/spanien/barcelona/forum/13619.aspx/spanien/barcelona/forum/13619.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Andreas-
2010-12-06 22:10
basaric:

Jag förstår allt du skriver, verkligen allt. Men, oavsett hur mycket du vinner under din karriär, så ska man inte väga in det när man ska kora den bästa spelaren detta år. Det låter hårt, det är hårt, det är så tight, så tight det här.
Barcelona Frodo
2010-12-06 22:06
Delarocha

Du har helt rätt. Tänkte inte på det.:P
Men jag tyckte att det stundtals gick lite knackigt i spelet medan vi 08/09 både tog hem fler titlar och spelade en bättre fotboll.
Barcelona basaric
2010-12-06 22:05
Frodo

Har du tillhört världens bästa klubblag i 12 år och vunnit Champions Leauge två gånger, du har vunnit ligan ett antal gånger, du har vunnit klubb-vm, och en massa cuper på det. Har du dessutom blivit utsedd till ditt landlags bästa spelare då ni vunnit EM och VM så tycker jag att du ska koras som världens bästa fotbollspelare minst en gång innan du lägger skorna på hyllan, det tycker jag.

Men innerst inne så vet jag att Messi var bättre än Xavi förra säsongen.. jag vet det. Men jag vägrar släppa det ändå, jag vägrar släppa det för att jag också vet att Messi kommer vinna flera guldbollar framöver, det kommer inte Xavi.
Andreas-
2010-12-06 22:04
Tillägga att oavsett vem som vinner är jag väldigt glad, det här är en fantastisk händelse för klubben!
Barcelona AzizWaysi
2010-12-06 22:04
Det är sjukt att vi har 3 nominerade spelare till guldbollen och ALLA är egna produkter. Det spelar ingen roll vem av de som vinner, det blir andra året i rad som han är uppväxt i Barca och vinner priset. Det går aldrig att sluta beömma La Masia (tack godegud).

En annan som jag vill berömma är Johan Cruyff. Den där mannen har gjort allt vad han kunnat göra för oss och kolla vart vi är idag! Han har gjort många mästerverk.
1. Dream team som han hade på 90-talet. Det räcker med bara att säga dream team och inget mer. 2. Alla råd han gav till Laporta. Jag tror faktist inte att Laporta hade blivit så stor som president om han inte hade fått lite hjälp av Cruyff( men det är vad jag tycker). Sen att han tipsade om Guardiola för Laporta säger ju allt. Tänk er han valde en tränare som hade aldrig tränat ett a-lag förut framför Mourinho? Det är sjukt och kolla vad Guardiola har gjort idag. Han är ett geni. 3. Totalfotbollen som han skapde under sin tid och att han bad de i ungdomslagen spela som han gjorde (4-3-3 och totalfotboll) är också något viktigt. Inte så konstigt att Guardiola gav segern till Cruyff och Rexach och berömde de efter matchen i måndags.

PedroRodriguez
2010-12-06 22:01
Barcelonito

''Ställ den frågan till FCZ-Tore så svarar han korrekt''

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHHA,roligaste jag läst på ett tag ! ! !
Andreas-
2010-12-06 21:59
basaric:

Det du skrev i slutet med Xavis chanser nästa säsong. Jag håller med dig, Messi har chans att norpa bollen fem raka år i princip. Det har inte Xavi.

Dock, tycker jag inte att det ska påverka. Det är det jag försöker blunda för, och det är när jag gör det som Messi blir min vinnare.

Jag unnar Xavi guldbollen, jag unnar Iniesta guldbollen. Jag förstår exakt vad du menar. Men priset förfaller lite om man vill ge Xavi bollen, för att Messi har större chans nästa år samtidigt som Xavi inte har. Det är så jäkla svårt det här, men som sagt, vi sitter ex antal culés på ett forum o kan inte komma överrens om vilken av våra produkter som ska ha guldbollen.

Ring mig när Madridistas upplever samma sak :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-06 21:58
Frågan är enkel att svara på. Du har Sneijder, Xavi och Iniesta i laget och måste välja 2 av dom på innermittfältet, vilka 2 väljer du?

Ställ den frågan till FCZ-Tore så svarar han korrekt.
Delarocha
2010-12-06 21:57
Frodo

Barcelona vann ligan med fler poäng förra säsongen än 08/09. :)
Barcelona basaric
2010-12-06 21:53
"Iniesta har varit förbannad två gånger i sitt liv, båda gångerna på Cristiano Ronaldo" - Erik Niva.

Så klockrent.
Barcelona Frodo
2010-12-06 21:53
Andreas, Basaric

Iniesta är min favortispelare genom alla tider. Messi och Xavi tillhör också toppen. Även om jag skulle vilja att både Xavi och Iniesta ska få all beröm i världen så kan jag ändå inte säga att de varit bättre än Messi det senaste året. Det sjuka är att Messi var bättre förra säsongen än 08/09 men skillnaden var bara att Barcelona var sämre. Oavsett vem som vinner så kommer jag inte att klaga för alla tre är enastående spelare som spelar för oss.
Delarocha
2010-12-06 21:50
Ja Iniesta är fett arrogant.
Barcelona basaric
2010-12-06 21:50
Andreas-

Det är andra tider nu, nu är det Barcelona som totalt dominerar fotbollen.

Jag förstår verkligen hur du tänker.. det gör jag verkligen. Messi kan faktist ibland bjuda på ett par Xavi passningar under en match, han kan faktist slå dom avgörande bollarna. Men Xavi kan inte göra bort 5-6 gubbar innan han bestämmer sig för att runda målvakten. Det är såklart att Messi syns mer när han bjuder på sånt.

Messi är som sagt min favoritspelare, och jag blir självklart oerhört glad om han tar hem priset som världens bästa fotbollspelare, men samtidigt så vet jag att Messi har faktist goda möjligheter att ta hem priset redan nästa år.. det tror jag inte att Xavi har.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-06 21:49
Att andra lags supportrar helt plötsligt börjat hata Xavi och Iniesta är jätteroligt tycker jag. Avundsjukan har nått taket.

En person på Puerta vill att Xavi ska vinna priset, bara för att den arrogante Iniesta inte ska vinna det. Hahaha... Finns inga gränser.

Den arroganta spelaren som istället för att njuta av att stå i världens centrum framför ett par miljarder tv-tittare, valde istället att hylla sin döda kompis som spelade med rivalerna. Att Iniesta själv tycker att Sneijder ska vinna priset gör väl honom arrogant det också va? hahaha.
Delarocha
2010-12-06 21:43
Beställde precis en Peking Anka av Xavi. På svenska.
Andreas-
2010-12-06 21:42
basaric:

Haha lyxproblem är ordet, annat vare för 10 år sen. Då var man glad om man inte tappade en ledning på hemmaplan :)

Jag håller med dig i allt, Xavi är fantastisk. Viktigaste spelaren i Barcelona heter Xavi. Och jag försöker inte "tjaffsa" om vem ska vinna, gav bara en syn på hur jag tycker guldbollen ska fördelas.

Messi syns mer än Xavi, det är väl lite därför jag väljer Messi (Obs, efter MYCKET om och men), Det är så jävla tight att det är sjukt. Får Xavi guldbollen är det inte mer än rätt dock. Han förtjänar den lika mycket egentligen.

Det står tre spelare där, alla förtjänar guldbollen. Alla är produktet och fotbollsspelare i vårt lag. Puh, jag är glad att jag inte har rösträtt..
Barcelona Barca4eva
2010-12-06 21:42
Mrfaariis

Okej det var faktiskt numret till en kinesisk restaurang...men annars har jag ingen aning om hur det går med Xavis love-love
Barcelona Mrfaariis
2010-12-06 21:40
hahaha menar du allvar ???
Barcelona Barca4eva
2010-12-06 21:39
Mrfaariis

Ring Xavi, har hans nummer. 08-55063783.
Nej det är inte numret till en kinesisk restaurang *host*
Barcelona Mrfaariis
2010-12-06 21:36
Vet ingen annan något ??
Barcelona basaric
2010-12-06 21:34
Andreas-

Jag vet att målen räknas alltid, och jag vet hur många mål Leo har gjort.. jag vet också hur värdefulla dom har varit. Jag vet också vad du menar.. när Messi är på top så finns det ingen i denna värld som kan jämföra sig med honom, då är han en klass för sig. Men det är samtidigt lätt att man glömmer bort hur många assists Xavi slår till Leo per säsong, det är sjukt många. Det är lätt att man glömmer bort vilket jobb Xavi utgör på FC Barcelonas mittfällt. Xavi utsågs till Spaniens och turneringes bästa spelare i EM 2008. 2 år efter utsågs han till Spaniens bästa fotbollspelare i Syd Afrika, lägg till att han har varit fantastisk med klubblaget.. det är dags nu alltså. Det är dags att han får priset som han förtjänar.

P.S. Tänk att vi faktist "bråkar" om vilken Barcelona spelare som ska få priset som världens bästa fotbollspelare.. lyxproblem min vän, lyxproblem..
Barcelona Piqué
2010-12-06 21:32
Jag tycker Xavi förtjänar det även fast jag inte blir missnöjd om Messi eller Iniesta tar det. Dock tycker jag inte Iniesta ska få det med tanke på att han var borta en hel del. Är mest glad för att Snejder inte får det för även fast han var och är bra så är han eller har aldrig varit världens bästa. Diego Milito vann ligan och CL åt Inter, målen i VM var självmål så rätt val av nvärldens bästa...
Barcelona Mrfaariis
2010-12-06 21:31
Pedro leon.

Xavi dumpade en tjej innan Vm
Pedro León
2010-12-06 21:25
Xavi var singel fram tills innan VM. Vet dock inte om han har en tjej nu.
Andreas-
2010-12-06 21:23
basaric;

Mål, räknas alltid. Om man gör väldigt många och en del värdefulla :) Iniesta är en helt fantastisk fotbollsspelare, och gjorde det viktigaste målet under året. Men faktum kvarstår att han var skadad en del. Han stod för många fantastiska prestationer, men jag anser inte att lo puto crack var bäst i år. Han ska vara med på listan över top 3 i världen, dock håller jag både Xavi o Messi som snäppet vassare sett över hela året.

Det som skiljer Messi från Xavi, är väl att den förstnämnda blixtrar till så jävla mycket, att man glömmer dem matcher han är mindre bra i. Det är inte många, men det finns några.

Xavi å sin sida, är konstant bra i princip, dock blixtrar han inte till lika mycket om Messi. Det är ett jävligt svårt val, men när jag tänker tillbaka på Messis fantastiska period så kan jag inte undgå att säga att Messi i slutändan ska ha priset. Den perioden, det var det bästa världen NÅGONSIN sett från en fotbollsspelare.
Barcelona Mrfaariis
2010-12-06 21:23
För jag har slagit vad om med en kompis att han har en flickvän haha. Annars blir jag 200 kr fattigare ;)
Barcelona Barca4eva
2010-12-06 21:22
Mrfaariis

Har också för mig att han har en flickvän men osäker.
Barcelona Mrfaariis
2010-12-06 21:20
Vet ingen här något om xavi. Är han singel eller ej. För jag har för mig att han hade en flickvän eller ??
Barcelona el Maestro!
2010-12-06 21:13
addeh:
Jag förstod att det var det du menade;-). Det är lugnt.
Barcelona basaric (Mourinho who?)
2010-12-06 21:12
Andreas-

Exakt.. priset ska gå till spelaren som är bäst i världen, det ska inte bara avgöras pga tittlarna eller målen man gör.

Lionel Messi är min favoritspelare, och det kommer han alltid att vara.. men jag tycker faktist att Xavi ska ta hem priset som världens bästa fotbollspelare.
Annons: