/spanien/barcelona/forum/13627.aspx/spanien/barcelona/forum/13627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-12-09 11:12
Hetfield

just det, det har du rätt i...
LOTG - Cruijff #9
2010-12-09 11:09
Ramblo/

2.3 miljarder.
Se länktips*

Delarocha

Instämmer. Det finns en hel del oavklarat med både Zlatan och hans agent.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-09 11:09
Alla lag vi kan ställas mot nu i åttondelsfinalen kommer vi vara favoriter mot. Man ska inte underskatta, men jag fruktar inte direkt något av lagen

Arsenal? De har ett alldeles för naivt spel och kass i defensiven. Man kan bara lyckas med ett sånt spel om man har ett riktigt grundspel som man spelat i massvis av år och som går igenom hela ungdomsakademin. Arsenal kommer om de möter oss inte att backa hem utan spela sitt spel, vilket gynnar oss och då blir match enkel.

Milan har duktiga spelare, men enda gången de har mött ett riktigt bra lag i år är Real. Och även om det inte rörde sig om en utspelning så var Real klart det bättre laget.
Inter är just nu kassa, men är nog ändå det lag jag är mest rädd för nu i åttondelen. Varför?
De har spelarna att kunna parkera bussen och köra på kontringar och OM de kommer i form till februari(lång tid tills dess och allt kan hända) så blir det en tuff match. Ett bra alternativ kan kanske vara att sperka sin fete tränare som förstör fotboll?

Något av de här tre lagen skulle vara fantastiskt att slå ut redan i åttondelen. För att lite bevisa för Europa hur bra vi är. Hoppas även Real får något av de här lagen. Dels för att det blir roliga matcher och också för att det är större chans att de åker ut. Vilket alltid är kul.
Delarocha
2010-12-09 11:05
En google sökning tog mig ungefär 5 sekunder att hitta en siffra.

Testa det nästa gång?
Barcelona Rambo~
2010-12-09 11:03
Tjena! Vet någon hur mycket pengar Real Madrid spenderade på spelar köp 2009? Håller på att skriva ett arbete om Drifting Goals och behöver ett exempel, jag vet att det typ var 3 miljarder men vet någon den exakta summan?
Delarocha
2010-12-09 10:49
LOTG - Cruijff #9

Kan hålla med dig.

Å andra sidan ser jag två andra lag som jag gärna sätter på plats i Arsenal och Milan. Det förstnämnda förstår nog alla varför, jag avskyr Arsenal.

Och Milan för att jag orkar inte med Aftonbladets kampanj om att Barcelona är onda och elaka och att Zlatan blev utmobbad av Messi och Pep. Zlatan platsade inte, inse detta. Så Milan får gärna komma hit på besök. Kan dessutom inte ens ana en möjlighet till förlust mot Milan, dem är för dåliga helt enkelt
LOTG - Cruijff #9
2010-12-09 10:34
Drömlottningen inför åttondelen för mig är självklar: Inter.
Motiverar med följande:

1. Domaren blåser felaktigt hands på Yaya när Bojan gör 2-0. Istället för avancemang och ett internationellt genombrott för unge Krkic, åker vi ut. Även om vissa på nåt sätt kommit över detta, har inte jag. Förstår inte heller hur man kan göra det, när det klarligen var ett FELAKTIGT beslut. Darrar fortfarande när jag tänker på domarens ansikte...

2. Parkera bussen-filofosin. Inter slår oss och dom gör det med 10 man. Men värst av allt är att dom slår oss med den raka motsattsen till Barcas filosofi/lära/arv. Dom spelar defensiv, parkera bussen-kontringsfotboll utan att skämmas och segrar inte bara mot oss, utan även mot allt vad sporten står för.

3. Mourinhos löpning och fansens jubel. Sist men inte minst, vem kan glömma Mourinhos oförskämda, vulgära och barnsliga akt när han springer in på plan med sina fingrar i skyn och hånar Campens alla culés. Mitt genuina hat mot honom efter den stunden lugnades lite efter 5-0 vinsten men inte hatet jag börjat känna för Inter-fansen som jublade, hyllade Mou före Pep och kallade sitt lag för världens bästa säsongen ut. Inter världens bästa!? I en tid som denna då Barca styr med järnhand! Det är ord dom helt enkelt ska få äta upp.

Låter otroligt bitter, men det är jag. Trots alla triumfer sen den hemska semin har jag aldrig riktigt hämtat mig själv. Vi skulle bli dom första som vann CL två år i rad. Kan inte komma över det.
Delarocha
2010-12-09 10:15
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Du öppnar ju upp diskussionen väldigt bra med att säga att det heligaste Barcelona har och som i stort spöat er fem matcher i rad är överreklamerad. 10/14 som spelade mot er i 5-0 matchen är från La Masia, då måste ju Real vara fruktansvärt överreklamerade om vår ungdomsakademi är det.

Barcelona c.mako
2010-12-09 09:17
Tjena !!
Någon som vet vilken radio kanal som sänder barcas matcher ?, kan vara gött o lyssna på matchen när man jobbar. Visca Barca
Barcelona Déu és Culé
2010-12-09 09:13
Ge oss Milan, Inter eller Arsenal.

- Milan för att tysta Zlatan och hans agent.

- Inter för att få revansch för förra säsongen.

- Arsenal för att det är kul matcher.
Barcelona Frodo
2010-12-09 08:32
Jag skulle helst vilja möta Roma i åttondelen. Det har ingenting att göra med hur bra eller kvalitativa de är. Visst finns det en hel del lag man skulle vilja täppa till truten på men jag tycker om att ha variation i CL. Dessutom är synen på fotboll i Roma väldigt lika den i Barcelona så jag tror att det skulle bli två väldigt underhållande matcher.

Får man fråga varför du alltid försöker provocera? Vad får du personligen ut av det? Överreklamerad? På vilket sätt då?

Du måste ha lite perspektiv när du ser matcher. Barcelonas ordinarie lag kunde inte besegra Rubin på tre möten. Det ironiska var att många av våra b-lagsspelare och bänk kunde göra det. Det är mer än godkänt mot ett lag som ställer upp en spelarbuss.

Dessutom är du väldigt kass på att utvärdera talanger. Thiago gjorde exakt det han behövde göra mot Rubin. Spela moget och säkert så att vi inte skulle åka på deras kontringar. Vad han visade för Pep var att han är att räkna med mot tuffa lag som Rubin där man måste ha disciplin. Vad han ska visa just nu är att han är mogen nog att ta sitt ansvar i a-laget, inte att han ska bli bäst i världen. Att han utsrålar världsklass redan nu tror jag att alla i klubben och även fans kan se.
Spanien MaCa
2010-12-09 07:48
Måste säga att det var magiskt att se Barca matchen mot Real Madrid. Tror aldrig jag sett ett lag spela ett så underhållande men samtidigt effektivt spel.
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2010-12-09 07:39
Ja håller med dig Gabriel.
Sen kanske Thiago fått direktiven utav Pep att spela lugnt och stabilt den matchen, för att minimera chansen att droppa bollar på rubins planhalva som senare skulle kunna resultera i giftga kontringar (nåt rubin lever på i CL)
Barcelona Gabriel
2010-12-09 05:51
Dubbelpost.
Barcelona Gabriel
2010-12-09 05:51

Till skillnad från dig så tycker jag att man kan se stjärnpotential i allt som Thiago gör vad gäller bollmottagningar, passningar, vision, teknik och det kunde man även se igår. Sen ska du veta att det är väldigt svårt att skapa något kreativt mot Rubin när dem spelar på det sätt som dom faktiskt har gjort mot oss. Tänk även på att spelare som Messi, Xavi och alla andra stjärnspelare i laget haft otroligt svårt att skapa något kreativt mot dem under dessa två år, detta om något är ett bevis på Rubins defensiva briljans (om man nu vill kalla den sorten av spel för det). Då kan man inte direkt gå in och förvänta sig att en talang, vare sig hur stor denna talang må vara, ska gå in och briljera i allt han gör.

Helt ärligt så tycker jag att Thiago spelade en väldigt bra match, även om han självklart har mycket att förbättra på i sitt spel. Inte bara han, men många av talangerna imponerade på mig igår. Rätt så ironiskt ändå att vårat A-lag inte lyckats besegra dem men att B-laget klarar av det. Även om Rubin självklart insåg i slutet av matchen att deras chanser till att gå vidare var körda.

Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-12-09 02:47
Jag tittade på er match igår och ville se hur den överreklamerade La Masia har att bjuda på. Ja spanade givetvis extra på Thiago. Men jag måste säga att jag tyvärr blev besviken hade större förväntningar på honom. Visserligen gjorde han ett assist men tyvärr så var det inte mycket han bidrog med.

Jag trodde att han skulle utmana mer, våga skjuta mer och slå riskfyllda passningar. Han spelade mycket på säkerhet, slog många sidledspassningar och undvek att utmana. Det är ju trots allt en offensivmittfältare och då ska man bryta mönstret.

Tänker inte döma ut han efter en match, men han måste ta för sig mer och våga ännu mer för att bli bland dem främsta spelarna i världen. I Barcelona lär han få chansen att utvecklas i lugn och ro, men i en annan miljö hade han definitivt inte blivit långvarig av matchen igår att döma.

En jag gillade var Fontas, väldigt orädd och vågade sköta uppspelen trots att det fanns fler spelare som kunde göra det. Han var rätt positionerad och är även hyfsat snabb för att vara så lång, även mycket bra huvudspel.
Han kan bli nåt. Men han är väl inte från La Masia, kommentatorn sa att han kom från Girona för 2 år sedan.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-09 01:06
Barca4eva

I will, Sociedad imponerar alltså, blir nog kanske "lite" spänning i alla fall :=)
Barcelonistas
2010-12-09 00:49
stämmer i kvarten kan barca och real mötas.
Barcelona Barca4eva
2010-12-09 00:47
Till herrn här nere

Kvartsfinal tror jag att lag från samma land kan mötas.
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2010-12-09 00:43
Trevligt med Barcelona och Real vidare. Hur långt in i turneringen måste lagen komma för att ha en chans att möta varandra?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-09 00:43
Snälla ge oss Milan, jag vill bara att aftonskitet ska hålla käften. Snälla!

Jag avslutar kvällen med el Flacos briljanta mening "Aftonbladet är synonymt med toapapper". Du förtjänar pris i poesi för det där.
Barcelona el Flaco
2010-12-09 00:37
Bara för det var jag tvungen att gå in på Sports hemsida och hör och häpna, de nämner absolut ingenting om att man är oroliga över att sällas mot Zlatan. De skriver endast att ett hypotetiskt möte mot Milan kan bli het med tanke på att Zlatan inte kom bra överens med Pep och på grund av Raiolas attacker mot Guardiola.

Aftonbladet är synonymt med toapapper.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-09 00:33
elbraco

Inte för att vara petig men Ronaldinho kom från PSG, inte Marseille.
elbraco
2010-12-09 00:29
Hur Aftonbladet beskriver Zlatans återkomst till Camp Nou:

"Nu fruktar spanska Sport en återkomst för Zlatan Ibrahimovic till Nou Camp i åttondelsfinalen."
"Något som fått spanska Sport att fasa."
"en senare beskrivs av Sport som en mardrömsmotståndare."
"Svenskens återkomst till Camp Nou skulle omges av oro"

Det här med att spara på orden är inget man praktiserar på Aftonbladet...
Barcelona Barca4eva
2010-12-09 00:23
Andreas - V.V [Barney S]

Trevlig resa återigen!
elbraco
2010-12-09 00:18
placeboefecto

Ronaldinho, Etoo, Deco, Alves spelade ju redan i någorlunda etablerade lag när vi köpte dom, t.ex. Marseille, Sevilla, Porto, det jag pratar dom är faktisk scouting på talanger som inte inte är speciellt kända.
Messi kom ju till klubben som elvaåring så jag räknar honom till La Masia. Jag syftade för övrigt på de senare åren, och nej, jag började inte hålla på Barcelona för två år sedan.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-09 00:16
Alltså den här buggen, nu kan jag äntligen skriva.

Är IP-spärrad och ibland inte, samma som Canalates skrev tidigare.

Hur som helst drar jag till Barcelona om 7 timmar igen, blev inget lakan då jag inte fick tag på några platser längst ner på sektion 2. Fick däremot riktigt fina platser precis bredvid president boxen.

Filmer och bilder kommer som vanligt ;)

Ha´de fint så länge och håll en tumme eller två att inga flyg blir inställda då det är eller har i alla fall varit snökaos i Tyskland där jag kommer mellanlanda.
Barcelona el Flaco
2010-12-09 00:13
"Igår var det fem canteranos från Barça B som levererade i Champions League och idag var det fjorton andra som gjorde detsamma mot Segundans bästa lag. Återväxten ser minst sagt god ut."

De orden från Klint i matchrapporten från B-lagets match känns passande nog att avsluta dagen med. Vill samtidigt co-signa Ramblas inlägg. I ett dubbelmöte i Champions League kan vad som helst hända, för att inte snacka om formtoppar och formsvackor som kan dyka upp när åttondelsfinalerna ska spelas.
Atlético addeh
2010-12-09 00:08
Rambla

Forumräven nummer ett har talat och dessutom gjort det mycket väl. Klokt inlägg!

1.70

Jag tror framför allt Fontás, som är ganska nära A-laget, stärks otroligt mycket av det här. Det gör att han i fortsättningen kommer spela med enormt självförtroende och det gynnar honom bara. Víctor Vázquez tror jag tyvärr aldrig kommer bli en del av A-truppen, men det var kul för honom att i alla fall göra mål i Champions League.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-08 23:56
Läste precis "spelarkommentarer efter segern mot Rubin Kazan". Glädjs verkligen med våra unga spelare som fick chansen på den stora scenen, i den största turneringen av de alla...och samtliga gjorde en bra insats. Detta kommer de leva länge på och växa utav. Extra skoj att det var två spelare från B-laget som hamnade i målprotokollet.

Tänk vad mycket bra spelare vi har att plocka ifrån när det behövs..
Annons: