/spanien/barcelona/forum/13613.aspx/spanien/barcelona/forum/13613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2010-12-10 04:47
@ Delarocha

Kan tyckas, men de tittar även på möjligheterna att sätta reklam på shorts och under tröjnummret har jag för mig. Blir även det en fin slant, och om ekonomin inte är på topp så måste man ju få in pengarna från alla möjliga sätt man kan tänka sig ju - stora som små vägar.
Delarocha
2010-12-10 02:00
25m Euro per säsong tycker jag förövrigt låter som en jävla struntsumma. Dem pengarna går ju att hitta på annat sätt än att typ bryta mot klubbens oskrivna regel nummer 1.
Barcelona Gabriel
2010-12-10 01:32
1.70-ligan.

Jag är medveten om de ekonomiska möjligheterna med en sponsor på tröjan men trots det så måste jag starkt avvisa det här förslaget, även om det inte är upp till mig. Jag tycker att traditioner, värderingar och principer går före pengar. Och jag tror verkligen inte att situationen är i en sådan kris att detta skall vara något man måste införa.

Hoppas starkt på att det inte händer.
Barcelona Julinho
2010-12-10 01:03
Andreas VV

Ska flyga till Barca imon och via Frankfurt med Lufthansa, vet du om problemet finns kvar imon?

Delarocha
2010-12-10 00:34
Aftonbladet skriver att Dani Alves vill jobba med Mourinho.

Troligt att det sker. Kan han inte bara skriva på sitt kontrakt. Det är ju uppenbart att han vill stanna och ser ingen anledning för honom att söka sig till en annan klubb då samtliga klubbar är sämre sportsligt, vissa av dem markant sämre såsom City.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-09 23:58
15 gånger i årets ligaspel har Leo Messi pekat och tittat mot himlen.

Nu avslöjar Barcelonas superstjärna bakgrunden till målgesten.

– Det är till min mormor. Det var hon som fick mig att börja spela fotboll, säger Messi.
Barcelona Siempre Barça
2010-12-09 23:39
asså va fan hur mycket ska alves ha i lön per år?
han ska inte ha 100 miljon per år!! kommen alves skriv på till 2015 och va tysk.

VAD TROR NI OM ALVES KONTRAKT FÖRLÄNINGEN ???
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-09 23:33
1.70-ligan.

Mobba inte flygplatspersonalen, jag jobbar som det ;) Eller kör lastbil för tillfället men är utbildad på SGS (Sas Ground Service).

Tunneln mellan planet och flygplatsen tar bara 20 sekunder att fälla ut, 1 timme? what? Antingen missförstår jag dig eller så vet jag inte vad du menar..

Jag har aldrig haft problem med Ryanair men i fortsättningen ska jag bara flyga Swiss, grymt benutrymme och allmänt snyggt och fräscht.

Swiss, Lufthansa, Spanair, Iberia, Ryanair - min rangordning på flygbolag jag väljer när jag åker till Barcelona :)

Swiss, Lufthansa, Spanair är ju med i Star Alliance så blir det problem löser det sig oftast, som idag t.ex.

Gillar du direktflyg rekomenderar jag "Spanair" och även Iberia, helt ok och bättre klass än Ryanair helt klart.

Nu är det godnatt!

Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-09 23:07
Anderas- V.V (Barnie S)

Skönt att du är framme! Flygen är aldrig att lita på..!

Första gången när jag var i Barcelona och skulle åka hem igen från el Prat var först planet försenat 1 timme. Och sen när vi väl satt på planet och skulle åka iväg, fick vi inte lov att lyft!. Det var något i luften sa de.. så vi fick sitta i 45 min och vänta på att få lyfta, vilket gjorde att vi skulle få bråttom att hinna med nästa plan, efter bytet i Frankfurt..
När vi då äntligen landade i Frankfurt gjorde vi oss beredda att springa till planet som skulle ta oss till Göteborg. Men då har idioterna till flygplatsarbetare GLÖMT att ta ut "tunneln" man går i mellan planet och flygplatsen.. så vi får sitta kvar i planet och vänta i 1 timma (!) och missar därmet vårt flyg. Sjukt irriterande i och med att vi befann oss ca 10 meter från flygplatsen.

Så det blev 5 timmar i Frankurt, för att sedan ta åka via Köpenhamn till Landvetter.

Efter detta har det blivit direktflyg med Ryanair istället. Hade gärna betalat extra för att slippa mellanlandning, men det är ju t.o.m billigare ;) Går jättesmidigt att ta sig från Girona (där Ryaniars plan landar) till Barcelona.
Blaugrana_Messi10
2010-12-09 22:59
Vad är det för sponsorer ni talar om? Kommer Unicef stå under numret på spelarna? Fattar inte riktigt.
Barcelona Hyder
2010-12-09 22:49
Om man kunde täppa igen de stora hålen i klubbens ekonomi efter Gaspart-eran utan att använda reklam på tröjorna tror jag inte att man ska ha några problem att låta bli denna gång heller.

Den stora positiva skillnaden mellan då och nu är att vi idag inte är i behov av att bygga upp ett helt nytt projekt till lag som vi var då. Ronaldinho och Deco var exempel på två spelare som man behövde köpa för att starta något nytt men vi är inte i behov av samma injektioner i laget idag. Därav borde hålen gå att täppa till ännu lättare.

Sedan ska det väll även poängteras att Gaspart-hålen fortfarande är befintliga idag. Dem är inte helt igentäppta så att säga. Rosell kan låta bli att använda reklam på tröjorna om han vill, det är jag säker på. Snacket om noll pengar=ingen verksamhet är säkerligen inte applicerbart i dagens Barça. Inte ens i närheten om någon frågar mig.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-12-09 22:44
Diar Iniesta Shekha //

Andres "spöket" Iniesta sällan han nätar men när han väl får dit den ja då är de VIKTIGT. Iniesta gör inga skitmål de kan man konstatera, Iniesta borde skjuta på mål oftare för han har en väldigt bra pricksäkerhet.
Barcelona westinho
2010-12-09 22:40
Hehe har ni läst? Domarna är beredda på Ronaldos filmningar. Ändå lyckas han lura domaren alltför många gånger.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-09 22:39
Jag måste bara poängtera en viktig sak:

Man vill inte ha en sponsor för att man är giriga, man gör det för att betala av skulderna! Så folk får sluta med det här "mes que un club" grejen, när man har hål i fickorna så får man sluta med samarit grejen och göra det som krävs för att täppa hålen.

Det är simpel ekonomi: Inga pengar=Noll verksamhet
Barcelona Barcadinho.
2010-12-09 22:36
Jag känner mig lite kluven på den här punkten. Visst vill man behålla den gamla traditionen och visst vill man att klubban ska fortsätta vara unik. Jag vill inte att klubben ska sälja ”själen till djävulen”. Djävulen i det sammanhanget är väl pengar.
Men å andra sidan kan man inte bortse att klubben redan har en mängd sponsorer. Nike märke syns ju nästan överallt, utom just i matchtröjorna. Men märket finns i varenda möjliga plats, i klubbens officiella hemsida, i kläder som de säljer i shopen, i de nya svartgula dräkterna, tom kortsidan på CN osv.
Klubben har dessutom kontrakt med andra sponsorer som Audi, TV3, Turkish Airlines m. fl.
Alltså, klubben är omringad av reklamsymboler och är starkt förknippad med Nike.

Man kan lätt undra över om inte klubben redan sålt själen för länge sen. Märket finns ju överallt. So what is the point?
Alla de här sponsorerna betalar också mycket pengar för klubben redan nu. Frågan är om man vill mjölka lite till genom att måla ett extra märke på en ”förbjuden” plats.

Jag kan dessutom utvidga min syn och titta på fotbollen i allmänt. Fotboll är en bizz för länge sedan och vi är konsumerade. Spelarna får astronomiska summor, biljetterna är väl ofta dyra, tv-kanalerna mjölkas oss (men vi får också tillgång, jag är inte sugen längre att följa matcher på en radiokanal som för 30 år sen). Det räcker för mig att ta en titt i mina tre barns rum. Rummen är packade av Barca souvenirer och alla är inköpta. Så skit samma egentligen – låt klubben hänga med i den här bizz värld på alla möjliga och tillgängliga sätt.

Men som sagt – jag är trots allt kluven. Jag gillade inte heller Unicef på tröjan (vi kunde hjälpa organisationen utan att ha deras märke på tröjan).
Det kommer inte att kännas rätt, nästan "äckligt" eller "spyfärdigt" att se sådana tröjor springande på CN.
Men folk kommer nog att vänja sig, tom jag..

(”Syns” – ha det bra)
AndreD
2010-12-09 21:26
Hehe, fair enough :)
PedroRodriguez
2010-12-09 21:22
AndreD

Ja men skribenter ska ju vara fotbollskunniga och jag tyckte ''xpert'' passade in :)
Barcelona el Flaco
2010-12-09 21:19
Angående nyheten om att införa reklam på tröjorna så ska man komma ihåg att Rosell sade under valkampanjen att han kunde tänka sig att göra det till en verklighet, men först efter att ha gått igenom klubbens böcker. Uppenbarligen tyckte han inte om vad han såg och i samband med medlemsförsamligen fick vi reda på att klubben har stora skulder. Därmed ska man inte vara allt förvånad över att styrelsen funderar på att införa reklam på tröjan.

Rent spontant vill jag inte ha någon tröjreklam. Det tog en tid för mig att vänja mig vid Unicef, föredrog när vi inte hade något tryck överhuvudtaget, men att ha ett företags namn eller något liknande på framsidan hade bara känts fel. Med det sagt ska jag tilläga att jag inte ansvarar för klubbens ekonomiska situation så jag baserar min åsikt mest från ett romantiskt supporterperspektiv, snarare än att se de ekonomiskt gynnsamma fördelarna.
elbraco
2010-12-09 21:12
Diar Iniesta Shekha

haha det är nästan så att man börjar gråta :) Xavi må vara passningskungen men Iniesta är magiskt bra på att tråckla sig ur krångliga situationer. Det absolut sista klippet är för skönt, då han håller bucklan och alla klappar han på magen. Han ser ut som en lycklig liten pojke :P

el Flaco

okej tack!
Barcelona el Flaco
2010-12-09 21:10
elbraco/

Xavi ligger just nu på 545 spelade matcher, medan rekordet innehas än av Migueli med 549.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-09 20:55
Njut.
2010-12-09 20:51
Fick ju i alla fall "nöjet?" att träffa Hasse Backe på planet, haha

Erik & Mackan träffade jag också på arlanda och hann med en snabb bild, lol
2010-12-09 20:44
Äntligen framme i Barcelona!

Min flygning var inställd till Barcelona med Lufthansa via Frankfurt.
Endast 1 plan fick starta/landa per timme i Frankfurt vilket skapar cirka 40-50 inställda flygningar i TIMMEN(!!)

Fick sitta med drygt 100 andra resenärer och vänta över 5 timmar för att sedan få ett glädjebesked att resa med Spanair 15.15 - Vi hade dock tur och fick bland dom sista platserna på den flighten, hade nog löst sig ändå men blev inte så mycket krångel i och med detta.
Barcelona Mrfaariis
2010-12-09 20:42
Tack andre d
AndreD
2010-12-09 20:36
Pedro

Vet vad du menade. Men att kalla en Realskribent "expert" oavsett, är en grov överdrift :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-09 20:30
Haha, vill ni ha något att skratta åt? Kolla in länktipset, det är när Kaka och hans fru sjunger en cheesy duett.

Nej Kaka, spela fotboll istället, låt andra sjunga.
Det där får ju Britney Spears att framstå som Mozart.
elbraco
2010-12-09 20:30
Hur går det för Xavis nedräkning? Hur många matcher är han på nu?
PedroRodriguez
2010-12-09 20:28
AndreD

Haha därför jag drog in citattecknet - ''
AndreD
2010-12-09 20:23
Mrfaariis

Varsågod.
AndreD
2010-12-09 20:22
Vet inte om man kan kalla en Real-skribent för expert. De tror ju fortfarande att Real är "bäst i världen". *host*5-0*host*
Annons: