/spanien/barcelona/forum/1354.aspx/spanien/barcelona/forum/1354.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona gozo1
2016-01-20 20:50
Nån som har länk till matchen?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BARCA-més que un club
2016-01-20 20:47
Barça-MeTi

Dom prioriterar väl Gudetti förre Barca som sagt haha !!! pajas kanal
Barcelona LegendenN10
2016-01-20 20:46
Jag tror att Cadiz, ursäkta, menade Bilbao kommer vara taggade till max ikväll och bäst för oss att vi gör en bra match!!! #0-4 #Cadiz #Francoandanlever #DeRegerandeTrippelMästarna
Barcelona Barça-MeTi
2016-01-20 20:40
jävla fitt eurosport va fan ändrade dem för och visar Celta vigo matchen istället för Barca, men igår stog det att barca skulle visas på den kanalen.
Barcelona Gabriel
2016-01-20 20:23
@DM1982:
Fast jag tycker ändå att vi trots allt har en rätt så hyffsad trupp nu. Eller? Jag menar, låt oss säga att vi hade spelat med den starkaste 11:an (nu är det subjektivt vem man föredrar mellan Arda och Rakitic) så hade bänken sett ut så här utan skador och avstängningar: Ter Stegen, Vidal, Mathieu/Vermaelen, Rafinha, Arda/Rakitic, Sergi Roberto, Munir/Sandro Jag tycker ändå det är hyffsat starkt, men nu när Rafinha är långtidsskadad samt att Messi, Alba och Suarez är skadade så är det klart att även bänken påverkas. Det jag tycker vi är i starkast behov utav är en ung mittback med hög utvecklingspotential, en vänsterback som accepterar att vara rotationsspelare för Alba men ändå håller en relativt hög nivå samt en till anfallare. Jag tillhör också den skara som hade älskat att se Verratti i Barcelona men jag anser att det blir svårt samt att mittfältspositionen inte borde vara prio nummer 1.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-20 20:21
Kmr missa dagens match men kmr följa via livescore. Hoppas på ett bra resultat!
Awymard
2016-01-20 20:19
Ikväll är det Gonzalez Gonzalez som ska döma cupmatchen mellan Barcelona och Athletic Bilbao, alltså samma domare som är Real Madrid sympatisör och som tillät Espanyol spelarna sparka sönder Barca spelarna utan någon som helst markering. Kan inte detta betraktas som ett starkt bevis för att det spanska fotbollsförbundet vill missgynna Barcelona och försöka med alla metoder stoppa Barcas dominans inom spansk fotboll? Följande iakttagelser har jag gjort:

1. Ronaldo sparkar en motståndare -får inget gult kort.
2. Suarez säger något som ingen har bevis för -två matchers avstängning
3. Ronaldo uttrycker obscena gester mot domaren -inget gult kort.
4. Pique öppnar sin käft -4 matchers avstängning
5. Gonzalez Gonzalez är emot Barca, men ändå får han döma flera Barca matcher under kort tid. Hur dömer han Real Madrid matcher? Jo, genom att tilldela flera billiga straffar till Real Madrid.
6. Madrid spelarna får sina avstängningar upphävda av spanska fotbollsförbundet, medan Barcelonas överklagelser avslås.

Då undrar jag om det är ens någon vits att påstå Barcelona är Uefalona, när vi klart och tydligt ser vilka som favoritiseras i Spanien?
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-20 20:17
@DM1982:

dock är många spelare inte ens med i truppen.
Barcelona Gabriel
2016-01-20 20:16
För min del så är Pedro ett avslutat kapitel. Uppskattar hans år hos oss men det är dags att gå vidare och kolla efter andra alternativ. Han var inte bra i slutet av sin karriär i Barcelona och jag var rätt så glad när vi valde att sälja han - trots en tunn trupp. Så nej tack till Pedro!
Barcelona DM1982
2016-01-20 20:12
[QUOTE=neymar JR]Dm1982 Till mitt försvar så hade den knappast blivit bättre med pedro där Just sayin [/QUOTE] Fast jo, bänken hade blivit bättre med Pedro där.
Barcelona Suarez9
2016-01-20 20:11
@DM1982:

Håller med men Pedro är fel spelare...
Barcelona neymar JR
2016-01-20 20:08
Dm1982 Till mitt försvar så hade den knappast blivit bättre med pedro där Just sayin
Barcelona DM1982
2016-01-20 20:07
Bench Barcelona: Masip, Vidal, Douglas, Bartra, Vermaelen, Adriano, Sandro #fcblive Urstark bänk, verkligen.
Barcelona Suarez9
2016-01-20 20:04
@neymar JR:

TACK!
Barcelona neymar JR
2016-01-20 20:04
Jag instämmer inte alls, han har lämnat och trodde gräset var grönare på andra sidan och ångrar sig. Den mentaliteten vill jag absolut inte ha i gruppen med tanke på harmonin som råder där nu För han fick sin vilja igenom och lucho sattes i skiten när han lämnade Med närmre eftertanke på behövs det ingen värvning alls
Barcelona Forza GS
2016-01-20 20:03
Officiella startelvan:

Ter Stegen, Alves, Pique, Mascherano, Sergi Roberto, Busquets, Rakitic, Iniesta, Arda Turan, Munir, Neymar

Återkommer med HD streams vid matchstart ungefär.
Barcelona Andresito
2016-01-20 20:03
@DM1982:

Adriano är alltså både fjärdevalet både på vänsterbacken (Alba, Mathieu, Roberto) och på högerbacken (Alves, Vidal, Roberto).

Hej då Adriano
Barcelona Suarez9
2016-01-20 20:01
Är ni seriösa att ni vill ha Pedro tillbaka? Han var ju urusel mot slutet och gick för att få mer speltid, han har inte presterat, iofs så har hela Chelsea varit dåliga men ändå. Så nu ska han komma tillbaka för att få ännu mindre speltid. Rent idiotisk. Hellre ta hem en av ungdomarna.
Barcelona DM1982
2016-01-20 20:01
Barcelona line-up (official): TerStegen - Alves Pique Mascherano SergiRoberto - Rakitic Busquets Iniesta - Arda Munir Neymar #fcblive
Barcelona DM1982
2016-01-20 20:00
[QUOTE=oocbgb]Det hade ju vart drömmen [/QUOTE] Instämmer, Pedro som supersub funkar.
Barcelona oocbgb
2016-01-20 19:59
[QUOTE=DM1982]According to Sport, Chelsea have already opened talks to send Pedro back to Barcelona on loan. #cfc [/QUOTE] Det hade ju vart drömmen
Barcelona DM1982
2016-01-20 19:55
According to Sport, Chelsea have already opened talks to send Pedro back to Barcelona on loan. #cfc
Barcelona Barcelonistas
2016-01-20 19:39
Liunil Masse - vad förväntade du dig? En godispåse elr?
Barcelona Liunil Masse
2016-01-20 19:32
Mundo deportivo says that Douglas has been offered to Real Betis. For free, as a replacement for Cristiano Piccini. for free....
Barcelona Gabriel
2016-01-20 19:03
Det jag oroar mig mest för ikväll är inte att vi saknar Suarez, Messi och Alba utan snarare att vi får samma äckliga domare som mot Espanyol. Hur det är möjligt att Barcelona får samma domare på så kort tid efter det som hände senast mot Espanyol är beyond me, det är uppenbart att förbundet valde honom enbart för att sätta käppar i hjulet för oss.

Och det kommer vara så äckligt, Bilbaos spelare kommer att spela så smutsigt de bara kan och komma undan varje gång utan varning, sen när en av våra spelare väljer att ge tillbaka för första gången så varnas den spelaren direkt. Känner redan nu hur förbannad jag kommer att bli ikväll.

Hoppas vi spelar säkert, tryggt och rent ut sagt tråkigt. Mycket safespel med bollinnehav, hade nöjt mig med ett kryss ikväll sen tar vi det på Camp Nou.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-20 18:28
oocbgb Ja precis, vilket är anledningen till att jag tror att han startar denna match! Frågan är om det blir som ytter eller om det blir som mittfältare helt enkelt, sätter mina pengar på det förstnämnda.
Barcelona oocbgb
2016-01-20 18:23
[QUOTE=Junta Dimision]Tror inte att Arda startar på bänken för andra matchen i rad om jag ska vara ärlig. [/QUOTE] Han behöver varje minut han kan få, och matchbilden kommer antagligen bli fysisk vilket lämpar sig ytterligt för honom. Han lär vilat förra matchen för att spela denna.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-20 18:15
@papillon:

Tror inte att Arda startar på bänken för andra matchen i rad om jag ska vara ärlig.
Barcelona oocbgb
2016-01-20 18:12
Jaha nu när matchen inte sänds på tv längre.. Hur ska folk kolla? Sändes inge vissa cupmatcher på Youtube tidigare?
Barcelona papillon
2016-01-20 17:48
Vidal-Munir-Neymar. Så tror jag att LE ställer upp på topp idag. Arda på bänken. Alves och Roberto som ytterbackar.
Annons: