/spanien/barcelona/forum/13547.aspx/spanien/barcelona/forum/13547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-12-20 00:13
Var är det med sorken Hussfeldt? Han ser nästan paranoid med. Det är säkert för att han får så mycket skit för att han spyr galla över Barca. Förtjänat.
Atlético addeh
2010-12-20 00:12
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Angående startelvan mot Athletic på tisdag. Pinto är ju given i målet eftersom det rör sig om Copa del Rey. Sedan tror och hoppas jag Adriano, Maxwell, Mascherano & Bojan får starta. Även Milito om han hinner bli spelklar. Pep borde lufta i alla fall några reserver från start.
Barcelonistas
2010-12-20 00:11
herregud bögfelt och den där borell är dom värsta nånsin. avundsjuka muppar pajaser!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-20 00:08
Mourinho är precis som heroin, det känns skönt den korta stunden man har det i blodet, men när det försvinner så lämnar det så mycket bakom sig att man ångrar allt.

Mourinho kommer kanske att bygga upp något bra med Real Madrid, men när han lämnar så kommer han att lämna större hål än innan.
Barcelona westinho
2010-12-20 00:07
Står inte ut med att Hussfeldt ska spy galla över Barcelona varje söndagkväll. Nu i efterhand förstår jag att det vore bättre om vi fick Milan i CL, så vi kunde tysta Hussen.
Andreas-
2010-12-20 00:07
Först Madrids vinst sen Hussfelts dynga, som sagt, basebollträ vare någon som sa..
Barcelonistas
2010-12-20 00:06
DM1892

ok viktigt då att vi gör några mål hemma så vi har ett perfekt utgånsläge inför returen!
Barcelona el Flaco
2010-12-20 00:00
geegiii - Iker el Dios/

Det stämmer, jag var med och upplevde Gasparteran och nej, jag har inte glömt hur det kändes att gå från bedrövelse till bedrövelse, år efter år. Men något man måste ha i åtanke är att en titel är inte lösningen till problemen. Det man istället borde eftersträva är att ha en sportsligt filosofi och följa den till punkt och pricka. Hur tror du vi tog oss ur vår kris, bara genom att vinna ligan 2005? Det var inte så enkelt. Vi gjorde det främst genom att gå tillbaka till våra cruyffistiska rötter och därifrån arbeta oss framåt.

Man kan inte bygga ett lag som ett korthus, man måste bygga en stadig grund som ibland kan ta flera år, men när den väl är byggd kan det hålla ett bra tag. Jag tar ett långsiktigt projekt före ett temporärt lösning sju dagar i veckan.
Barcelona Frodo
2010-12-19 23:58
Pedro Leon

Jag tror att du underskattar makten som fansen i Madrid har. De vill bli underhållna och detsamma gäller i Barcelona. Annars kommer de vita näsdukarna fram. Projektet med 3-4 år är bara tomt snack. Det ska vinnas och det ska spels fin fotboll. Det är så de flesta supportrarna i madrid resonerar och titlar betyder ibland ingenting. Se bara på Capellos två sejourer.

Jag tror att Mou kommer att få mer tid på sig än vad andra tränare tidigare har fått pga hans status men han bör nog undgå från att leka med elden.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-19 23:56
Rambla~

Hussfelt har verkligen problem med att erkänna Barcas storhet och inse att Serie A är tråkig och seg. Särskilt Inter och Milan.
adil,
2010-12-19 23:56
Jag har bara lust o ta ett basebollsträ...
Barcelona Abbe.
2010-12-19 23:55
Hur given var inte den kommentaren av vår allas Hussfelt?
Barcelona Rambla~
2010-12-19 23:50
Haha, man kan inte låta bli att garva när Knubbfeldt verkligen betonar att det är Inter och inte Barcelona som är världens bästa lag. Vilken liten fjant.

Visst, Inter är världens bästa klubb den här säsongen. Det ger jag dom.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-19 23:50
Pedro Leon -

Bara så du vet. Jag har slutat läsa dina inlägg för några dagar sen.
Jag orkar inte med dina ord krig om små detaljer i varannan mening i vartannat inlägg.

Ciao - bilbao på tisdag..
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-19 23:48
Heywood Jablome, det är Barcelona i ligan, sen ett par klasser under kommer Real. Jag tror du har för höga förväntningar på Real.

Men sen vill jag påpeka - och då är jag medveten om att skador/avstängningar är en del av spelet (men det ger en förklaring) - att vårt lag är ungt, Kaka saknas, Marcelo, Xabi osv.

"Stackars Benz. Inget självförtroende och Higuain är skadad", ja tyvärr. Trots att jag gillar honom vill jag att han för att hans egen skull flyttar. Killen måste och behöver få garanterad speltid.

Ang. Mou, ledningen har sagt han ska stanna i 3-4 år. Jag tror ledningen förstår behovet av detta!

DM1982, jag håller med men samtidigt är det just tålamod jag efterlyster och tror att Mou-värvningen och Perez nya bygge (ungt, inte hämta hit pengasugande iglar, spanskt osv.) är tecken på att det blir förändring. Du måste väl även se den nya inriktningen?

Mojito - Culé (un estilo de vida), och du är typ världens roligaste kille...

addeh, var inte menat som provokation (respekterar dig) men jag är så arg på spanska domare & mycket annat.. bl.a. de konstiga teorier du kom med :/
Barcelona Barcadinho.
2010-12-19 23:46
Jag förstår verkligen inte hur ni maränger försvarar ert lag.
Ok, skriv att ni är super nöjga med tre poäng. Det kan jag förstå till hundra procent.
Men väl måste man kunna kritisera sitt eget lag. väl kan man undra varför spelet idag såg så uselt ut. Väl kan man fundera över om Alonso är så pass viktig. Väl kan man undra varför Ramos var så lite med i anfallsspelet (han brukar ju vara mer aktiv).
Det finns massa med funderingar.

Jag skulle få ett huvudvärk efter en sån match om det var Barca.J
ag skulle tacka för poängerna, men jag lovar att jag och många skulle komma in i forumet och köra med kritik.
Ni gör det kanske i ert forum, jag vet inte, jag läser aldrig där.

Sen kan man också undra hur ett lag som Sevilla förlorar fen matcher i rad. Varför?

Ässh - orkar inte -sov så gott.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-19 23:43
Pedro Leon - (s)pain in the ass: no less no more

Du verkar vilja misstolka varenda inlägg.
Du är så stel att din bakdel kan användas som nötknäckare på julafton ;-)

Ska annars bli intressant att se vilken startelva som får chansen mot Bilbao i veckan. Det borde vara självklart att Piqué för spela då han missar Levante.
Tror också att det är dags för Masken och Maxwell att få starta igen.

När laget är i så fin form är det svårt att låta någon stå över, frågan är hur Pep resonerar?

Barcelona DM1982
2010-12-19 23:42

"Framtiden? Tja, ha tålamod med spelarna & tränaren är det viktigaste steget"

Om det är något som det absolut inte finns i Real så är det tålamod med spelare och framför allt tränare. Mourinho lever lika farligt som alla andra tränare, se bara Capello som fick sparken två gånger. Och båda gångerna så hade de vunnit ligan.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-19 23:41
Pedro León.

Dominerande tänker jag mer på att verkligen trycka ner Sevilla och anfall efter anfall så ska det komma en våg av Madridspelare. Så fort de vinner bollen ska det pressas och laget ska fortsätta på en ny våg. Så var det tyvärr inte i dag. Tyckte att främst att spelarna spelade för sig själva.

Stackars Benz. Inget självförtroende och Higuain är skadad. Det är ju nu han ska visa vad han är värd. Och Mourinho verkar ju inte göra det lättare för honom. Speciellt inte efter Auxerrematchen på hemmaplan.

Tålamod är viktigt. Men Mourinho är ju bara en nödlösning till att vinna titlar. Sen tror jag att projektet Real Madrid tar fart i och med en tränare som vet vad Madrid står för. Ungefär som Guardiola för FC Barcelona.
Atlético addeh
2010-12-19 23:41
Pedro

Du behöver inte skriva hela mitt inlägg i ditt, jag vet vad jag har skrivit. Tyvärr orkar jag inte svara på ditt inlägg då jag tycker jag har sagt mitt och du verkar inte förstå det.

"och är det Rosell som ska dra den slutsatsen? Du och han? Får Caceres också vara med och bestämma?"

Det där är så mycket provokation det kan bli.
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2010-12-19 23:40
el Flaco //

Jag utgår ifrån att du varit culè sen en längre tid tillbaka. Du har fått vara med och upplevt en av de värsta sportsliga kriser (om inte den värsta) Barca någonsin genomlidit. Kan du med handen på hjärtat säga att just i det mörkret ni befann er i (medan vi å andra sidan verkligen var störst, bäst och vackrast) att du inte skulle velat se en titel by any means necessary ? Ni har varit så framgångsrika de senaste åren att vissa av kan glömma hur det är att gå titelös år efter år och se sina värsta rivaler spela sin bästa fotboll någonsin.

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2010-12-19 23:39
Pedro L

Ursäkta att jag blandar mig i nu men, är fansen på puerta medveten om att det tar tid att spela ihop ett lag?

Trodde de verkligen att man skulle spela bländande fotboll på direkten bara för de har klass spelare?

omänskliga krav att begära det på engång
2010-12-19 23:39
Heywood, det var de ju? Flera målchanser, störst bollinnehav (låg en lång tid på 70%) men en massa felaktiga kort, frisparkar emot sig; rött kort emot sig etc...

Framtiden? Tja, ha tålamod med spelarna & tränaren är det viktigaste steget. Ser tendenser till det men helt nöjd är jag givetvis inte. Det är de två sakerna som har utmärkt Barcelona under 10-15 år nu...

Ride_The_Big_One(6): jag kan inte dra slutsatser om fansen då jag hatar generaliseringar, och har dålig insyn i detta, tyvärr!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-19 23:38
Löjligt rykte men man undrar ju hur det skulle funka med Cesc och Torres i Barca tillsammans med alla andra landslagsspelare och Messi.

Fast med Pedros härliga utveckling så skulle inte jag vilja ha Torres i Barca ändå. Cesc känns ju redan självklar i framtidens Barca, vare sig man vill det eller inte.
Barcelona DM1982
2010-12-19 23:37
Barcelonistas

Vi spelar hemma första matchen mot Bilbao.
Barcelona Klint
2010-12-19 23:37
Hetfield- Megan Fox is a dude

Det är ju inte så, vilket jag hoppas att du inte tror, att vi i redaktionen inte diskuterat frågan. Fler än en gång dessutom och varje gång med samma utfall. Så visst förekommer demokrati. Det optimala hade varit att låta oss som hänger på forumet säga vårt, men hur fan lyckas man med en sådan omröstning online utan att icke-involverade också går in och röstar? Jag har åtminstone ingen lösning på just den frågan.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-19 23:36
Pedro León.

Vad är din känsla inför framtiden och spelet idag? Hur reagerar fansen i Madrid, Perez på laget och Mourinho?

Det är absolut ingen kris. Men på Santiago Bernabeu ska ni vara det dominerande laget i nästan alla matcher, tycker jag.
Atlético addeh
el Flaco

Real Madrid anno 2010, och även ett par år tillbaka, är bara ett bevis på att det inte går att köpa ihop lag. Det lyckas aldrig. Manchester City kommer garanterat gå i samma fälla. Det spelar ingen roll hur bred trupp man har, hjärta är något som varje lag behöver och utan det är det svårt att komma någonstans när vi talar om titlar.
Dissa
Att inte förstå innebörden av ett borttaget inlägg samt en påföljande kommentar leder till en spärr. /Red
Barcelonistas
"Men men. Dersa död kommer bli vårat bröd."

haha klockrent!

Nu till annat match på tisdag tror de blir riktigt tufft bilbao borta är inte nån enkel match direkt...
Annons: