/spanien/barcelona/forum/13587.aspx/spanien/barcelona/forum/13587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Andreas-
2010-12-15 05:39
Hyder:

Det där var en så fantastisk känsla, fasiken vad glad man var då. Har letat efter det där målet i år, äntligen är den upplagd :)

Real Sociedad som sagt, samma lag vi vann med 5-0 mot nu. Ska man hitta någon nackdel (om det ens finns någon) med att vara överlägset bäst i världen så är det just att vi vinner mot alla mindre bra lag så enkelt. Det var t ex ett väldigt underbart mål som Dinho gjorde där, det var i en tid då allt kunde hända. Vi kunde tappa solklara ledningar, vi kunde gå mållösa, osv.

Minns också 3-2 matchen mot La Coruna i tidigt 2000-tal med en väldigt speciell känsla då Rivaldo jonglerar sig fram o passar/skjuter till Saviola som stöter in 2-2 sent i matchen följt av ett perfekt inlägg av Puyol till Kluivert som på stopptid med helt öppet mål nickar in det avgörande målet. Fantastisk glädje, trots att vi inte var i närheten av Madrid för fem öre. Fotboll ger verkligen en fantastisk glädje, oavsett hur det går för laget egentligen.
Barcelona älskabarcelona
2010-12-15 05:17
För er som vill se lite av vår nya spelare som anländer snart så kan ni titta på min länk .
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-15 01:44
hala higuain #20# //

Vilket lag spelar du i?

För jag såg en massa knattar från Sverige (haha, ta inte illa upp) springa runt i Botigan som kände och klämde på allt där inne.
Barcelona Hyder
2010-12-15 01:08
Utan tvekan ett utav mina favorit mål vad det gäller Ronaldinhos högerfot (länktips). Minns att laget hade en period med flera vinster uppradade efter varandra. Det var i slutskedet av matchen på hemmaplan mot Real Sociedad som Ronaldinho stegade upp för frispark och gjorde mål. Han firade lite extra med tanke på att det var hans födelsedag och hans mamma satt i publiken och smågrät till målet. Underbart.
Atlético addeh
2010-12-15 00:29
Tamme

I en perfekt värld har vi en backlinje bestående av Alves, Piqué, Fontás & Muniesa om ett par år. Frågan är om den sistnämnde är redo att ta klivet upp till A-laget så snart och dessutom ta en permanent plats. Som jag tidigare sa, jag ser varken Adriano eller Maxwell som ordinarie lösningar i framtiden.

Tack för de värmande orden, det var nog de största komplimangerna jag någonsin fått.
Barcelona .Sami.
2010-12-15 00:29
Vad skulle ni tycka om Evra i Barca?
Barcelona Tamme (red)
2010-12-15 00:17
Addeh/

Får väl göra ett undantag och diskutera övergångar. Puh.

Instämmer. Har en vän som bor i Lisboa och hon har snackat mycket om Coentrão. Tyckte dock inte att han var något märkvärdigt tills jag såg hans VM-insats på sin kant. Grymt bra.

Hade varit ett fantastiskt tillskott i vilket lag som helst, även Barça. Dock advokerar jag inte för en övergång till vår klubb. Är generellt emot övergångar, men det är svårt att neka faktumet att han öppnar upp spelet på sin kant genom sin teknik, spelförståelse och snabbhet.

"Han är lite som Gareth Bale/.../. Den största skillnaden gentemot Bale är att Coentrão är stabilare defensivt."

Om bara aktieanalytiker kunde vara lika exakta hade vi alla varit miljonärer.
Väl mött Adam. Hoppas man får se dig i Fotbollskanalen Europa snart där du kan briljera med dina klockrena kommentarer.
Fortsätt så.
elbraco
2010-12-15 00:05
Sammanfattning om motståndarna som jag INTE tror vinner CL (kort, är svintrött)

Real Madrid; Kan slå ut många lag men är inte tillräckligt sammansvetsade för att vinna hela CL. Om inte motståndarna har en dålig dag.
Inter; Rafa Benitez. Nuff said.
Milan; För långsamt spel + beroende av Ibra.
Arsenal; För "softa". Klarar inte av bastant motstånd i form av United etc.
United; Deras form talar emot men jag tror ändå dom kommer långt i år.
Chelsea; Samma, men tror inte dom kommer lika långt.
Tottenham; Saknar stjärnspelare på vissa positioner.

Tippar på Barca - Man Utd i finalen :)
Atlético addeh
2010-12-15 00:01
el Flaco

Jag skrev inte att han dominerade hela mästerskapet, bara sin kant, vilket han gjorde i samtliga matcher. Visst, han var inte lika outstanding på vänsterkanten mot Spanien, men det berodde främst på att han fick inrikta sig på försvar och inte hade alltför mycket hjälp av Ronaldo som mest gick och rullade tummarna när Portugal försvarade sig.

Jag hade inte sett Coentrão spela innan mästerskapet, men nu efteråt har jag följt honom lite då och då eftersom jag blev så förtjust i honom, och varje gång har han spelat bra. Han är lite som Gareth Bale, kanske inte lika målfarlig, men kan spela både vänsterytter och vänsterback. Den största skillnaden gentemot Bale är att Coentrão är stabilare defensivt.

Jag köper ditt argument att vi borde avvakta för att se hur Muniesa utvecklas, men samtidigt tror jag inte han är redo att ta över permanent när Abidal lägger av. Fransmannens kontrakt går ut 2012, då är Muniesa 20 år, frågan är om han verkligen är redo då. Jag är tveksam till om Abidal för förlängt kontrakt då jag redan den här säsongen tycker mig se att han har trappat av lite.

Jag tror varken Maxwell eller Adriano kommer bli permanenta arvtagare till Abidal, och därför behövs det antingen ett nyförvärv så småningom, eller att man avvaktar och kör på brasilianarna tills Muniesa eller Planas är redo att ta över.
Barcelona el Flaco
2010-12-14 23:49
addeh/

Du, och många andra förmodligen, kommer inte hålla med mig, men jag tycker att hypen kring Fabio Coentrãos VM-insats är aningen överskattad. Så jättebra var han inte. Hur kan man dominera ett mästerskap när man försvinner efter åttondelsfinalerna?

I dagsläget har vi bra täckning på vänsterbacksplatsen och vi bör även avvakta och se i vilken position Muniesa hamnar i längre fram när/om han ar klivet upp till A-laget, En ny vänsterback är nog det sista vi behöver.
Real Madrid hala higuain #20#
2010-12-14 23:44
Tja grabbar såg eran barca den här helgen eftersom jag va där med laget och måste säga ni spelar bra och underhållande fotboll även fast jag älskar och hejar på real så måste jag erkänna det. Det va grymt att se spelare som Messi och Iniesta:)
Atlético addeh
2010-12-14 23:41
Tydligen ska bland annat Chelsea, Milan & naturligtvis Real Madrid vara intresserade av Benfica tillika det portugisiska landslagets vänsterback Fabio Coentrão. 22-åringen som dominerade på sin kant under VM-slutspelet vore enligt mig en ypperlig ersättare till Abidal när han så småningom pensionerar sig.

Tyvärr har vi tre vänsterbackar i A-lagstruppen redan nu och frågan är om han inte är uppköpt av en storklubb innan sommaren. Tiden får utvisa svaret, men är han fortfarande Benfica-spelare i sommar hoppas jag Rosell öppnar den stora Qatar-plånboken och pungar fram vad som krävs. Ja, så bra är han faktiskt.
Barcelonistas
2010-12-14 23:34
In Bojan we trust!

Haha slutet är ju bäst shit. kolla brudens min när ekwall f****r henne ahahah

Ekwall borde dock ha tryck in tårtan i bögfelts nylle då den pajasen inte så oväntat började snacka skit om spanska ligan... muppen sitter och kritiserar spanska ligans försvarspel när hans milan blev våldtagna av real på bernabeu. helt ärligt om real hade haft lite kyla i avsluten haed den matchen slutat 5-0.
Barcelona el Flaco
2010-12-14 23:22
Diar Iniesta Shekha/

I artikeln står det också att Pep ska själv få bestämma hur pass långt kontraktet ska sträcka sig och att det även kommer finnas en möjlighet till en ökad lön för el míster. Tydligen så ska även Sandro Rosell själv vara den som är ansvarig för att förhandla med Pep om hans förnyelse.
Barcelonistas
2010-12-14 23:10
Man United på old trafford är alltid svåra att möta. även om dom hamnar i dålig form så förlorar dom inte där.

Chelsea är Chelsea skulle vi ställas mot dom skulle dom parkera bussen och abramovic flyg vid sitt mål.. deras spel mot oss senaste var det pinsamaste jag någonsin skådad otroligt skönt att iniesta smashed chelsea ut ur turneringen!

Arsenal bra men tror inte dom räcker riktigt i cl.

Tottenham har överasskat alla och dom har gjort det riktigt bra men för elr senare tar det stopp.
Barcelona i10 - In Bojan we trust!
2010-12-14 23:09
*För er som har tråkigt*

haha kolla länken, Patrik Ekwall han avbryter alla och snackar skit om alla andra sporter. Ganska kul faktiskt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-14 23:04
Barca4eva
OKej Tack! Vi får väl hoppas att han bestämmer sig för att förlänga. För det finns ingen tränare i dagsläget som kan göra det lika bra som honom...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-14 23:00
Rooonney___

Det är svårt att spekulera i vilken form lagen kommer vara i om 3-4 månader.

jag tror också att Chelsea, med Essien, Lampard och Drogba i form, kan bli en tuff nöt att knäcka för Barca.

Arsenal känns precis som tidigare något för tunna och naiva i sitt spel för att kunna hota om de inte skulle nå en absolut formtopp över två matcher.

United vet jag inte var jag ska placera, vägrar att förlora men verkar svänga oerhört mellan topp och dipp. Annars brukar de alltid stå för en väldigt hög lägstanivå - nu känns den betydligt lägre och därmed tror jag inte att de håller mot Barca över två matcher.

Tottenham? Njae, bra anfallsspel men är för naiva & dåliga bakåt.

Men som sagt, det är en lång väg till mars-april och mycket kan hända med formen, skador och annat.
Barcelona Barca4eva
2010-12-14 22:59
Diar Iniesta Shekha

Det handlar om Peps förlängning. Klubben vill ju förlänga med honom men alla vet att Pep tar det steg för steg. Därför väntar man på att han bestämmer sig. Man vill ha klart med en förlängning redan till Jul men Pep väntar troligtvist till Januari eller senare.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-14 22:53
Någon som kan och spanska och kan se vad de menar i länken? Jag kan tyvär inte använda google tranlste nu...
Barcelona Rooonney___
2010-12-14 22:46
Barca4eva //

P.L lagen har varit sämre än på länge. Men jag tror att chelsea nog har det bästa medlet att få stopp på barca. Deras taktiska skicklighet och styrka. Barcelona skulle fortfarande va favoriter men knappa. Samtidigt så vet vi ju alla att form inte har så mycket effekt när det närmar sig utslagningar.

Mesut Özil "the next one"

Jag höll nog er helt klart som top 3. Men efter barcelona matchen så vet jag inte. Visst är det så att ingen kan upprepa det barcelona gjorde men real har ju inte sats på prov ännu. Chelsea - real skulle också va en rolig match
Barcelona .Sami.
2010-12-14 22:34
Så jävla synd att inte Hussfelt fick den i ansiktet. Fan!
Barcelonistas
2010-12-14 22:29
Barcelona 5-0 Real sociedad men en annan era :)
The Special Five
2010-12-14 22:21
Får instämma med Hetfield, "Min penis må vara liten, men min fotbollsklubb har de största stjärnorna" är nog det bästa sättet att beskriva 99% av kottarna inne på Puertan

Btw så skrev jag inte att den var rolig, utan skrev att den var skön:)
Barcelonistas
2010-12-14 22:20
Los mejores

ni har en ond historia bakom er, diktatorn franko, hans ande sätter forfarande skräk på dommarna därför ni för fördelar än idag!

slarvigt inlägg men men..
Barcelona Barca4eva
2010-12-14 22:16
EDIT: Onödigt inlägg =P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-14 22:15
“Min penis må vara liten, men min fotbollsklubb har de största stjärnorna!”

Haha, maränger in a nutshell! :P
Real Madrid Los mejores
2010-12-14 22:07
The Special Five

Hur kan man ens tycka att den är rolig, ser inte ens några som helst samband med Realmadrid när jag läser hans pinsamma krönika.

Om jag ska försöka beskriva killen med några ord skulle jag säga, en vilsen pojk som söker uppmärksamhet..

Du som ändå länkade, ser du några samband?
Barcelona Barca4eva
2010-12-14 21:52
The Special Five

Hahaha hade inte läst den tidigare, klockren!
Barcelona Magicman
2010-12-14 21:50
Barcas anfall

messis 3-0 målet.

Fyfan.
Annons: