/spanien/barcelona/forum/13556.aspx/spanien/barcelona/forum/13556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2010-12-19 21:08
Stream till de vites match.
AndreD
2010-12-19 21:07
1.70-ligan

Vad? :)
Barcelona el Flaco
2010-12-19 21:06
Hetfield/

Rosell har väl aldrig uttalat sig om Torres, eller har han? Det är väl mest el Niño som har sagt att han har en bra relation med Sandrusco. Visst, jag köper också att det kan finnas ett intresse från dessa två herrar, men jag står fast att vi inte behöver en sådan värvning just nu.

När det gäller Llorente så känns han för bra för att endast agera inhoppare i Barcelona, tycker du inte det? Men visst hade det varit intressant att ha en stor och tung center att slänga in för att röra om grytan när det behövs. Har vi tålamodet för att se om Etock slår igenom?
Atlético addeh
2010-12-19 21:05
Hetfield

Jag vet att du har en förkärlek för Fernando Torres, men ge mig en väldigt bra anledning till varför vi skulle slösa hemska summor på honom. Torres kan inte spela på någon annan position än centralt och då är frågan vart Messi skulle placeras då han allt som ofta agerar falsk nia (i alla fall i startuppställningen), men ligger mer som en släpande anfallare.

Äh, Torres vore så mycket överflöd att det inte är klokt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-19 21:02
el Flaco

Du har nog rätt, trots att han är min favoritanfallare så ser jag inte hur han skulle kunna spela för oss utan att peta en som inte förtjänar att bli petad. Det Torres skulle kunna ge oss är en dimension i kontringsspelet, man skulle bara kunna ge bollen till Xavi och låta honom få pricka Torres på djupet, ingen försvarare i världen (utanför Barcelona :P) kan hinna ikapp Torres.

Men som sagt, jag köper det med hull och hår, Rosell är en Torresfantast, det är bara att acceptera läget. Jag hoppas bara inte att Sandro väljer att köpa Torres utan att ha fått klartecken från Guardiola. Jag hade hellre lagt alla mina pengar på Llorente som skulle vara en helt magisk inhoppare.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-19 20:58
Ursäkta att jag stör diskussionen, men vill bara sticka emellan med en fråga..

Vad är det för likhet mellan Real Madrid och en taxi?

Barcelona el Flaco
2010-12-19 20:57
Hetfield/

Men då är frågan om vi behöver Torres. Jag tycker absolut inte det. Ett onödigt köp för bl.a. två anledningar:

1. Idag kör Pep med Messi som falsk 9:a och med Pedro och el Guaje ute på kanterna. Torres är absolut inte användar på flanken och är betydligt bättre i rollen som centeranfallare. Men där har vi som sagt Leo och han har exploderat i sin nya fria roll där han är både målgörare och framspelare.

2. Om Torres köps in känns det som Pedro blir den som offras och bänkas, något han inte förtjänar. Han gör inte bara mål, men stressar även motståndarnas backlinje som en galning. Kan inte direkt se Torres göra det där grovjobbet. El Niño är en skönlirare, Pedrito är en skönlirare och slitvarg i ett.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-19 20:54
Dani Alves är ovärderlig. En spelare som ALDRIG skadar sig. (Ta i trä), som alltid är med i anfallen och alltid är med i försvarsspelet. En spelare som manar på och är briljant i triangelspelet.

Jag hoppas att kontraktet skrivs på snarast.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-19 20:50
el Flaco

Rosell och Torres är goda vänner, lägg till att Torres sponsras av Nike som Rosell jobbade för. Jag tror inte att det där är långsökt, jag tror snarare att Rosell kommer att göra allt han kan för att köpa Torres då han verkar vara villig att lämna och Man C verkar också hugga.

Jag tror inte att det är så svårt att skrapa ihop pengarna om man säljer alla som är på lån just nu, sen kommer vi även få pengarna för Zlatan snart.
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2010-12-19 20:33
Jag tror inte man syftar på antalet titlar utan snarare på hur spelet ser ut.
Jag kan ärligt säga att jag aldrig sett någonting bättre på en fotbollsplan, och jag är oerhört lycklig över att få vara med om en sån här period, titlar är förvisso trevligt men det viktigaste för mig är att laget mår bra och spelar sin bästa fotboll.

God Jul.

Barcelona el Flaco
2010-12-19 20:31
Pedro León/

Sviken? Grundlurad vore ett bättre ord. Rosell har visserligen sagt att man även tänker förstärka laget, men vi behöver knappast förstärkningar värda 100 miljoner euro i dagsläget. Jag ser på Qatar-pengarna främst som ett medel för att balansera den ekonomiska situationen, inte för att köpa in dyra cracks.
SYRIANSKA FC!!!!!!!!!!
2010-12-19 20:30
Jag är varken Real eller Barca fan(bara Syrianska FC)

Men när det gäller kampen mellan Messi o Ronaldo så tycker jag personligen att Messi är bokstavligt talat mycket bättre än Ronaldo!
The Special Five
2010-12-19 20:28
Håller med Vontassen, vi har ännu inte vunnit någonting än och det dras för tidiga slutsatser om att vi är "världens bästa lag genom tiderna" o.s.v, vinner vi laliga/CL den här säsongen och fortsätter med lika bra(eller till och med hälften så bra) spel som vi har haft den senaste månaden kan man fastställa att vi utan tvekan är det bästa laget genom tiderna och trippelt så bra som "Galacticos"
Andreas-
2010-12-19 20:21
edit: dubbel
Andreas-
2010-12-19 20:21
Vontassen

Missade du att vi slog Real Madrid med 5-0 eller? Vakna..
The Special Five
2010-12-19 20:20
Ronaldos medelmåttiga speluppfattning gör att han aldrig kommer komma i närheten av Messi, Ronaldo har den sämsta speluppfattningen av alla offensiva toppspelare i fotbollsvärlden
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-19 20:20
Att i en krönika skriva att FC Barcelona är perfekta (vilket de långt i från är) efter seger mot ett minst sagt mediokert gäng som Espanyol där vi dessutom missade en 3 4 5 givna mål framstår som löjligt. Vi måste möta motstånd av klass före sådana skriverier.

Josep har sagt att det finns mycket att jobba på och det är så sant. Exempelvis måste vi lära oss bussproblematiken med det extremdefensiva lagen vilken i vissa fall visat sig inte alla fungera. Om vi får ha det lag vi har nu kvar till nästa säsong kommer vi fanns få uppleva den maximerade säsongen då är laget i stort färdigt. Vidare måste värvningsbeslutarna fortsätta att vara alerta och fortsatt se till att vi får in normalbegåvade spelare som förstår vart de har kommit och som inte lever i en egocentrisk fantasivärld.
Barcelona älskabarcelona
2010-12-19 20:19
Pedro Leon
Men herregud hur kan du kalla det för falsk påstående !? Att folket favoriserar Ronaldo mycket mer än Messi inne på Puertan är sant. Det är överdrivet många orealistiska människor som hela tiden hävdar att Ronaldo är mer komplett och bättre spelare .
Barcelona Frodo
2010-12-19 20:18
NoGo™

Jag skulle ge Mourinho fem av fem.;)
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-19 20:17
el Flaco, jag förstår. Men visst hade ni känt er svikna om pengarna från Qatar F. används på det här sättet (men Rosell verkar ju inte vara en sån typ)?

Och sen den skadebenägna Torres när man har Pedro...
Barcelona el Flaco
2010-12-19 20:15
Pedro León/

Det ryktet kommer Daily Mirror. Tror inte alls på det. Det sägs ju att man ska använda pengarna från Qatar Foundation till att täppa till skulderna, inte att satsa på spelarköp. Man har ju redan ett budget på ca 50 miljoner euro att handla för varje säsong och man lär inte överstiga detta.
2010-12-19 20:12
100 miljoner för Cesc & Torres är overkill (om nu påståendet stämmer, jag tror inte det dock). Och det sägs att man ska betala med hjälp av pengarna från Qatar F...

älskabarcelona, skärp dig. Jag kritiserade ditt falska påstående att ALLA på Puertan ansåg att Ronaldo var bättre - det var det den sk. diskussionen handlade om (och du förstod nog felet du gjorde, därav din tystnad), inte om vem som faktiskt är bättre... vill du tjafsa om det har jag PM!
Barcelona Gio Style
2010-12-19 20:05
Frodo/
Att jämföra två spelare, oavsett vilka, är väl relativt enkelt för alla? Sen att Messi är ljusår bättre spelar ingen roll, jag kan fortfarande påstå att t.om David Elm är bättre huvudspelare än Messi, trots att de egentligen inte borde nämnas i samma mening :)
Barcelona älskabarcelona
2010-12-19 20:05
Pedro Leon
Min frustation var inriktad mot Madrids forum från början och deras prat . Om du bryr dig eller inte om att jämföra spelare så skiter jag i det helt . Hade inte dessa diskussioner inte intresserad dig så hade du inte behövt kommentera detta från första början . Håll dig borta till Puerta och sköt ditt där istället .
Barcelona NoGo™
2010-12-19 20:04
Alves fick i slutet av presskonferensen svara på vad han tyckte om sitt lags insats mot Espanyol och betygsätta den, så här svarade han :)

“To respect the way Mourinho assesses and values self achievements [who gave himself an 11 out of 10 rating], I would therefore give Barca a 12. 11 is outstanding so I give my team the maximum. With 12, we’re better than him.”

Klockrent!
Barcelona Frodo
2010-12-19 20:01
Jag tror att Rosell kommer att punga ut pengarna om det visar sig att det inte finns ett annat alternativ. Att tappa Alves skulle vara både en ekonomisk och sportslig förlust. Men som många andra är även jag oroad över situationen. Jag tror dock att det hela löser sig för båda parterna vill att Alves ska stanna i Barcelona.

Att jämföra Ronaldo med Messi borde ge en spärr här inne. Det bör inte finnas en debatt för de som kan något om fotboll. Är jorden rund?
Barcelona koon
2010-12-19 19:56
Någon som har tips på en sajt med statistik från ligan? Gärna på engelska.
2010-12-19 19:55
älskabarcelona, läste du mitt inlägg? Intervjun är kanske 2 år gammal, om jag förstått det rätt. Numera anser Rooney att Iniesta är världens bästa spelare, eller ja det var det han sa efter finalen i Rom 2009.

I alla fall, du får gärna tycka att Messi är bäst - för mig är fotboll en lagsport och vs. diskussioner om spelare intresserar mig inte.
Barcelona NoGo™
2010-12-19 19:53
el Flaco /

Jag önskar jag kunde var mer positiv angående Alves kontraktsförnyelse men det går liksom inte. Men hoppas att de kan sätta sig ner snart igen och försöka lösa det.

Angående hans prestationer nämnde ha det också , " Whether I renew the contract or not, I won’t shirk my responsibility and my performance will not suffer as I am a professional.”

Han ska ha en stor eloge för det för hans prestationer på plan har varit enastående som du säger.

Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more /

Jo jag vet det men man är ju lite otålig nu när är det gäller Alves :)
Barcelona älskabarcelona
2010-12-19 19:51
Pedro Leon länken är till dig .
Annons: