/spanien/barcelona/forum/13609.aspx/spanien/barcelona/forum/13609.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
DavMessi
2010-12-11 17:42
Silva dominerar Premier League redan nu...Yaya Toure har kommit igång, han sköt in 1 och 2-0 efter ett superskott och solorusch! City blir att räkna med i år....

Edit: Yaya Toures andra "mål" blev självmål, som Barcelonito sa.
AndreD
2010-12-11 17:35
Barcelonito

Han är faktiskt riktigt bra i sina bästa stunder. Men bra stunder har han inte så ofta nuförtiden...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-11 17:33
Westhams målvakt Robert Green gjorde återigen ett självmål. Denna gången mot Man City för några minuter sen. Härlig målvakt.
Barcelona Pep.G
2010-12-11 17:20
UT clasico

Jag är emot hela den här grejen men om vi nu verkligen ska ha Qatar Foundation på tröjorna så föredrar jag den första. " Qatar Foundation for UNICEF"..
Barcelona UT Clásico
2010-12-11 17:06
hur vill ni att Qatar Foundation ska stå på tröjorna
har är några tips från sport
Barcelona Decinho
2010-12-11 16:58
Crema Catalana,

Jag har för mig att den jackan är från förra säsongen och att de inte säljer den modellen längre, däremot så finns det en blå liknande modell just nu.
PedroRodriguez
2010-12-11 16:58
Barcelonito

Ja men det är dags att vara realistisk nu, Hur många gånger har inte La Pulga visat att han håller en högre klass än Ronaldo....
Gött att en Madridista äntligen erkänner iaf :)
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2010-12-11 16:48
el Maestro!

Kollade på hemsidan men jackan fanns inte där tyvärr :( .. Har kollat igenom hela internet i princip hittar den ingenstans..
Barcelona Barca4eva
2010-12-11 16:39
Skönt att de flesta, äntligen, har släppt reklam-skiten. Time to move on..nu är jag bara förbannad över att matchen inte spelas idag =P
AndreD
2010-12-11 16:31
Heywood Jablome

Ville bara ge lite information.
Barcelona el Maestro!
2010-12-11 16:24
¡Barca! - Crèma Catalana:
Du kan alltid beställa den från klubbens egen butik. Där hittar du allting. Butiken hittar du i klubbens hemsida.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-11 16:20
Undrar hur det känns för Cristiano att hans kapten Casillas tycker Messi är bäst i världen.
Atlético addeh
2010-12-11 16:14
1.70

Om det i framtiden skulle krisa tror jag hellre man använder Fontás som pivoté än Piqué då den senare är oerhört viktig kugge där bak. Men med två världsspelare på den positionen plus Oriol Romeu känns det inte som ett alltför stort problem.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2010-12-11 16:01
Lite OT men vet nån var man kan köpa den här jackan i länktips. I affär eller på nätet, finns inte på FCB online shop vad jag vet.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-12-11 15:51
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Vem fan sa att vi var störst i Asien? AndreD sa att vi har ett stort ANTAL inte att vi var störst.
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-12-11 15:47
Heywood Jablome - Barça si, Rosell no

I Asien är Real Madrid och Man U dem största laget, tufft för Barca att rubba dem lagen där då dem redan är etablerade där.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-11 15:33
Visca_Barca,

Isåfall i en positiv bemärkelse, då pengarna gör det lättare att behålla/utöka världens bästa trupp.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-11 15:30
Ja, att man kan välja japanska eller arabiska som språk på hemsidan ser jag bara som positivt och något som underlättar för våra supportrar världen över.
Barcelona Visca_Barca
2010-12-11 15:30
Tjenna grabbar

Tror ni att det är med reklamen kan påverka spelarna o spelet ?
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-11 15:23
AndreD.

Ja, fast det är ju inga större problem. Vi har ett stort antal supportrar i Asien och om klubben kan underlätta för de och översätta sidan så har jag inga problem med det.

Det är ju bara text.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-11 14:46
addeh,

Förstod nästan det, ville bara ta tillfället i akt att hylla Fontas och Bartra ;) Tror du han kommer användas som pivote i A-laget någon gång? Är ju rätt fullt med folk på den positionen. Och Pique kan ju också spela där.
AndreD
2010-12-11 14:42
Har ni sett det nya på Barcelonas officiella hemsida? Den går nu i Japanska, Kinesiska och Arabiska. Längst upp till höger.
Atlético addeh
2010-12-11 14:05
1.70/

Nu tänkte jag enbart på mittfältarna, mitt inlägg hade blivit en hel bok om jag skulle inkludera samtliga B-lagspelare som har potential att gå hela vägen.

Fontás har alltid varit min favorit bland de talangfulla mittbackarna och den här säsongen har han bara utvecklats till det bättre. Dessutom är det han som fått mest speltid i A-laget så det känns som även Pep resonerar i samma banor. I januari tror jag inte vi får se någon uppflyttning, men i sommar är det hög tid annars kan nog andra klubbar vara och rycka i honom. Ja, Fontás är i den åldern som Piqué var när han kom från United.

Precis som Bartra kan Fontás också spela på flera positioner. I Barça B har han spelat både som vänsterback och pivoté, och just pitovté fick han dessutom hoppa in som i en EM-kval match med det spanska U21-landslaget tidigare i höst.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-11 13:52
addeh,

Håller med dig om att Sergi Roberto, tillsammans med Thiago har större chans att nå A-laget än dos Santos. Det är, som du säger, två spelare som sticker ut och som troligen inon ett par år båda lär spela i A-laget. Dock skulle jag vilja säga att Fontas har minst lika stor chans som dem båda.
Även Bartra lär dyka upp där förr eller senare.Blir mer förtjust i den sistnämde ju mer jag ser honom spela. Han var en frisk fläkt på högerkanten mot Rubin, så det är inte BARA mittback är han också fullt kapabel att rycka in..

Både Fontas och Bartra är stora och fysiska dessutom, vilket inte är så vanligt bland talangerna i Canteran. De sticker också ut ur mängden, fast på än annan position än Thiago/Roberto. Ska bli oerhört spännande att se hur långt de kan gå, om de kan komma upp på samma nivå som Pique...
Pique var väl lika gammal som Fontas när han kom hem från United? Tycker det är hög tid att ge Fontas A-kontrakt i sommar.
Atlético addeh
2010-12-11 13:43
Skönt att så många verkar vara överens angående tröjreklamen. Det är inte hela världen, och även om det säkerligen hade funnits andra utvägar, känns det nu en dag i eftertanke som att detta var det bättre än att exempelvis truppen skulle ta skada. Hoppas dock inte Rosell lägger ut sanslösa summor på spelare och gör såna "chansvärvningar" som Laporta gjorde, då skulle jag bara må illa.

---

Hyder. Co-signar hela ditt inlägg om talangerna i Barça B. Jag känner exakt samma sak. Thiago och Sergí Roberto har störst chans att ta sig upp i A-truppen, den förstnämnde lär göra det redan i januari. Jonathan dos Santos är alldeles för försiktig i sitt spel och när det finns en hel uppsjö av liknande speltyper i ungdomsleden sticker han inte ut från mängden. Ta bara CL-matchen mot Rubin som exempel. Thiago styrde och ställde precis som han ville och tog verkligen för sig i den matchen. Jonathan såg vi knappt skymten av.

Sergí Roberto har en lite annorlunda spelartyp då han är mer en hårt jobbande tvåvägsspelare, som Keita, och bara han är klubben trogen i några år till tror jag han har chanser att flyttas upp så småningom.
Real Madrid J.M.
2010-12-11 13:40
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag pratar om Barca/Laporta/Sponsor-avtalet, varför ska du bland in Real? Jag försöker föra diskussion, men som vanligt visar ni vilken klass ni håller.

Mer än en klubb

/ J.M.
PedroRodriguez
2010-12-11 13:35
Barca4eva

Japp, Hittade samma artikel i Goal på engelska, Ja du han får väl tycka som han vill men man väljer inte bort en sån fotbollspelare med ett sånt år som han hade.
Barcelona Barca4eva
2010-12-11 13:33
PedroRodriguez

Angående Ballon d´or har han inte Messi med, enligt länktips.

Edit: Precis hah
PedroRodriguez
2010-12-11 13:33
Japp, hittade precis en artikel från Goal om att hans favoriter är Xavi , Sneijder , Iniesta...Att välja bort MESSI är tamefan helt otroligt.
PedroRodriguez
2010-12-11 13:29
Barca4eva

Har han seriöst inte det? Snacka om att jag har tappat respekt för den franske idioten nu då, Hur är det möjligt att man inte tar med självaste Messi i sin topp 3??? Han var totalt ostoppbar i Barca och presterade ändå stundtals i VM, En sån bra lirare som han är.....Trodde dessa presidenter behövde vara hyfsat fotbollskunniga iaf om det du precis skrev stämmer......
Annons: