj oj, det blir tungt för Athletic att jaga ikapp det här nu. Underläge 2-0 mot lokalrivalen Real Sociedad som dessutom har publiken med sig kan inte vara lätt.
Barcelona el Flaco
2010-12-05 22:07
Ingen kul dag för Athletics San José i det baskiska derbyt. Först orsakar han en straff för Real Sociedad och nu gör han självmål. Drömstart i andra halvleken för Sociedad.
2010-12-05 21:57
Haha, Özil spydde mer för att han tänkte "Varför skrev jag på för Real Madrid?".
Barcelona Triangeln
2010-12-05 21:51
Barcelona är det enda fotbollslaget i världen där den viktigaste spelaren är just alla 11 som befinner sig på gräsmattan.

2010-12-05 21:46
Pep - El Mister
Du har nog inte kollat på många av Inters matcher om du påstår att Sneijder är en i mängden hos Inter.

Egentligen så är Iniesta en i mängden hos Barca, för ni har spelare som Xavi och Messi som är på samma nivå som honom, så är det inte i Inter. Inter tappar nästan allt när Sneijder inte är med och är 100%.

Ett exempel är Barca-Inter 2-0 matchen, där spelade vi utan Sneijder och ni såg hur jävligt dåliga vi var, men till semifinalen så var Sneijder tillbaks och då var vi ett helt annat lag.

Inter utan Sneijder gick inte att känna igen en endaste gång under säsongen 09/10.

Och som jag sa tidigare för att utse guldbollenvinnare så måste man vinna titlar. Messi vann EN titel och när det kom till stormatcherna som mot Inter i CL semifinal så var han helt borta och presterade inte alls. Samma sak i VM, där gick det inte heller något vidare för honom, han kom aldrig upp till normal standard

Från sommaren 09 till sommaren 10 lyckades Messi göra endast ETT mål för Argentina. Säger inte det en hel del?

Iniesta som sagt, hade han inte avgjort VM finalen så hade vi inte ens snackat om honom som gulbollenvinnare, istället hade det vatt Xavi. Xavi känns som ett mer naturligt val eftersom att han spelade stormatcherna och gjorde rätt så bra ifrån sig. Och i VM var han minst lika bra som Iniesta. Det känns som pga att Iniesta avgjorde VM finalen så är han favorit till guldbollen.

Och sen att du säger att la liga väger tyngre än serie a, det där kan jag inte alls hålla med dig om.

I la liga finns det bara 2 lag som slåss om guldet. 3:an hamnar 30 poäng efter. Säger det inte en hel del om hur jämn er liga är. Real lyckas inte ens ta sig vidare från åttondelen i CL för 5 gången eller nåt sånt.

Serie A är mycket jämnare, fast än att Inter har vunnit de 3 senaste säsongerna så har det vatt rätt så jämnt och inte lika stor poängsskillnad som i Spanien mellan topp 2 och 3:an. I Italien så har Inter, Milan, Juve, Roma chansen att vinna ligan men så är det inte i Spanien, så hur kan en spansk liga titel väga tyngre?
Blaugrana_Messi10
2010-12-05 21:44
el Flaco

Co-sign!
Barcelona el Flaco
2010-12-05 21:42
Özil må kanske ha spytt, men det berodde i såna fall på att han blev alldeles yr i huvudet av att jaga boll under de första 45 minuterna,
AndreD
2010-12-05 21:40
Gött att Villarreal slog Sevilla!

Någon som vet hur stor poängskillnad det var vid den här tidpunkten förra året mellan ettan, tvåan och trean?

Hetfield/ Tack för stream.
Blaugrana_Messi10
2010-12-05 21:20
HAHAHAAHAHAH ''Killar fick nyss höra av en kompis att han läst på Al Jazeera att Barcelona skall få 3-poängsavdrag då dem inför El Clasico i måndags skall ha förgiftat Real-spelarna.

Mesut Özil's byte skall ha berott på att han mått dåligt redan innan matchen och det sägs att han spydde när han blev utbytt. Samma med Khedira.

Någon som hört något?

Beslut skall tas på tisdag...''
Någon i puertan skrev det, ville dela det roliga med er:)
Barcelona Visca_Barca
2010-12-05 21:20
nästan alla har messi som nummer ett =)
2010-12-05 21:19
Real Sociedad-Athletic Bilbao

Kom igen nu Athletic, slå Sociedad men den där grisen Tamudo.
Barcelona el Flaco
2010-12-05 21:16
Underbar match mellan Real Sociedad och Athletic Bilbao just nu. Kanske inte den mest välspelade matchen, men det går inte att klaga på stämningen, närkamperna, duellerna. Värt att poängtera att de bägge baskiska lagen inte har möts i ett derby på över tre år.

Även fina bilder när kamerorna zoomar in folket på läktarna och visar hur supportrar från bägge lagen sitter bredvid varandra utan problem. Skönt att se det.
The Special Five
2010-12-05 21:08
HAHAHA såg precis i prutthålan (puertan) att Barca tydligen ska ha förgiftat Real spelarna i måndags. Roligaste jag läst på länge faktiskt
The Special Five
2010-12-05 21:02
Hetfield, snarare:

1.L'oreal (bara jag som får upp en mental bild av Cristina då hon noppar ögonbrynen,vänder sig mot kameran och säger: "because your worth it;)"?)
2.Maybeline
3.Versace
2010-12-05 20:58
C.Ronaldo skulle nog rösta på detta:

1. Dolce & Gabbana
2. Armani
3. Gucci

"Aha, ni menar fotbollsspelare..."
Annons: