/spanien/barcelona/forum/13631.aspx/spanien/barcelona/forum/13631.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-12-10 14:58
Hahah Abbe. jag hade inte haft några problem alls med Qatar-loggan isåfall :)
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 14:57
Abbe.

Hahahaha jaaaaa du det önskar man!
Barcelona westinho
2010-12-10 14:56
Jag får känslan av att Laporta är en äkta culé, men kanske inte riktigt lämpad för att leda ett stort företag, och att Rosell är en businessman som är lämpad att leda ett stort företag, men att han inte är lika mycket culé.

Om vi bara kunde ha en president med Sandruscos ekonomiska kunnande och Laportas hjärta, hade det varit perfekt.
Barcelona Abbe.
2010-12-10 14:54
Det här kanske vore en idé? ;-)
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-12-10 14:54
När jag läste på Sport igår så stod det nåt om att man skulle ha sponsor under spelarnas nummer också?! Är det bara jag som känner att våra tröjor kommer se ut som allsvenska lag med typ 1000 sponsorer. Irriterande är det i alla fall.
Barcelona barca kid
2010-12-10 14:48
Jag gillar inte att vi ska ha reklam på tröjorna. Det blev väldigt fult och det är speciellt att vi aldrig har haft reklam på tröjorna (för utom Unicef).

Rossel bryr sig inte så mycket om alla traditionerna. Det med reklam och att han inte är närvarnade vid alla borta matcher som Laporta var.
Men han verkar ha bättre hand om ekonomin än Laporta.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-10 14:45
VM-märket är bara kvar till nästa match. Sen skickas den vidare till årets vinnare.
Barcelona Barca4eva
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Ännu en anledning till att trädet bör vara svart =P
Frågan är hur trädet kommer se ut på våra gröna bortadräkter, hahaha...
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 14:44
Gunner - Kanouté

Den första är definitivt finare och som den andra är kommer de nya tröjorna inte se ut då VM-märket går bort snart...alltså tror jag att de väntar tills det märket tas bort innan Qatar-logon läggs till.

Men det är sant att trädet är för grönt, tror att ett svart träd skulle passa mer...men vi får se
Gunner - Kanouté
2010-12-10 14:38
Barca4eva //

Trädet är för grönt för att passa tröjan om de ska se ut så här :P (länk). Tycker den första tröjan är sjukt mycket finare än den andra. (Om de ens kommer se ut så)
Länktips: ow.ly/i/6g1g
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 14:33
Pedro León

Trädet var faktiskt det enda fina med logon för att vara ärlig...ala Swedbank =P

Men att endast ha texten skulle nog vara bättre
Pedro León
2010-12-10 14:29
Om man ska spekulera... jag tror både parterna (Q. F.) & Barcelona inser att trädet inte får plats, så man skippar den fula; gröna trädet och använder texten "Qatar Foundation".

Bra att ledningen inte la till ord såsom "Red Bull", "Lottomatica" osv. på klubbnamnet. Hade varit överdrivet i s f.
2010-12-10 14:26
Det som stör mig är sättet han har gömt undan hela diskussionsämnet. Laporta hade omröstning och accepterade fansens vilja. Mer solidarisk. Rosell har kört över alla supportrar och diskuterat det här i det tysta. Många supportrar har rätt att känna sig svikna. Det gör jag, även om jag varken är för eller emot en diskussion om tröjreklam.

Rosell, Använd dig aldrig mer av "Veto" igen. Den här gången kanske du kommer billig undan men nästa gång...
Barcelona szhlatan
2010-12-10 14:22
Herregud vad alla ska gnälla, varför har så många emot Qatar? Är det pga det påstådda valet omkring VM 2022 med mutor. Är det pga att dom har gott om pengar och kan göra vad dom vill eller lägg ner, så som det ser ut så hjälper dom Barcelona och dess ekonomi och gör hela klubben mer stabil. Sen Barca tjänar 33 miljoner euro varje år för att ha ett tryck på en tröja och spela en och annan uppvisningsmatch varje år så är det väl inte så illa, jag har absolut inget emot att araber som har gott om pengar delar med sig till den klubb som jag har älskat sen barnsben. Qatar foundtion fan så mycket bättre än Bwin, Burger king, Estrella osv
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-10 14:19
Jag tycker iallafall att loggan är rätt så snygg. Äh, bara acceptera det och gå vidare, vi får vara tacksamma att Qatar foundationen är en så kallad "non profit" organisation.

Om ekonomin är dålig så får ni tacka en viss mister Laporta.
Barcelona Essienesque
2010-12-10 14:17
Delarocha

Du själv är rätt överdramatiskt om du föreslår försäljning av Iniesta och Messi som klubbens enda ekonomiska lösning bortsett från tröjsponsor. Nej, det är nog en rejäl överdrift från Rosells sida.
Delarocha
2010-12-10 14:14
Messidinho_10

Överdramatisk eller? Vad har du för alternativ, klubben är inget dagis. Ja traditioner bryts, men vill du hellre sälja Iniesta eller Messi eller något eller?
Barcelona Essienesque
2010-12-10 14:14
FYFAN vad ful den där tröjan va. Jag tror vi toppar Getafes Burger king logo, helt ärligt...
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 14:13
Messidinho_10

Det är bara tester som folk har gjort, de ser förhoppningsvist inte ut så...men som Delarocha säger är det bara att vänja sig.
Barcelona Messidinho_10
2010-12-10 14:10
Abbe

Det kan inte vara sant det får inte sant, den ser ju förjävlig ut!! Vem fan springer runt med 3 träd på tröjan och där det står qatar foundation på??
Delarocha
2010-12-10 14:06
Tja, vad är alternativt, ni som ser det som jordens undergång? Att klubben går i konkurs?

Bara att vänja sig att vi nu har logga. Så enkelt. Antingen det eller att vi typ går i konkurs eller säljer massa spelare.
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 14:05
Abbe.

Det där är ju hur fu**** up som helst.
Barcelona NoGo™
2010-12-10 14:04
Abbe.

Kan var de fulaste tröjorna jag sett, tur att de troligtvis inte kommer att se ut så. Jag hoppas inte det iaf.

Såg att de var test, tur det.
Barcelona Abbe.
2010-12-10 14:02
Herre min skapare. De första testerna ser inte särskilt lovande ut.

Edit: Inte officiella tester. Dessutom så försvinner VM-märket på höger tröja efter matchen mot Real Sociedad.
Länktips: ow.ly/i/6g1g
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 14:01
Viera_Marcelo

Det är nog landets dåliga rykten osv som gör att folk, inklusive mig, är lite kluvna eller arga. Ekonomiskt är det ju jävligt bra men men.
Delarocha
Viera_Marcelo

Tja, Qatar är en diktatur. Och att med Barcelonas historia acceptera Qatar på tröjan är ganska pinsamt.
Barcelona Ordem e Progresso
Jag hoppades att denna dag aldrig skulle komma.
Viera_Marcelo
2010-12-10 13:57
//Sami.
//Messidinho_10

Vad är för fel på Qatar Foundation?? Barcelona gör en bra deal med en seriös foundation
Har ni någon form av kunskap om Qatar och Qatar Foundation innan ni uttalar er på ett korkat sätt.
Barcelona Messidinho_10
2010-12-10 13:54
Fyfan vad pinsamt, så våra spelare ska springa runt och med deras äckliga fula logga?? Nää då avstår jag också från att köpa tröjorna under den perioden som dem sponsrar, inte fan ska jag gå runt i stan och krogen med qatar foundation..
Annons: