/spanien/barcelona/forum/13616.aspx/spanien/barcelona/forum/13616.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-12-09 00:13
"Igår var det fem canteranos från Barça B som levererade i Champions League och idag var det fjorton andra som gjorde detsamma mot Segundans bästa lag. Återväxten ser minst sagt god ut."

De orden från Klint i matchrapporten från B-lagets match känns passande nog att avsluta dagen med. Vill samtidigt co-signa Ramblas inlägg. I ett dubbelmöte i Champions League kan vad som helst hända, för att inte snacka om formtoppar och formsvackor som kan dyka upp när åttondelsfinalerna ska spelas.
Atlético addeh
2010-12-09 00:08
Rambla

Forumräven nummer ett har talat och dessutom gjort det mycket väl. Klokt inlägg!

1.70

Jag tror framför allt Fontás, som är ganska nära A-laget, stärks otroligt mycket av det här. Det gör att han i fortsättningen kommer spela med enormt självförtroende och det gynnar honom bara. Víctor Vázquez tror jag tyvärr aldrig kommer bli en del av A-truppen, men det var kul för honom att i alla fall göra mål i Champions League.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-08 23:56
Läste precis "spelarkommentarer efter segern mot Rubin Kazan". Glädjs verkligen med våra unga spelare som fick chansen på den stora scenen, i den största turneringen av de alla...och samtliga gjorde en bra insats. Detta kommer de leva länge på och växa utav. Extra skoj att det var två spelare från B-laget som hamnade i målprotokollet.

Tänk vad mycket bra spelare vi har att plocka ifrån när det behövs..
Barcelona albanian4lifebarca
2010-12-08 23:45
Bra skrivit där Rambla~ det respekterar jag att du skriver som du gör...
Barcelona Rambla~
2010-12-08 23:40
Jag tycker att ni ska lugna er lite med att ta ut segrar i förskott. Form är inte bestående, den kommer och går, gäller alla lag så även Barcelona.

Barcelona är i regel formässigt ganska svaga just efter juluppehållet. Enligt Pep så är det medvetet denna säsong då han ville ha en formtopp just vid den här tiden då CL-avancemanget skulle fixas och El Clasico. För att sen gå ner sig i form efter jul/nyår och sen bygga upp en ny formtopp i februari när CL drar igång igen.

Oavsett vad ni säger om Milan och Inter så är det lag som taktiskt sett kan utmanövrera lag som på pappret och även på planen spelar bättre fotboll. De kan låsa offensiva lag som Barcelona, Real Madrid, Arsenal mfl. Spelare som Ambrosini, Gattuso tex tänder också till extra när det vankas stormatcher.

Ta inte ut något i förskott. Var istället som Pep, ödmjuka och respektera allt motstånd.
Barcelona Barca4eva
2010-12-08 23:38
Hahaha det roliga med dagens forum är att vi inte ens har vunnit en match och vår massiva klubbkärlek och tro inom oss visar sig =P
2010-12-08 23:33
VISCA EL BARCAA...!!!

Ja det är klart om vi har en bra dag SLÅR VI ALLA men får inte vara lika säkra som madridistan som snackar ALLTID innan matcher och sen blir chockade varför just dom förlorar mot FC BARCELONA och andra top lag men det är en sak med oss barca fans som gör att vi inte underskattar någon men inte överskattar heller..!!
Hoppas verkligen FC BARCELONA vinner UCL 2010-2011 för att vi alla CULÉS förtjänar detta för att vårat lag spelar verkligen enligt mig världens bästa fotboll genom tiderna...!!!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-08 23:32
Är det bara jag som inte vill möta Arsenal? Nog för att vi troligen skulle slå dom, men de är det lag som jag tror är svårast av dom vi kan få. Och det laget jag kanske allra minst skulle vilja åka ut om, efter Milan :P
Atlético addeh
2010-12-08 23:31
Tråkigaste men samtidigt den enklaste lottningen måste väl vara om vi fick någon av de franska klubbarna - Lyon eller Marseilles. Men i ärlighetens namn sätter jag mig i samma båt som de flesta här inne, båda Milano-klubbarna hade varit skönt att tvåla dit, varför inte börja med Inter?
Real Madrid placeboefecto
2010-12-08 23:30
ebarco:
''Hur bra Barcelona är på att scouta spelare, skala 1-10:
I det interna ledet (La Masia); 10 Xavi, Iniesta, Messi, Bojan, Valdés, Pique etc.
i det externa ledet (utomlands) 0 K9, Chygo...ja, ni vet.''

Skämtar du? Börjar du hålla på Barca för två år sen eller?

Har du glömt, Ronaldinho, Etoo, Deco, Alves, eller varför inte Messi?
PedroRodriguez
2010-12-08 23:26
albanian4lifebarca

Ajjemän, förstår ditt tankesätt men vi är Barcelona, VI SLÅR ALLIHOPA ! ! !

Visca Barca y Visca Catalunya ! ! !
2010-12-08 23:25
Aa men det måste bli det först sen efter åttondelen så ska det bli svårare men först enkelt så man får en bra start och sen flytter det på...
PedroRodriguez
2010-12-08 23:21
albanian4lifebarca

Ja men det blir ju för lätt, lite prestige får det väl ändå bli :)
Barcelonistas
2010-12-08 23:21
Inter eller Arsenal vill jag ha i åttondelen.

1 Vill ha revansch på inter semifinalen sitter i mitt huvud fortfarande. vill krossa dom ordenkligt! ett galet camp nou en stor massaker!

2 Arsenal för att sätta ditt den där wenger ännu en gång! räcker med att bara sätta messi på plan mot arsenal så vinner vi :)
2010-12-08 23:20
Jag vill möta någon av dom franska lagen eller Roma.. ;)
PedroRodriguez
2010-12-08 23:18
Barcelonistas

EXAKT !
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-08 23:16
elbraco

Hehe ingen fara, jag ogillar Ranieri så mycket så att jag är sugen på att se Barcelona tvåla de för att bli av med den där snorloskan.

Jag gillar Ronaldinho så Milan får väl försvinna, men det vore skönt att få revansch mot Inter. Arsenal vore också gött att slå.
Barcelona Barca4eva
2010-12-08 23:15
Väntar på att Hetfield ska binda fast elbraco och tortera honom...
PedroRodriguez
2010-12-08 23:15
elbraco

Då är jag inte själv med att avsky Zlatan? Jag trodde helt seriöst det.
Barcelonistas
2010-12-08 23:14
pedrorodriquez

Ja och inte någon benquerenca elr bleekere
PedroRodriguez
2010-12-08 23:13
Barca4eva

Milan hade jag inte haft problem med att möta, tror verkligen vi hade tvålat dit dom rejääält, Captain KUNG Puyol hade totalstängt Ibra.
elbraco
2010-12-08 23:13
Jag tar bara Arsenal.
Det vore så satans skönt att tvåla till dom igen, show alá Messi.

Varför inte Inter? Herregud, ett sketlag som Twente kan till och med slå Inter nuförtiden. Inget spännande där.
Milan? Jag är en av få här inne som fortfarande gillar Zlatan. Jag tycker det är kul att se när det går bra för Ibra i italienska ligan, för där är han den alfahanne han ska vara.

Hellre även Roma än dessa två (sorry Hetfield) för jag tycker att spelare som Totti och De Rossi är överskattade nuförtiden. Totti är en ikon men flippar fortfarande över och blir våldsam, och De Rossi kan också spela riktigt fult.
Barcelona Barca4eva
2010-12-08 23:10
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Om man inte tänker på att endast ha stormöten eller hämnd så kan jag hålla med.

Lyon, Inter (pga dålig form) eller Marseille vill man helst möta då.

Men om vi mötte Milan..ojojoj
PedroRodriguez
2010-12-08 23:09
haeger

Jag vill bara möta Inter, Jag kan sätta min tunga på att vi skulle ha totalförnedrat dom. Nu finns det ingen Mourinho som kan rädda dom, Gäller och tvåla bort Zinter.

Arsenal hade suttit fint också, Trött på att Arsenalfansen tror att de är ett utav de bästa lagen, Det är bara att kalla på Messi och matchen är avgjord.

Dessa lag
elbraco
2010-12-08 23:09
Köpet av Chygo var fan helt absurt egentligen. 250 miljoner för en oprövad spelare som visade sig vara värdelös (i Barcelonatröjan skall tilläggas).

Hur bra Barcelona är på att scouta spelare, skala 1-10:
I det interna ledet (La Masia); 10 Xavi, Iniesta, Messi, Bojan, Valdés, Pique etc.
i det externa ledet (utomlands) 0 K9, Chygo...ja, ni vet.

"Dessvärre har ju Shakhtar Chygrynskiy och vem fan kommer förbi honom?"
Klockrent.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-08 23:06
Jag tar Lyon alla dagar i veckan.

Vi fick dem ju i åttondel 2009, och då gick det ju bra!
Barcelona Barca4eva
2010-12-08 23:04
haeger

Milan eller Arsenal, ett av dessa lag hoppas jag vi möter
AndreD
2010-12-08 23:04
Drömlag i åttondelsfinal:

Arsenal, Milan eller Inter.

Arsenal: Nej, ni är inte världens bästa lag och nej, ni har inte världens bästa ungdomsakademi.
Milan: Ska bli skönt att se "Filosofen" tysta näZan.
Inter: Ska bli ännu skönare att tysta luftbubblorna till Interfans som tror de är oslagbara.

Ta mig inte för en självsäker Real-supporter som tror att man kommer vinna alla matcher. Detta är bara vad jag hoppas på kommer hända om vi möter något av dessa lagen.
Barcelona haeger
2010-12-08 23:01
Inter Lyon Roma Marseille Milan Arsenal

Något av de lagen kan vi få. Jag hoppas på Inter, Milan eller Arsenal.
Inter pga revansch.
Milan pga att Zlatan och Ronnie lirar där och min kompis som är Milan fan säger att de skulle vinna över oss.
Arsenal för att visa hur fotboll ska spelas ännu en gång och återigen sätta Arsenal fansen på plats. :)

Vilka vill ni möta?
Barcelona Barca4eva
2010-12-08 22:56
Barcelonistas

Drömlottning fan!

The return of the King...inget extra S tyvärr Ibra

Okej nu förstår jag inte varför jag helt plötsligt är på Ibra men det räcker för idag.
Annons: