/spanien/barcelona/forum/1361.aspx/spanien/barcelona/forum/1361.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2016-01-15 11:08
First important information regarding Real Madrid and Atleti appeals, if they appeal the resolution will be done before the transfer window.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2016-01-15 11:06
Om Madrid får värva i sommar kan jag nästan lova att tre spelare kommer anlända

Pogba
Hazard
Stones

Hemska tanke hoppas de inte lyckas lösa det.Tycker faktiskt synd om Zidane ifall de inte löser det inte många dagar som han fick vara coach innan registreringsförbudet.
Barcelona Deulofeu
2016-01-15 11:03
Problemet med en spelare som Halilovic är ju att han behöver spela 90 minuter vecka efter vecka för att växa något som är omöjligt i Barca.

Måste även säga att jag är mycket imponerad över Asensio ägd av Madrid ispelandes i Espanyol.

Det kommer bli ett framtida krig mellan de båda kanske inte helt olikt det mellan Ronaldo och Messi.

Båda är jämngamla har ganska liknande karriärer är vänsterfotade osv kul att följa hoppas de båda lyckas komma med i a truppen på respektive lag.

Minns hur vi också var sugna på honom men bannen förstörde för oss och han hamnade hos de vita likt backtalangen Vallejo.

De två spelarna kommer vara stommen till Spanien i många år framöver.

Apropå stomme är Alena uttagen till u-19 som enda Barcarepresentant och där har vi ytterligare en spelare att göra plats för.
Barcelona BB-Barceloneta
2016-01-15 11:03
100% AntiMadridista Ja, det är en lite jobbig situation de hamnat i marängerna. Självklart får de mer för Ronaldo i sommar, 2016, än sommaren 2017. Men chansen att de, precis som oss, får straffet uppskjutet och faktiskt KAN köpa spelare i sommar finns ju. Rätt stor chans till och med skulle jag säga. Annars får de väl förlänga kontraktet nåt år, men visst, han lär ju inte bli bättre med åldern så ju längre de väntar desto mindre kommer de få.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-15 10:49
Undrar hur Madrid ska lösa Ronaldos kontrakt. 2013 skrev han 5 års kontrakt fram till 2018. Det innebär om Madrid inte säljer honom nu och köper en annan spelare så kommet de att få problem. Om de säljer honom till sommaren så kommer de förmodligen inte kunna köpa en annan spelare istället för honom. Det innebär att man behåller honom fram till 2017 (ett år kvar på kontraktet) och då kommer de inte få så mycket för honom pga att det är ett år kvar på hans kontrakt och han är 1,5 år äldre. Har jag fel?
Barcelona neymar JR
2016-01-15 10:44
Deulofeu Han hade kunnat ersätta Messi rakt av vid skadan, hade varit sjukt intressant att beskåda en trio neymar-suarez-halilovic Visst hade det gått betydligt bättre med den trion
Barcelona Deulofeu
2016-01-15 10:41
Coolt att vi befogar över la ligas tre bästa dribblers.

Halilovic kan väl få en högerytter roll om Messi spelar centralt med busken och raketen bakom ; )

Ganska sevärt helt klart.Jag personligen är rätt sugen på att få hem Halilovic redan nästa år han har så mycket boll i sig och skulle passa utmärkt hos oss.

Inte fel att låna ut honom heller men hur lätt är det att spela med Gijons anfallare? Inga gratis assist eller mycket öppna lägen för honom.

Tänk om man visste innan att Pedro skulle bort och han skulle fått all speltid som Sandro samt Munir fått hur många fler mål hade vi gjort då?

Ligan skulle vi leda överlägset skulle jag tro.

Glad ändå över Munirs senaste match första målet är riktigt vackert.Ett lån på honom till Celta vore nåt!
Barcelona neymar JR
2016-01-15 09:49
Villareal eller celta hade varit perfekt, speciellt om man kan få in ett liknande avtal att han ska spela ett antal matcher
Barcelona Gabriel
2016-01-15 09:19
Halle har gått och blivit en stor favorit, hoppas han blir utlånad till något bättre lag nästa säsong exempelvis Villarreal precis som Denis Suarez så att han kan fortsätta sin fina utveckling. Det sista jag vill är att ha honom utlånad till ett PL lag eller att han ruttnar bort på våran bänk.
Barcelona neymar JR
2016-01-15 07:27
Completed most dribbles in the Liga so far this season (all teams): Neymar 76 - Messi 65 - Halilovic 56 #fcblive [via laliga] Oh
Flavía
2016-01-15 03:18
Tydligen så är Cristiano den spelaren som har tagit överlägset flest skott i La Liga under denna säsong.

1:a Cristiano Ronaldo (104 skott på 19 matcher).
2:a Luis Suárez (58 skott på 17 matcher).
3:a Neymar (55 skott på 16 matcher).
4:a Aduriz (53 skott på 19 matcher).
5:a Messi (51 skott på 13 matcher).
6:a Lucas Pérez (47 skott på 19 matcher).
7:a Rubén Castro (46 skott på 19 matcher).
8:a Benzema (43 skott på 14 matcher).
9:a Bale (42 skott på 14 matcher).
10:a Iago Aspas (42 skott på 19 matcher).
Barcelona vic111
2016-01-15 01:49
Fan vad bra Carles Perez i Juvenil A är! Någon som har koll på honom?
Barcelona Shanghai
2016-01-15 01:45
Suárez är världens bästa anfallare. Kolla hela år 2015 och vilka viktiga mål han gjorde sen börja jämför honom med Benzema. Fransosen är bra dock behöver man inte överdriva. Om världens bästa fotbollsspelare genom tiderna röstar på Suárez, så säger det en hel del. ;)
Barcelona Junta Dimision
2016-01-15 00:44
@Ali G:

Valbuena tycker nog också att Benzema är ödmjuk.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-15 00:25
Om den här Ali G Varför går ni på hans fällor hela tiden? Var enda inlägg han skriver här inne är för att provocera. Det är bara titta på hans inlägg här inne. Han är bara ute efter uppmärksamhet. Vad ska man göra? Som statistiken säger, det är många ensamma människor där ute. Det finns 2 val för oss här inne. 1- Mod inser att den här trollen har varit under raderna länge och det är dags han begravs 6 m under marken eller i sin grotta. 2- Det är bara att ignorera honom helt och hållet. Jag brukar scrolla förbi hans namn som om han var hundskit på gatan. Ni bestämmer.
Barcelona El Tridente
2016-01-14 23:48
@Ali G:

Börjar du slicka Real nu igen?
Barcelona LegendenN10
2016-01-14 23:45
Suarez missar öppet mål "titt som tätt" när det handlat om några gånger och just då vart i obalans. Kolla på hans tid i Liverpool bland annat. Suarez är världens bästa striker, utan det minsta tvekan om saken!!! Hade Benzema varit bättre hade jag erkänt för jag är ingen självtröstar och trångsynt maräng. På skala 1 till 10 så får Benzema en svag 6a och Suarez en stark 10a!!! stark!!!
Barcelona LegendenN10
2016-01-14 23:38
[QUOTE=Ali G]Legenden10 Nu får du nog ta av dig Barca brillorna och inse att Benzema är allt annat än medelmåttig. Killen är ödmjuk, har fantastisk teknik och bra avslut. Till skillnad från en viss Uruguayan som missar öppet mål titt som tätt och har korpen nivå teknik. Den gode Alves har sagt att Benzema är den enda Real spelaren som han hade tagit till Barca. Ha d Gött. [/QUOTE] Suarez avgör kvartfinaler och och finaler, förnedrar real madrid gång på gång och har lekstuga med ramos och pepe ex. Suarez är flera klasser bättre än Benzema. Kan Benzema göra en nedtagning och skjuta i mål som Suarez gjorde mot real i 2-1 el clasicot? Med ramos och pepe i nacken ändå spräcker han real hårt, Nej! Jag har inte sagt Benzema inte är ödmjuk eller så, jag pratar om hans kvaliter och han är en bra striker inget mer, i samma klass som Giroud. Svider det för dig att Suarez är så mycket bättre än medelmåttan Benzema? hela världens vet att Suarez är bättre än Benzema. haha madrid färsking lägg dig .
Barcelona Ali G
2016-01-14 23:00
Upprepande provokationer. Spärr! Ha det gott. /Mod
Barcelona LegendenN10
2016-01-14 22:36
Både Neymar och Suarez nobbade real madrid för att de hellre ville spela i historiens bästa klubb! real får nöja sig med träben bale, Medelmåttan Benzema och filmaren penaldo. "bbc" haha bränn upp mig nån.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-01-14 22:33
Tror sådär, på något sätt kommer real värva spelare nu i sommar för det är Perez
Barcelona Nemesis 10
2016-01-14 22:08
Är man ens förvånad över hur fort det gick för La Liga att ställa sig bakom båda Madrid klubbarna nu när dom fick smaka på samma straff som vi fick? Vart fan var dom för två år sedan när vi fick vårat straff? Vart var våran uppbackning? Visst det kanske inte är en så stor grej man jag blir ändå irriterad och äcklad av personerna som styr La Liga, det är glasklart att dom har något emot Barcelona och Katalanerna eller vad sägs om att det tog ett par år innan någon av våra spelare kunde för första gången få en "player of the month" utmärkelse? Skulle det komma som en chock om Madrid klubbarna tillsammans med backup från La Liga skulle lyckas få igenom sina överklagan? Verkligen inte.. Det enda man kan göra är att hoppas att Katalonien blir självständigt så att man slipper sånt här, det är vi mot resten av Spanien helt enkelt. Avslutar med att citera La Liga presidenten: Tebas (Liga president): "As Real Madrid fan, the clasico was a tough game for me. I hope we can get back on track." Im out!
Barcelona Busquets
2016-01-14 22:05
Madrid fansen har fått Neymar yra. De tror att det är Figo tiden som de kunde plocka en Barca spelare för att de mådde ekonomiskt bättre. Neymar valde Barca när han kunde ta pengarna i Madrid. Hans var va Barca redan när Santos mötte Barca i finalen av Fifa world club, vad fan den kallas.

En annan som stör mig är den nya B lags tränaren som inte ens är där för att förädla våra talanger. Idioten köper vuxna män och slänger talanger i försök att förbättra sin tränarkarriär. Om Pep och Enrique lyckades med det de hade kan du också annars är du är skit. Fotbollsvärlden har allt för många arroganta galningar som tror att de är något mer än vad de egentligen inte är.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-14 22:04
"Tondela forward Salva Chamorro (25) will join Barcelona B. His contract at the Portuguese club could be rescinded. [diario informacion]" RIP La Masia, Bartomeu dimision.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-14 21:21
Picture: Denis Suarez gets trophy for Best Villarreal Player of the Month of December #fcblive känns som våra utlånade spelare Halilovic och Denis gör verkligen bra ifrån sig i sina klubbar,, det glädjer mig när var det senaste vi hade utlånade spelare som lyckats förutom Rafinha
Barcelona Messsias
2016-01-14 21:09
Hej jag har vart medlem ett tag och brukar bara läsa här inne men Alla vi Barca fans borde bidra med att få fram sanningen om La Masia och vilken ROLL FIFA HAR MED ATT GÖRA FÖR ATT FÖRINTA VÅRAN ESS FÖR FRAMTIDEN! jag har bara en riktig jobbig känsla angående FIFAS ROLL att ändra så att PL FRAMTIDA DOMINANS I VÄRDS FOTBOLLEN.
Barcelona enkos
2016-01-14 20:26
J. ..a spanska idiot domare man kan inte se en match utan att se grova fel de gör hela tiden.. precis när jag satte på Grenada och Valencia så är det första man ser att de rånar Grenada på mål. Idioten hittade hands
Barcelona neymar JR
2016-01-14 20:21
Madrids ledning är ju fan dummare än vår Samtliga värvningar har registrerats via rfef till FIFA totalt annorlunda från Barcelona!!! Say what Först och främst så var det ni svin som var den anonyma källan För det andra så registrerades alla våra spelare hos rfef Patetiskt jävla skit klubb som inte ens har koll på avstängningar och fortfarande använder fax maskin ska sätta sig på den höga hästen
Barcelona enkos
2016-01-14 20:19
Transferförbud kommer att ställa till det för Real och få de att inte kunna sova u der januari och panikhandla. . Vi får se vad som händer med DeGea. . Att de inte ska kunna köpa betyder att de inte har råd att sälja så det blir samma lag som idag fram till 2017..
Barcelona Smogen
2016-01-14 19:45
[QUOTE=Vinnarskallen Suarez]Det som dom stora engelska klubbarna gör när dom värvar en ung spelare är att ge honom en utbildning samtidigt som dom tränar fotboll. Dom kan alltså hävda att det inte bara är fotbollsmässiga skäl. Ett annat sätt för dom att "komma undan" är att dom köper spelaren och direkt lånar ut honom till en liga där det är tillåtet. Man registrerar alltså inte spelaren som t ex en Chelsea spelare innan det är tillåtet att göra det. [/QUOTE] Noll koll. La Masia har kanske fotbollsvärldens bästa utbildning även när det gäller andra saker än fotboll. Man ger alla som kommer dit en gedigen utbildning ifall fotbollspelaeen inte skulle lyckas att bli proffs. Det här handlar om ifall föräldrarna föyttar till tex Barcelona, London eller Madrid för att föräldrarna har fått jobb där, eller inte. Då kan barnen också börja på en fotbollsakademi. Barca har tex. skitit i denna regel för man har tyckt att man är så jäkla bra att man inte behöver följa dessa eegler. bla. för att La Masia ger en så ptroligt bra utbildnkng. Jag håller med, Barcelona hjälper de som kommer dit och ger nästan alla ett bättre liv, men man måste ändå följa reglerna.
Annons: