/spanien/barcelona/forum/13578.aspx/spanien/barcelona/forum/13578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Iniesta|
2010-12-16 11:00
Kom igen ignorera real fanet helt onödigt att slösa tid på att svara på hans patetiska försök till att få barca spelarna till att verka lika osportsliga som de är! Varför inte börja en disskusion om hur affelaj kommer passa in i spelet ? nu när han anländer inom några dagar.?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-16 10:49
Frodo

Precis, man måste kolla på utbudet och se om priset är rätt. Faktum är att Cesc är en väldigt unik spelare, jag kan inte komma på en spelare i fotbollsvärlden (förutom Xavi) som är likadan, det är därför jag tycker att han får kosta vad han vill (så länge det inte går över 60 miljoners gränsen) då han är en långsiktig lösning istället för kortsiktig.

Man kan ju spekulera varför han skrev på kontraktet när han hade öppet gått och sagt till Wenger att han vill till oss. Jag tror personligen bara att han gjorde det för att dämpa spekulationen och få så mycket pengar innan han drar.

Vi är inte eniga där det gäller Cesc förmåga, jag anser att han har all potential i världen att bli lika bra som Xavi, om man ser till hans prestationer i PL de senaste åren, hans potential och hans låga ålder. Jag tycker att han är enormt bra, och vi ska vara lyckliga över att vi har förtur på att köpa honom, han är faktiskt en komplett mittfältare. Dessutom så får vi in en bra frisparksskytt.

Det här kan vi nog enas om att Xavis position i Barcelona är väldigt unik, om han inte funkar så funkar inget annat, det har visats om och om igen. Därför så ser jag hellre att man tar in Cesc än att låta en "talang" få ta över en så pass viktig position. Cesc har erfarenhet och skickligheten att klara rollen med bravur.

Mojito

Vi är inte en i mängden eller ens i NÄRHETEN av att vara det, det måste du väl veta. Vi har fortfarande UNICEF på tröjorna, vi satsar på talanger och vi har en unik spelsätt som de flesta klubbarna försöker härma utan lycka. Om det inte är "unikt" så får du förklara för mig.

Om inte något annat så har Rosell slutat med dumma värvningar och försökt få in hungriga spelare, han satsar även på akademin, vad mer kan man begära? Om det är någon som gick emot traditionerna så var det väl Laporta som kritiserar Real Madrid i radiointervjuer för att de är kostsamma, sen i samma veva så värvar han Zlatan och Chyg för 75 miljoner, och en drös med spelare som vi inte ens använder.

All I'm saying, man kan inte kritisera Sandro och blunda för allt Laporta har gjort. Laporta är en av mina favoritpersoner i föreningen, men man kan inte blunda för allt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-16 10:33
Herbert

Barca kommer inom 5 år att behöva lägga något mer pengar på spelarköp eftersom truppen idag består av så många egna produkter som inte kostat något i form av transfers.
Precis som du skriver kommer inte la Masia att producera världsklass i samma utsträckning som tidigare då sådant går upp och ner.

Däremot måste man som president för Barcelona inse det unika med klubben och se till att den identitet som klubben arbetat upp inte förstörs.
I mina ögon finns risken att det hela kan eskalera och om klubben tappar sin identitet (som många förknippar sitt supporterskap med) kommer det att leda till samma oenighet och kalabalik som under Gasparts era.
Då var Barca en klubb på dekis, såväl ekonomiskt som sportsligt.

Titta på Real, de drar in mest intäkter av alla klubbar, spenderar mest på spelarköp (förutom City) men har stått utan större framgångar (annat än ligan) under snart ett decennium. Till på köpet har de förlorat mycket av sin identitet vilket också visar negativa resultat på planen.

Summerat tror jag att det är extremt viktigt att inte förlora stoltheten och identiteten för klubben, såväl bland supportrar som spelare. Nu ser jag att Barca går mot att vara "en klubb i mängden" vilket är lite trist - faktiskt.

Nej, bättre scouting vid spelarköp, bättre kostnadskontroll och fortsatt exploatreing av klubben i andra delar av världen via just det som är unikt idag (eller var) hade kunnat ge en bättre balans på ekonomin.

Tröjsponsorn känns som en kortsiktig lösning där synergieffekterna kanske i stället ger ett negativt resultat i slutändan.

Men, vi får lita på att Rosell gör det han tror är bäst för klubben, det är trots allt han som ska ta ansvaret och hellre att han agerar än att sitta likgiltig.
Om några år får vi se konsekvenserna.
Barcelona UT Clásico
2010-12-16 10:20
För det första: Det var inget hån, det var ett konstaterande!
För det andra: Det är inte ofta Xavi ger bollen till någon i motståndar laget, så jag tycker det var väldigt ödmjukt gjort. Alla vill ju ha bollen så mycket som möjligt, vilket Barca nästa alltid har
Barcelona Larsson1333
2010-12-16 10:17
Sjukt jobbigt att höra på alla madristas hela tiden, inför varje el clasico är dom bäst i världen och Ronaldo överlägsen.

När vi väl krossat dom erkänner dom för tillfället att Messi är bäst och även att vi spelar bättre fotboll. 1 vecka efter är dom lika högt upp i skyarna igen och Ronaldo är återigen bäst i världen efter en frispark
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-16 09:58
mod ta bort, tack
Barcelona Herbert
2010-12-16 09:45
Förstår inte skribenter som oroas över avtalet med Quatar. FC Barcelona är en idrottsförening, ska Barca tillhöra toppskiktet inom europeisk fotboll måste det finnas finansiering för inköp av spelare. La Masia är en mkt lyckad satsning men tro inte att det går att få fram nya Messi, Iniesta osv i all framtid.

Barca är mitt favoritlag pga det otroligt vackra spel som laget presterar, ett resultat av ideer från Holland blandat med influenser från Spanien, hurra för glädjen som det ger att följa ett sådant lag. Men kom ihåg att det handlar om underhållning, det är inte ngn senkommen revansch vivasvi Madrid för oförätter begångna under inbördeskriget.
The Special Five
2010-12-16 09:18
Madridistas kan inte tåla att dom är lillebror, 16-2 på de senaste 5 El Clasicos har förnedrat de så grovt att de använder minsta lilla nyhet om Barca för att hävda sig på de enda sättet de kan, att "retas" för saker som händer utanför fotbollsplanen(som t.ex. Quatar grejen). För på fotbollsplanen har dom ingenting att komma med, Barca är på en sådan överlägsen nivå att vi med lite tur hade kunnat vinna med tvåsiffrigt senast om spelarna verkligen hade öst på de sista 30 minuterna istället för att klacka, göra tunnlar och showa ala Harlem Globetrotters
AndreD
2010-12-16 09:16
pedro leon

Men herregud. Xavi puttar en spelare, buhuuu jag måste hem till mamma nu. Säg en spelare som aldrig någonsin har puttat en annan spelare? Du är pinsam.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-16 04:50
Rolig diskussion ändå på Puertan om våra katalaner och fejk-katalaner (Villa, Iniesta) och hur dom pratar efter El Clasico. (Ingen av dom säger dock att våra spelare inte säger något förnedrande, utan bara sanningen.)

Men våra katalaner och "fejk-katalaner" är väl största orsaken till att vi har vunnit 5 senaste el clasicos. Alla har hjärta för laget och vet vad det innebär att möta Madrid.

Att köpa in turister och byta ut dom varje år garanterar inga El Clasico-vinster, det borde dom väl ha fattat nu.

Men visst, snacka skit om våra spelare. Som sagt, vi vinner på plan, den kommentaren är väl det som stör Madridistas mest, hahaha.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-12-16 03:17
Satt o kolla på La temporada perfecta nyss, det här var kanske, hmm... 100e gången. Jag vägrar tröttna. Peps tårar, lagets 6 titlar. Priceless! För er som har sett den, kolla på den igen!
Barcelona Giggity
2010-12-16 02:54
Jag kom på en sak, är inte Lass nästan fullkomligt kass på spanska, kan han ens ha fattat den påstådda förolämplingen?
Barcelona el Flaco
2010-12-16 02:53
Har precis läst igenom alla inläggen från gårdagen (15 december) och man kan sammanfatta det så här: halva dagen gick åt att ha en sansad, vetttig och väldigt intressant om huruvida Cesc bör värvas eller ej, och den andra hälften dominerades av allmän låg nivå när ett gäng maränger kom in och grät över några ord som Xavi sade till Lass Diarra efter el Clásico.

PS: Själv tycker jag att Xavis kommentar var lika klockren som episk.
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-12-16 02:19
Frodo//

Är jag inräknat i "ni" för att jag håller på ett lag som heter Real Madrid? Ska jag få skit för att personer som håller på Real Madrid "klottrar ner forumet med skitsnack och provokationer"? Du bör tänka igenom detta, man behöver inte vara arg bara för att man enligt dig har "fel" tröja på sig...
Barcelona Frodo
2010-12-16 02:03
Pierre

Du har rätt i att jag inte bör läsa skit från Puertan men jag måste ju kunna läsa på vårt forum? Varför ska ni alltid klottra ner forumet med skitsnack och provokationer? Kan ni aldrig föra diskussioner som faktiskt handlar om fotboll? Hur skulle det vara för omväxlings skull? Är det för mycket begärt?
Barcelonistas
2010-12-16 01:54
Meddelandet
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-12-16 01:40
Frodo//

"Kan ni inte fortsätta snacka om att Casillas flickvän varit elak mot Ronaldo i puertan? Och kritisera er legend Casillas baserat på spekulationer? Jag menar, Ronaldo går före Casillas nu va? Fortsätt med såna korkade diskussioner på puertan istället för att moralpredika härinne."

"Det borde gå att separera sig från madridsvinen från puertan. Jag är för oliktänkande men det är värt att stänga forumet från idiotin som de sprider runt sig. För närvarande hävdar vissa att Guti skulle bli bäst i världen om han spelat i Barcelona. Fy fan för att man ska behöva höra sånt, stäng forumet så att såna korkade diskussioner inte sprider sig hit."

Du sitter alltså och läser igenom sådant som du inte vill läsa, låter ganska osmart om jag ska vara ärlig.=)

"Fy fan för att man ska behöva höra sånt"

Läs inte då, du väljer ju själv=)
Barcelona Frodo
2010-12-16 00:55
Det borde gå att separera sig från madridsvinen från puertan. Jag är för oliktänkande men det är värt att stänga forumet från idiotin som de sprider runt sig. För närvarande hävdar vissa att Guti skulle bli bäst i världen om han spelat i Barcelona. Fy fan för att man ska behöva höra sånt, stäng forumet så att såna korkade diskussioner inte sprider sig hit.
Barcelona Mrfaariis
2010-12-16 00:54
Pedro León

Haha du har nog inte heller läst vad jag skriver. Jag menade att Xavi skulle ha gjort samma sak mot Cristina som Ramos gjorde mot Messi. Då skulle han också ha blivit lika mycket kritiserad. Då är det inte Hyckleriii som du påstår.
När ramos gjorde det mot Messi så blev Xavi sur och han gick fram till Ramos för att snacka sen försöker han lavetta Xavi. Då blir man självklart sur och det var det som hände när Diarra försökte stoppa det genom att Xavi puttade iväg honom. Jag orkar inte slösa mer tiD på ditt skitsnack.
Det xavi gjorde var rätt sen skiter man i om median väljer kritisera honom eller ej! Och visst kan du ha dina synpunkter men Real har också eget forum. DÄR KAN DU SKRIVA DINA SYNPUNKTER FÖR VI SKITER FULLSTÄNDIGT I DINA SYNPUNKTER !!
Barcelonistas
2010-12-16 00:47
tråkig disskusion... seriöst Barcelona 5-0 Real madrid punkt slut finns inget mer att säga ni blev fukade!.
2010-12-16 00:47
Frodo, "Kan ni inte fortsätta snacka... Fortsätt med såna korkade diskussioner...", jag har inte uttalat mig i frågan - så sluta tillskriva mig saker, tack!

"När man trodde att ni inte kunde bli dummare..."... mmhhm.. kom från rätt användare.

Härligt det där angående moral, jag antar du inte heller tänker snacka om Ramos handlingar i så fall.

I alla fall, slut på inlägg i den här "diskussionen" för min del. Jag har blivit tillräckligt felciterad idag och blivit tillskriven en massa ord...
Barcelona Barca4eva
2010-12-16 00:46
Frodo

The five is echoing
Barcelona Frodo
2010-12-16 00:43
Hombre, Pedro Leon

Kan ni inte fortsätta snacka om att Casillas flickvän varit elak mot Ronaldo i puertan? Och kritisera er legend Casillas baserat på spekulationer? Jag menar, Ronaldo går före Casillas nu va? Fortsätt med såna korkade diskussioner på puertan istället för att moralpredika härinne. När man trodde att ni inte kunde bli dummare...
2010-12-16 00:42
Mrfaariis, "men så som du påstår.. det Xavi gjorde var mycket värre och dem borde kritisera Xavi inte Sergio Ramos" - kan du sluta lägga ord i munnen på mig? Det är en mycket dålig debatteknik, som jag absolut inte uppskattar. ÅTERIGEN, jag har inte - till skillnad från vad du påstod - påstått att det Xavi gjorde är ingenting jämfört med det Real-spelarna gjorde.

"Plus att nyheten kom fram idag. Det är ganskla sent", jag kom hit och talade om Mahamadou Diarra-händelsen, snälla: läs vad jag skriver.

"Han skulle ha gått fram till Cristina eller Ramos och slagit till dem istället", 1) det obligatoriska att skriva "Cristina, givetvis har vi det; 2) du förespråkar inte bara våld utan har även mage att kritisera Ramos och andra spelare när de gör det.. hyckleri!

"ramos eller cristina borde inte äns jämnföras med honom för då blir hans namn smutsigt", det är du som dragit jämförelser. Jag har bara konstaterat att det Xavi gjorde var fult och han undkom även kritiken. Och jo, jag kan givetvis ha min synpunkter på dina åsikter.

Castefa, det finns olika siffror (det är svårt att mäta landstorlek) men jag ska kolla upp det, absolut. Intressant att du bara påpekar den ev. faktamässiga felet och säger den är "patetiskt", annars så ser du inga problem i den - perfekt.

Och som sagt, vad sägs om att bidra till diskussionen istället för att kommentera namn? Jag har en PM-låda...
Barcelona Castefa
2010-12-16 00:42
Pedro är det inte dags att gå och lägga sig. Ska du vara lustig och leka kunnig kan du väl åtminstone slå upp rätt siffror, hur svårt är det?

Du har missat ungefår 600 km2, det räcker inte till hela Katalonien, men det blir en ganska stor circel runt Barcelona med omnejd.

Jo ditt namn är patetiskt.
Barcelona Barca4eva
2010-12-16 00:40
Åh vad man ogillar såna här diskussioner där man inte kan komma fram till något.
Barcelona Mrfaariis
2010-12-16 00:37
Pedro León

Dem har inte kritiserat någon från Real efter El Clasico förutom Sergio ramos. Han borde blivit avstängd i minst 10 matcher men så som du påstår.. det Xavi gjorde var mycket värre och dem borde kritisera Xavi inte Sergio Ramos.
Plus att nyheten kom fram idag. Det är ganskla sent.

Men jag tycker också att det Xavi gjorde var fel.. Han skulle ha gått fram till Cristina eller Ramos och slagit till dem istället.
Jag skiter i om median väljer kritisera honom eller ej för enligt mig så är han gud och såna som ramos eller cristina borde inte äns jämnföras med honom för då blir hans namn smutsigt.
Det är MIN åsikt och du kan inte säga något om det !!
2010-12-16 00:35
Sentuary, du gör din tolkning - kan inte hjälpa.

"so what om Xavi sa några ord till Diarra"... fin försköning av det hela, han puttade på Mahmadou Diarra (du kanske blandar ihop det med Lass-händelsen, som även det var dåligt gjort).

Mitt namn är inte patetiskt. Jag står bakom den spanska centralregeringen och är för ett ENAT Spanien. Där alla folkslag och andra minoriteter kan bo tillsammans, precis som det är nu. Det existerar inte längre något utbrett förtryck...
Barcelona Sentuary
2010-12-16 00:32
Pedro Leon

Du framstår ju som en dagislärare som skriker på allt ett litet barn gör, so what om Xavi sa några ord till Diarra? Får man inte öppna munnen, det är trots allt en klassiker, och ditt namn är patetisk.
2010-12-16 00:27
Mrfaariis, vad Xavi har gjort för fel har jag ju redan berättat - han puttade på M. Diarra och undkom även kritiken från media, spelare osv.

Nej, Xavi "kan" inte "göra vafan han vill och" - var har du fått det ifrån?

Och hur blir det, ska du styrka ditt påstående att "Sen kommer du hit och påstår att det Real spelarana gjorde är ingenting jämnfört med Xavi"?
Annons: