/spanien/barcelona/forum/1358.aspx/spanien/barcelona/forum/1358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flavía
2016-01-17 12:09
Har någon stream till matchen mellan Barcelona B och Pobla Mafumet?
Barcelona Junta Dimision
2016-01-17 11:56
Xaviesta

Ja, det håller jag definitivt med om! Men även om de stora källorna skulle rapporterat detta så hade det även lätt gått att kontra med att vi inte ens har pengar till att köpa loss Nolito. Skulle dock inte ta det så långt och se det som en Andy Carroll värvning eftersom det var Carrolls första säsong i Premier League när han blev köpt av Liverpool för den vansinniga summan. Jag skulle snarare se det som en Gareth Bale värvning till Real Madrid där spelaren faktiskt är väldigt prövad i ligan och har gjort grymt ifrån sig för sitt lag. Nu jämför jag inte Bale och Ramsey som spelare, men jag jämför deras situationer om Ramsey hypotetiskt sätt skulle skriva på för oss för den summan.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-17 11:51
Fyra dagar sen: Barcelona and Celta are on the verge of closing deal on Celta winger Noltio (29). Loan plus buy option, penalty clause if not bought. [md] Nu: Barcelona don't expect a deal on Celta winger Nolito (29) soon. Celta don't accept loan plus verbal promise to sign him in summer. [md] Gotta love md...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-01-17 11:24
Official: 18 players called up for Athletic game, Masip, Douglas, Adriano and Sandro not included #fcblive Adriano påväg bort?
Flavía
2016-01-17 11:00
@Barcelonistas:

Å andra sidan så ska man komma ihåg att de engelska klubbarna gärna betalar överpris för spelare som är i ärlighetens namn mediokra så man ska nog inte stirra värdet alltför blint. Dessutom har standarden för PL gått ner såpass att t.o.m. ett lag som Leicester är ligaledare efter 22 omgångar och att Jamie Vardy är skyttekung. Toppklubbarna därborta är helt enkelt dåliga, ett faktum som vi har fått se i EL/CL medan de spanska klubbarna presterar i bägge turneringarna och är dessutom 1:a i UEFA-rankingen och IFFHS.

Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-17 10:14
"I have the same opinion that I had about our own sanction. But I don't remember it, so you'll have to pull it out of the archives," added Luis Enrique.[Goal] När de frågade honom vad han anser om FIFAs sanktioner mot Madrid-lagen. :)
Barcelona LegendenN10
2016-01-17 09:59
Vi svalkar av oss i 24 timmar.//Mod.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-17 09:39
Ramsey, tack men nej tack!
Barcelona neymar JR
2016-01-17 09:38
Själv hoppas jag på att QA drar sig undan affären, visst sätter det klubben skiten men framförallt ledningen. Spelare kommer bli tvingade att säljas dock Men det i sin tur kommer leda till en missförtroende omröstning och pajasarna skeppas undan Benedito kommer in som en räddare i nöden och ger oss något som vi kan vara stolta över
Barcelona the cameroonians
2016-01-17 09:09
[QUOTE=Xaviesta ]cameroonians Vilken deadline har Nike satt som "final" och hur verkar vi ligga till sett till detta datum? Dom måste ju börja massproducera tröjorna snart för att hantera efterfrågan tycker man. Känns som att Bartomeu tar detta med ro. In fact, allt vi tar oss an nuförtiden blir utdragna såpor pga inkompetens respektive dåliga förberedelser. Enerverande, minst sagt. [/QUOTE] Enligt det jag läst på twitter av insatta personer så måste Nike få besked senast i början av mars för att hinna producera tröjorna. Som en följdeffekt av att förhandlingarna drar ut på tiden kommer även möjligheten att hitta en sponsor till träningsstället försenas. QA har ju ff rättigheterna till detta men skulle avstå från det i det nya avtalet. Men nu kanske de vill ha in det som en variabel om Bartomeu fortsatt kräver mer cash. Dessutom - det har ju varit helt tyst om detta sedan i höstas, och det är ändå en potentiell intäkt på cirka €20 miljoner per år vi snackar om. Får se om Barto har flexibilitet att hinna med allt under våren, han har ju även fullt upp med rättegångarna rörande Neymar-affären. Förväntar mig ett genmäle från Papillon nu eftersom jag åter igen "kastar skit" på den käre Bartomeu... Men det är helt okej ;-)
Barcelona Déu és Culé
2016-01-17 06:53
€65-80 miljoner för Aaron fucking Ramsey? Finns ju inte en minsta möjlighet att detta händer. Inte ens med vår inkompetenta skitstyrelse.
Barcelona Busquets
2016-01-17 03:52
Va inte oroliga. Barca köper aldrig engelsmän. De är skräp. Antingen spanjorer, sydamerikaner samt Afrika och resten av världen.
Barcelona Xaviesta
2016-01-17 02:12
Junta Dimision Helt rätt beskrivning där. Han är utan tvekan en av Premier Leagues bästa spelare och fantastisk på genombrott samt ovanligt teknisk i sammanhanget. Om vi nu ponerar att Barcelona faktiskt var på väg att köpa honom och att Sky Sports och The Guardian stod för ryktena så hade mitt problem varit hans skadehistorik samt den grova överskattningen av hans marknadsvärde. Det för tankarna till Andy Carroll och hans 500-plus övergång i början av det senaste decenniet. Hursomhaver orkar jag inte se ännu en spelare som ska sitta på läktaren och husera i diverse bilder från planet i samband med klubbresorna iklädd våra ljusblåa denimskjortor, samt dra in en sjuhelvetes lön direkt utvunnet ur klubbens surt förvärvade pengar för att sedan spela en handfull matcher per säsong.
Barcelona Lionel12
2016-01-17 02:09
menade inte att pique va på lån men med en bra buyback eller lån på bartra till en större club som rotations spelare eller halvstor som ordinarie. han känns inte redo
Barcelona Lionel12
2016-01-17 02:05
[QUOTE=Nemesis 10]Lionel12 Jag hade nog valt Laporte före Stones. Stones är bra och har en lovande framtid men samtidigt tycker jag att den brittiska median överhypar honom lite grann. Stones är bra med bollen men av det jag har sett så tycker jag att Laporte är bättre på att försvara. Everton släpper inte Stones för under 500 miljoner, jag hoppas att klubben istället går fullt ut på att plocka Laporte som har varit bra i La Liga ett tag nu. Att han dessutom har Puyol som agent borde kunna vara en fördel för att locka över honom. [/QUOTE] Låter som en bättre lösning han kan ligan och språket. puyi lär göra jobbet åt oss. mashe har år på nacken varmaelen med fast han har sätt rätt säker ut men ger mig inte lugnet som man behöver. bartra skulle jag inte kalla valpig men vias oerfarenhet och nervositet ser jag i den unge killen. han skulle behöva dra iväg på lån likt pique och komma tillbaks med pondus. tills dess kan de va bra med en laporte för marlboro är inget säkert kort.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-17 02:00
Jag tycker Ramsey är grym, men med det sagt så vill jag inte se honom i Barca, men det är en spelare jag genuint tycker om. Fantastisk i spelet utan boll, jobbar stenhårt, är en hyfsat skicklig passningsspelare och är väldigt bra på att ta sig in i boxen omarkerad likt en viss Frank Lampard var bland de bästa i världen på att göra (om inte den bästa) i sin prime. Sen det här med engelska källor så är de mest pålitliga Sky Sports, The Telegraph, The Guardian samt BBC. När dessa rapporterar om diverse spelarrykten så är det trovärdigt p.g.a att de har bra intel oftast, resten är dock helt enkelt skräp.
Barcelona Xaviesta
2016-01-17 01:58
Blaugrana91 Som sagt, man skäms lite redan vid r-y-k-t-e-t. Ingen som tar ryktet på allvar ju :) Britter i Barca, modern tid sett, är lätträknade utan kulram.
Barcelona Blaugrana91
2016-01-17 01:47
Men snälla det är Daily Express som kommer med ryktet, dem vill bara höja sina egna brittiska spelare genom att hitta på att en klubb som Barca är intresserad...
Barcelona Xaviesta
2016-01-17 01:32
Vampiro Lägg även till att han missade 21 matcher förrförra säsongen, 17 matcher förra säsongen samt 7 matcher redan den hör säsongen pga diverse skadad, oftast baksida lår. Han hade suttit på läktaren med Vaermalen och dogge i en av Songs kepsar. Att han sen knappast är värd dom 30 millarna hans marknadsvärde ligger på gör att man skäms lite redan vid ryktet. #grisenisäckenfo'shizzle
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-17 01:27
@Vampíro:

betalar hellre 8 miljarder för pogba än dessa pengar på ramsey. vanligtvis tror jag inte på sånt men fan med LE så vet man aldrig. han har skum syn på spelare o verkar vara envis. snälla gud låt d va skitsnack bara
Barcelona Vampíro
2016-01-17 01:20
Barcelona watched Arsenal player Aaron Ramsey (25) this week. Arsenal won't deny him the chance of joining. Would cost 65-80M. [express] "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." - Albert Einstein
Barcelona Xaviesta
2016-01-17 01:15
cameroonians Vilken deadline har Nike satt som "final" och hur verkar vi ligga till sett till detta datum? Dom måste ju börja massproducera tröjorna snart för att hantera efterfrågan tycker man. Känns som att Bartomeu tar detta med ro. In fact, allt vi tar oss an nuförtiden blir utdragna såpor pga inkompetens respektive dåliga förberedelser. Enerverande, minst sagt.
Barcelona wallmannen
2016-01-17 01:15
Jag är väl en smula fördomsfull men jag är lite allmänt skeptisk till brittiska spelare i de latinska länderna. Så, då säger väl jag Laporte då.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2016-01-17 01:13
Flavia - haha om han gör han tycker Spanska ligan är dålig då det bara finns 2 lag. Han håller Pl som världens bästa liga. Han menar att dom mindre lagen i Pl har mer pengar och dom spelarna som spelar i dom klubbarna har ett högre värde. Medan dom spanska lagen som är mindre har sämre ekonomi osv. Han menar att en spelare som Guidetti aldrig hade platsat i ett Pl lag som ligger på 3-5 plats samma placering som celta har nu.
Barcelona Nemesis 10
2016-01-17 00:36
Lionel12

Jag hade nog valt Laporte före Stones. Stones är bra och har en lovande framtid men samtidigt tycker jag att den brittiska median överhypar honom lite grann. Stones är bra med bollen men av det jag har sett så tycker jag att Laporte är bättre på att försvara.
Everton släpper inte Stones för under 500 miljoner, jag hoppas att klubben istället går fullt ut på att plocka Laporte som har varit bra i La Liga ett tag nu. Att han dessutom har Puyol som agent borde kunna vara en fördel för att locka över honom.
Barcelona Tiki-Taka
2016-01-17 00:31
Palacio, vilken jävla piss spelare! Hade man haft tevez uttagen till dessa matcher så hade dem vunnit VM.
Barcelona Blaugrana91
2016-01-17 00:31
Celta har bekräftat att dem värvat Claudio Beauvue från Lyon, bör innebära att Nolito snart är klar för oss.
Barcelona Lionel12
2016-01-16 23:58
vet inte om det är nån som skrivit om det men såg mourinhos gamla gäng mot everton. syftar mest på våran käre Stones. såg riktigt bra ut. läser spelet och tjongar helst inte iväg bollen över plan utan spelar bollen även vid pressade lägen med bravur. lite bolltittare stundtals men med diego costa emot sig behöver man inte alltid vara orolig. förstår varför intresset finns för honom.
Flavía
2016-01-16 23:41
@enkos:

Glöm inte Palacios sanslösa miss mot Chile...
Barcelona enkos
2016-01-16 22:57
Pajas Higuain kan göra mål för Napoli men suger i landslaget och är en stor anledning till varför Messi inte vann VM och Copa pga hans ofattbara missar
Annons: