/spanien/barcelona/forum/13641.aspx/spanien/barcelona/forum/13641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-12-07 19:50
Officiell startelva: Pinto - Adriano, Piqué, Fontás, Maxwell - dos Santos, Mascherano, Busquets - Jeffren, Bojan, Thiago

Varken Iniesta eller Messi från start. Oj då.
Barcelona Barcelona10Messi
2010-12-07 19:50
Startelvan:

Pinto
Pique
Bojan
Jeffren
Mascherano
Busquets
Maxwell
Adriano
Fontas
Thiago Alcantara
Jonathan

Bänken:

Victor Valdes
Puyol
Iniesta
Messi
Abidal
Victor Vasquez
Bartra
PedroRodriguez
2010-12-07 19:43
addeh

Kan bara hålla med, Helt sinnes att man orkar trycka ner Andres som är en otroligt skicklig fotbollspelare. Men Marrängerna är väl fortfarande desperata för att Ini och Dirigenten lekte med Madrid som ett gäng schimpanser.
Barcelona el Maestro!
2010-12-07 19:41
Startelvan brukar läggas ut en timme innan matchen startas. Jag kan inte se att det ligger ute ännu.
Barcelona Magicman
2010-12-07 19:38
gubbs, När kommer startelvan ut ?
Atlético addeh
2010-12-07 19:38
Mesut Özil "the next one"

Skadad hela klubblagssäsongen? Hur förklarar du då att Iniesta är den Barcelona-spelare som startat flest matcher under hösten?
Atlético addeh
2010-12-07 19:36
Det är skrämmande att läsa hur folk slår ned på Iniesta. Inte duktig i VM? Han var ju tillsammans med David Villa dem enda som skapade något för spanjorerna. Xavi var inte dålig, men helt ärligt så överglänste Iniesta sin lekkamrat lika mycket som Xavi's hårgelé glänste under matcherna. Precis som Frodo säger stod han för allt i uppbyggnadsväg och var inblandad i samtliga mål i slutspelet förutom Puyols nickmål mot Tyskland, eftersom det kom på hörna.

Att Iniesta dessutom var man of the match i VM-finalen är bara ytterligare ett kvitto på att han är värd att nämnas bland de tre främsta. Jag respekterar folks åsikter, men att komma med osanningar som att Iniesta inte vore värd och inte haft ett bra år, då börjar man undra.
Real Madrid Mesut Özil "the next one"
2010-12-07 19:32
Inesta gör bra Vm men går skadad hela klubblagssäsongen nästan.

Flesta kompisar jag har som är Cules vill se Xavi få priset. Som dom för övrigt tycker skulle haft det för länge sen.

Men men jag stå för min åsikt ni för eran. Men tydligen går de inte diskutera på normal nivå. Bye.
Barcelona Essienesque
2010-12-07 19:26
Vet inte heller vart myten om att Iniesta knappt spelade förra säsongen har kommit ifrån, är det Hussfelt i farten? Han spelade i 42 matcher, i jämförelse med Messi som spelade 53 matcher totalt. Nej, att han satt på bänken halva säsongen stämmer knappast.
PedroRodriguez
2010-12-07 19:25
Canaletes

Hmm, Pedro är i rykande form och Messi är sååå målsugen så det får bli dessa herrar.
PedroRodriguez
2010-12-07 19:23
Mesut Özil

Gjorde inte Iniesta någon vidare säsong?

Han var helt briljant i VM och det var INIESTA som bar laget till vinsten. Jag minns ett par matcher i VM då i princip hela laget underprestera utom Iniesta som hela tiden sprang och skapade ytor. Presterar du så bra i en turnering där allt står på spel så blir du nominerad, så enkelt är det :)
Barcelona Frodo

Hade Spanien vunnit utan Iniesta? Ta en titt på hur alla Spaniens mål kom till i VM och försök backa upp ditt påstående sen. I utslagsrundorna var Iniesta delaktig i alla mål förutom Puyols nick.

Att du inte är här för att provocera ser jag som tomt snack med ditt sista dumma påstående.
Barcelona .Sami.
Canaletes
Jag tror på Messi och Jeffren:)
Canaletes
2010-12-07 19:19
Vilka tror ni gör mål ikväll?

Tror själv på Messi.
Barcelona Napao
2010-12-07 19:18
Frodo ja sant guti skulle till landslaget gago var nya redondo dom skulle få mig bli nya Zamorano om jag spela med dom men enda jag har gemensamt med han är att jag är chilenare.
PedroRodriguez
2010-12-07 19:16
Frodo

Jaa du, jag sitter här mållös , har inga ord. Sådant säger man bara inte... På vilket sätt är Ellen DeGeneres bättre än självaste Xavi Hernandez, möjligen på att supa men absolut inget annat.
Barcelona Frodo
2010-12-07 19:14
PedroRodriguez

Det låter som ett sjukt skämt men väldigt många från puertan sa det. De stormade det här forumet för att upplysa oss med sina "intelligenta" analyser om varför Guti var bättre än Xavi. Visst lever vi i en sjuk värld?
2010-12-07 19:13
/ Frodo

Jag försöker inte sparka ner på någon. Jag ville bara höra vad ni tyckte. Säger inget om inesta jag tycker bara Xavi är betydligt viktigare än inesta. Han borde få den om nån ska få den. Han bar väl spanien och ert kära barca vad jag vet.

Sen tycker jag inte att inesta gjorde någon vidare säsong.

" Spanien hade vunnit VM utan Inesta. Men inte utan Xavi"
PedroRodriguez
2010-12-07 19:11
addeh

Jorå visst fan är de det, Jag gjorde en Casillas/Inzaghi sry :)
Atlético addeh
2010-12-07 19:11
UT Clásico

Enligt Sport så kommer Afellay presenteras antingen den 20:e eller 21:e december, då PSV har spelat klart alla sina matcher under höstsäsongen. Jag vet inte om det är officiellt vilket tröjnummer han kommer ha ännu, men eftersom han bär 20 i PSV och just det numret är ledigt i Barcelona känns det väldigt logiskt att det blir just det numret. På tal om något annat alltså.
Atlético addeh
2010-12-07 19:09
PedroRodriguez

"Xavi var betydligt bättre än vad Ini var ifjol"

Du är väl medveten om att det är 2010 års pris som ska delas ut i januari och inte föregående års? :P
PedroRodriguez
2010-12-07 19:08
Frodo

Hahahah har någon seriöst påstått att Guti är en bättre fotbollspelare än Xavi?
Barcelona UT Clásico
2010-12-07 19:07
när ska affelay presenreras?
Barcelona Frodo
2010-12-07 19:06
Barcelonito

Haha, Guti vilken sopa. Det är samma kille som de från puertan sa var bättre än Xavi. LOL!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-07 19:01
el flaco

Hahaha, det där var mer än jag begärde.

Förresten, minns ni när Salgado och Guti gick ut och festade samma natt som de förlorade El Clasico hemma? Haha, underbara blondiner.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-07 19:01

Ja det tycker jag i alla fall. Xavi är hjärtat i ett av världens bästa klubblag och i europa samt världmästarlaget.
Matchens spelare i båda clasicos den här säsongen. Matchens spelare mot Tyskland samt Portugal i VM.
Det är dags för Xavi att få sitt stora erkännande, han har spelat runt 250 matcher sedan 2006, han har haft max 20 dåliga matcher av de, resten har han hållit en otroligt hög nivå.
Barcelona Frodo
2010-12-07 19:00

Vem bryr sig? En Barcelonaspelare kommer att vinna den i alla fall. Ditt försök att få folk att sparka ner på Iniesta kommer inte att gå hem här. Ni kan fortsätta göra det i puertan.
PedroRodriguez
2010-12-07 18:56
Mesut Özil

Aa, det anser iaf jag, gillar båda lika mkt men Xavi var betydligt bättre än vad Ini var ifjol även fall Ini lirade bäst i Spanien i VM. Jag tror jag snackar för alla här inne när jag säger att det inte spelar någon roll om vem av dom 3 som vinner men kollar man prestationer så skall Xavi vinna före Messi för VM Guldet.
2010-12-07 18:54
Ni måste väl hålla med om här inne att Xavi ska ha guldbollen före Inesta?
Barcelona el Flaco
2010-12-07 18:49
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Lol, man kan nog lugnt påstå att Guti kammade hem en fail den natten. Guti stay losin'.
Annons: