/spanien/barcelona/forum/136.aspx/spanien/barcelona/forum/136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Iniesta70.
2017-01-04 21:22
Barcadinho Klockren som vanligt :) Bollinnehavet Gillar att du har startat året intensivt, låt inläggen hagla :)
Barcelona Bollinnehavet
2017-01-04 21:17
@El_Jefe (Heisenberg):

Hahaha nä Pep hade nog aldrig låtit tränaren vara ifred. Hans livliga gester som vi har fått bekanta oss med längs sidlinjen hade varit minst lika närvarande i katakomberna, träningsplanen och kontoret. Vilket iofs hade behövts så länge vi har Lucho.
Barcelona Barcadinho.
2017-01-04 21:15
iniesta70.
Vi har haft Jehovas vittne på nacken i flera år. Min fru är för snäll, snackar med dem vid dörrtröskeln varenda gång. Tom barnen kan rutinerna. " kom mamma, det är JV". Jag har slutat med att bli arg på henne. Men du ska veta vilka sjuka fantasi idéer de har, ofattbart, mer fantasi än Sagan om Ringen och de tror på sånt blödigt alvar.
Men vad kan man göra, vi är också fanater o har våra gudssöner i hjärtat (Maradona, Messi mm), religösa symboler (fotboll), religösa rörelser (Messi, Messi...), periodiska bönetider (viasat), hatar andra grupper (Real) och så är vi stolta o tycker att vi är bäst.
Men vi är bättre på att vara kritsika vår religion och detta är ett stort steg framåt.

(ursäkta för OT, men man får ha lite roligt vad)
Barcelona Smogen
2017-01-04 20:56
[QUOTE=Meneysuarez91011]Alex Grimaldo ryktas vara på gång in till Juventus, sägs även att Real Madrid fått intresse av den numera Benfica spelaren som tillhört Barcas ungdomsakademi innan. Vi sägs också vara med i leken gällande få tillbaka honom hit, vad säger ni? Vad har ni för tankar och funderingar angående Grimaldo? Gjorde vi rätt eller fel i och med att vi lät honom gå till Benfica och nu vill vi själva hämta tillbaka killen? Min åsikt och tankar är att.. Vad f*n släppte vi honom för. [/QUOTE] Kan vi inte bada sluta prata om Grimaldo. Jag försöker glömma att vi gav bort honom, för att kunna ha spelare som Vidal och Mathieu i truppen. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-01-04 20:54
Hoppas att Villareals reducering till 1-3 mot Sociedad ger de hopp om revansch nästa vecka något nu de kan fokusera på och inte ge upp och satsa allt mot oss på söndag.
Barcelona Iniesta70.
2017-01-04 20:45
Ja, själv har man haft Jehovas Vittne smygandes runt husknuten ett par söndagar i rad, har ju blivit tvungen att leka "tysta leken och kurragömma " i ett med familjen under ett par Hitchcock liknande minuter. Men skulle Pep återvända till Camp Nou, vilken titel som helst, president, tränare, sportchef, ja, t.om materialare så skulle jag bli så genuint glad att jag skulle släppa in Jehovas nästa söndag, sitta fint lika länge som en "sagan om ringen " film, artigt ta emot "Vakttornet" och tillslut avböja med en trevlig ton " tyvärr, tillber jag redan en religion som är en blandning av karma, Barca,ödmjukhet, och lyder under profeten Iniesta bländande tvåfotare". Nåja, dags för "andra halvlek", den delen av säsongen när det är dags att ta upp jakten på ärkerivalerna, sätta baskerna på plats och pysa ut luften ur luftslottet PSG. Ska väl inte vara några större problem? Eller? Alla friska och krya. Vidal är tillbaka i supporterbutiken under matchtid. MSN har haft välbehövlig kvalitetstid med sina familjer. Iniesta frisk och yngre än någonsin. Tuff konkurrens bland mittbackarna. Ett hårt slag om platsen bredvid Iniesta på mitten. Då är det bara att bocka av sin egen checklista: Viaplay räkningen pröjsad. "Ledighetsansökningarna " inlämnade. Vita lögnerna förbereda. Direkt nummer till min "anger management" sponsor inlagd. Och sist men inte minst, årets första fulwhiskey inhandlad. Jaha, då kör vi! Men ikväll, då håller jag på SEViLLA!!
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-01-04 19:26
[QUOTE=Bollinnehavet]Jag har under ett par dagar läst olika citat som sägs komma från Pep Guardiola. Ett uttalande är att han ser slutet på sin tränarkarriär som någon här inne nämnde. Ett annat jag läste var att han ska ha dementerat att han har mer press på sig i England och att det är mycket mycket mindre press där än vad han hade på sig i Barcelona. Jag är nog en Guardiola fan boy lika mycket som en kristen är Jesus fan boy. Guardiola gör inga fel enligt mig (jo ett, och det var mot den där läkaren i Bayern utifrån hur media rapporterade om det) och även om hans lag förlorar så förtjänar hans sätt att spela fotboll på att vinna. Förutom när hans lag har mött Barca då, förstås. Men i övrigt så känns det inom mig som att Guardiola är facit inom fotbollen. Så vad är det för tankar som väcks i mitt huvud när han säger att han är i slutet av sin tränarkarriär och samtidigt, som jag ser det, creddar Barca framför PL? Jo självklart tänker jag på en återuppståndelse. Jag är mycket medveten om att jag har en romantiserande och en något orealistisk syn på Guardiola men ska jag försöka vara helt klarsynt så tror jag väl inte att vi hade blivit 2008 års Barca igen om han bara hade kommit tillbaka som tränare. Men nu ser han ju slutet på just den karriären. Så vad sägs om sportchef då? Eller ännu bättre: President! Nu är jag ju iofs nöjd med vår nuvarande sportchef. Visst att inget av våra nyförvärv har revolutionerat vårt lag detta året men det var ju inte meningen heller. Vi får inte glömma av att vi bara för några månader sedan hade folk som Vermaelen skadad på läktaren, Adriano som förste reserv på båda ytterbackspositionerna, Douglas där bakom osv. Roberto köpte in bredd och det är just bredd vi har fått, ung och spännande bredd. Men vill Guardiola bli sportchef så ska han bli sportchef. Spelar ingen roll för mig hur nöjd jag är med Roberto i det läget. Guardiola hade gett mig den där goa känslan av att vi har en gubbe som är synonym med klubben som chefar över klubbens sportsliga approach. Ja tack till den känslan. Men ännu bättre hade väl varit om han ställde upp i presidentvalet. Nu verkar dom ju iofs inte helt kloka där nere som röstade kvar Barto men om Pep hade ställt upp så borde det inte kunna bli annat än en jordskredsseger. Jag är helt övertygad om att han hade kunnat få tillbaka klubben tillbaka till sina värderingar lika bra som Jesus hade levt efter kristna värderingar. Fascinerande hur lite text på en facebookbild med ett påstått citat kan få en att börja fundera. [/QUOTE] Hans största misstag var när han gav bort Eto'o istället för zlatan
Barcelona Barcadinho.
2017-01-04 19:21
Jag tror att Pep kommer välja en annan ny väg än fotbollen. Han är perfektionist vilket gör att han drabbar av extra stress i den öppna mediala världen inom fotboll. Det kan bli stressigt som t ex en VD i ett företag, men då granskas man inte konstant av miljontals människor på samma sätt. Han har redan tagit ett sabbatsår o kommer nog välja ett lugnare liv igen. Det är så jag rolkar hans korta reaktioner. Jag hoppas dock att jag har fel för fotbollen behöver visionärer.
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2017-01-04 17:57
Frågan är: Kan Guardiola hålla sig till att vara endast sportchef eller kommer han lägga sig i tränarens taktik? Svårt att se att han kan ge tränaren lite arbetsro. Med det sagt, hoppas givetvis att han kommer hem!
Barcelona Bollinnehavet
2017-01-04 17:48
Jag har under ett par dagar läst olika citat som sägs komma från Pep Guardiola. Ett uttalande är att han ser slutet på sin tränarkarriär som någon här inne nämnde. Ett annat jag läste var att han ska ha dementerat att han har mer press på sig i England och att det är mycket mycket mindre press där än vad han hade på sig i Barcelona.

Jag är nog en Guardiola fan boy lika mycket som en kristen är Jesus fan boy. Guardiola gör inga fel enligt mig (jo ett, och det var mot den där läkaren i Bayern utifrån hur media rapporterade om det) och även om hans lag förlorar så förtjänar hans sätt att spela fotboll på att vinna. Förutom när hans lag har mött Barca då, förstås. Men i övrigt så känns det inom mig som att Guardiola är facit inom fotbollen.

Så vad är det för tankar som väcks i mitt huvud när han säger att han är i slutet av sin tränarkarriär och samtidigt, som jag ser det, creddar Barca framför PL? Jo självklart tänker jag på en återuppståndelse. Jag är mycket medveten om att jag har en romantiserande och en något orealistisk syn på Guardiola men ska jag försöka vara helt klarsynt så tror jag väl inte att vi hade blivit 2008 års Barca igen om han bara hade kommit tillbaka som tränare. Men nu ser han ju slutet på just den karriären. Så vad sägs om sportchef då? Eller ännu bättre: President!

Nu är jag ju iofs nöjd med vår nuvarande sportchef. Visst att inget av våra nyförvärv har revolutionerat vårt lag detta året men det var ju inte meningen heller. Vi får inte glömma av att vi bara för några månader sedan hade folk som Vermaelen skadad på läktaren, Adriano som förste reserv på båda ytterbackspositionerna, Douglas där bakom osv. Roberto köpte in bredd och det är just bredd vi har fått, ung och spännande bredd.

Men vill Guardiola bli sportchef så ska han bli sportchef. Spelar ingen roll för mig hur nöjd jag är med Roberto i det läget. Guardiola hade gett mig den där goa känslan av att vi har en gubbe som är synonym med klubben som chefar över klubbens sportsliga approach. Ja tack till den känslan.

Men ännu bättre hade väl varit om han ställde upp i presidentvalet. Nu verkar dom ju iofs inte helt kloka där nere som röstade kvar Barto men om Pep hade ställt upp så borde det inte kunna bli annat än en jordskredsseger. Jag är helt övertygad om att han hade kunnat få tillbaka klubben tillbaka till sina värderingar lika bra som Jesus hade levt efter kristna värderingar.

Fascinerande hur lite text på en facebookbild med ett påstått citat kan få en att börja fundera.
Barcelona Barca4life98
2017-01-04 16:48
Reymar Med all respekt men om du kollar på Premier League så är det skrattretande att du kallar Walker för en medelmåtta. Nej tack till Bellerin, han kan inte göra sin gubbe på kanten. Skrattretande att man jämför Bellerin med Alba. Carvajal är högerkantens motsvarighet till Alba.
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-04 16:24
Sjukt egentligen att vi som en av världens största klubbar har kvar spelare som Mathieu i truppen. Dags att sälja.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-04 16:19
Alex Grimaldo ryktas vara på gång in till Juventus, sägs även att Real Madrid fått intresse av den numera Benfica spelaren som tillhört Barcas ungdomsakademi innan. Vi sägs också vara med i leken gällande få tillbaka honom hit, vad säger ni? Vad har ni för tankar och funderingar angående Grimaldo? Gjorde vi rätt eller fel i och med att vi lät honom gå till Benfica och nu vill vi själva hämta tillbaka killen? Min åsikt och tankar är att.. Vad f*n släppte vi honom för.
Barcelona Soko
2017-01-04 14:32
Denis och Vidal lämnas utanför truppen.

Therefore, the list of 18 players for Thursday's Copa game is: Ter Stegen, Masip, Piqué, Rakitic, Sergio, Arda, A.Iniesta, Suárez, Messi, Neymar Jr, Rafinha, Mascherano, Paco Alcácer, Jordi Alba, Digne, Sergi Roberto, André Gomes and Umtiti.

.
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-04 12:21
Sluta upp med fifa-fasonerna. Snabbhet är inte allt i fotboll. Bellerin är medelmåttig positionsmässigt, mentalt och fysiskt.
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-01-04 12:12
"Messi is ahead of everyone," Clemente, 66, told Cadena SER. "He does different things and the sum of those parts lifts him to first place. "This doesn't mean the rest aren't any good, and I don't know why some people get angry because of it." "If you aren't the number one, who cares if you are number two; it's out of your control if one guy is born better than you are. "Cristiano should be happy and proud to be second in the word. "Cristiano has better abdominals, a height advantage, and he headers better. There are thing that Cristiano does better, but Messi beats him in technique, ability and vision, and that's that. "He should be happy and proud to be second in the word, there's no more noble thing in sport to recognize the quality of your rivals."
Barcelona Barcadinho.
2017-01-04 11:36
Låste artikeln precis nu på min FB sida. Jag har tagit upp det nyss för ett par dagar sen, en kul sammanträff. Jag länkar det ifall ni vill "fördjupa" er i ämnet.
Man behöver inte hålla med det som står där.
Stora lag får fördelar i längden, ja tom när det kommer till lottningar...:P
Barcelona Reymar
2017-01-03 23:30
Barca4life98

Kollar du ens på Arsenal matcher? Isåfall borde du veta att han besitter en härlig teknik och hans inlägg är av yppersta världsklass, lägg därtill att han är från la masia och du förstår hypen. Även bra defensivt dock är han alldeles för klen i närkamper, skulle beskriva honom som en kopia av Alba för du tvivlar väl inte på Alba,, eller? Sen att du nämner två överskattade engelsmän är ju skrattretande..
Barcelona Barca4life98
2017-01-03 22:43
Bellerin är så överhypad här inne, förutom att han är jäkligt snabb vad är han bra på? Walker eller Clyne är mycket bättre alternativ om man vill ha en liknande högerback.
Barcelona neymar JR
2017-01-03 22:31
Sampaoli: "Going to Barcelona? "That's speculation, rumours. Luis Enrique is a winner, he's respected and loved by the supporters there." Sampaoli: "If L.E leaves, there'll be a huge list of candidates. It's something very far off, at moment I'm at Sevilla. Nothing more to say" Det kommer att hända! :)
Barcelona neymar JR
2017-01-03 22:27
Med dobbarna*
Barcelona neymar JR
2017-01-03 22:26
Asså dessa fega tacklingar när man slänger sig in i duellerna mot dobbarna är så oerhört frustrerande. Benbrotten kommer öka något enormt pga dessa idiot tacklingar.
Barcelona Ribohn Fan
2017-01-03 22:22
Vitolo skulle bli världens bästa högerback i Barca.
Barcelona Soko
2017-01-03 21:02
Bellerin skickad i publiken och Arsenal släppte in målet.
Svårt att hitta en bra högerback idag som kan vara bra för Barca.
Barcelona Soko
2017-01-03 20:48
Eibar möter vi i ligan den 22 januari. De vann sin match ikväll borta med hela 3-0 och tog sig troligen vidare till kvartsfinal. Slår vi Bilbao finns det chans att vi möter Eibar 3 gånger på en vecka.
Barcelona Reymar
2017-01-03 20:25
Vem såg Cancelos agerande vid andra och tredje målet? Fick mig att börja svära på grund av det obefintliga försvarspelet, Jäklar vilken sopa vi har gjort klart med trodde för en stund att det var en korpenspelare på plan. Första gången på länge som han spelar från start som högerback och han skämmer ut sig. 30M för honom, ska jag skratta eller gråta?
Barcelona Soko
2017-01-03 19:33
@DM1982:

Och jag som har bokat klart resan för att se matchen mot Valencia på Camp Nou den 18 mars och hoppades på en stor match som det brukar vara när man möter Valencia. Hoppas de nu åker ur och höjer sig i ligan fram till vår match och förstås ser till att ta poäng mot Real åtminstone på hemma plan..
Barcelona Rambla~
2017-01-03 19:28
Octopus Nej, du har en poäng där. Fast 30m för honom? Seriöst, vår ledning borde kunna göra bättre ifrån sig när det gäller summan kan jag tycka med tanke på i vilken sits dagens Valencia befinner sig i. Shit, hade dessutom helt missat att Prandelli lämnade vid nyåret. Voro, stackaren åker som en jojo till tränarbänken. :)
Barcelona DM1982
2017-01-03 19:25
Det gör nästan lite ont att se hur usla Valencia är nu.
Barcelona The Octopus of Badia
2017-01-03 19:24
Rambla~

Jag är inte överförtjust i en potentiell värvning av Cancelo i sommar, då jag hellre ser att vi ger Palencia chansen att visa framfötterna bakom Roberto, men nog kan man inte bedöma en enda kottes prestationer i det här Valencia-laget när i praktiken ingenting fungerar i dagsläget?
Annons: