/spanien/barcelona/forum/13579.aspx/spanien/barcelona/forum/13579.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2011-01-10 00:21
Gonzalez_Barca

Eller den här: "Det måste ha varit nån hacker som som skrivit det här"

Kollar man dem bästa kommentarerna kan man fan skratta ihjäl sig ibland. haha brukar alltid kolla dem bästa :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-10 00:17
Canaletes

Haha jag diggar en av kommentarerna till artikeln:

"Den som skrev detta kommer få sparken"
Barcelona Frodo
2011-01-10 00:14
Missade matchen men kommer hem och ser att Real gjorde 2 mål efter offside. Inget nytt under solen med andra ord. Skönt att jag missade matchen för domarnas "misstag" varje vecka börjar ta kål på min mentala hälsa. Ser även att Mou sin vana trogen förolämpat det andra laget. Aja, vi får gå på knockout på Bernabeu om några månader.

På annat håll ser jag att Liverpool fullständigt blivit rånade av Howard Webb. Han var snabb med att döma straff i landet där det aldrig filmas enligt anglofilerna. Samma Howard Webb som inte ville dela ut röda kort i VM-finalen trots att vissa fick karatesparkar på bröstet.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-10 00:12
Jag orkar inte bry mig om Reals dommarpresenter längre. Rättvisan vinner väl i slutändan, hoppas jag! Men visst är det tråkigt, Villarreal förtjänade en pinne ikväll.

Fast nu har det gått så långt att för varje gång Madrid vinner på det här viset så blir jag mer och mer stolt över att jag håller på Barcelona.. :)
Barcelona älskabarcelona
2011-01-10 00:03
WOW han är ju 1 meter offside !!!
Canaletes
2011-01-09 23:54
Otroligt!!! MARCA erkänner att 3-2 målet var offside!! 2 gånger också!!

Kom också ihåg att det var offside till 1-1 målet...
Barcelonistas
2011-01-09 23:28
vårt lag fortsätter imponera stort trots domarförbundets skumma samarbete med real madrid- ledningen...

och knubbfält är igång igen...
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-01-09 23:26
Herregud Kåmark, vilken start.."Katalanien"...
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-09 23:20
Få se nu om Hussfeldt flikar in en "Ja men ligans försvarare är inte så bra" nu när de kommer prata om Cristianos hat trick i FK-Europa, eller om han bara säger det när Messi är uppe på tapeten.
Barcelona Ronaldo11
2011-01-09 23:18
Jag ska snart starta en hemsida därdet kommer att finnas 6 st bloggar i, med lagen: barca, real, arsenal, unted osv.

Jag söker nu en som vill blogga om Barca, personen ska vara flitig på att skriva, duktig, gillar att blogga. Om du är intresserad skriv ett PM till mig då!
Atlético addeh
2011-01-09 23:13
Det underbaraste måste väl ändå bara att vi redan nu vet att en Barcelona-spelare kommer få priset. Vem som får det bryr jag mig egentligen inte om. Som Xavi själv sade: "Det kommer bli ett stort Barçaparty".
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-09 23:10
Xavi, enkelt.

Xavi är Barcelona och Spaniens viktigaste och bästa spelare, han är även Barcelonas bästa spelare genom tiderna sett till betydelse och titlar (enligt mig). Om det är någon som förtjänar priset så är det just Xavi.
Atlético addeh
2011-01-09 23:05
A.Iniesta/

19:00 på Eurosport. FIFA.com livestreamar även galan.

Barcadinho/

Precis, och eftersom jag diggar Forlán var Uruguay ett lag jag följde under hela turneringen och Cavani var en av de som imponerade mest på mig. Han var en av få spelare som bara blev bättre och bättre ju längre in i turneringen vi kom.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-09 23:05
A. Iniesta

Finns en länk lite längre ner där schemat står. Kl 15 så kommer herrarnas presskonferans att starta, kl 19 så börjar själva ceremonin. Tror inte någon kanal kommer visa eventet men det kommer säkerligen dyka upp någon stream här.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-09 23:02
Jag tycker som addeh att Cavani var underbar under VM. Jag njöt av att titta på honom. Men det är en smak sak. Alla har sina troll att följa efter under sådana kompakta turneringar.
Barcelona A. Iniesta
2011-01-09 23:02
Någon som vet när prisutdelningen är och vilken kanal?

Tack i förhand för ett svar.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-01-09 22:53
Gonzalez_Barca //

Jag vill att Xavi ska vinna, men inte för at han är bättre än Iniesta, Messi utan för att han är äldre. Förmodligen är detta Xavis enda chans..
Atlético addeh
2011-01-09 22:50
Gonzalez_Barca

Iniesta var skadad under en period i våras, fine, men han var inte skadad hela vårsäsongen vilket det låter som enligt många. Han medverkade bland annat i kanske våra bästa matcher under våren, hemma mot Arsenal och borta mot Real Madrid. Han var enligt mig, bäste spanjor i VM och den enda som överglänste Iniesta i övrigt var Forlán. Under hösten har han spelat flest minuter av alla utespelare, gjort fler mål än vanligt, och kanske gjort sin bästa säsong hittills.

Summering; jag tycker inte alls det vore konstigt om Don Andrés vann Ballon d'Or. Han är min favorit till priset, även om Xavi kanske vore värd det för alla dessa år av slit och allt vad han har gjort för både Barcelona och La Selección.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-09 22:43
Haha, Valencia är ju värre än Madrid när det gäller att avgöra i slutskedet :) Gillar ändå att glappet till toppduon inte ökar mer än vad den redan har gjort
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-09 22:42
Gonzalez_Barca
Jag håller med dig. Ska man vara ärlig så har Xavi har bättre än både Iniesta och Messi under 2010. Visst Messi gjorde en hel del mål under 2010 , men jag tror inte att han hade gjort lika många utan Xavi. Xavi spelade för oss trots att han var skadad egentligen under vårsäsongen , det säger ju allt om han. Eller kanske inte riktigt skadad men han riskerade att missa VM . Han slog 699 passningar i VM och 599 av de var korrekta. Ta bort Xavi i Spanien , vi får se om de vinner några titlar alls. Vi får inte glömma att Xavi blev EM:s bästa spelare också , det säger ju en hel del om hur viktig han är. Xavi har inte många år kvar av karriären , det här är nog hans bästa och sista chans tills guldbollen. Han har vunnit allt nästan och det skulle vara perfekt med guldbollen också. Sen Messi och Iniesta är unga, de har gått om tid för att vinna den och Messi har ju redan vunnit en gång..
Delarocha
2011-01-09 22:37
Xavi

Enda sedan 2008 har han tagit alla sina lag till titlar. Han är Spaniens viktigaste spelare och må vara Barcelonas också. Motivering känns överflödig.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-09 22:32
Om man ska ta och fokusera lite på Ballon d'or galan, vem tycker ni förtjänar att vinna?

Iniesta:
En underbar spelare, hade ett riktigt bra VM, 2 mål, och avgör den största matchen som man kan spela. Har haft ett fantastisk höstsäsong, men då hans vår var medioker så tror jag inte han vinner.

Messi:
Världens solklart bästa spelare under 2010, oavsett vad marängerna säger. Skyttekung i Champions League och europas guldskovinnare. Spelade bra i VM, men kritikerna ser bara på statisiken och dömer honom efter det, fortsatt att spela på en hög nivå under hösten och stod för matchavgörande passningar i el clasico.

Xavi:
Den soklara vinnaren enligt mig. Inte gjort ett enda dålig match under 2010, inte vad jag kommer på i alla fall. Bestämmer tempot för det bästa klubblaget, och det bästa landslaget. Förtjänar guldbollen mest av de tre nominerade. Ovärdelig spelare helt enkelt.
Delarocha
2011-01-09 22:30
Gillar Napolis lag, de har ett lag med väldigt få brister och de har en relativt bra bänk förutom i anfallet där bredden är väldigt tunn. Men de har flera fullt kompetenta mittfältare och backar som är minst lika bra som dem på planen. Det är bara anfallet som bakom Cavani och Lavezzi som är riktigt tunnt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-09 22:27
addeh
Tack.
Barcelona haeger
2011-01-09 22:26
addeh

Visst, han gjorde ett stenhårt jobb och sprang och kämpade mycket.
Men tycker fortfarande inte att han stod ut nåt speciellt som jag trodde att han skulle göra. Men det kanske inte är så lätt när man hade VMs bästa spelare i sitt lag. :)

Plus att jag trodde han skulle göra fler än bara ett mål.
Men det var väl inte hans huvuduppgift som du påpekade, Uruguay hade ju Forlan till för det.
Atlético addeh
2011-01-09 22:24
haeger

Jag håller inte med alls, Cavani var helt strålande under VM. Han gjorde förvisso bara ett mål, men hans huvudsakliga uppgift var inte att göra mål då Forlán och Luis Suárez tog hand om den saken på ett väldigt bra sätt. Han var mer som en ytter som jobbade stenhårt såväl offensivt som defensivt. Cavani gjorde även ett flera assist.

Delarocha

Äh, det är som när Messi gör hattrick. Alla blickar vänds åt honom, inga åt Xavi och Iniesta som ligger bakom mycket. Nu brukar i och för sig Messi göra en del mål helt på egen hand, men Cavani är just en sådan spelare som kan komma från ingenstans och dribbla sig igenom ett helt försvar. Även om han gjorde lätta mål, vilket jag inte vet något om, är det han som kommer få alla rubriker.
Barcelona Gio Style
2011-01-09 22:20
elbraco/
Krasic är väl bokstavligen blek =)
Atlético addeh
2011-01-09 22:18
Diar Iniesta Shekha

Enligt schemat ska Ballon d'Or-galan dra igång 19:00 och beräknas hålla på ungefär en timme.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-09 22:17
haeger

Han var ju i brakgrunden av Forlan, så inte så förvånande att han inte utmärkte sig så värst i VM :)
elbraco
2011-01-09 22:16
Måste säga att Krasic har varit en besvikelse. I början av tiden i Juve beskrevs han som en speedkula av världsklass, jag tror till och med jag läste att han jämfördes med Messi någon gång (överdrift ja, men ändå).
Han kanske inte har världens bästa medspelare men ändå...blek är bara förnamnet om man ser till Messi-jämförelsen.
Annons: