/spanien/barcelona/forum/13571.aspx/spanien/barcelona/forum/13571.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Los mejores
2010-12-18 19:00
PedroRodriguez

Seriöst hur gammal är du?

Cristiano och Iniesta är helt annorlunda personligheter, Iniesta är en mer ödemjuk och tillbakadragen kille medan Ronaldo gillar att sticka ut lite mer..

Men med det sagt är Ronaldo inte någon divig idiot, Ronaldo är en väldigt sympatisk person utanför planen synd att de flesta väljer att döma ut pga av hans lite "kaxiga stil".
Delarocha
Benzema verkar vara en öm punkt för Pedro Leon. Verkar som att kritiken är befogad om du är tvungen att försvara honom? För hade han varit bra och jag påstod annat hade det ju varit uppenbart att jag bara har fel och därmed inte behöver ges någon tid.
Barcelona el Maestro!
Skillnaden är väl den att Barca skeppar iväg sina floppar medan Real Madrid låter dem ruttna på bänken med en mäktig lön i månaden.
Hur mycket har Kaka och Benzema kostat tillsammans?
Atlético addeh
2010-12-18 18:58
Pedro León

Nu får du väl ändå ta och ge dig. Delarocha förklarade klart och tydligt i sitt föra inlägg varför han använda ordvalet "sopa" och inget mer om det. Benzema är ingen sopa, nej.

Gubbar vi har kanske säsongens svåraste bortamatch en timme bort och folk sitter och diskuterar Benzema. Släpp det nu istället, stämningen blir så jävla tråkig.
Delarocha
2010-12-18 18:57
Vad baseras det på då? För om han gjort mer än 3 av sina totalt 9 mål mot franskt motstånd när han varit i Real har han verkligen varit dålig på spanskt motstånd.

Nej det är väl sant med målsnittet. Men hade han gjort ett par mål på något av sina inhopp hade han antagligen fått starta i fler matcher. Men nu när han aldrig gör mål så får han inte heller starta.

Hans målsnitt är dåligt, oavsett om han startar eller inte. Punkt slut.
Barcelona el Maestro!
2010-12-18 18:55
Titta på min länk. J'drar vad Messi, Iniesta och Xavi var bra mot Real Madrid!
De tre var avgörande för Barca i den matchen. Jag tycker att var och en av dem är värd en guldboll.
PedroRodriguez
2010-12-18 18:54
addeh

ajjemän, det länkades tidigare och det skulle vara sjukt mäktig om så blir fallet. Självklart är det ödmjuke Iniesta som hyllar Jarque också!
Man tycker ju att Ronaldo borde lära sig av denne Andres ett och annat om attityd.
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-18 18:52
Delarocha, den "riktiga sopan" har gjort oftast gjort mål & varit bra i övrigt mot franskt motstånd när han har haft chansen. Och det baseras inte på matchen mot Auxerre - som du påstod.

Ang. hans målsnitt. Läs vad jag skrev om den. Dessutom trivs han inte att spela som ensam striker.

Den "riktiga sopan" kan han väl ändå inte kallas, även om han så köpts för en miljard & hypats som världens bästa spelare? Oavsett vilka förväntningar man hade/har på honom, går det inte att bortse från att hans kvaliteter inte gör honom till en "riktig sopa". (Benzemas starter & inhopp har varit väldigt avgörande, se bara på Hercules-matchen.)
Delarocha
2010-12-18 18:46
Det jag sa om Benzema var; att skriva att han trivs mot franska lag när han gjorde 3 mål mot Auxerre och sedan innan dess gjorde mål mot franskt motstånd för två år sedan känns som, för att använda ett uttryck du använde dig av "att gripa efter halmstrån". Att försöka påstå att Benzemas form är bra genom att använda "bra mot franskt motstånd" för en spelare som gjort 9 mål 41 matcher och som spelat i den franska ligan är ganska skumt.

Jag fann det högst komiskt.

Ja alla dem du nämner är floppar. Nej ingen spelare i världsfotbollen är en riktig sopa då dem rimligtvis är bättre än en vanlig sopa. Men för det priset, den hypen och det laget han spelar för så kan jag kalla honom för en sopa. För det är just så han presterar just nu. Like it or not.
2010-12-18 18:46
Delarocha, din tolkning var att den baserades på matchen mot Auxerre.

Och det var en liknelse mellan Alves och Benz, för att visa att vaga meningar ger jag noll för!

Återigen, du förväxlar vad jag stör mig på. Du kan kalla Benzema för en flopp, precis som Chyg; Zlatan; K9; Caceres; Hleb osv., men att kalla han för en "riktig sopa" är över gränsen tycker jag.
Atlético addeh
2010-12-18 18:45
Det sägs att Andrés Iniesta kommer få ta emot stående ovationer när han presenteras ikväll. Detta naturligtvis för hans hyllning av Dani Jarque under VM-finalen. Stort av Espanyol-publiken om det är sanning, vilket jag hoppas.
Atlético addeh
2010-12-18 18:43
Pedro León

"Och ja, hur kunde jag glömma att det är dags att bänka Casillas & Alonso i landslaget."

Casillas är världens bästa målvakt, men att bänka överhypade Alonso i landslaget skulle bara göra La Selección bättre och mer underhållande.
Delarocha
2010-12-18 18:43
Vad är min tolkning som visade sig vara värdelös?
Sen det där om Alves har ju inget att göra med det spelmässiga, utan endast personliga och ekonomiska saker. I Ramos fall är det, det spelmässiga.

Tja, Alonso fick spela men tror hela världen såg att två defensiva mittfältare var helt onödigt då offensiven blev lidande. Senna klarade ju av den defensiva biten själv i EM 2008, vilket antingen Alonso eller Busquets borde kunnat ha gjort själv också.

Sen så ja, Benzema har 9 mål 41 matcher. 41 m Euro kostade affären, så 4m euro per mål hittils. Det inte dåligt.
2010-12-18 18:39
Delarocha.... *trumvirvel* för att din tolkning visade sig vara värdelös? Jag kan även notera att du inte skrev av citatet helt och hållet (tråkigt att du då använder citattecken när det inte är ett riktigt citat) och givetvis skrev du inte ut hela meningen.

Ja, det finns många åsikter i vårt forum. Men som jag sa till Andreas för någon dag sen, ge mig ett par ex. så vi vet hur pass utbrett det påståendet själv är. (Eller vill du jag ska komma med påståenden såsom att en del i detta forumet inte vill förnya Alves kontrakt om han vägrar ge sig i löneförhandlingarna?)

Ramos bidrar väldigt mycket offensivt till Spaniens spel, finns ingen bättre back än honom dessutom i landslaget. Och "kass" är han inte. Del Bosque anser att Alonso behövs i ett lite mer defensivt inriktat system än det du uppenbarligen vill spela, därför används han. Men fortsätt du klaga på en av världens topptränare...

Ja, vi haft svårt att göra mål mot er men det kommer ju ändras för eller senare. Och angående Bemz, jag är nöjd med honom, men skulle inte bli ledsen om han bytade till en klubb där han får garanterad speltid.

Delarocha, hans målsnitt i Real har inte varit den bästa. Men du måste också ta hänsyn till att han ofta har blivit inbytt, det är inte samma sak att spela i en match från start än att hoppa in när man leder stort/ligger under.

Sen verkar du vara en mästare på det här med skriva. Nu nämner du att han har FLOPPAT. Det vi diskuterade var huruvida han var en RIKTIG SOPA. Jag har inte tid att påpeka uppenbara fel hos dig, speciellt inte när jag lyssnar på Arthur Alexander och läser Ronaldos/Arbeloas/Alonsos twitter :D
Delarocha
2010-12-18 18:35
9 mål totalt på 27 matcher har Benzema visat upp, varav 3 mot Auxerre. Om jag ska vara ärlig tyder det mesta på att hans näst senaste mål mot Franskt motstånd är när han var i Lyon. Imponerande facit.

Hur kan du kalla Benzema något annat än en flopp när han gjort 9 mål på nära 30 matcher. Ta bort matchen mot Auxerre och han har 6 mål på 26 matcher. Det skulle jag utan vidare kalla för helt bedrövlig statistik för en anfallare som var så hypad, så dyr och spelar i ett så otroligt bra lag som Real är.

Oj jag läste fel. 9 mål på 41 matcher.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-18 18:34
SvenskaFans.com Barcelona är en Facebook-sida som kommer att publicera nyheter härifrån dit. Sidan hålls inte uppe utav SvenskaFans.com Barcelonas redaktion, meningen är att hålla uppe sidan för att visa tacksamheten för SvenskaFans.coms Barcelonasida.
2010-12-18 18:32
Ordem e Progresso, som vanligt när det gäller exempel måste man notera skillnaderna. Men fortfarande är skribentens tolkning helt normal och om du läser igenom mening ser du att att poängen är att den "riktiga sopan" Benz har spelat många matcher och gjort det bra, samma sak gäller matchen mot Auxerre.

Delarocha är bara ute efter provocera. Varför ska man annars kalla Benz för de orden jag inte vill nämna mer just nu!?
Delarocha
2010-12-18 18:30
Varför skulle jag ta tillbaka påståendet? Kan du istället uppvisa när senast Benzema gjorde mål mot franskt motstånd innan Auxerre matchen.

Läste inne på ert eget forum om folk som inte vill förnya kontraktet med honom då han inte utvecklats. Är han verkligen så bra som folk påstår?

Jag vet inte du, Alonso är väl bra men helt onödig i spelsystemet Spanien använder sig av. Ramos bidrar egentligen inte med mycket heller i Spanien men i brist på annat så.

Men tur att du är nöjd med Benzema då. Då behöver ni ju ingen ny nia och Barcelona behöver inte frukta Reals anfall då ingen av era spelare kan göra mål mot oss.

9 mål totalt på 27 matcher har Benzema visat upp, varav 3 mot Auxerre. Om jag ska vara ärlig tyder det mesta på att hans näst senaste mål mot Franskt motstånd är när han var i Lyon. Imponerande facit.

Hur kan du kalla Benzema något annat än en flopp när han gjort 9 mål på nära 30 matcher. Ta bort matchen mot Auxerre och han har 6 mål på 26 matcher. Det skulle jag utan vidare kalla för helt bedrövlig statistik.
Barcelona Ordem e Progresso
2010-12-18 18:29
Pedro León

Självklart har han bra statistik mot franska lag, när han själv spelade i franska ligan.

Nu är det en helt annan sak, nytt lag, CL och just att ETT exempel ges säger väl det mesta? En gång är ingen gång. Det räcker inte för att dra slutsatsen; Benzema visar sig stark mot franska lag. Just nu är det mer ett undantag än en regel.
Barcelona tikitaka
2010-12-18 18:28
Tja cules, en liten fårga bara. På vilket sätt kan jag billigast få en matchbiljett till Barcelona - Arsenal? Och vad brukar dom ligga på? :)
2010-12-18 18:26
Delarocha, mhm... oväntat att du inte tog tillbaks påståendet.

Japp, en riktig sopa har vi. Precis som den "kasse" Ramos. Och ja, hur kunde jag glömma att det är dags att bänka Casillas & Alonso i landslaget.

Nåja, vännen (hehe). Jag ska inte störa dig medan du tar dina redan klassiska tolkningar.

BTW, koncentrera dig istället på att allt som är vitt inte är äckligt. Dina tolkningar är konstiga och när du kallar Benz för en "riktig sopa" är det värre än när jag kallar dig för "vännen". Men men, fortsätt du greppa efter halmstrån!
Delarocha
2010-12-18 18:24
"visar sig stark".

Vore intressant att se senaste gången han gjorde mål mot franskt motstånd innan den matchen. "visar sig stark" låter ju verkligen som att det är något han visat sig vara de senaste veckorna/månaden typ.

Men men. En riktig sopa ni har i anfallet hur somhelst.

Sen kan du sluta försöka vinna diskussioner genom att kalla folk "vän". Du är verkligen inte min vän om du tror det. Sluta spela överlägsen när du försöker diskutera saker. Ser fruktansvärt patetiskt ut.
2010-12-18 18:20
Delarocha. "... nu verkade hans form baseras på matchen mot Auxerre". "Verkade"... säger allt om hur "säker" du är.

Nu går vi tillsammans, jag och du min vän, igenom artikeln.

"Fransmannen visar sig stark mot franska lag, vilket vi fick se senast mot Auxerre där Karim bjöd på ett hattrick."

Slutsats: ja, jag tror du kan dra den själv. :D (Notera: det ges ett EXEMPEL!)

(Nu lär "debattören" AndreD komma in och kalla mig för troll.)
Delarocha
2010-12-18 18:13
Pedro Leon

Mjo, i Lyon ja. Men nu verkade hans form baseras på matchen mot Auxerre. Det är ganska självklart att han gjort mål mot franskt motstånd i Lyon.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-18 18:13
Den videon som länkades från TotalBarca.com är bland de bästa jag har sett.

Vår offensiv i all ära, men sättet som Guardiola har utvecklat defensiven och framför allt pressspelet är för mig fantastiskt.

Det handlar inte om närmaste spelare sätter press på motståndare tills de skjuter upp bollen. Utan strategisk har Guardiola och hans stab räknat ut hur laget ska sätta press. För att de går sällan på och försöker ta bollen (om nu inte motståndare gör det enkelt) utan syftet är att bollen ska spelas där FC Barcelona vill att den ska spelas. Hem till målvakten som slår en långboll, eller på mittfältet där laget har störst chans att vinna bollen.

Det var något vi saknade med Ibrahimovic i laget tycker jag. Den intensiva pressen på offensiv planhalva.

Det finns en annan video som visar med procent hur snabbt FC Barcelona vann tillbaka bollen mot Arsenal på Emirates.

1-6 sekunder - 63 %
7-12 sekunder - 26 %
13-18 sekunder - 9 %
19-24 - 1 %
25 sekunder + - 1 %

Att vinna tillbaka 63 % av alla förlorade bollar på mindre än 6 sekunder är fantastiskt!
2010-12-18 18:08
Delarocha, mer humor i ditt inlägg.

Och ta det inte positivt - för det är det inte.

Ledtråd: Benz har spelat 80-90+-matcher mot franskt motstånd...
Delarocha
2010-12-18 17:58
Haha humor i senaste Real artikeln.

"Benzema har visat sig stark mot franskt motstånd" Kan dem dra den slutsatsen efter en match mot Auxerre? Knappast att ett mönster kunnat läggas efter en match mot ett lag. Men men, han har grymt bra på alla franska lag.
Barcelona GDS-17
2010-12-18 16:58
Jag ber om ursäkt.. Det blev så många post.. Min dator krånglar :S
Barcelona GDS-17
__
Barcelona GDS-17
Meddelande
Annons: