/spanien/barcelona/forum/13560.aspx/spanien/barcelona/forum/13560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Magicman
2010-12-14 21:50
Barcas anfall

messis 3-0 målet.

Fyfan.
The Special Five
2010-12-14 21:46
Riktigt skön artikel, speciellt för madridistas:) Minns vilken kalabalik den orsakade när den kom ut, bland de värsta ja sett
Barcelona Sentuary
2010-12-14 21:41
UT Clásico

Den killen måste fanimej vara full när han skrev det, vad är det för storm han jiddrar om, orkanen i Camp Nou eller måste han ha missat El Clasico? Nån borde vägleda honom till en läkare, genast.
Barcelona UT Clásico
2010-12-14 21:37
vad har han å säga nu,, skulle bli intressant att höra
Barcelona Barca4eva
2010-12-14 21:29
CarlesPuyolSaforcada

Okej...

Rooonney___

Vet inte riktigt...Tycker att lagen har blivit betydligt sämre. Arsenal är, ja ni vet hur, så fort de möter storlag. Manchester är ganska bra men inte riktigt så bra som förut. Chelseas form är ju riktigt dålig för tillfället. Vet faktiskt inte vilket lag men skulle Arsenal vara kvar i semin skulle vilja jag möta de.
Real Madrid Mesut Özil "the next one"
2010-12-14 21:27
Roooney/

Skulle nog se oss Real Madrid som en joker inte största utmanaren till CL-titeln.Vi har ett åttondelsspöke att besegra och inte lika samspelta som Man u,Chelsea och Barca. Så efter de lagen så kan du nog lägga Real kanske.

Chelsea-Barca skulle vara intressant att se. Hur det skulle se ut liksom.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-14 21:24
SvenskaFans.com Barcelona är en Facebook-sida som kommer att publicera artiklar och nyheter härifrån dit.

¡visca Barça y visca Catalunya!
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-14 21:24
SvenskaFans.com Barcelona är en Facebook-sida som kommer att publicera artiklar och nyheter härifrån dit.

¡visca Barça y visca Catalunya!
Barcelona Rooonney___
2010-12-14 21:14
Har en fråga till er barca supportrar. Hur ser ni på eventuellt engelsk motstånd i kvartsfinalerna senare? Är det något ni skulle vilja undvika eller ser ni real som största hotet i år ?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-14 20:24
Håller på och pluggar, men tittade förbi här i all hast och det första jag får se är :

"att få en femtedel av det är så dumt av Laporta att jag får mensvärk trots att jag saknar en vagina."

Tack Hetfield! Ett gott skratt var precis vad jag behövde för att orka återgå till studierna.

PedroRodriguez
2010-12-14 20:22
Hetfield

Till synnes men det var ju trots allt året innan och tänk även på att R10 hade hunnit med att gå ner sig kraftigt från 07 och 08 och han var absolut inte lika dominant som hans fantastiska år innan vilket även gör att prislappen stiger enormt mycket.

Amen till att Laporta inte är en värvningsperson iaf...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-14 20:14
PedroRodriguez

Året innan Ronaldinho försvann så ville Moratti lägga 1 miljard på Ronaldinho, att få en femtedel av det är så dumt av Laporta att jag får mensvärk trots att jag saknar en vagina.

Jag önskar att Laporta kunde lära sig att hålla käften ibland och vara lite mer diskret, den mannen kunde inte sälja och värva utan att till och med Amish folket visste det.

1.70-ligan

Varför inte? Han får ju inte ens speltid och han är ständigt småskadad, varför inte bara flytta upp Fontas?
PedroRodriguez
2010-12-14 20:12
Hetfield

Njaa, man fick ju ändå 210 mille för en rätt så rostad Ronaldnho. Deco och Eto'o kan man hålla med om, Deco med sin sinnesjuka bollkänsla gav en annan dimension till laget och en sån spelare säljer man inte.

Bytesköpet med Z visste jag från början skulle bli dumt, Addera Zlatan med Barca och du får summan 0....Zlatans öde är att lira i Serie A för det är där han kan prestera eftersom hans arbetskapacitet är i takt med Serie A lirarna, medans Eto'o totaldominerat i FCB sedan han kom till klubben.
Barcelona Hyder
2010-12-14 20:02
Hetfield- Megan Fox is a dude

"Sandro gör det bakom stängda dörrar och visar resultatet när allt är bergsäkert."

Det är exakt det jag gillar med Sandro! Vem hade ens tänkt tanken att Adriano skulle anlända? Endast Pep, Zubi och Sandro känns det som. Det är helt enkelt bättre för klubben att göra affärer bakom just stängda dörrar. Sandro verkar succesivt ta klubben till en plats där man inte slänger ut bisarra summor pengar bara för att man heter Barcelona där andra klubbar känner att dem bara kan mjölka pengar ur plånboken. Sånt måste man bara gilla, spciellt med tanke på att vi lagt ut stora summor pengar på spelare som inte ens har spelat en match för klubben.

Visca el Barça y visca Sandro!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-14 19:55
1.70-ligan & Hyder

Hehe, let's reunite and fight the haters!

Jag gillar Sandro, jag tycker att han verkar vara en väldig intelligent man, sen att han saknar karisma är bara bra enligt mig. Han verkar dessutom vara väldigt nogrann med sina spelköp, jämfört med en viss Laporta och Txiki som värvade bara för att värva.

Till skillnad från vissa så tycker jag att det är uppfriskande med en president som inte behöver ha karnevaler så fort en spelare ska köpas. Sandro gör det bakom stängda dörrar och visar resultatet när allt är bergsäkert, jag har fortfarande inte förlåtit Laporta för att han slängde iväg Eto'o, Deco och Ronaldinho för struntsummor bara för att han inte kunde vara lite mer diskret.

Men med det sagt så gillar jag fortfarande Laporta, han har gjort så mycket för klubben att jag förlåter honom om han slösade lite extra pengar på skoj.

AndreD

Haha, jag väntade på att lilla Alleke skulle träffa Xavi. Vore kul om hon menade Xabi och inte Xavi :P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-14 19:46
Gaby Milito påväg bort? Snälla, inte i vinter..
Pedro León
2010-12-14 19:45
- buggad hemsida -
Pedro León
2010-12-14 19:45
Vill tipsa er om den här matchen. Barcelona-bekantingen van Bronckhorst är med, tillsammans med Ronaldo (brasilianska), Zidane osv.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-14 19:07
Barcelona Hyder
2010-12-14 18:25
1.70-ligan.

Du är inte ensam. Jag håller med dig vad det gäller i princip allt du säger.

När man har genomlidit Gaspart-eran borde man vara relativt glad att man har en president som just Sandro. Förnuft på det ekonomiska planet är grundläggande för att de viktiga verksamheterna inom klubben ska fungera. Sandro vill inte sälja viktiga spelare eller riskera att tappa i slagkraft när det kommer till att utvecka exempelvis ungdomsverksamheten i pengarväg.

Tröjreklam är den sista livlinan att ta till. Att vi sedan har gjort världens bästa deal om man tittar till hur mycket pengar vi får, är endast en enda stor positiv aspekt.

Laporta i all ära men när vi pratar pengar är Rosell mannen man kan lita på. Han verkar inte vara pengarglad utan snarare lite små snål vilket är en positiv sak. Visst kanske det handlar lite om en personlig vandetta med Joan men man hade inte gått med på klubbens första reklamdeal om det inte vore nödvändigt, det hoppas jag att man som culé förstår.

Man har även fått ett litet smakprov på hur Sandro vill värva spelare. El Jefecito kom för en stor summa pengar endast för att man redan hade gjort en stor förtjänst när man sålde Yaya. Adriano och Afellay är två otroligt talangfulla spelare som man tillsammans köpt in för drygt 10milj euro. Det kallar jag klassvärvningar. Smarta sådana. Sandro verkar ha fötterna på jorden vilket jag inte riktigt trodde på när han blev vald som president med tanke på att han är känd för sina "crack-värvningar". Tiden för i och för sig avgöra om jag har rätt, men nu pratar jag hittils.

Jag hoppas innerligt att Rosell fortsätter på den väg som han hittils valt att gå. Tröjreklamen blir med största sannolikhet ingenting permanent. När vi står på två starka ben tror jag att man kommer återgå till föregående traditioner, det är vad jag tror i alla fall.

Jag gillar de värvningar vi gjort detta år. De är hungriga spelare som inte redan har vunnit allt. Dessa spelare i kombination med egna talanger med stor kämparglöd och hjärta är enligt mig ett mycket bra koncept. Ta in ett crack när det är behövligt men inte annars, då kommer vi fortsätta gå bra.
PedroRodriguez
2010-12-14 18:07
elbraco

Självklart, vem vill inte se Dirigenten :)
elbraco
2010-12-14 18:00
AndreD

Haha, skön video :P gillar kommentaren under; "That was just a cheap way for her dad to meet Xavi".
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-14 17:43
Har läst igenom lite vad som skrivits i eftermiddag. Debatten kring Rosell och tröjorna tycks aldrig riktigt lägga sig helt. Jag vill bara en sista gång så säga mitt i det hela..

Jag verkar vara ganska ensam om detta, men jag har inget emot Rosell.
Det finns en sak jag inte gillade att han gjorde och det var att beggränsa medlemmarna, men i övrigt tycker jag han har varit bra. Hans värvningar har varit klockrena, likaså hur förhandlingarna har skötts. Det är stor skillnad mot Laporta, som gjorde massa onödiga, överprisköp. Dessutom skötte han t.ex. Fabregas-affären på ett oproffsigt sätt. På dessa två punkter är Rosell en KLAR förbättring..

Och ang. tröjreklamen kan jag heller inte klandra honom. Särskilt inte efter att ledningen klargjorde allt igår. Av de alternativen man hade för att minska skulden, var detta det klart bästa alternativet. I en perfekt värld spelar Barca utan tröjreklam, men nu är världen annorlunda och efter omständigheterna gjorde han rätt.. Rosell är en utmärkt ekonom och jag tror han gör sitt bästa för att få klubbens ekonomi på fötter igen. Vilken annan klubb som helst hade jublat över att kunna teckna ett sådant här avtal!
När vi om fem år fått pengarna, kanske vi återgår till reklamfri tröja igen. Han har trots allt sagt att om medlemmarna i en omröstning skulle rösta "nej", kommer man avsluta sammarbetet med Qatar Foundation (Sports Investment?)..

Vissa här inne oroar sig över vad som kommer att komma härnäst.. jag tror inte vi behöver oroa oss för att Rosell skulle byta namn på Camp Nou, sälja viktiga spelare eller något i den stilen. Han har själv sagt att inte ens tröjreklamen skulle gjorts om inte den ekonomiska situationen tvingade dem. Då valde man sponsring som det bästa alternativet för att minska skulden, istället för att just sälja spelare bl.a. Eller sälja mark, osv.. enligt mig var sponsring det absolut bästa alternativet eftersom det inte påverkar klubbens möjligheter att bli ännu bättre. Istället ökar möjligheterna - vi har bättre ekonomi igen, utan att ha behövt skära ned på nånting annat.
Camp Nou kommer inte bytas namn på, var så säkra. Det tvivlar jag att han ens har funderat på.

Kort och gott, jag tror inte Rosell är så dum som många vill få honom till. Ja, han är olik Laporta. Men nej, han är inte dålig för det.
Laporta var långt ifrån felfri han också. Faktum är att mycket av de beslut Rosell har fattat och som han kritiserats för, har indirekt varit tvugna att tas pga Laportas gamla ageranden.
Nu börjar trots allt stormen lägga sig. Rosell har väckt en debatt, men han har också fått klubben på fötter igen. Jag tror personligen att nästa steg för Rosell blir att köpa Fabregas. En värvning man nu kan ha råd med, utan att behöva dra in på något annat.

PS! Vill inte smutskasta Laporta på något sätt. Bara ta Rosell i försvar.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-14 17:42
Messi har gjort 27 mål på 22 matcher den här säsongen. Det är helt sjukt.
Det som är mer imponerande är att förra året gjorde han totalt 14 assister och nu halva säsongen är inte ens spelad och han har gjort 12´.
AndreD
2010-12-14 17:26
Ganska mycket OT, men kommer ni ihåg den lilla flickan som ville träffa Xavi när VM-guld kortegen körde runt i Madrid? Igår fick hon träffa sin idol när Xavi var och hämtade priset "Premi Catalunya de l’Esport", dvs Årets idrottsman i Katalonien.
PedroRodriguez
2010-12-14 17:25

Bästa starten någonsin i La Liga står Barca för denna säsong!...Hela 40 poäng har man lyckats skrapa ihop på 15 matcher. Ännu ett rekord har raderats...Man har 38 + i målskillnad! Tidigare rekord stog Barca också för då man hade 37 + i målskillnad.

HELT SINNES....Så som det ser ut nu så lär flera rekord raderas ut och så hoppas man på att Leo gör mer än 47.
Barcelona jonny p
2010-12-14 17:18
Zizou_spars

Ok jag har kollat på de stora bolagen och de verkar inte ha något spel. Bara det är ju skumt egentligen... Stängde de inte ner spel på lottningen en gång typ år 2008 för att den hade läckt eller hur var det?
Real Madrid Zizou_spars
2010-12-14 17:14
jonny p

Det kan man med all säkerhet. Är dock ganska grön på betting så vet inte var, förmodligen på de flesta sidorna
Barcelona jonny p
2010-12-14 17:11
Zizou_spars

Tror ni man kan spela på lottningen någonstans? Jag skulle lätt kunna sätta 1000 spänn på att vi får Milan och Real möter Inter.... Nån som vet någon betting sida som har de spelen?
Real Madrid Zizou_spars
2010-12-14 17:09
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag menade inte att jag trodde ni skulle åka ut mot Milan? Menade att det verkar vara ganska uppgjort vilka man får i gruppspel/åttondel nu för tiden.
Tex Madrid-Lyon som du nämnde.
Så fort det finns en svidande relation gällande nyliga övergångar eller liknande verkar lagen ställas emot varandra.
Annons: