/spanien/barcelona/forum/13541.aspx/spanien/barcelona/forum/13541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-12-19 02:00
Tråkigt att läsa i alla forum att dom flesta tycker att la liga är en skit liga och helt värdelös liga. jag anser att det är ett stort hån mot många spanska lag när alla ska snacka skit på detta vis. Dagens Barcelona är helt enkelt för överlägsna och real madrid har en grymt lag med många bra spelare.

kolla vilka storlag som har åkt på stor stryck och så förväntar sig visa att lag som tex espanyol,almeria etc ska ha någon chans. när lag som

Barcelona 4-0 Bayern

Barcelona 4-1 Arsenal

Barcelona 2-0 Man united ( kunde slutat 4-0 om inte mer)

vi har Barcelona 2-0 inter ( kunde även slutat större siffror.

vi har även 5-1 vinsten mot lyon i cl.

alla dessa lag är europeiska topplag som vi krossar och folk förväntar sig att dom spanska lagen ska kunna göra bättre? lägg barca o real i serie a elr pl och dom hade varit lika dominanta ( finns några matcher där barca och real kanske hade tappat poäng stamford bridge och old trafford resten hade man vunnit.

Valencia fick kryss på old trafford ffs, atletico vann mot inter i supercupen, real madrid våldtog milan inte allt för längesen...
adil,
2010-12-19 01:53
Delarocha

En liga består av många strider, inte bara toppstriden. Barcelona kämpar om guldet, Valencia kämpar om CL plats, någon kämpar för Europaspel och någon annan kämpar för sin överlevnad. Fotbollen är densamma. Allting handlar inte om guldet. En liga är alltid intressant. Man behöver inte se allt ur Barças synvinkel. Barcelona är dominanta till sin natur. Ingenting pinsamt med det.
Delarocha
2010-12-19 01:38
Det sjuka i det hela är väl att det knappt är intressant att glo på La Liga längre. Barcelona och Real är pinsamt mycket bättre än alla andra lag och ligan avgörs endast vid dessa två matcher lagen emellan. Där emellan är det en transportsträcka.

Man börjar nästan tröttna på den här extrema dominansen samtidigt som man njuter.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2010-12-19 01:29
Det ni gör just nu är helt sjukt, det enda som kan stoppa er just nu är skador. Jag har aldrig önskat någon spelare en skada, men just nu är jag nära, med tanke på att inget stoppar er.

Nej men hoppas ingen skadar sig, utan att ni på ett hederlig sätt tappar formen ;-)
Fin gest utav Espanyol fansen att applådera och hylla Iniesta, om det är någon som förtjänar det är det han, även om jag har lite andra tankar om Balon D'or.

Synd bara att Sevilla fansen inte uppskattar Sergio Ramos hyllnignar till Puerta på ett liknande sätt.

Och en sak till, jag hatar alla La Liga haters som säger Barcelona och Real Madrid är för bra, men när båda lagen vinner sina grupper i CL på någorlunda enkla sätt och krossar motståndet på samma sätt så säger man fortfarande samma sak.
Det är en av få gånger jag hoppas Barcelona kommer krossa Arsenal, bara för att få tyst på alla dem som säger att Barcelona och Real Madrid bara är bra pga . sin dåliga liga, jag hoppas ni krossar och bevisa att dem är lika usla. Hjärnan säger så iaf, men hjärtat säger något helt annat.

* * *

Vi ses på Wembley någon gång i maj.
Barcelona Bernie
2010-12-19 01:28
Fan va nice det ska bli o se derbyt i maj på Camp Nou. ! :D
Atlético addeh
2010-12-19 01:27
Iniesta efter matchen: "Skön seger, känslan var obeskrivlig när jag fick kliva av och jag är tacksam för hur folk bemötte mig."

Se länktips för ovationerna Don Andrés fick när han byttes ut. Magi.
adil,
2010-12-19 01:23
Hefield

Här kommer ett sent svar:
Visst har du en poäng. Det fanns en tid då vi i hög grad var beroende av en enskild spelare, just för att denna var bäst. Numer finns ingen sådan hierarki på planen, vilket är skönt ja. Det skulle dock vara intressant att se hur laget skulle tackla en längre period utan Messi. Mer ur psykologisk synvinkel, spelet och kvaliten finns ju onekligen där för att klara av det. Villa gjorde mål när Messi var borta någon vecka förut. Vi är inte i närheten lika beroende av Messi som Milan är av Zlatan.

Tittar vi istället på Inter finner vi där till skillnad från Milan en lagmaskin. Det är lätt att ge Benitez syndabocks stämpeln, inte minst med tanke på vilken usel tränarhistorik han haft i ligan med Liverpool. Men jag tror att laget Inter mer har sig själva att skylla, de har grävt sin egen grop. Latmaskar säger jag. Även om Benitez uppgift är att styra upp skiten så är det inget tacksamt läge att städa upp efter Mourinho, som verkligen satte sina spår. Man undrar varför Benitez ens tog jobbet. Men jag tror att Inter reser sig så småningom. De har mycket hjärta och vinnarskallarna för att klara av det. Att AC Milan lyfter en ligapokal finns inte i min värld, hör fan inte till vanligheterna.
Atlético addeh
2010-12-19 01:22
Pep.G

Om ni pratar om Ballon d'Or så stämmer det inte att Zidane har vunnit utmärkelsen tre gånger, bara en gång och det var 1998. Cruyff har däremot vunnit priset tre gånger.
Barcelona Sempre Culé
2010-12-19 01:20
@McManaman
Sänt: 2010-12-19 01:07;

Det får man vara Culé för att förstå... Men Sempre betyder Alltid på katalanska... Det torde vara ganska givet. Men nu vet du Macca!
Barcelona Pep.G
2010-12-19 01:13
The Reporter

Japp, Kung Zizou och R9 har vunnit utmärkelsen 3 gånger. Jag har för mig att Cruyff också har gjort det faktist.
Real Madrid McManaman
2010-12-19 01:07
Sempre Cules vad menar du med Sempre?
Barcelona >The Reporter<
2010-12-19 00:58
Är det så att Zidane blivit världens bästa spelare 3 gånger?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-19 00:52
Vet inte varför jag gjorde detta men tänkte bara jämföra lite mellan Zlatans Barcasäsong och Villas inledning..

Zlatan: 21 mål på 44 matcher, 9 assist, 62 skott på mål.
Villa: 11 mål på 19 matcher, 5 assist, 40 skott på mål.

Relativt jämnt i målskörd, likaså i assist men Villa skjuter betydligt mer.
Lägg därtill att Villa gjort mer "andra" assist än Zlatan. Villa bidrar till ett bättre anfallsspel och hjälper även till i försvarsarbetet utan att se ut som en Svennebanan efter lidingöloppet som Zlatan gör i minut 88, ganska sjukt att man kan vara så slut som Zlatan när han knappt rör sig.

För att sväva lite OT undrar jag vad Dani Alves går på, att springa som han är inte normalt, ha ha!

Barcelona Sempre Culé
2010-12-19 00:50
@99Vontassen99
Sänt: 2010-12-18 23:54;

Inte klokt vad vi saknar Ibra... Hehe! Knappast.

VISCA!
Barcelona Sempre Culé
2010-12-19 00:47
@.Sami.
Sänt: 2010-12-18 23:28;

Vi är magiska i år och jag vet inte om vi ens nått toppen. Men vi är definitivt på väg mot den.

Madrid slår Sevilla med 3-0 tror jag. Men definitivt inte med samma magi som vi. Det gör ingen!
Barcelona Pep.G
2010-12-19 00:47
Jag måste skriva av mig alla känslorna jag har på hjärtat. Inte för att låta som en maräng men tycker ni att vi är ÖVERDRIVET bra. Haha som min kompis sa förut, "det är inte ens roligt längre." Dessutom vill jag gärna veta vad filosofen brukar säga till sina gubbar efter att dem har vunnit alla möjliga titlar ? Fortsätter vi den här trenden kommer vi bilda en historia utan dess like.

Slutligen måste jag säga ännu en grej. Det kanske inte är fel som vissa försöker få det ill att förlora i böran av säsongen mot en nykomling efter allt. På väg mot ännu en drömsäsong mitt kära Barca månne ?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-19 00:34
Afellay har bössan, men även lite längd. Han är 10-12cm längre än Bojan, Jeffren och de andra anfallarsavbytarna.

Tycker inte han påminner om Bojan direkt. Afellay är mer en speedig ytter eller en kreativ mittfältare. Bojan är en centerforward. Det kommer nog finnas plats för båda. Om båda presterar bra så kommer de säkert kunna få starta lite enklare matcher i ligan samtidigt i vår, så Pep kan vila andra inför CL. Tror även vi kan komma att få se Thiago och Afellay istället för Iniesta och Xavi ibland. Tycker det ska bli oerhört spännande att se vad Afellay kan åstakomma i vår. Tror han växer ännu mer i bättre sällskap.
LOTG - Cruijff #9
2010-12-19 00:23
Barcadinho

Ska jag vara helt ärlig har jag inte riktigt förstått den värvningen ännu. För det första matchar inte Afellays spelstil vårat taktiska upplägg. För det andra ser jag inte riktigt vem han ska kunna ersätta. Det som förvånar mig ännu mer var att man investera i en "blivande storspelare" när man har så många från den egna skolan.

Afellay har EN egenskap som Barca-elvan möjligtvis saknar, det är bössan. Han avlossar gärna och han gör det från distans. Kanske kan han förbättra våra hörnor, frisparkar och distanskott. Men då ser jag hellre att Pedro, ev Bojan tränas i just den aspekten och blir bättre med långskotten än att ta in en total främling. Får se, våra nyförvärv dom senaste åren har inte alltid varit dom bästa men förhoppningsvis har jag fel.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2010-12-19 00:02
Härligt med vinst ikväll, var faktiskt lite nervös inför matchen men det gick bra som tur var. Nu hoppas vi bara sevilla tar poäng mot Real.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-18 23:56
Jag undrar hur Pep kommer att använda Afellay. En kreativ mittfältare har vi tre stycken av (Messi inkluderad). Han kan förmodligen lasta av Xavi/ Iniesta, men Pep verkar inte rotera mycket nu för tiden.
I anfallet är Bojan första reserv och Pep kommer nog inte rubba den här hierarkien så fort. Afellay är en kantspelare och inte som Bojan. Men jag har svårt att se Afellay ta speltid från Bojan ändå. Vi byter ju positioner på plan så det passar.

Grabben kommer nog hamna på bänken rätt mycket om inga stora skador förekommer. Jag hoppas att han är medveten om det.
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-18 23:54
God natt.
Visca Barca.
Visca Catalunya.

Vi har 51-9 i målskillnad vi minns hur det gnisslade om att det skulle bli trubbel med målskyttet inför den här säsonge.
jacoob
2010-12-18 23:50
2-1 till Valencia mot Socidad i 91a minuten!
Barcelona Magicman
2010-12-18 23:43
AndreD

Där var hans unga fotbolls karriär över.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-18 23:43
Milan kommer ganska säkert att ha bara tre poäng försprång efter den här omgången. Det är inte alls mycket. Jag tror inte att de tar hem ligan. Att titta på serie A är ganska ofta som att titta på en veteran fotboll. Massa med halv tjocka gamlingar som går på plan, inte springer. Det är inte så konstigt att publiken sviker. Vad är det för nöje att stå där i regnet och kolla på 22 spelare som promenerar.

På tal om vår match – jag var nästan chockad att se Pique i anfall boxen när det stod 3-1. Det var den här sekvensen då han missade målchansen. Tydligen är alla våra spelare inprogrammerade på att anfallet är bästa försvar. Att han vågade. Jag fick nästan sten i halsen. Jag är lite mer försiktigt med sånt. Men det är tydligen ett sätt att sätta psykologisk prägel på motståndarna. Vi tänker inte baka hem bara för att ni reducerade.

De tränare som kommer att möta oss i fortsättningen kommer att hamna i ett dilemma. Att våga sätta hög press på vår backlinje och lyfta upp laget är farligt. Vi får för många ytor. Att spela med tjock mur är nog det bästa alternativet, men då behöver man hoppas på att man har marginalerna med sig. Att våra små och tekniska spelare inte hittar sprickor i muren i alla fall.

Barcelona 99Vontassen99
2010-12-18 23:34
God kväll
Visca Barca.
Visca Catalunya.

Trodde det här var ett FC Barcelona forum och undra varför så mycket skit från andra klubbar så ofta skrivs om här. FC Barcelona riktiga fans fokuserar på sitt och skiter i lagen och spelarna i övrigt. Det är en stark och stolt FC Barcelona tradition.

Vi gör en okey match mot en tydligt så som jag tidigare skrivit överreklamerad motståndare. Gillar att klubben äntligen köpt in en riktigt tung och effektiv striker och att Pedro fortsätter göra mål. Xavi blandade och gav. Messi lysande och Valdes fortsätter visa hög klass. Vi firar juloch nuår som etta och traditionen makt är stor vi vinner tredje raka La Liga titeln.
AndreD
2010-12-18 23:31
Länk till det Andreas skrev tidigare. Varning för starka bilder.
Barcelona .Sami.
2010-12-18 23:28
Vi är så jävla bra!! Vilken jävla fotboll Barca spelar. Jag tror starkt på att Real Madrid kör lika imorgon. Kom ihåg 1-1.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-18 23:15
adil

Inter kommer inte att vinna ligan pga. för många skador och en knubbig tränare som är värdelös.

Det är helt sjukt hur viktig Ibra är för Milan, det är nästan handikappade. När Ibra inte spelar bra så spelar laget inte bra, jag är så glad att vi är förbi den fasen med Messi. Om Messi skulle bli skadad så tappar vi mycket men vi har fortfarande spelet, och det kan ingen ta ifrån oss.

addeh

Great minds think alike ;)
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-12-18 23:14
Riktigt bra spelat idag. Jag törs faktiskt säga att det här laget är bättre nu än när vi tog hem 6 titlar på ett o samma år. Vi är betydligt starkare på bortaplan och laget tappar inte fokus direkt något går emot oss. Otroligt stark insats idag.

En lite tråkigare nyhet också: Barca Juvenil B spelaren Franck Bagnack bröt benet riktigt illa under en turnering dom spelar i Brasilien. Men vi får hoppas att han återhämtar sig så fort som möjligt och han kommer tillbaka ännu starkare.
Barcelonistas
2010-12-18 23:09
tack och lov att pajasen blev spärrad. han har varit här flertal gånger för men kommit hit mer eller midnre för att skapa kaos här.
Annons: