/spanien/barcelona/forum/13562.aspx/spanien/barcelona/forum/13562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-12-17 12:36
Joan Gamper 1899

P:12or är ju ett uttryck som typ femtonåringar tenderar att använda om sina yngre kompisar som de tror att de besitter en överlägsen intelligent gentemot men egentligen är minst lika barnsliga som dem de pratar om.

Att inte se oss själva som favoriter mot ett Arsenal är bara att blunda för verkligheten. Varför inte tro på laget? Förlorar vi mot Arsenal är det dåligt. Så mycket bättre än dem är vi och det ska inte förnekas.

Visst, matchen kan bli svår. Men ni som såg matchen mot United förstår ju att Arsenal inte kan spela cyniskt. De har inte förmågan typ. Och spelar de sitt vanliga spel mot oss är de körda.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-17 12:35
Rambla

Jag tror inte att det kommer att bli lika lätt, sist så trodde Wenger att han kunde slå oss på det VI är bäst på. Den här gången så kan jag garantera att han kommer att spela lite mer cyniskt, låta försvararna få hänga på Messi och Xavi hela matchen.

Canaletes
2010-12-17 12:35
Gonzalez_Barca

haha håller med. Sjukt hur jävla pesimistiska dem är!! :O
En annan favorit: "Barca har Messi. Vi har Eboue. VICTORY!"

LOL!
Barcelona Froyd
2010-12-17 12:34
Vilka möter vi om vi vinner mot Arsenal? Eller lottar man igen?
Delarocha
2010-12-17 12:34
En intressant skillnad mellan Barcelona och Arsenal är väl att Arsenal har lägre bollinnehav än motståndarlaget i typ samtliga toppmatcher. Mot United var det nära 60-40 till United. Har för mig att vi hade 65-35 mot United i CL finalen. Arsenals fina spel funkar endast mot sämre lag som de kan rulla ut. Men när de själva blir det sämre laget och får jaga är dem verkligen inte mycket att hänga i granen.

Barcelona Joan Gamper 1899
2010-12-17 12:33
Bäst att vi satsar på ligan och jag skojar inte. De finns många p12 här som påstår att vi ska vinna över Arsenal. Visa lite ödmjukhet istället för att underskatta. Det kommer att bli riktigt tufft framöver och hoppas att vi tar en poäng med oss från Emirates Stadium.
Barcelona Rambla~
2010-12-17 12:32
Hetfield

Den här gången har de en vassare spelare i boxen än den sopiga dansken. Ja, även om han lyckades snubbla in ett mål på Camp Nou senast.

Det kommer att bli tuffare på Emirates den här gången tror jag. Något måste de ju ha lärt sig sen senast då de knappt fick låna bollen.
Barcelona Hyder
2010-12-17 12:31
Det blev till slut en intressant lottning. Vi ska absolut inte underskatta Arsenal. Tidigare möten hade dem väldigt många skador, vilket dem med största sannolikhet kommer att ha igen. Spelar vi som vi brukar har dem dock ingen chans. Utspelningen på Emirates var bland det värsta jag har sett. När Arsenal möter ett lag med en fullgod hög press och ett lag som rullar bollen snabbare än dem själva så slutar det helt enkelt inte bra.

Dem hade inte ens ett lillfinger att sätta mot United senast och min teori om att Arsenal inte presterar i stora matcher blev bara mer verklig i måndags.

Spelare som oroar mig är självfallet Nasri, Fabregás och Walcott. Den sistnämnde kanske inte startar, men hoppar han in bör vi spela på maximal offensiv för att motverka Arsenal från att ens få en chans att utnyttja hans snabbhet. Likt föregående möten.
Delarocha
2010-12-17 12:31
Tja, Arsenals spelssystem passar ju Barcelona perfekt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-17 12:30
Lite citat från Arsenal forumet:

"Då var det klart. Vi har gjort vårt i detta års CL-spel. Var kul så länge det varade.
Den som tror vi har en gnutta chans kan komma ur sin lilla bubbla på en gång :)"

"Dags för Cesc att slakta!
...eller nåt."

"jaja, vi får koncentrera oss på ligan och cuperna istället."

Lite kan de väl tro på deras lag iaf??
Canaletes
2010-12-17 12:29
Hysteriskt kul o läsa Arsenal forumet!!

Allting mellan hej då CL och hur jävla riggad UEFA är hahahaha!!!
2010-12-17 12:29
2010-12-17 12:27
Man ska inte underskatta, till skillnad från förra året så har de äntligen fått in en bra målskytt.

Men med det sagt så har de fortfarande en medioker målvakt och backlinje. Jag är bara glad för att det är två offensiva lag som möts.
Barcelona Gonzalez_Barca
Riktigt rolig match :)

Man får väl hoppas på att Cesc tar sig ut på Camp nou den här gången och inte skadar sig, samt att Pique är frisk så inte det blir några snöpliga baklängesmål som Milito orsaka förra gången. Också såklart att Messi har show igen :)
Barcelona Pep the King
Handen på hjärtat så tror jag Tottenhamn kommer slå ut Milan.
Barcelona haeger
2010-12-17 12:26
Rolig lottning tycker jag men kan delvis hålla med Rambla, lite variation skadar inte.

Jag tror stenhårt på att vi tar de.
Canaletes
2010-12-17 12:25
Joan Gamper 1899
Jag hoppas du var ironisk

Så glaad just nu!!! Vi ska få tyst på Arsenalfansen igen - jaja vi måste visa respekt och ödmjukhet men det går inte mot lag som Madrid eller speciellt Arsenal med all skit dem skriver om oss.

Hoppas Ramos säger innan matchen att dem kommer vinna. Så efter matchen kommer Delgado och muckar med Ramos XD
Delarocha
2010-12-17 12:25
Skönt. Slå Arsenal är alltid kul.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-17 12:24
Atlético addeh
Ska vi vinna Champions League kan vi lika gärna söpa de bästa lagen direkt.
Barcelona Rambla~
Jag ville verkligen inte ha Arsenal. Lite variation skadar ju inte. Dessutom, förr eller senare så får de ju till sitt spel mot oss någon gång. Allt kan hända, bollen är rund.
Barcelona Herbert
Arsenal i år igen, hade hoppats på Inter. Blir säkerligen två mkt sevärda matcher.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-17 12:23
Det blir en match mellan två roliga lag för oss.
Men vi har fått en riktigt jäkla tuff match.
Kunde det inte vara lättare?
Shit.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-17 12:23
Det blir en match mellan två roliga lag för oss.
Men vi har fått en riktigt jäkla tuff match.
Kunde det inte vara lättare?
Shit.
Barcelona Magicman
2010-12-17 12:22
ojjj Fel av mig.
Barcelona Siempre Barça
yes fan va skönt att vi möter arsenal hahaha nu ska wengar vara tyst och se bara hur vi krossar arsenal
Barcelona Déu és Culé
Blir roliga matcher det här.
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-17 12:21
Magicman, Tottenham möter Milan.
Barcelona Joan Gamper 1899
Orka eller ? att vi får Arsenal varje gång, medans Real får alltid lätta lag. Lyon är inte starka.
Barcelona Magicman
Arsenal - Barca
Inter - Tottenhamn

bästa matcherna :)
Annons: