/spanien/barcelona/forum/13621.aspx/spanien/barcelona/forum/13621.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-12-08 15:46
L.A.M Nr 10

Jag vet mycket väl att vi endast har tre mittbackar i A-truppen, vilket jag tycker är aningen lite, speciellt då Milito går skadad mycket. Eftersom det sliter på spelarna att spela så mycket vore det bra med fyra mittbackar, även om Abidal kan gå in och vikariera. Skulle dock inte bli ledsen om Milito lämnade och det blir som du vill, men då läggs det ganska mycket press på Fontás eftersom han är den enda egentliga mittbacken att tillgå om Piqué eller Puyol skulle gå sönder.
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-12-08 15:44
Andres D

Var sitter bortasupportrarna?
Barcelona Barca4eva
2010-12-08 15:35
westinho

I Wikipedia, tyvärr =P, står det att han har gjort 26 mål ute i Europa

EDIT: 26 mål var det, den svenska sidan om honom var inte Up to date
AndreD
2010-12-08 15:34
Kolla in denna. El Clásico i 3D! Ni som var där, var satt ni? :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-08 15:33
addeh

Du säger att det kommer bli tunt med endast tre mittbackar nästa år om vi säljer Milito, men faktum är att det kommer vara likadant som i år förutom att reservmittbacken är yngre och kommer förhoppningsvis bli bättre.

Drömmen skulle kunna vara om vi nästa år kunde ha Puyol, Piqué och Fontás som mittbackar samt Abidal som nödfall. För att året därefter, om allt går enligt planerna och Fontás presterar, flytta upp Bartra medan Abidal troligen lämnar. Då har vi en mittbackuppsättning bestående av fyra egna produkter. Någon av Bartra eller Fontás, beroende på vem som helt enkel är bäst, ska då så småningom ersätta el capitano. Men det här är som sagt bara drömmen.
PedroRodriguez
2010-12-08 15:24
westinho

Runt 20 - 26 är jag ganska så säker på.
Barcelona Barca4eva
2010-12-08 15:18
Heywood Jablome - Xaviniesta

Hahaha så jävla klockrent!

L.A.M Nr 10

Håller med, Fontás ska upp!
Atlético addeh
2010-12-08 15:17
L.A.M Nr 10

Av försvarsspelarna i Barça B är det utan tvekan Fontás som är närmast ett A-lagskontrakt just nu. Att han flyttas upp redan i januari känns enligt mig lite onödigt, då han verkligen behövs i B-laget och ändå kommer få sina chanser i A-laget när det behövs. I sommar är det ingen tvekan om att han ska bli uppflyttad, annars kan det bli svårt att hålla kvar honom. Precis som du nämner fyller han 22 nästa år.

Dessvärre tycker jag det är lite tunt att bara ha tre mittbackar i en trupp, därför är jag tveksam om man verkligen ska sälja Gaby Milito. Håller han sig skadefri under våren och gör det bra ser jag ingen anledning att släppa honom innan hans kontrakt går ut.

Angående vänsterbackar i Barça B är Carles Planas och Marc Muniesa dem jag kan tänka mig att ha en framtid i A-laget. Den sistnämnde kan visserligen spela även centralt, men under hösten har han mestadels spelat till vänster i backlinjen. Planas imponerade mycket på mig under U19-EM i somras där han var en av Spaniens bästa spelare. Båda är dock väldigt unga och jag är tveksam om någon av dem är redo för att ersätta Abidal om ett par år.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-12-08 15:16
LAM

Måste bara hålla med dig om allt du har skrivit. Tar vi inte vara på spelarna du nämnde så är de bara synd! Fontas är typ äckligt lika pique i sin spelstil och jag bockar och tackar alla dar för en ny pique samma sak gäller Bartra, fast som du sa så tycker jag att den förstnämnde ska flyttas upp nästa säsong tillsammans med Thiago (vilken spelare!) Jag ser en liten Deco/Iniesta/Ronaldinho o grabben helt sjukt!

Visca la masia!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-12-08 15:16
Läste precis det roligaste skämtet jag har hört på väldigt länge.

"A Real fan in...

August: 'We're gonna win the treble!'
December: 'We're gonna win the double!'
March: 'We're gonna win the League!'
June: 'We've got 9 CL."
Barcelona westinho
2010-12-08 15:15
Någon som vet hur många mål C.Ronaldo har gjort i CL? Inte bara denna säsongen, utan sammanlagt.
Barcelona Klint
2010-12-08 15:05
Pedro León

Messi har tagit hormoner under sina tidiga levnadsår då han annars hade varit betydligt kortare än vad han är idag. Sannolikt det som Sladjan har fått in i en "humoristisk" kontext.

L.A.M Nr 10

Eftersom vi har tre mittbackar i truppen varav den enda, Milito, mest går skadad hela tiden borde det vara ganska tydligt att en mittback till behövs. Fontás, som fått chansen ett flertal gånger är den som står på tur. Han är född 1989 och hade platsat i många lag i Primeran. Om man inte flyttar upp honom inför kommande säsong är jag rädd att han går förlorad.
Barcelona arsenal
2010-12-08 15:01
Vi vill ha revansh mot er! Ni ska få 2 ärliga matcher hoppas vi arsenal på:) Vi vill helst ha er elelr real då jävlar ska vi slå utt överskattade real elelr er
Pedro León
2010-12-08 15:00
Jag läste på något SF-forum att Google-Sladjan skrivit på Facebook att det gått rykten om att Messi är dopad. Är det någon som har länk till var exakt det sades & eller om ni vet i vilket sammanhang han (om) nämnde det?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-08 14:55
Kommentera gärna mitt inlägg under, vill inte ha skrivit allt helt i noödan:)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-08 14:51
Efter att ha, då jag inte såg matchen igår, läst både matchrapporten och några sidor på forumet om matchen så verkar det som att de två Barca B-spelarna som ligger närmast A-laget, Andreu Fontás och Thiago, gjorde strålande insatser.

Kanske lite tidigt att spekulera om i sommar, men jag har lite planer i backlinjen. Fontás ska definitivt flyttas upp, man kan inte gå miste om en sådan här talang. Som sagt så kunde jag ej se matchen igår men jag har blivit ruskigt imponerad av spanjoren tidigare, bland annat i den historiska segern mot Almeria. I sommar tycker jag därför att vi ska sälja Milito. Han har under sina år här haft skadeproblem men varit en god reserv. Trots det måste han så snart som möjligt flytta på sig. Dels börjar han bli gammal, har passerat 30 nu. Men den största anledningen är att vår talangfabrik är fylld med unga duktiga mittbackar. Tar vi vara på det här tillfället med så här många back-talanger kommer det nog ta ett tag innan vi behöver oroa oss över värvningar på den positionen.

Som sagt så är det enligt mig ett måste att flytta upp Fontás nästa säsong. Han är definitivt mogen och nästa år, dock i november, fyller han 22. Vilket inte är en ung ålder om man fortfarande spelar i klubbens B-lag.
En annan spelare jag tycker är mogen för uppflytting är Marc Bartra. Han är i och för sig bara 19 men även han måste man ta vara på, vill inte se klubben gå miste om honom. Båda de här spelarna är relativt långa, starka, spelskickliga och inte minst mogna för A-laget. Tycker båda liknar Piqué ganska mycket i spelstilen.

Sen finns även Muniesa och Sergi Gomez, båda 92:or. De här killarna har potential, men bör lira i Barca B ett par år till innan man ska börja tala om uppflytting.

Så nästa säsong vill jag se den här back-uppsättningen:
Vänsterbackar: Abidal, Maxwell
Mittbackar: P & P. Fontás(Bartra)
Högerbackar: Dani Alves, Adriano

Bartra inom parantes p.g.a. han kanske kan stanna i Barca B en säsong till. Även Abidal kan ju spela där. På ytterbacksplatserna har vi kanske en bra uppsättning den här säsongen och nästa, men efter det behövs en ny VB. Jag ser varken Maxwell eller Adriano som permanenta sådana, och Abi är snart för gammal. Vad jag vet finns det ingen i Barca B, men någon kanske kan någon?

Men som sagt, tar vi vara på den här generationen i La Masia kommer vi inte behöva oroa oss för mittbacksförstärkningar under många år.

Ps: Långt inlägg
Atlético addeh
2010-12-08 14:49
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!! /

Ingen B-lagspelare som deltog mot Rubin Kazan igår är med i truppen mot Betis. Luis Enrique har tagit ut följande spelare: Masip, Olazábal, Montoya, Armando, Muniesa, Abraham, Planas, Romeu, Riverola, Ilie, Carmona, S.Roberto, Rochina, Tello, Soriano, Edu Oriol, Saúl & Nolito.

Vilka som kommer spela från start vet nog bara Luis Enrique, men vi kan i alla fall konstatera att det blir ett mer reservbetonat Barça B.

---

Bojan har under förmiddagen gjort nya tester som enligt uppgifter gått bra och därmed har han blivit hemskickad. Hur det blir till helgen är ännu oklart, han kommer förmodligen vila ett par dagar till minst.
Barcelona Barca4eva
2010-12-08 14:48
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Även om det handlar om odds har din fråga med Barca Bs trupp att göra, så det är nog helt okej. Men kan tyvärr inte hitta någon info om det än.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2010-12-08 14:32
Tja ville bara fråga er vet ej om man får skriva om odds här inen osv men isf får ni ta bort mitt inlägg! Betis spelar hemma idag mot barcelona B och ahr ganska bra odds och jag undrar vilket lag barcelona B kommer ställa upp med eftersom många spelade med a-laget igår?
PedroRodriguez
2010-12-08 14:16
Barcelonistas

Zinter spelade en oerhört oattraktiv fotboll mot oss och lirade defensivt, hade aningen mer kyla än oss och satte sina kontringar. Tillägg även ett offsidemål av Millito och en felaktig hands på Yaya.

Jag hoppas verkligen vi får Inter i åttondelen och visa dom vem som verkligen är bäst. Usch vad dom skulle ha jagat boll.
Barcelona Messidinho_10
2010-12-08 12:30
Eto till Real, vad säger ni om det cules för mig hade han vari *** om han drog dit
Barcelonistas
2010-12-08 12:23
Benitez är sämst han är långt ifrån dom bästa tränarna. de går inte och leva på historia dom senaste årens resultat säger allt. Han gjorde liverpool till ett bottenlag sen lämna han träsket för att ta över inter som vann trippel föra året. och han har fukat inter totalt.

Jag sitter fortfarande varje dag och tänker hur i hela fritden lyckdes vi inte vinna cl föra säsongen. låt oss inte tänka på domslut va i helvete gick fel mot inter???

Underskattning? de kännde som barca och guardiola trodde allt skulle lösa sig själv i semin mot inter. " de bara och gå ut och köra de vanliga spelet så löser allt sig"...

jag jämför borta matchen mot 0-2 matchen där vi stoppade reals omställningsspel. men mot inter lätt vi dom kontra och de straffa sig.

Underskattningen slog ut oss föra året ...
Delarocha
2010-12-08 11:51
Hetfield

Ja jag börjar ju undra hur länge till Benitez ska lyckas ljuga om att han är bra. För jag förstår verkligen inte. Han sänker ju storlag till botten.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-08 11:41
Delarocha

Vem kan gilla Benitez? Benitez motsvarighet bland fotbollsspelare är Gago, och det säger en hel del.

Snubben vinner CL på ren tur och nu är han en av de "största" tränarna, give me a f*cking break. Nåja, lika bra det, jag avskyr Inter och allt de står för.
Delarocha
2010-12-08 11:29
Miletoo

Tackar jag för. Ni kan ju vinna VM för klubblag :) Åtråvärd titel där.
Barcelona joninho_90
2010-12-08 11:28
Ja jag sökte lite nu och det verkar som om att det är ligaspelet dom menar för samtliga lag han har coachat
elbraco
2010-12-08 11:27
joninho_90

Det räknas bara i ligaspel!
MilEtoo
2010-12-08 11:27
Delarocha
du är mer än välkommen ... det är bara o komma!
Barcelona LM10
2010-12-08 11:26
Med det menas att han aldrig förlorat i ligan, inte cl, för då har du alldeles rätt. när Eto avgjorde med en nick

Visca FUENTEALBILLA!
Delarocha
2010-12-08 11:25
Det är cirkus inne på Inters forum just nu. Benitez är verkligen hatad. Vore kul att få möta Inter i en åttondel och slå ut dem.

Joninho

Gällde inte det endast PL? För Mouringo var tränare för Chelsea då.
Annons: