/spanien/barcelona/forum/13567.aspx/spanien/barcelona/forum/13567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-18 18:08
Delarocha, mer humor i ditt inlägg.

Och ta det inte positivt - för det är det inte.

Ledtråd: Benz har spelat 80-90+-matcher mot franskt motstånd...
Delarocha
2010-12-18 17:58
Haha humor i senaste Real artikeln.

"Benzema har visat sig stark mot franskt motstånd" Kan dem dra den slutsatsen efter en match mot Auxerre? Knappast att ett mönster kunnat läggas efter en match mot ett lag. Men men, han har grymt bra på alla franska lag.
Barcelona GDS-17
2010-12-18 16:58
Jag ber om ursäkt.. Det blev så många post.. Min dator krånglar :S
Barcelona GDS-17
__
Barcelona GDS-17
Meddelande
Barcelona GDS-17
FcB - I Motgång Och Framgång

Det stämmer. Messi missade två matcher efter att Ujfalusi skadade honom.
Barcelona GDS-17
FcB - I Motgång Och Framgång

Det stämmer. Messi missade två matcher efter att Ujfalusi skadade honom.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-12-18 16:55
Jag har en fråga. Har inte Cristiano spelat 2 matcher mer än Messi?
AndreD
2010-12-18 16:44
addeh/Ordem e Progresso

Tack!
Barcelona Ordem e Progresso
2010-12-18 16:41
AndreD

Ungefär: När ni spelar mot Madrid så är ni bara helt vanliga parakiter... Men mot oss verkar det som om ni är lejon.
Atlético addeh
2010-12-18 16:40
AndreD/

"Mot Madrid är Espanyol undulater men mot oss förvandlas dem till lejon".
AndreD
2010-12-18 16:36
Översättning?
Barcelona Ordem e Progresso
2010-12-18 16:23
Haha, detta är sant... Länktips.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-18 15:48
Haha, tycker synd om polarens lillebror och hans vän som igår drog till England för att se Arsenal - Stoke..

Ett fett INSTÄLLD men det är risken man tar när man hejar på lag i pissiga England! :)
Barcelona .Sami.
2010-12-18 13:55
Mäktigt!
Barcelona Froyd
2010-12-18 13:52
Drömmer om att det blir 5-0 igen... TÄNK OM!
Barcelona Denyo
2010-12-18 13:03
Tror det blir Barca för hela slanten
3-1
2 mål av villa 1 av Messi
Espanyol reducerar i minut 83
Valdes blir skogstokig efter att ha släppt in 1 mål i derbyt, vi alla kan andas ut.
Real tappar poäng imorgon mot Sevilla och vi drar i från med 5 poäng
Det är iaf förhoppningen:)
Barcelona Denyo
2010-12-18 12:57
Arsenal//

En applåd för dig, du har ju ingen diskussions etik för 5öre utan håller på som en liten barn rumpa, den enda medgångs supportern här verkar vara du som fick en Arsenal halsduk förra vintern o hejar på dem sen dess.
Atlético addeh
2010-12-18 12:57
Åh så trevligt att det första man ser när man kommer in är en jubelidiot som precis brutit mot alla forumregler. Bry er inte om såna som enbart är här för att provocera.

Derby ikväll, intressant. Tror det blir en härlig tillställning, och med vår form säger magkänslan att det bli seger med mer än uddamålet.
Barcelonistas
2010-12-18 12:48
arsenal

fortfarande bitter? efter 4-1? elr cl finalen 06 som fortfarande svider kanske :)
PedroRodriguez
2010-12-18 12:47
L.A.M Nr 10

Haha, Men tänk efter. Dom senaste åren så har faktiskt Espanyol varit betydligare svårare matcher än mot Real som vi i 2 år har pulveriserat totalt:)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-18 12:45
Utan titlar= Arsenal

Idiot...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-18 12:37
Iniesta är larger than life, det är allt jag har att säga.

P.s. Rätt så häftiga matcher idag och imorgon, så det är bara att njuta av helgen. Rätt så synd att Espanyol-Barcelona och Milan-Roma krockar med varandra, men jag får väl tacka tv:n och datorn.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-18 11:42
Tröjan som syns på bilden är inhängd i ingången 21 i espanyols nya arenan Estadi Cornella-El Prat. Till minne för Jarque.
Barcelona UT Clásico
2010-12-18 11:22
Meddelandet
Barcelona UT Clásico
2010-12-18 11:21
http://www.goal.com/en/news/12/spain/2010/12/18/2266647/espanyol-fans-set-to-give-barcelonas-andres-iniesta-warm-welcome-
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-18 11:06
Barcadinho

Co-sign på hela ditt inlägg. Form spelar ingen roll i ett sådant här derby, men däremot tror jag inte Espanyol underpresterar bara för det. Det faktum att de är i bra form, och har varit så hela säsongen, plus att de alltid överpresterar mot oss skrämmer mig verkligen. Efter el Clasico är troligen den här matchen den svåraste på säsongen.

Tar vi en rätt så övertygande seger ikväll så vet jg inte vad som kan stoppa oss den här säsongen. Vi har redan vunnit borta mot Athletic Bilbao och Atletico Madrid, samt hemma mot Villarreal, Sevilla, Valencia och Real. De flesta var faktiskt rätt så säkra segrar. Vinner vi mot de blåvita så har vi vunnit mot alla "bra" lag. Och bara tappat poäng mot Mallorca och Hercules.
Det kallar jag starkt.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-18 10:30
Espanyols form spelar inte så stor roll i en sådan derbymatch. Vi har mött dem tillräckligt många gånger när de befann sig i en usel period och vi tappade poäng. Vi har svårt att hämta tre poäng på deras hemma plan oavsett deras form. Det är det som är tjusigt med riktiga derbymatcher.
Vi fick t ex 0-0 mot dem förra säsongen, trots det att de låg i 15.e placeringen och vi körde över hela ligan. De lyckades göra ett avgörande 2-2 mot oss säsong 06-07på CN med en rätt medioker trupp.
Men man brukar säga att man vinner ligan om man vinner några nyckel bortamatcher. Espanyol matchen är en sådan match. Vinsten 1-2 i trippelsäsongen var ett exempel. Vi hade dock tur då att Eto’o fick straff i ett gränsfall i slutminuten.
Espanyol ser bättre ut nu än på länge. Då är det ännu knepigare borta match. Klart att statistiken säger en del. Det kan mycket väl sluta 0-0 igen eller 1-1 genom ett starkt defensivt arbete av de blåvitorna. Barca befinner sig också i en kanon bra form och därför är vi favoriter.

Det dröjer ofta en stund tills vi får igång vårt spel. Det var totalt överraskning hur vi kunde bestämma tempot och matchbilden mot Real redan från minut ett. Men oftast så dröjer det lite. Det kan bli lite svårare idag att komma igång med maskineriet när vi kommer att få en rejäl och ovanlig press på boll.
Och vi vet att ju längre tid det tar desto mer irritation och nervositet. Det är precis vad Espanyol kommer att försöka idag, Störa oss att komma igång så länge som möjligt, tills vi tappar rytmen och självförtroendet. Inte säkert att de lyckas med det. Publiken kommer att tagga dem extra.

Jag är orolig för poängtapp idag. Kan hända att det löser sig enkelt, men jag känner mig inte alls säker innan jag ser någonting annat på plan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-18 10:20
Frodo

Han kanske var en startspelare innan 08, men det var trippelsäsongen han fick sitt STORA genombrott. Och då menar jag att han utvecklades till en riktig nyckelspelare och samtidigt en av världens bästa. Säsongen 08-09 var det enligt mig Messi, Xavi och Iniesta som var de bästa i världen. Bara konstigt att Ronaldo senare på året kom tvåa.

Vontassen

Bra att du nämner Bojans prestationer förra våren. Det är väl ingen överdrift att 20-åringen(ja ni läste rätt, han är bara 20) är extremt ojämn av sig. När han toppar formen så tillför han en hel del till laget med sina djupledslöpningar och målskytte, och jag anser även att han då besitter ett härligt passingsspel. När han dalar så lyckas han dock inte med mycket. Men som jag skrev tidigare tror jag att när han får sitt genombrott så kommer han bli en riktigt bra anfallare.

Och angående Busquets så har han varit en av mina favoriter ett tag i alla fall. Det han gör på planen syns inte alltför ofta, men hans positionsspel, bollvinnar och tiki-taka-egenskaper är helt fenomenala.
PedroRodriguez
2010-12-18 10:12
99Vontassen99

Jorå, tro mig vi har chans att torska ikväll fastän jag inte tror att så blir fallet. Du är inne på deras hemmaform men i ett sådant hetsigt derby spelar form i stort sett ingen stor roll. Varenda gång Espanyol möter oss höjer de sig ett snäpp, Jag blev oerhört imponerad förra säsongen när de verkligen vågade spela mot oss, Det är slaget om Barcelona vi snackar om.

Men tror ändå på vinst.
Annons: