/spanien/barcelona/forum/13550.aspx/spanien/barcelona/forum/13550.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-12-19 23:08
westinho

2 poäng leder vi med.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2010-12-19 23:07
Ja domaren var pinsam som inte gav Di maria hans andra gula för filmning
Barcelona westinho
2010-12-19 23:07
Det sorgliga är att Barcelona bara leder med 1 poäng, trots att man är så mycket bättre än Real Madrid. Om Real Madrid i slutändan vinner ligan, är det en skam mot fotbollen. (Om nu Barcelona vinner borta mot Real)
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
2010-12-19 23:06
Försvarar jag Di Marias filmningar? Jag tycker bara att det är löjligt att så fort Real Madrid spelare filmar så ska dem få avstängning osv.. Men när Barca spelare gör det så är det helt okej. Wierd. Di Marias filmningar idag var pinsamma, men domaren var pinsammare.
Andreas-
Hetfield:

Man har inte bara sålt själen, man måste ju muta varenda klubb i Spanien. Kan helt ärligt inte ens fatta att Real Madrid ligger topp 10, helt värdelösa rakt igenom..
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
addeh, totalt irrelevant om Barca är bättre än Real. Den som är bäst överlag, dvs. samlar flest poäng, förtjänar att vinna.

Fast, berätta nu mer för mig om ditt förslag. Efter exakt hur många omgångar vill du att man ska konstatera vem den "förtjäna vinnaren" är? 10? 15? 20? Berätta mer om ditt förslag, snälla...

"Milans matcher mot er var inte ens i närheten av den som utspelades på Camp Nou den 29 november. Där har du skillnaden". Återigen, vem är det som bestämmer hur mycket mer utspelade Real är? Går du efter antal mål eller finns det fler saker du kollar på?

Och min liknelse var klockren. Du ställde två lag mot varandra, och jag gjorde samma sak. Men givetvis var din princip inte lika viktigt då!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Petersays

Nix, det fixar Perez med ett enkelt telefonsamtal.

Trist match annars.
Sevilla förtjänade inte ens en poäng, de har inte en enda kreativ spelare på banan förutom en Capel utan självförtroende.

Summerat en riktig Madrid/Mourinho-seger, 1-0 och riskminimering till 100%.
Atlético addeh
Pedro

"Förra säsongen fick Milan mer poäng mot Real i de två matcherna man möttes, men ändå stod Real som gruppsegrare."

Milans matcher mot er var inte ens i närheten av den som utspelades på Camp Nou den 29 november. Där har du skillnaden.
Barcelona Frodo
Riktigt dålig match med bedrövligt passningsspel från båda lagen. När Carvalho felaktigt fick sitt andra gula så trodde jag att Sevilla hade en chans men då bestämmer sig Palop för att gå ut på en utflykt. Jag vet att man inte ska få upp sina förhoppningar om att Real ska förlora poäng men idag var det fullt realistiskt med tanke på hur matchbilden såg ut.

För övrigt visade Negredo vad han går för. Missar ett friläge genom att sikta mot stjärnorna. Bättre lägen än så kan man inte få och det gäller att förvalta dem.

Madridistas bör vara glada över vinsten men ändå känna sig oroade över spelet. Det slogs en massa långbollar utan någon som helst tanke bakom dem.
Barcelona Rambla~
2010-12-19 23:05
Pedro

Vad har MIlan med det här att göra? Jo jag vet, jag kan fatiskt räkna. Flest poäng vinner så klart ligan. Min poäng var bara att det är en viss skillnad på kvalité och klass mellan Barcelona och Madrid. Även om Madrid gick och vann ligan så skulle alla ändå veta vilket är det bättre laget.
Barcelonistas
real madrid (l) "riktiga" ronaldo

skojar du största filmaren är ronaldo. och han har även lärt di maria en hel del..
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Om du nu försvarar Di Marias filmningar så är det tyvärr du som skämmer ut dig mr Real Madrid(L) "riktiga" Ronaldo
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-19 23:04
VAD FAN ÄR DET HÄR? MARÄNGER KOMMER HIT OCH SUMMERAR SIN MATCH HÄR? HERREGUD
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Det är synd att ett lag som Real Madrid verkar ha sålt själen bara för att vinna titlar, det verkar som allt som har med heder att göra har försvunnit med klubben. En gång i tiden så hade man eleganta spelare som alla kunde respektera, spelare som Raul, Zidane, Hierro osv. var spelare man respekterade.

Vad har hänt med Real idag då? Jo, man anställer världens största as som inte bryr sig om att spela fint, sen tar man in de vidrigaste spelarna i form av C.Ronaldo, Benzema, Di Maria, Pepe osv. Är det verkligen värt att tappa all form av heder för att vinna titlar? Enough said om Real Madrid nu.
Barcelona comprende
Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo

Alves och Bosquets filmar inte, dom förstärker!
Real Madrid I ♥ Real Madrid
Rambla~

Barcelona är bäst just nu, men Real Madrid har ej fått chansen ta imot Barca på Santiago ännu ju. Att diskutera vem som förtjänar ligavinsten redan idag är rätt så onödigt, säsongen är inte färdigspelad ju!
Andreas-
Alltså kan inte alla Madridistas hålla sig i sitt inavlade forum? Spärra dem tack, man blir spyfärdig..
Barcelona Rambla~
Överreagera inte nu. Det finns spelare som umärker sig i varje omgång som di Maria i nästan varje lag.
Barcelona älskabarcelona
2010-12-19 23:03
Pedro Leon
Snälla håll dig borta ! Du är sjukt irriterande nu , du har fan varit här inne hela dagen och kommenterat allt . Stick och håll dig till Madrids forum .
Atlético addeh

Grejen är inte att vi culés vill att ligan ska avgöras så här tidigt bara för sakens skull, snarare för att skillnaden rent spelmässigt mellan Barcelona och Real Madrid är så hiskeligt stor att det är skamligt att det ska vara så jämnt poängmässigt. Så känner jag i alla fall.
Barcelonistas
Real Turid har sånt jävla flyt hela jävla tiden man blir förbannad!
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2010-12-19 23:02
En tempofattig match med tråkigt spel, dock sämst betyg av alla till domaren, inklusive linjedomarna. Herregud vad uselt dömt idag faktist.
Rambla~, om de fick fler poäng - absolut. Förra säsongen fick Milan mer poäng mot Real i de två matcherna man möttes, men ändå stod Real som gruppsegrare. Fast du kanske anser att Milan förtjänade gruppsegern?

Tyvärr, men ligan avgörs i första hand på antal poäng.

westinho, "Klart Dabo kokar på Di María när han ligger och kvider och filmar. Han ska fan få känna hur det känns att få ont på riktigt". GET REAL! Dina drömmar är avskyvärda...
Barcelona Rambla~
westinho

Vadå? De har ju en nr 10, Lassana. :)
Barcelona comprende
Jag älskar det sättet fotbollen kan väcka känslor hos människor ! Finns inget bättre hahah
Real Madrid KISS.
2010-12-19 23:01
Andreas-

Kan du läsa? Förutom Di Maria och domaren.

Rambla

Tack för svaret.
Barcelona Rambla~
2010-12-19 23:01
Pedro

Anser du Madrid förtjänar att vinna ligan efter det som hände på Camp Nou? Skulle de vara värdiga vinnare?
Barcelona westinho
2010-12-19 23:00
Barcelona är ljusår bättre än Real Madrid, det såg man tydligt idag. Det fanns flera bra lägen för genomskärare, men tyvärr har inte Sevilla någon Xaviniesta eller Messi. Är säker på att siffrorna hade blivit likadana som sist, om vi mötte Real idag.
Andreas-
2010-12-19 22:59
KISS.

Di Maria är ett äckligt as som fan borde ha ett nackskott för sina filmningar, så jävla tråkigt o se..
Atlético addeh
2010-12-19 22:59
Hade inte Carvalho blivit utvisad innan Dabos spark på Di Maria hade det aldrig resulterat i ett rött kort. För övrigt tar Di Maria hem priset som höstens vidrigaste spelare. Ronaldo, du är besegrad.
Annons: