/spanien/barcelona/forum/13602.aspx/spanien/barcelona/forum/13602.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-12-09 18:12
[RealMadrid - R9 Ronaldo]

Att jag tog Cannavaro som exempel var mer för att få dig att förstå att mål inte betyder allt. Du behöver inte förklara för mig att Iniesta är en offensivare lagd spelare än Cannavaro, det vet jag.

Ja det stämmer att Iniesta var skadedrabbad under en period i våras, vilket gjorde att han missade slutspurten på ligan och även viktiga matcher i Champions League. Nu baseras inte FIFA Ballon d'Or på enbart fjolårssäsongen och eftersom han varit helt magiskt både i VM och under hösten är det för mig solklart att Iniesta skall placeras bland de tre bästa fotbollsspelarna i världen år 2010.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-09 18:07
De övriga presidentkandidaterna varnade för att Rosell hade tankar på att införa reklam på tröjan, och Sandrusco dementerade inte den hypotesen.
Så ingen kan slå honom för fingrarna pga av detta.

Jag anser att det är okej att ha reklam på tröjan OM det finns en speciell anledning och en plan för hur reklampengarna kan komma att användas.

Är det bara för att utöka transferkassan säger jag nej.
Är det däremot för att sanera ekonomin och betala av lån samt investera i saker som ytterligare kan sänka de skyhöga omkostnade som tillkommer i en framgångsrik klubb så är det okej med mig,

Jag brukar normalt sett romantisera och tala varmt om det Barca står för, men ibland måste man vidga vyerna för att inte bli helt insnöad. Dock försvinner en del av klubbens identitet och historia, vilket man, särskilt som katalan, kanske inte är helt förtjust i.

Angående "Mer än en klubb" så förändras inget, det har inget med att vara förmer eller unik att göra.

Som hetfield skrev nedan - vi får ju skit oavsett vad vi gör så varför inte göra det som faktiskt är bäst för BARCA!?!
Barcelona Frodo
2010-12-09 18:04
Jag vet inte riktigt vad jag tycker i tröjfrågan. Så länge Unicef är kvar ser jag inget problem i att ha andra sponsormärken på tröjan. Detta beror ju såklart på om Unicef går med på det. Men jag kan samtidigt förstå de som inte vill ha annat på tröjorna. Det har ju varit tradition i Barcelona att inte ha loggor och det är ibland svårt att rubba på sådana traditioner vare sig man vill eller inte.

Sen måste de som anser att det är töntigt med Unicef-loggan på tröjorna vara gravt pantade i skallen. Förstår man inte syftet med det så måste man vara helt dum i huvudet. Arsenalfansen verkade ju lida av allvarliga problem när de skrev sin artikel om det förut.

Fortsätt grina. Era miljardvärvningar kommer likt dig se på när våra tre Barca-spelare tar emot priset som nummer ett, två och tre.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-09 18:01
Gabriel,

Respekterar din inställning till tröjsponsring till 100%, det är ett känsligt ämne... jag har också alltid gillat att Barca valt att låta bli. Men som affärsintresserad jag är, tycker jag ändå detta låter riktigt spännande. Och jag anser inte Rosell skulle inte trampa på allt som Barca står för om detta skulle bli av heller...

Tycker du inte att 25 milj euro extra om året, plus möjligheten att kunna skänka en störra summa pengar till Unicef kan motivera en liten företaglogga på världens vackraste tröja?
Barcelona jonny p
2010-12-09 17:58
Hetfield- Megan Fox is a dude

Så var går gränsen? Skriva Mcdonalds på bröstet och sälja klubben till en oljepamp? Köpte vi inte precis Affelay? Hur är det möjligt om våra pengar är slut?
Jag tycker att klubben ska fortsätta att vara unik på så många plan som möjligt och INTE göra som andra klubbar. Även om jag samtidigt givetvis förstår att Barca är ett företag och säkert har både ett och två skelett i garderoben.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2010-12-09 17:58
PedroRodriguez

Det finns två spelare vid namn Sergio Ramos och Iker Casillas som jag tycker gjorde ett riktigt bra VM tillsammans med Iniesta.
Nu är Iniesta en av få jag gillar i Barcelona, så jag ska nog inte snacka alldeles för mycket skit om killen.

Addeh
Nu är Iniesta en offensiv spelare och Cannavaro en defensiv så din jämförelse var riktigt usel. Dessutom så var Iniesta väl Iniestas säsong ganska skadefylld?

Hetfield
OK.
PedroRodriguez
2010-12-09 17:57
addeh

Co-Sign , Fattar icke varför folk är så förvånade över att Ini är nominerad, Mer intelligent lirare får du leta efter.
Atlético addeh
2010-12-09 17:55

Men herregud, mål och assist är inte allt min vän. Varför tror du Cannavaro vann priset 2006, han gör väl i princip aldrig mål?

För övrigt gjorde Iniesta två mål i VM, varav ett i finalen. Kaká var inte ens i närheten av att göra mål i mästerskapet, så dina argument att Kaká skulle vara bättre än Iniesta, för det är exakt det du påstår, faller ihop lika lätt som ett korthus faller ihop av en vindpust.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-09 17:52
R9 Ronaldo

Jo, men Iniesta spelar fotboll. That's the difference.
PedroRodriguez
2010-12-09 17:52

Visst, MEN vem var det som överspelade allihopa i spanska landslaget i VM? ....Fabregas....Ramos....Xavi...neej , vem va de.......Torres....neej juste de va Iniesta.
2010-12-09 17:49
Hetfield

8 mål 8 assist, visst det säger ingenting men Iniesta som tydligen är bästa fotbolls spelaren år 2010 gjorde ju bara 1 mål och 5 assist i ligan.
AndreD
2010-12-09 17:47
Hetfield

Har Perez någonsin värvat med någon tanke?
2010-12-09 17:41
R9 Ronaldo

När var det sist Kaka som kostade 70 miljoner bidrog med något i laget...?

Tack Perez för att du värvar utan tanke.
Barcelona Gabriel
2010-12-09 17:38

Gratulerar du oss för att vi nu har en president som du respekterar? Tror knappast att nån här inne bryr sig skvatt om vare sig du respekterar vår president eller inte. För övrigt så är Laporta klubbens bästa president genom tiderna.

Visca Laporta!
Barcelona Gabriel
2010-12-09 17:37
Jag är starkt emot en sponsor på tröjan. Klubben har aldrig haft det och jag ser ingen anledning till varför man ska ändra på den traditionen, ekonomin är knappast så illa att man ska behöva tvingas till att sätta en sponsor på tröjan.
2010-12-09 17:36
Tur att ni har Rosell, annars hade ni hade säkert varit bankrutt nu pga Laporta som är anledningen till Barcelona fortfarande betalar pengar till pizzabagarn Mino Raiola.

Sen får man inte glömma alla usla köp Laporta gjorde som gjorde att ni gick minus. Längesen man respekterade en president i Barcelona. Men nu har ni en, gratulerar!

Barcelona .Sami.
2010-12-09 17:09
Jag skiter i vad klubben gör. Bara dom mår bra av det så mår jag bra:)
AndreD
2010-12-09 17:02
"3 sponsor options: front of the shirt, with unicef on the sleeves (25M), at the back under the number (12M), on the trousers (6-12M) [sport]"

Unicef kommer fortfarande vara kvar på tröjan om beslutet tas.
Atlético addeh
2010-12-09 17:01
Frodo

Mitt råd till dig är att inte bry dig om Madrid-supportrar för till slut kommer dem ta död på dig, jag lovar. Marängerna kommer hålla på så här tills jorden går under, om man har tur går det ett par dagar efter en el Clásico-vinst innan de återigen börjar påstå att Real Madrid är världens bästa lag och har världens bästa spelare.
Barcelona Frodo
2010-12-09 16:55
Rätt kul att marängerna återigen börjar hypa upp allt som har med dem att göra. Nu är tydligen den fåfänga magikern som kan trolla sig osynlig i stormatcher återigen bäst i världen. Utöver det insinuerar ett och annat pucko att vi inte behöver möta på tufft motstånd i CL. Efter en liten paus har nu hypen återigen upptagits till nya höjder.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-09 16:50
Barca4eva,

Nja, Barca kommer fortfarande skänka till Unicef. Och med en ny sponsor kommer man t.o.m kunna skänka mer än tidigare. Sen behöver ju inte Unicef försvinna från tröjan heller, om man väljer att ha den nya sponsorn på ryggen.
Barcelona Barca4eva
2010-12-09 16:44
Är det så att en ny sponsor måste ersätta Unicef?
2010-12-09 16:33
Essienesque

Kom igen, sluta vara så romantisk när det gäller allting. Barcelona är ett business, de behöver pengar för att rulla igång verksamheten, att få 25 miljoner för att printa ett namn på tröjan är bra för klubbens ekonomi. Det är givetvis inte hela svaret på frågan, men det är stora framsteg.
Vem har gjort oss till rollmodeller? Glöm det där.

Tror du att en unge i Afrika som håller på att dö av svält tänker "åh fan, nu har Barcelona inte "Unicef" printat på deras tröjor"?
Givetvis inte, de behöver pengar. Vi kommer fortfarande att vara delaktiga i organisationen och ge de pengar, det är syftet och målet.

Det är samma idioter som säger "låt oss be för de hungriga", be inte och skicka pengar istället! Det är precis det vi gör, vi kommer att hjälpa människor med skillnaden att genom att lösa den interna ekonomiska situationen så kan vi hjälpa mer. Enkel ekonomi, om du inte kan hjälpa dig själv så kan du inte hjälpa andra.

Ps.

Jag respekterar det du tycker, även om jag inte håller med, det är skönt att ha en diskussion utan påhopp.
Barcelona jonny p
2010-12-09 16:33
Jag tycker att sälja ut platsen på tröjan ska vara det absolut sista deperata sättet att ta in pengar på om nu ekonomin är så usel.
Tills dess ring runt i europa i januari och sälj våra utlånade spelare som vi uppenbarligen inte saknar. K9, Martin C med flera det borde vara prio innan man smutsar ner tröjan.
Barcelona jonny p
2010-12-09 16:27
LOTG - Cruijff #9

Håller med dessutom vann vi 2 mot Inter oavgjort 1 och de vann 1 på fyra matcher... men tyvärr var det på borta plan vi gjorde det för dåligt. Hade det blivit 2-1 i första semi mötet, så hade de varit helt körda.
Barcelona Essienesque
2010-12-09 16:22
Hetfield- Megan Fox is a dude - Bygger man en klubb på sloganen més que un club så får man stå för det. Tråkigt för dig att du känner att inte klubben borde vara en förebild för resten av världens klubbar, när jag känner att det är just detta som har varit det speciella med Barca och varför många nog har sympatier för klubben.

Jag säger inte att Rosell inte ska ha möjligheten att reparera klubbens ekonomi men att peka på reklam på tröjorna som lösningen känns löjligt. Hur har klubben lyckats klara sig i alla dessa år? Om klubben inte klarar överlevnad, eller att vara konkurrenskraftiga p.g.a. avsaknaden av tröjsponsorer, under tiden då Barcelona som klubb når sina största sportsliga framgångar någonsin så är det något större fel med klubbens ekonomi än avsaknaden av tröjsponsorer.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-09 16:13
Alltså, får man 25 milj euro extra om året hade inte jag tyckt det hade varit fel med en sponsor på tröjorna. Alternativet är att ta sponsorn på ryggen för 12 milj euro. Extremt lättförtjänta pengar.

Samtidigt så har klubben aldrig haft sponsor innan och det är tråkigt att bryta den traditionen. Men alla andra lag gör det och allt klubben står för förändrar ju inte bara för att man skaffar sin en tröjsponsor...ska man vara den bästa klubben är det kanske dumt att gå miste om så pass enkla pengar, men tanke på hur fotbollen ser ut idag. Svårt dilemma det där...

EDIT.

Co-signar Hetfields inlägg om Rosell och håller med om allt annat han skrev om tröjsponsring också. Det lutar nog mer åt för än emot tröjsponsring för min del..
2010-12-09 16:03
Jojje

Vad är problemet? Vi kommer fortfarande skänka pengar till Unicef, skillnaden är att man tar bort namnet från tröjan och har en sponsor. Alla andra lag gör det, varför måste vi vara moder teresa i allt?

Det är fan löjligt, när vi har Unicef på tröjorna så får vi skit av alla andra, om vi tar bort de så får vi skit av alla andra.

Essienesque

Men kom igen, Sandro håller på att reparera skadan som Laporta och Txiki gjorde genom onödiga utgifter och köp av spelare som vi inte ens använder. Har du tänkt på att Laporta och Txiki har köpt spelare över 1 miljard kronor (Zlatan, Chyg, K9, Henrique, Caceres, Hleb osv) som vi inte har använder längre?

Jag orkar inte att vi ska vara rollmodeller för allt här i världen, Barcelona är lika mycket en business som Nokia, skillnaden är att Nokia låtsas inte om något annat.

Det verkar som att det har blivit "coolt" att hata Sandro, men give the man a break. Han har varit klockren när det gäller att förhandla, och han har inte heller varit en attentionwhore som som Laporta har varit.
Barcelona Medgångsfan
2010-12-09 15:43
Jag är emot detta förslag utav tröjsponsorer, den moraliska förändringen är så otroligt mycket större än vad den ekonomiska är.
den "ekonomiska krisen" har överdrivits till den grad att många fans blivit rädda för klubbens överlevnad.
Om klubben varit i sån kris så hade vi inte kunnat köpa Villa, Mascharno & Adriano på ett och samma år.
Sen att Klubben behövde sälja spelare i somras för att betala löner är bara bullshit. Guardiola var insatt redan på att ha en liten trupp på 19 pers.
Rosell har utnyttjat detta till att smutskasta laporta och utmåla sig själv som en frälsare.

Bullshit is the word
Barcelona Tibidabo
2010-12-09 15:37
Det finns ju redan tryck(Unicef, Tv3, Nike e.t.c) på tröjan som inte är orginal så jag ser inte det stora motståndet med att ha sponsorer.
Ska det va rent ska det väl va helt clean?
Helt o.k. alltså.
Annons: