/spanien/barcelona/forum/13629.aspx/spanien/barcelona/forum/13629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2011-02-22 19:16
Sir Jack Wilshere

Hur ska Rosell kunna veta hur bra Toral är om två år? Man kan ju inte garantera en spelare kontrakt två år i förväg....
Av ren nyfikenhet, vad för slags bud är det Barca har lagt på Cesc?
Barcelona B-Guden
2011-02-22 19:14
Rogge

värdelöst, Om en 16 åring platsar i Arsenals a-lag men inte i Barcas ska han få gå om han vill.
Ser hellre att det ska kosta 150 miljoner om man ska "ta" en talang av nån klubb eller om klubbarna diskuterar ett rimligt pris...
För som Arsenal gör nu är rena rånet!!
Sir Jack Wilshere
2011-02-22 19:14
Angående Toral.
Borde inte Barcelona skylla på säg själv delvis? Hur svårt hade det varit för Rosell att säga till killen att han hade en framtid i klubben och lova honom ett kontrakt som 18-åring?
Och försökte inte Barcelona ta Afobe och Aneke till Barcelona i somras.
Såg dessutom att någon skrev att Barcelona och Real aldrig "snodde" spelare från andra klubbar utomlands. Det finns en anledning till det, dom kan inte med tanke på att man får kontraktera 16 åringar i England exempelvis.
Dessutom är det inte så att Barcelona har behandlat Arsenal med respekt under Fabregas affärerna, spelare har snackat en massa skit i media och Laporta har snackat en massa skit. Desstom har skambud på skambud kommit.
Ni kanske borde tänka över vad ni själv gör innan ni börjar klanka ner på andra.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-22 18:56
Messidinho_10

Som jag sa till en annan som skrev samma sak så har vi ju haft många svåra matcher den senaste tiden, självklart spelar Pep då med dem bästa.
Barcelona Barca Barca
2011-02-22 18:55
Rogge

Bra skrivet.
Nu över till det med skador. Det måste vara hård matchande spelare. Det är inte svårt o lista ut det, vi leder med 5-0 det är 20 min kvar av matchen o Messi spelar hela 90min+tillägg. I sånna lägen byter 9 av 10 tränare ut sina bästa spelare o sparar dom, det gör inte pep. Sen gör han en sånn typiskt "pep byte" slänger in Keita istället för Villa eller byter ut Abidal o spelar Milito, o hemma i soffan sitter man helt förvirrad o tänker, men Bojan? Affellay?
Spanien Rivaldo!
2011-02-22 18:54
Rogge

...Eller så arbetar man till att ändra reglerna så att det är lika villkor.
Barcelona Messidinho_10
2011-02-22 18:49
Hmm vad fan är det som händer Puyol, Valdes och nu Xavi?? Det fattas nu bara Messi sen så är vi körda..Våra spelare är slutkörda spelat konstant varje match hela säsongen. fan Pep vad har du gjort??
Rogge
2011-02-22 18:45
Jag är ett av Wengers största fans men i denna fråga tycker jag att han och de andra ansvariga agerar fel. Det bästa vore om alla storklubbar hade en överenskommelse att inte värva ifrån varandras ungdomsakademier innan spelarna signerat proffskontrakt. Vill en spelare då lämna får man betala vad den säljande klubben vill ha. Vill den säljande klubben inte sälja så får den köpande acceptera detta. Problemet blir då att ungdomsspelare som vill byta klubb inte får den fria rörlighet som de borde ha. Hur man löser detta vet jag ej, dock slipper man barnarovsfrågan. I detta fall verkar ju spelaren vilja lämna och att neka en 16-åring det känns fel men kanske måste det bli så.

Till en helt annan fråga: Vad händer med alla skador, för hård belastning på för få spelare? Följer inte barca särskilt mycket men är det så att i princip samma elva spelar hela tiden och att det börjar ta ut sin rätt nu?
Barcelona De Goda
2011-02-22 18:42
Var det inte Mourinho som kallade Wenger för en "fönstertittare"? Klockrent hursomhelst.
Barcelona Visca_Barca
2011-02-22 18:40
Hur länge är Xavi borta? när ska detta ta slut fan :/(
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-22 18:39
Skrämmande om det stämmer att Arsenal erbjöd Toral ett kontrakt som är värt 35 gånger så mycket som det Barcelona kunde erbjuda. Fatta TRETTIOFEM gånger, inte konstigt att killen frestas av Wenger i så fall.
Spanien Rivaldo!
2011-02-22 18:36
Rambla~

Arsenal vill väl värva de ungdomsspelare som de anser har talang, förstår inte alls vad de har har med diskussionen att göra. Ja, Arsenal värvar annat än unga, Chamakh, Squallaci och Koscielny (stavningsfel på alla säkert...) i somras

Eftersom klubben inte har ett bindande kontrakt med spelaren så hade inte jag i alla fall förväntat mig att det skulle gå igen om klubben.
Vad hade då hänt om de hade gjort det? Jo, Barca hade sagt nej. Eller om de hade sagt ja, ska man köpa en spelare som de inte har kontrakt med? Ska man kanske skicka en donation till klubben?

Ingen vet ju om Arsenal egentligen gick igenom klubben i någon av värvningarna, förmodligen inte dock med tanke på reaktionerna.

För att Barca ofta har bra ungdomsspelare? Jag har ingen aning om andra klubbar gör likadant, han som blev värvad nyligen var väl jagad av 3 andra PL-klubbar. Arsenal är ju känd för att släppa fram ungdomar tidigt så det är ju attraktivt för unga talanger.

Barcelona Barca Barca
2011-02-22 18:32
OTBAG

"Men nu är reglerna så och det är ingen anledning för att börja hata Wenger."

"Att du har något emot Wenger kan jag inte klandra, det är en personlig åsikt likt jag kan ha något emot någon från er klubb. Men de som hatar honom p.g.a dessa värvningar bör tänka om och rikta sitt hat mot någon annan, möjligtvis den som har hand om reglerna."

Jaha, i vissa länder finns det ingen lag på att man får straffa dom som våldtar mindreåriga, då kanske man ska åka dit o börja sätta på alla unga utan att bli straffad ? Gubben allt handlar om respekt o heder man har i kroppen, tycker Wenger att det är respektlöst av Barca att hålla på med hans gullegris Cesc, då bör han nog hålla sina händer borta från våran klubb. Det är ungefär som att säga, jag hatar "han människan" o allt ja har med honom att göra, men ja dejtar hans syster o ska gifta med med henne...
Barcelona Unicef
2011-02-22 18:29
Blaugrana91

Håller givetvis med dig angående dom tuffa matcherna.
Det är ju dom onödiga cup och enkla hemma matcher som han har spelat
Xavi Iniesta Messi etc och dom har varit slitna och omotiverade...
Barcelona Hyder
2011-02-22 18:27
Jag vädjar härmed till Pep (även om han nu inte läser det här). Försök inte att ersätta Xavi med Keita. Det går bara inte. Mycket hellre en ung Thiago eller helt enkelt Afellay. Keita segar just nu bara ner spelet och bidrar endast med huvudspel och kraft i defensiven. Nu tycker jag att Xavi till och med är duktigare än malesen på att vinna tillbaka bollar också. Thiago eller Afellay, vilket som, båda hade gjort ett bättre jobb i den kreativa delen som är så viktig för vårt spel än Keita. Seydou är en bra spelare men denna säsong har han gått ner sig lite, i alla fall i de matcher han har fått spela. Han börjar ju komma till åren och det börjar kännas som om att det är dags att Sergi Roberto tar över hans roll inom en snar framtid. Synd att Keita är "untouchable" bara.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-22 18:27
Det som oroar mig mest är att Xavi och Puyol intehar tillräckligt matchtempo i kroppen för att klara av att spela mot Arsenal. Hemska tanke...
Spanien OTBAG
2011-02-22 18:25
Thiago Alcantara - Futuro Número #4//

Word.
Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2011-02-22 18:24
Rambla~

Det gyllene regeln lyder " Som man själv vill bli behandlad ska man själv behandla andra"

Laporta må vara en mycket bra sportchef sportsligt men att han förstört många relationer med andra klubbar kan vi inte blunda för. Han talade ofta ut i pressen om han var ute efter en spelare och då får man vara beredd på konsekvenser.

Skulle Arsenal tala ut i pressen om dem var ute efter Messi fast Barca sagt att han inte är tillgänglig så är det lika "äckligt" som Wenger gör när han tar spelare från vår akademi. Skulle inte vi då försöka ge igen om dem inte respekterat vårat beslut om att Messi inte är tillgänglig?

Jag försöker inte säga att Laporta var en äcklig president för utan honom skulle vi inte vara så bra som vi är nu men jag förstår Arsenal för vi har inte behandlat dem med respekt heller. Skulle det vara Milan som jag skrev tidigare så är det en annan femma. Jag är objektiv när jag skriver och försöker ta av mig Barca glasögonen.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-22 18:24
PedroRodriguez

Okej, Vi får hoppas han hinner tillbaka till Valencia matchen.

Unicef

Vi har ju haft ganska många svåra matcher den senaste tiden, därför är det ju inte så konstigt att Pep ofta spelar med dem bästa.
Spanien OTBAG
2011-02-22 18:21
elbraco//

Ni har ju precis samma dubbelmoral som mig isåfall. Ni tycker inte att det är respektlöst av era spelare att prata om Cesc i media men ni tycker att det är respektlöst av Arsenal att kontraktera spelare "i smyg".

All heder till "Abbe." och "Thiago Alcantara - Futuro Número #4" dock.

Rambla~//

Svårt att svara annorlunda när samma motargument kommer.

Myrran//

Förhoppningsvis genom klubben - det kan jag omöjligt svara på eftersom jag inte sitter inom Arsenals led. Varken du eller jag vet heller huruvida vi tagit kontakt med Barcelona eller inte.

Gonzalez_Barca//

Det är nu, de senaste åren vi börjar få fram spelare, ibland har man ups och ibland downs i ungdomsakademin. Spelare som är påväg mot alaget är Lansbury, Jay Emmanuel-Thomas, Aneke, Afobe, Frimpong osv., i Wenger och Arsenals senaste ungdomssatsning.

Nåväl, case closed eftersom det nu endast uppstår hat istället för att bedriva en vettig diskussion. All cred till de som behandlat ämnet med förståelse, de två jag nämnde här ovanför samt "Mojito - Culé (un estilo de vida)" (tror jag det var som hade förståelse för det absolut första jag skrev).

Väl mött.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-22 18:21
Angående skadan på Xavi - en olycka kommer sällan ensam.

Men nu får Afellay och Thiago visa att de har potentialen och kompetensen att ersätta (som om det går...) Xavi på ett så bra sätt som möjligt.

Det är ju endast på detta sätt talanger som Thiago kan ta chansen, när de får frekvent speltid på hög nivå.

Det gäller att se möjligheterna och inte problemen, även för en pessimist som mig, hehe.
Barcelona Rambla~
2011-02-22 18:20
Gonzalez_Barca

Glöm inte David Bentley, Pennant och några till som huserar i andra klubbar nu. :P
barca löver
2011-02-22 18:20
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Var där förra året och kollade på Barca - valencia 3-0 helt underbart det med :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-22 18:18
"Wenger har ju plöjt ner en massa pengar på ungdomsakademin. Bland annat Wilshere kommer ju där ifrån."

3 spelare (Wilshere, Djourou och Gibbs) har spelat i Arsenal då de varit som mest, 15 år gamla.

Jo er ungdomsverksamhet har verkligen gett bra resultat.
Barcelona Unicef
2011-02-22 18:17
Är de bara jag som inte är ett dugg förvånad över xavis skada?
Jag är förvånad över att det inte är fler på den listan,
är de bara jag som är riktigt less på Peps matchande av spelare sista tiden?
Barcelona Rambla~
2011-02-22 18:17
Rivaldo!

Ja men du påstår ju att Barca inte vill att andra ska få ha ungdomspelare. Jag påstår att Wenger har fått dille på att alla talanger ska finnas i Arsenal. Värvar ni annat än unga spelare?

Värva? Ni vill ju inte värva, ni jagar dem bakom klubbens rygg och betalar ut det av Fifa fastställda träningsarvodet. Kom tillbaka när ni någon gång har vänt er direkt till klubbens styrelse och lämnat intress för någon av Barcas utvecklade spelare.

Varför måste Arsenal just hämta spelare från Barcelona hela tiden? Vilka andra storklubbar gör på samma sätt som Arsenal? Hur ofta jagar Barcelona eller tex Real Madrid ungdomspelare från Man United, Milan, Juventus, Inter osv?
PedroRodriguez
2011-02-22 18:16
Blaugrana91

Han uppges vara borta i 7 - 10 dagar så Valencia matchen är i fara.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-22 18:15
Precis kommit hem från Barcelona. Vilken underbar känsla man fick efter Messis mål. 84 000 på läktaren och en domare som gav oss anledning att bli helt hesa efter straffsituationen.

Iniesta, han måste upplevas live en sån match. När han är på det humöret och man ser honom på nära håll så blir man bara tårögd.

Xavis passningar till Alves ständiga löpningar var också underbara. Man tror alltid att bollen ska sticka åt helvete på något sätt, men de sitter alltid på läppen.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-22 18:12
Typiskt att Xavi också ska bli skadad, men som tur var rör dig sig inte om något allvarligt, han missar Mallorca matchen, men är det helt säkert att han även missar matchen mot Valencia?
Barcelona Rambla~
2011-02-22 18:12
elbraco

Det är ingten idé att resonera. Killen gömmer sig bakom en massa klyschor och kan inte svara tillbaka när han får en motargument utan rabblar upp samma jävla smörja om och om igen.

Jag ger upp....
Annons: