/spanien/barcelona/forum/13618.aspx/spanien/barcelona/forum/13618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona De Goda
2010-12-10 17:22
Heywood --- Nej dom kan inte skänka det till välgörenhet, det skulle vara detsamma som att skjuta sig själv i foten. Det dom gör är att investera för sin framtid eftersom oljan (där pengarna kommer ifrån) kommer att sina till slut.
Barcelona tarrak
2010-12-10 17:21
Bara för att man är kritisk till det Rosell sysslar med så innebär det väl inte att man ställer sig bakom allt Laporta gjorde. Personligen ansåg jag att han skulle avgått sommaren 2008 efter att en klar majoritet av de röstande medlemmarna krävt hans avgång. Att han efter det orsakat klubben stor skada med sin maktfullkomlighet och galna spenderande är inte heller någon hemlighet, MEN det är knappast så att vi idag står mellan valen utförsäljning av tröjan eller konkurs.

Om man ser till rörliga kostnader så går klubben ekonomiskt bra även om det kan och borde gå bättre, däremot måste man sluta spendera miljardbelopp på spelarköp varje sommar. Det handlar helt enkelt om prioriteringar och Rosell verkar inte värdera ägandet av klubbens tröja speciellt högt, annars hade han inte fortsatt att jaga Cesc efter att han fått reda på klubbens ekonomiska situation.

Jag älskar Barca lika mycket om de ligger etta eller tia i tabellen, men inte om man tar bort det som en gång gjorde klubben så speciell och det här var definitivt en av dessa.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-10 17:20
Hetfield.

Qatar foundation vill synas med deras projekt. Det är ett fond som inte drivs av ekonomisk vinning, men ändå ska de betala FC Barcelona 300 miljoner kronor om året.

Var kommer pengarna ifrån? Kan man inte använda 300 miljoner kronor till välgörenhet än att betala ut det till FC Barcelona?
Barcelona De Goda
2010-12-10 17:17
Människor som vill vara UNIKA har mindervärdeskomplex, varför ska man sträva efter att vara unik? Att vara unik är endast en illusion.

Är det inte meningen att fotbollsspelandet skall bedömas och värderas? Klubben har mycket annan reklam överallt som förknippas med Barca så vad gör det om det blir ännu tydligare?

300 mille om året! Fan va nice att skuldberget kommer att minska.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-10 17:16
Kim

Vad pratar du om? Qatar foundation gör inte detta för vinst, de vill sponsra oss för att sprida deras "message", dvs. att de vill hjälpa och utveckla t.ex: utbildning. Varför skulle de på något sätt påverka spelet och laget?

Come on buddy, det börjar bli tröttsamt med folk som ropar som att vi har förlorat själen, det är så löjligt och dramaqueenaktigt. Folk verkar ha en förutfattad mening att bara för att det kommer ifrån Qatar så måste det vara dåligt. Jag är bara glad att vi slipper Pepsi eller flyghansa eller något i den stilen.
Barcelona Kim ★
2010-12-10 17:14

Hetfield
Jodå, allting kommer att förändras. Där man tidigare kunde agera som man själv önskade i så gott som alla frågor, där är man idag bunden till påverkan från Qatar. Kräver de stoppande av en aktion så kommer klubben dansa efter deras pipa eftersom det är Qatar som står för slantarna in i klubben. Det hade varit precis som att reklamfinansiera SVT. Allt som man står för rycks undan, all opartiskhet är som bortblåst.

Och detta utan att ens fråga medlemmarna innan.
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 17:13
Magicman

Om en månad eller två
Barcelona Magicman
2010-12-10 17:11
När kommer Barca börja ha loggen på tröjan ?
2010-12-10 17:09
Seriöst, kan ni sluta vara så dramaqueens? Det är så arrogant och skenheligt att sitta här och leka helgon bara för att vi saknade sponsor. INGENTING kommer att ändras och om ni känner för att ventilera ut så får ni väl skylla på Laporta som satt oss i skiten till att börja med.

Vi var inte bättre än alla lagen som hade sponsor, och vi kommer inte att bli sämre än alla andra nu när vi har en sponsor som är "non profit" istället för t.ex: Bwin.
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-12-10 17:08
Någon som vet vad det är för träd ni ska få som logga? Äpple? Päron? Ser lite ut som korkeken i Ferdinand...
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 17:07
Förövrigt tycker 59% av de som har röstat i EMD att det är okej med att ha Qatar som sponsor.
Barcelona Kim ★
2010-12-10 17:06
Laporta får tyvärr inte vara president i klubben än på några år. Till och med Gaspart känns som ett bättre alternativ än Rosell just nu.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-10 17:03
En sak är säker, och det är att Laporta och Rosell är två helt skilda personligheter och presidenter.

Laporta stod för det typiskt katalanska och skulle aldrig införa begränsningar i medlemsskapet eller acceptera reklam på tröjorna. Varför?
Jo, det strider mot den katalanska identiteten som skriker frihet.

Rosell älskar säkert Barcelona, inget tu tal om detta, frågan är dock vilka konsekvenser det får för hållbarheten och samarbetet inom klubben.
Kan tänka mig att opinionen kommer bli starkare och att olika krafter kommer verka mot varandra och få konsekvenser, kanske ända ner i omklädningsrummet?

Få se hur Rosell kommer svara på kritiken och hur det är tänkt att pengarna ska användas.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-10 17:03
Hade det här varit sista utvägen så hade jag gratulerat. Men det var det inte.

Rosell är besatt av att fästa Barcelona på första platsen. I sporten och ekonomin.

El Clasico 29:e november. Så var det två helt olika klubbar som möttes. Vi vann tack vare vår identitet. Identiteten som Rosell saka håller på att förstöra.
Barcelona Piquénbauer
2010-12-10 17:01
Kim: bra skrivet.

Jag kommer aldrig komma över det här. Hade sett fram emot att bli medlem efter alla år jag har varit supporter men men.
Och nu det här med sponsorn. 111 år utan och nu kommer det en tomte och ska förändra allting.
Någon som har koll på läget nere i Barcelona? Vad skrivs det i tidningarna?

EDIT: Jag sitter inte och säger att Laporta är världens bästa eller liknande. Jag menar bara att det måste fan finnas andra sätt än DET HÄR?
Barcelona Abbe.
2010-12-10 17:00
FC Barcelona ägs av medlemmarna, ingen får ut någon vinst ur klubben. Vi behöver inte visa positiva siffror varje år. Vi ska vinna titlar, det är det allra viktigaste. En god ekonomi är inte en garanti för titlar. Visst finns det en gräns för hur negativa siffrorna får se ut, men jag tror inte det är så allvarligt. Rosell vill sätta sin prägel på klubben, och det har han gjort nu, i negativ bemärkelse.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-10 17:00
Delarocha

Jag håller med dig. Det verkar som folk bara ser födelarna med honom och ej nackdelarna. Jag säger inte att han var en dålig president (absolut inte).
Delarocha
2010-12-10 16:59
Hur vet du det?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-10 16:58
Delarocha

Rosell hade gjort likadant även om skulderna var mindre...
Delarocha
2010-12-10 16:57
Joan Gampar 1899

Tacka Laporta som slösat våra pengar istället.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-12-10 16:56
Sandro rosell har sålt klubbens historia. VI har inte haft reklam över 100 år, och en j*vla patetisk Rosell ska leka gudfadern. f*ck va sur man blir. Vi FC Barcelona ska repesentera den bästa fotbollen både på och utanför plan.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-10 16:56
Att Laporta var en bra president för Barca var det inget snack om. Visst han förbättrade ekonomin när han kom , men vad hände sen då? Txiki och Laporta köpte spelare som Guardiola inte ens villa. (Henrique, Keirision , Casceres tex) , vad är poängen med att köpa de när Guardiola inte ens vill ha de? Sen att de betala så mycket för Zlatan är en gåta för mig. Jag förstår fortfarande inte hur han kunde betala så mycket för latan + ETOO? Det sägs att det saknas 700 miljoner till , vad hände med de pengarna då?...

Tycker vissa överdriver här lite om Rosell. Det är för tidigt och bedömma honom , vi får väl se om två-tre år. Hade förra styrelsen skött ekonomin lite bättre hade vi inte varit desperata för pengar nu. Det är sjukt att vi har flera miljarder i skuld trots alla framgångar de senaste åren.
Delarocha
2010-12-10 16:53
NI är medvetna om att det är ert helgon Laporta som har satt oss i den här situationen va? Ta bort alla de värvningarna på en miljard på spelare som inte gav oss ett jävla skit så. Men just det ja Laporta är ju perfekt och Rosell är ond som försöker fixa ekonomin efter en pajas som satt och satte sprätt på alla pengar.

Ja jag är medveten om de sportsliga framgångarna Laporta hade, men det är inte direkt Laporta som är nere på plan och spelar.

Förstår inte hur Rosell ska kunna få skit för detta. Jag tror han är ganska medveten om att reklam på tröjorna inte är direkt det första man gör i Barcelona för att rädda ekonomin. Men ni har Laporta att tacka för mycket.
Barcelona Messidinho_10
2010-12-10 16:53
Det är sorligt som fan att behöva uppleva dena dag tillskillnad 1.70-ligan så vet jag att den reklamfria tröjan har gjort klubben unikt och är var den är idag. Det borde Rosell av alla människor på den här jorden förstått, tragiskt i vilket fall som helst. Joan Gamper vänder och vrider på sig av ilska där nere nu tro mig.
Barcelona Abbe.
2010-12-10 16:51
I och med detta avtal så hoppas jag ändå på att klubben inte värvar inom ett par år. Säg att man värvar Fabregas nästa sommar, då skulle det innebära i teorin att om man skippade värvningen av Cesc så skulle man även kunnat skippa smutsen på tröjan.

Edit: Lätt överdrift kanske, men än dock.
Barcelona Magicman
2010-12-10 16:50
Lite pengar Barca kommer få :)
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 16:48
Nu börjar det bli riktigt löjligt...överreaktioner överallt.
Barcelona Kim ★
2010-12-10 16:45
Jag tror inte att du förstår, 1.70-ligan. Att vara fri från reklam är att vara fri från påverkan. Det är detta som har gjort att man har varit mer än en klubb. Man har nu sålt sin själ, man är inte längre fri från påverkan. Och av vilka anledningar kommer man att handla i fortsättningen, är det på grund av egen övertygelse eller på grund av krav från sponsorn? Det kommer råda stora tveksamheter nu, man är inte längre fria, man är inte längre mer än en klubb.
Atlético addeh
2010-12-10 16:42
Om Rosell hade sagt: "Vi köper inga spelare dem tre närmaste åren", så hade det varit bättre. Jag är övertygad om att detta inte var den enda utvägen, och bara för vi skulle skippat spelarköp några säsonger betyder inte det per automatik att vi hade gått titellösa. Vi har en bra trupp för tillfället och ett gäng med spelare från de yngre leden som kan fylla på.

Tveksamt om man vill kosta på sig en tusenlapp för att köpa en tröja med ett träd på.
2010-12-10 16:42
Om folk tror att auran kring laget kommer att försvinna pga. reklam på tröjan så tycker jag faktiskt synd om er. Det finns så mycket med Barcelona som gör oss unika och bra, detta är bara något som kommer att gynna oss i slutändan.
Annons: