/spanien/barcelona/forum/13537.aspx/spanien/barcelona/forum/13537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2011-01-05 21:27
Jävlar vad Keita är illa omtyckt här då...SÅ dålig är han väl ändå inte.
Hur förväntar ni er att han ska hitta formen om han bara ska nöta bänk? Han kan väl iaf få spela i cupen.

Vem ska Thiago peta från bänken? Iniesta? Tror inte det va.
Barcelona haeger
2011-01-05 21:26
ElTriplete

Man ska ju inte gå efter det, att Keita var bra en match för flera månader sedan som hände att det var just mot Athletic. Han har underpresterat grovt i år.

Och så har Pep sagt att Affelay kommer få speltid, så förvänta dig det.
Barcelona ElTriplete
2011-01-05 21:23
Jag vill påminna er alla om förra gången vi mötte Bilbao på bortaplan, vem var det alla hoppade på innan matchen? Keita. Vem spelade briljant och bidrog med ett mål i efterhand? Keita. Underskatta inte maliern.

Affelay är inte spelklar, tar ju tid att passa in i Barcelona så förvänta er inte att han får speltid idag.
elbraco
2011-01-05 21:22
Min länk till City - Arsenal dog så jag hittade en ny.
Ta den där det står Alv1172 Sop [EN] om ni vill kolla. Bra kvalité och engelska kommentatorer.
Barcelona Barca4eva
2011-01-05 21:21
Addeh

Mascherano, Bojan och Afellay hoppar in tror jag. Varför Pep har valt att göra det vet jag inte men resultatet visar om det var rätt eller fel.
Barcelona haeger
2011-01-05 21:20
Vad gör Keita i startelvan förfan, ok om han hade presterat i år och gjort det han är bra på men det har han inte gjort på långa vägar. Men så låter Pep han lira ändå och sätter Iniesta som är i storform på bänken. Härligt härligt..

Om Keita gör det han kan på plan, komma med tyngd på mittfältet och göra smarta djupledslöpningar så är det nyttigt.

Håller även med addeh om att Thiago inte finns med på bänken är jävligt tråkigt.
Barcelona Hyder
2011-01-05 21:19
Tråkigt att Iniesta förpassas till bänken till förmån för Kete och att Thiago inte är med på bänken. Men för att vara ärliga är det inte helt konstigt. Keita gjorde mål senast på San Mames och han kommer att kriga mot de stora baskerna på mitten. Thiago vill självklart Pep vara försiktig med precis som alla andra ungtuppar. Han skolar in dem långsamt och denna match är otroligt viktig. Därav drar han slutsatsen att det inte är läge för Thiago att återigen visa vad han går för.

Även om jag mer än gärna skulle vilja se Alcantara på bänken och Iniesta från start kan jag inte hålla med om att Pep skulle vara dum i huvudet för den uttagning har har gjort av laget.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-01-05 21:18
Hellre Afellay än Keita.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-05 21:17
Man C spelar väldigt "italienskt", de är urstarka bakåt och väldigt konservativa när det gäller att anfalla. De anfaller bara om det är bra läge, annars så drar de ner på tempot.

Det märks att Mancini är italienare :P
elbraco
2011-01-05 21:16
Wolverhampton leder mot Chelsea och V.d Vaart fortsätter att göra mål...spännande.
edit: Självmål av Bosingwa. Fan vad skönt, det förtjänar han.
PedroRodriguez
2011-01-05 21:14
Oj oj oj, Arsenal dominerar spelet, 2 stolpskott av Fabbe och Walcott nu! Ser ut som att City mer satsar på kontringar.
Barcelona Abbe.
2011-01-05 21:11
Jeffren och Thiago hamnar utanför matchtruppen.
Atlético addeh
2011-01-05 21:11
Åh ännu bättre, Thiago finns inte ens med på bänken. Pep måste vara helt jävla dum i huvudet. Ursäkta mitt språk, men den mannen måste tänka med något helt annat än det som kallas hjärna i alla fall.
Atlético addeh
2011-01-05 21:09
Officiell startelva;

Pinto - Alves, Piqué, Abidal, Adriano - Xavi, Busquets, Keita - Pedro, Messi, Villa

Kan någon intelligent person tala om för mig varför Pep spelar med Keita från start?
Barcelona Abbe.
2011-01-05 21:09
Startelvan: Pinto, Alves, Piqué, Abidal, Adriano, Sergio, Xavi, Keita, Pedro, Villa och Messi.
Atlético addeh
2011-01-05 21:02
Precis som David Villa sade vid en intervju för några dagar sedan känns detta som årets första final. Jag är faktiskt lite nervös inför kvällens match. Normalt sett brukar jag endast känna nervositet inför el Clásico-matcher & slutspelsmatcher i CL, men jag antar att det står så pass mycket på spel idag som är den största anledningen till att det är lite nervöst.

Ska bli spännande att se startelvan. Eller ja, vilka som sitter på bänken. :P
elbraco
2011-01-05 20:59
Heywood

Samtidigt ska man komma ihåg att City spelar på sin defensiv plus giftiga kontringar :P dom satsar nog inte så mycket på att hålla i bollen. Jag håller med om att Arsenal är grymma dock, älskar att kolla på Nasri. Han skulle lätt kunna vara skolad i La Masia.
Barcelona DM1982
2011-01-05 20:56
När Arsenal spelar med sin bästa elva är de självklart ett riktigt bra lag. Det har bara gått tio minuter nu mot City men de äger matchen helt.

Självklart måste vi se upp när vi möter dem, det kan sluta illa på en gång annars. Sagna är avstängd mot oss i alla fall första matchen, det kommer väl påverka dem en del kan man anta.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-05 20:52
Arsenal blandar fortfarande och ger. Men fan vilken förändring det har blivit i laget. Efter vinsten mot Chelsea så inser de nog att de har kvalitén att slå vilket lag som helst.

Vi ska vara vaksamma när vi möter de.
elbraco
2011-01-05 20:42
Thiago Motta menade jag förstås, tack AndreD.
PedroRodriguez
2011-01-05 20:38
För er som vill se på Arsenal - Man City innan Blaugrana lirar.
AndreD
2011-01-05 20:31
Ett smakprov på den usla plan matchen spelas på idag. Gynnar defenitivt inte Barcas spel.
Barcelona Barca4eva
2011-01-05 20:21
Hetfield

Gjorde samma sak och fick monga bra träffar...vissa kan inte Google alls, vad har hänt med världen.

1 timma o 40min tills matchen börjar, längtar som fan...blir spännande att se hur Bilbao spelar, speciellt nu när Llorente är tillbaka.
LOTG - Cruijff #9
2011-01-05 20:05
Albiin

Det är hans mormor, som nyligen gick bort.
Hans målgest (två fingrar mot himlen) är en hyllning till henne.
Det var hon som fick honom att börja med fotboll.
Barcelona Albiin
2011-01-05 20:00
Lite off topic nu men är det någon som har koll på vem det är Messi har tatuerat in på sin vänstra skuldra? Liknar den Alves har på armen en aning.

Barcelona westinho
2011-01-05 19:42
Hetfield-Megan Fox is a dude

Cáceres har gjort bra ifrån sig i Sevilla. Skulle bli förvånad om de väljer att inte köpa honom när priset är så lågt som 4 miljoner euro (?). Jag har i alla fall gett upp hoppet om honom.

-----------------

Vilken fin frispark av Fabiano!
Barcelona H.Alavi - Magico!
Hetfield

Håller med, han har imponerat på mig också på sin högerkant i Sevilla. Att han har en startplats i laget ger honom ytterliggare ett plus och det verkar som att han klarar av det. Nu tror jag inte att han skulle peta Alves men det är en god backup iaf.
Barcelona Trippeln
DM1982

Tack :D
2011-01-05 19:34
Jag måste bara säga att Caceres är väldigt bra som högerback, han springer hela tiden och han har förbättrat passningsspelet och inläggsspelet.

Kanske dags för Pep att titta lite åt hans håll.
2011-01-05 19:33
Trippeln

Vad babblar du om? Jag skrev "fc barcelona- real madrid torrent" och jag fick direkt 1000 miljoner sajter att ladda ner den från. Använd isohunt.com nästa gång så slipper du fråga.

Annons: