/spanien/barcelona/forum/13585.aspx/spanien/barcelona/forum/13585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-15 15:24
PedroRodriguez

Om Messi blir skadad så har man Pedro, Bojan, Adriano, Afellay, Jeffren och även Iniesta som kan spela på kanten.

Om Xavi blir skadad så är vi fucked, för det finns ingen som kan göra samma sak som han gör för laget. Cesc måste återvända hem illa kvickt.
PedroRodriguez
2010-12-15 15:17
Real Madrid

Bra fråga, skador vill man helst slippa och jag anser att vi har tillräckligt stark trupp att täcka skador på guldklimparna. Om nu Messi skadas, (Gud hjälpe mig) , så är det förstås ett STORT avbräck men man skulle ändå kunna flytta upp Alves på yttern och skicka in Adriano eller Puyol på högerbacken som testades i El Classico i April. Skulle absolut inte vara densamma men fortfarande ett effektivt Barca.

Skulle Xavi skadas (Gud hjälpe mig) så skulle det vara ett minst lika stort avbräck som Leo men ändå acceptabelt då vi har t.ex. Keita , Mascherano, en orutinerad Thiago som ändå skulle funka men inte i första hand. En sak är säker, Man skulle absolut inte haft ett lika stort bollinnehav ifall dessa herrar skadas då Xavi och Messi är dom som styr och får mest boll.
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2010-12-15 15:09
Precis, en del matcher kvar till finalen som ska spelas, skador och dylikt kan ju dyka upp tyvärr. Vad är magkänslan om ni skulle tappa Xavi eller Messi under den resan? Har Barcelona tillräckligt bred trupp för eventuella skador på nyckelspelare för att ändå vara storhandsfavorit match efter match i CL?
PedroRodriguez
2010-12-15 15:05
Real Madrid

ajjemän, så som Blaugrana lirar nu så lär det krävas sjuhelvetes mycket för att slå oss. För att kunna lira i samma tempo hela vägen i CL så ska man ha ett stabilt lag och det anser jag att Man U , Chelsea , Barca och Real har. Ser absolut inte att ett annat läg än dessa står som segrare i slutet.

Ja vi kryssade mot FCK men nu var det vår innefektivitet som orskade det, hade man stängt matchen efter alla lägen så hade aldrig FCK kämpat så som dom gjorde. Rubin är alltid svårspelade på deras hemmaplan, att ingen slog dom i Ryssland iår i gruppen talar sitt tydliga språk.
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2010-12-15 14:57
@ PedroRodriguez :

Håller med, men samtidigt har United ibland haft det ineffektivt framåt vissa matcher. Tror faktist inget lag för tillfället är tillräckligt starka för stå imot ett Barcelona i storform, men det krävs en del för spela ´på topp´ resterande CL matcher, ni kryssade en del väl i gruppspelet har jag för mig mot ett heroiskt kämpande köpenhamn och Rubins första match väl?
PedroRodriguez
2010-12-15 14:34
Ser att ni snackar eventuella frisparksskyttar.
Sedan Deco och Dinho stack så har vi inte haft någon frisparksskytt av rang, Deco och Dinho var de som slog dom flesta och var kända för att vara bra skyttar, speciellt Ronaldinho med sina magiska skruvar.

Xavi tycker jag INTE är en bra frisparksskytt, ungefär 2/10 han brukar sätta. Jag personligen tycker Messi skall slå dom i första hand, Villa har också en bössa och kan också stänka in dom. Annars så har man ingen skytt i världsklass.
Barcelona .Sami.
2010-12-15 14:26
addeh
Här har ni en snygg frispark av David Villa mot Inter. När han spelade i Valencia. Riktigt snygg frispark.
Atlético addeh
2010-12-15 14:17
Hyder

Ska jag vara helt ärlig har jag ingen riktig uppfattning om hur bra frisparksskytt Villa är. Jag vet att han har dängt in några i Valencia-tröjan men även missat ganska många. Jag tycker det är rätt att låta Messi skjuta i de allra bästa lägena, men jag håller med dig att Villa kan få testa på lite längre avstånd.

Som du tidigare nämnde har vi en framtida frisparksskytt i Thiago, han en riktigt känslig högerfot.
PedroRodriguez
2010-12-15 14:10
elbraco

Delar åsikten med dig, Man U ser starka ut iår och har en riktigt stark defensiv - har inte torskat än och ser allmänt bra ut. Som jag ser det så kommer Chelsea eller Man U möta Barca i finalen om vi nu tar oss dit. Chelsea är just nu i en enorm formsvacka men det vänder med tiden antar jag, Oerhört starka när de väl är i form och lätt en av världens bästa defensiv har dom.

Vi ska inte räkna bort marrängerna, men varje gång dom får ett starkt motstånd så släpper det så jag säger fortfarande NEJ.

Ett lag som även kan komma långt är CL-rutinerade Bayern, alltid uträknade men är oerhört farliga, men även där så ser jag att dom inte skulle kunna rubba ett Barcelona i toppform.
Barcelona .Sami.
Dani Alves, whose contract ends with Barcelona in June 2012 and is nowadays being connected with the English club Manchester City, said that “My priority is to stay with Barcelona, but I can’t close the door of negotiations. I’m really happy with the club, but the two parties have to agree.”

Barcelona Hyder
addeh

Messí har föbättrat sina frisparkar avsevärt och han är förmodligen en framtida skytt av rang men David Villa är idag ett bättre alternativ enligt mig. Åtminstone skulle jag ta bort Dani från de längre frisparkarna och låta Villa ta hand om dem då han har ett bra tryck på sina skott också. Att Dani sedan skjuter över eller utanför 9 gånger av 10 i Barça-tröjan är en annan femma. I Brasilien gör han mål på 3 av 5 frisparkar känns det som, kan han inte bara göra detsamma för oss?

Skulle jag lägga mina pengar på att någon gör ett frisparksmål i dagens lag skulle jag lägga mina pengar på Villa.
2010-12-15 13:59
Inte för att jag tror på det här, men har de verkligen slut på nyheter att de måste få övergångsrykte när det gäller C.Ronaldo?
Atlético addeh
2010-12-15 13:58
Hyder

Jag tror snarare Messi kommer få ta fler och fler frisparkar. Tycker faktiskt han har förbättrat sig på just den fronten då han skjuter både mer placerat och hårdare än för ett par år sedan. Att Xavi tar hand om hörnor och inläggsfrispar medan Alves de från längre avständ känns som en självklarhet.

el Flaco

Lol, är det sant vore det riktigt epic. Tvivlar dock på att Xavi av alla människor sagt något sådant.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-15 12:13
el Flaco - Hehe
Tur att det har skett efter matchen. För många år sen kunde sådana saker hända innan matchen. Spelarna kunde spotta på eller nypa i varandra i spelartunneln som uppvärmning…
Till och med stämplingar har förkommit i tunneln inför matcher.
Barcelona Bernie
2010-12-15 11:53
Klint

Okej, jag tittade lite även på om Real hade det, men det hade de inte. Lite synd, hade vart kul o se hur kommentarerna var när ettan, tvåan..trean, fyran och till slut femman rann in. :)
Barcelona Klint
2010-12-15 11:35
Bernie

Det har med den nya designen att göra. Enligt uppgift från Centralredaktionen ska man i framtiden kunna söka efter tidigare kommentarer. När detta väl införs har jag dock ingen aning om.
Barcelona Bernie
2010-12-15 11:31
Har vi inte längre en 'arkiv' där man kunde läsa forum kommentarer från back in the days?
Barcelona el Flaco
2010-12-15 11:20
På tal om Xavi läste jag nyss att efter el Clásico så ska flera småbråk ha fortsatt i spelartunneln, på grund av Sergio Ramos aggressiva beteende innan slutsignalen. Då ska Xavi ha plockat upp en boll, gett den till Lass Diarra och sagt: "Eftersom ni inte har fått låna bollen under hela kvällen så kan ni få känna på den nu en liten stund".

Damn! Fan vad episk om det nu stämmer.
Barcelona Klint
2010-12-15 11:03
Vet inte heller om detta klipp länkats, men i alla fall en ganska så magisk reklamfilm med Iniesta och en björn i huvudrollerna.
2010-12-15 10:58
Frodo

Xavis ansikte är priceless, först är det "Haha" sen går han till "Varför vill hon träffa mig?".

AndreD

Det är bara en attentionwhore som vill tjäna pengar på sånt, det är bara att ignorera.
Canaletes
2010-12-15 10:52
Haha shit va gullig unge
Barcelona Frodo
2010-12-15 10:30
Det här klippet kanske har länkats förr men jag länkar det igen för de som missat det. Xavi möter Alleke.

Xavis legendstatus ökar för var dag som går. All hail the Maestro!
Barcelona Frodo
2010-12-15 09:48
AndreD

Jag tror att det är rent skitsnack. De är rätt hårda med dopingtesterna i fotbollen. Spelarna måste ge urinprov vid slumpmässigt utvalda tillfällen och det verkar inte finnas något sätt att systematiskt lura systemet. Jag tror att de även måste ge blodprov. Ferdinand lämnade inte in ett urinprov för några år sedan och han blev avstängd i nästan ett helt år. Mutu blev påkommen med droger i blodet tror jag att det var och han blev avstängd under en längre tid.

Aftonbladet gillar sensationsrubriker. Inget nytt under solen.
AndreD
2010-12-15 09:27
Vad säger ni om det här? Spanska landslaget ska ha "dopat sig" enligt Doktor Doping, aka Eufemiano Fuentes. Rent skitsnack tror jag det är. Dessutom har de väl dopingkontroll efter matcherna?

(Jag läser inte blaskan och brukar aldrig länka till den, men nu hittade jag tyvärr ingen bättre källa)
Barcelona Hyder
2010-12-15 08:45
Andreas-

Jag blev lite förvånad själv att hitta klippet då jag har letat efter det en längre tid. Hittade endast det målet i ett sammansvetsat videoklipp tidigare med någon trött låt i bakgrunden. Man vill ju höra de spanska kommentatorerna och publikens otroliga jubel, like always när Ronaldinho gjorde frisparksmål.

Apropå frisparkar tycker jag att det är dags att Villa får ta hand om ett par nu. Xavi i all ära, men Villa är faktiskt en otroligt pålitlig skytt. Xavi får gärna ta hand om inläggsfrisparkar. Alves får ta hand om the leftovers. Skönt att vi förmodligen har en framtida superskytt i Thiago. Han har visat det i U-landslagen och han kommer säkerligen att visa det i Barcelonas A-lag också.
Andreas-
2010-12-15 05:39
Hyder:

Det där var en så fantastisk känsla, fasiken vad glad man var då. Har letat efter det där målet i år, äntligen är den upplagd :)

Real Sociedad som sagt, samma lag vi vann med 5-0 mot nu. Ska man hitta någon nackdel (om det ens finns någon) med att vara överlägset bäst i världen så är det just att vi vinner mot alla mindre bra lag så enkelt. Det var t ex ett väldigt underbart mål som Dinho gjorde där, det var i en tid då allt kunde hända. Vi kunde tappa solklara ledningar, vi kunde gå mållösa, osv.

Minns också 3-2 matchen mot La Coruna i tidigt 2000-tal med en väldigt speciell känsla då Rivaldo jonglerar sig fram o passar/skjuter till Saviola som stöter in 2-2 sent i matchen följt av ett perfekt inlägg av Puyol till Kluivert som på stopptid med helt öppet mål nickar in det avgörande målet. Fantastisk glädje, trots att vi inte var i närheten av Madrid för fem öre. Fotboll ger verkligen en fantastisk glädje, oavsett hur det går för laget egentligen.
Barcelona älskabarcelona
2010-12-15 05:17
För er som vill se lite av vår nya spelare som anländer snart så kan ni titta på min länk .
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-15 01:44
hala higuain #20# //

Vilket lag spelar du i?

För jag såg en massa knattar från Sverige (haha, ta inte illa upp) springa runt i Botigan som kände och klämde på allt där inne.
Barcelona Hyder
2010-12-15 01:08
Utan tvekan ett utav mina favorit mål vad det gäller Ronaldinhos högerfot (länktips). Minns att laget hade en period med flera vinster uppradade efter varandra. Det var i slutskedet av matchen på hemmaplan mot Real Sociedad som Ronaldinho stegade upp för frispark och gjorde mål. Han firade lite extra med tanke på att det var hans födelsedag och hans mamma satt i publiken och smågrät till målet. Underbart.
Atlético addeh
2010-12-15 00:29
Tamme

I en perfekt värld har vi en backlinje bestående av Alves, Piqué, Fontás & Muniesa om ett par år. Frågan är om den sistnämnde är redo att ta klivet upp till A-laget så snart och dessutom ta en permanent plats. Som jag tidigare sa, jag ser varken Adriano eller Maxwell som ordinarie lösningar i framtiden.

Tack för de värmande orden, det var nog de största komplimangerna jag någonsin fått.
Annons: