/spanien/barcelona/forum/13536.aspx/spanien/barcelona/forum/13536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-20 12:48
Valdes enhandsparad var riktigt grym.
Barcelona Magicman
2010-12-20 12:46
99Vontassen99

Vilken räddning han gjorde mot Espanyol. Han har räddad oss i många matcher den här säsongen och förra säsongen .

Victor Valdes!!
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-20 12:40
Villa är perfekt för FC Barcelona. En strålande tvåvägsspelare som jobbar lika hårt offensivt som defensift. Han är ett föredömme helt enkelt som kommit helt rätt i tillvaron. Att som ny i FC Barcelona troligt göra runt 30 i olika turneringar vilket det pekar mot i nuläget får ses som helt okey. Kisen har en skön attityd och har inget trubbel att underordna sig situationen i laget.

En spelare i laget som jag personligen spytt mycket galla över under många år är Victor Valdes. Hans utvecklingskurva tog dock förra säsongen ett riktigt kliv i rätt riktning och han fortsätter utvecklas och är i dag en bra mycket bättre målvakt på alla pan än för två säsonger sedan då många menar att det var dags skicka honom till bänken för tid och evighet.
Barcelona Magicman
2010-12-20 12:24
Don Pelayo

Jag håller med dig. han gör inte mycke mål men han fungerar perfekt med Messi och Pedro. Ja tror att han har gjort 11 mål och 6 assist och det e bra första säsong i ett helt nytt lag och han spelar oftast på kanten när hans position är egentligen Centralt.
Han jobbar som e djur defensivt , Ja tror defensivt aldrig att David Villa skulle göra en sån hem jobb och hjälpa abidal/ maxwell.
Sen han byter position med Mess/pedro och han tar lika mycket jobb som vanligt.
Och ja tror det var matchen mot Espanyol där det var i minut 85 och vi ledde med 5-1 där han satte högt presshan och Pedro. Det var Fantastisk och se.

han får lätt 9-10 i betyg av mig.
Barcelona Klint
2010-12-20 12:17
Don Pelayo

Håller med. Villa på vänsterkanten var ingenting som jag var för inledningsvis. Han har dock visat sig vara som bäst när han har huserat just där. Det tog någon månad innan han var bekväm med lagets spel, och laget med honom, men därefter har han börjat leverera på allvar.

Till skillnad från mr Ibrahimovic gör han dessutom ett oerhört jobb med sina löpningar. Både defensivt och offensivt. I defensiven pressar han precis som man förväntar sig och i offensiven är han konstant i rörelse. Fjällström gjorde en bra analys av det vid senaste ligamatchen. Samarbetet mellan honom och Messi har på sistone börjat fungera riktigt bra och fortsätter de två på den inslagna vägen kommer Villa att göra sina vanliga 25 mål per säsong.
Barcelona Ladinho
2010-12-20 12:16
Vad tror ni om det? Är han verkligen så bra att tom vi är intresserade? Jag har inte sett honom spela så där jätte mycket men vad tycker ni om honom och om ryktet?

Spanien Don Pelayo
2010-12-20 12:11
!Hola

Vad är det generella omdömet om Villa i Barca när vi lägger 2010 åt sidan? Man kunde kanske förväntat sig fler mål från målmaskinen, men samtidigt har han svarat för ett tongivande spel och fungerar helt utmärkt tillsammans med Messí. Som observatör tycker jag Barcelona är bättre med Villa även utan målen.

Vad tycker NI?
Real Madrid TheRealDream
2010-12-20 12:11
Hej..
Brukar vara inne o läsa men inte kommentera så ofta varken på Real eller Barcaforum...
Är 25 år och har följt mitt real i ca 10 år, och kan bara säga att ni ska passa på att njuta då framgång inte varar för evigt.. Under de 10 år jag kollat har barca och real fått 4 ligatitlar varoch barca har 2-1 i CL-titlar..
Tycker att jag firat lika ofta som jag deppat..

Ser att det även varit mycket prat om Di marias filmningar, och JA det är skittråkigt att se och jag blir så bitter på de som håller på med sånt.. Men ALLA lag har såna spelare, ni har ju Alves (inte så ofta längre), och även Busquets.. Eller är det ingen som kommer ihåg Busquets filmning då Motta åkte ut?

Ronaldo filmar ju också MEN FÅR MYCKET SKIT FÖR DET, Capels Filmning igår är ingen som nämnt.. Börja med o kolla på hela matchen innan man skriver nåt..

VAD GJORDE DOMMAREN IGÅR????
Varför fick inte Capell gult? Ramos rörde honom inte..
Negredos skott över var 2 meter offside
Di maria ska ha ett gult till men Dobo har ändå handen i hans ansikte o kan vara svårt att se för dommaren...
Varför fick Carvalho sitt andra gula?
Varför fick inte Granero straff??
Blåste offside när Özil var 3 meter ONSIDE..
Barcelona Barcadinho.
2010-12-20 11:08
geegiii - Iker el Dios -

Vad är det du inte förstår?
Jag beskriver det tydligare.
Publiken igår buade inte laget för prestationen och det förvånade mig att folk hade tålamodet i bagaget. Jag har sett era publik bua till sådana usla matcher tidigare. Men inte igår.
Jag menar matchen i helhet, inte filmningarna!

Tre avslut på mål, ingen inspiration av samtliga spelare - det brukar i vanliga fall göra marängerna arga och irriterade (och det har de rätt till). Det är samma sak på CN.

Jag tror att kravet på underhållning har tagit några steg tillbaka just nu på Bernabeu. Målet är fram för allt att ta hem en liga/CL titel. Sättet att nå målet har inte lika stor betydelse som t ex under Capellos era. Då fick en titel vinnare sparken.

Annars om dina andra inlägg - det är klart att det går upp och ner för våra kära klubbar och i sport överhuvudtaget. Det kommer en ny tid då det svänger. Men just nu så njuter vi.
Det som gör mig lite surt i det hela är att folk runt omkring, också maränger och till o med kommentatorer på tv.n , har oerhört svårt att ge credit.
Jag tyckte att era period med Zizou och L Ronaldo var fantastiskt. Det sved i hjärtat med det var vackert för ögonen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-20 11:02
Måste bara hylla Barca B. Trots att de nu har ett antal matcher utan vinst i rad så ha de under hösten imponerat, och att som ett B-lag ligga högt placerat i en andradivision visar hur pass bra organisation klubben FC Barcelona har.

Den här generationen med spelare födda på början av 90-talet har potential att bli än mer framgångsrik än den nuvarande. Hoppas verkligen klubben, lediningen och framtida tränare fortsätter med att låta ynglinar få chansen. Vi har nästan ett överflöd och alla talanger kommer såklart inte blomma ut i Barcelona. Men det känns som backuppsättningen och mittfältet kan bli säkrat för många år framöver, om man utnyttjar det här på rätt sätt.
Barcelona Herbert
2010-12-20 10:35
Tips:TV4:s program på söndags kvällen spelar man in och på måndagsmorgonen kollar man bara på matchbilderna!

Jag har varit fotbollsälskare i decennier, mannen som tog initiativ till Tipsextra var Sveriges bäste kommentator någonsin. Han vann massor av journalistpriser varför fick han inga kronprinsar? Suck! Dagens matchkommentatorer utmärks av pratsjuka.

Ett verkligt tekniskt framsteg vore en knapp på fjärrkontrollen där man kunde stänga av kommentatorn och ha kvar ljudet från matcharenan. Eller tänk om man kunde välja spansk kommentator till Barcas matcher. Jag begriper inte mkt av vad de säger men jag slipper bli uttråkad.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-20 10:33
Man märker att Xavi börjar bli gammal och skadeproblemen börjar komma. Nu har han ju i och för sig fått grönt ljus, men jag tycker ändå man bör vara försiktiga med honom så att han håller för spel på en sådan här hög nivå i några säsonger till. T.ex så borde Pep vila honom i cupmatchen nu i veckan.

Förresten, visas matchen på TV4 Sport?
Barcelona el Flaco
2010-12-20 10:25
Enligt klubbläkaren Ramon Cugat känner Xavi inte längre lika stor smärta i hälsenorna som för några månader sen. Rehabiliteringen ska ha gått bra och spelaren har nu fått grönt ljus att spela två matcher i veckan.

Cugat höjer dock ett varningsfinger för att liknande problem kan komma att dyka upp i framtiden och att man måste förberedda en speciell rehabträning som Xavi måste fullfölja framför allt under vinteruppehållet och sommaren.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-20 09:04
99Vontassen99

Jag tycker inte man kan kalla förra årets Copa del Rey för ett fiasko. Det är väl bara normalt att man som en storklubb satsar på CL och ligan, iställlet för cupen som nästan ingen bryr sig om. Enligt mig är bara den cupen en bonus om man har vunnit ligan/CL och ett tröstpris om man misslyckas med de båda.
Äh, för mig så spelar det inte så stor rioll om vi åker ur, viktigare att talangerna får chansen. Man bör satsa på La Liga och Champions League istället.
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-20 08:52
God Morgon.
Visca Barca.
Visca Catalunya.

Vi som följer FC Barcelona/Guardiola vet att han efter förra årets (fiasko) i Copa del Rey vilket han tog på sig naturligtvis. Så prioriterar Guardiola Copa del Rey hårt den här säsongen. Han startar inte med galaelvan men med ett mycket starkt lag för att trygga segern redan före retur i Bilbao.

Guardiola vet vad han gjorde mot Sevilla i Copa del Rey förra säsongen och jag garanterar han upprepar inte (fiaskot) en gång till.

Enligt mig fick ingen orsak kasta fruktansvärt mycket euros på Torres eller Cesc. Båda är extremt skadebenägna och båda är extremt ojämna under säsongerna inte bara bara på grund av skadorna. Vi har ett extremt bra lag med lite Guardiola polering blir laget nästa säsng i realiteten oslagbart.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-20 08:29
Hoppas verkligen inte Pep får för sig att spela med bästa elvan mot Bilbao. Copa del Rey är till för att ge reserverna och ungdomarna chansen, i första hand. I andra hand ska den vinnas. Den är egentligen bara värd något om man vinner trippeln.

När ska annars en spelare som Thiago få chansen egentligen, när han varje vecka antingen sitter på bänken hela matchen eller på läktaren? Då anser jag att det är bättre om han spelar och är stjärnan i Barca B, gör mer nytta än att sitta på bänken i A-laget.

Pinto;
Adriano, Puyol, Fontás, Maxwell;
Thiago, Mascherano, Keita;
Jeffren/Pedro, Messi, Bojan

Trots att nästan alla är reserver så är den här elvan riktigt bra. Den är så bra att den skulle kunna vinna mot Bilbao. Jag är väldigt osäker på Jeffren. Killen blir ju skadad i nästan alla matcher han får spela från start. Tycker man bör vara oerhört försiktiga med honom, och inte spela han precis bara för att han är tillbaka från skada. Man måste verkligen göra något åt hans skadeproblem.
Barcelona Trippeln08/09
2010-12-20 08:17
tror att guardiola vill starta med starkaste möjliga elva eftersom han vill att supportrarna ska njuta av matchen och han vill nog detsamma.
Barcelona Napao
2010-12-20 04:22
Enligt sport så ska ingen vilas i cdr matchen,och jag hoppas bara det om el niño och Fabregas är snack för jag är helt anti av köpet av Torres .
LOTG - Cruijff #9
2010-12-20 02:11
Ironiskt minst sagt. Tilldelas en hand som håller upp alla fem för bästa målvakt.
Ända som fattas är att Pique delar ut den till honom.
Canaletes
2010-12-20 02:08
haha exakt!! sjukt komiskt XD
Barcelonistas
2010-12-20 02:04
canaletes

5-0 el clasico :)
LOTG - Cruijff #9
2010-12-20 02:04
Canaletes

hahahaha, high five!
Canaletes
2010-12-20 02:00
Lite natthumor är aldrig fel :)

Vad tycker ni om bilden jag gjort med Casillas? Did you get it?

Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2010-12-20 01:36
el Flaco //

Tyvärr så är man det endå. Man väljer att lägga dessa resurser på det raka motsatta och om vi hade gått flera år utan titlar är en sak vi aldrig kommer få svar på så som det ser ut nu.

Well, förr var ju Perez mer intresserad utav det komersiella än det sportsliga, det ska man inte sticka under en stol med. Sen som du säger så tyder ju värvningen av Mou på inget annat än ett kortsiktigt projekt. Däremot tyder oslipade diamanter som Özil, Di Maria och Khedira på det motsatta. Visst kommer man inte ge sig in på ett långsiktigt arbete likt er i erat Cruyjjf-projekt men en någurlunda blick för framtiden har man endå i värvningar som dessa.

Kan inte försäkra dig hur perez & co tänker, men om dem resonerar som jag tidigare gjorde så kanske dom inte vågar ge sig in på ett massivt långsiktigt projekt, men visst håller jag med dig om att man bör satsa lite mer på ett långsiktigt sätt än vad man idag gör och som jag hoppas förbättras med tiden. Inte att man ska starta om från 0 men att kan lite här och där kunde tänka för framtiden.

Nu ska jag dra mig härifrån, du får gärna PM:a för fortsatt diskussion. Kan vara uppfriskande att diskutera med en vettig culè. Adios !

Barcelona el Flaco
2010-12-20 01:14
geegiii/

Med tanke på Real Madrids resurser, spelarmaterial och tradition så bör ni inte vara alltför oroliga att våga satsa på ett långsiktigt projekt. Tror absolut inte att ni hade hamnat i en negativ spiral där ni hade gått flera säsonger utan att vinna titlar bara för att i väljer att bygga om från grunden.

Har det inte slagit dig att kanske anledningen till att ni inte vunnit någon titel sedan Florentino Perez kom tillbaka beror just pga av att ni inte har haft någon väluttänkt sportsligt projekt?

Att supportrar kan ha en kort tålamod är delvis förstårligt, men att presidenten, sportchefen och tränaren inte ska ha ett långsiktigt projekt i tankarna är obegripligt för mig. Tyvärr för eran del, känns det lite så med tanke på att Florentino plockade Mourinho. Portugisen må vara en slipad taktiker och en vinnare, men han är knappast någon som satsar på egna produkter och bygger för framtiden.

Angående våran egen filosofi är det självklart att vi inte alltid kommer vinna titlar och att vi kommer förr eller senare gå igenom ett mellanår. Däremot bör vi aldrig förkasta spelfilosofin.. Sedan Cruyff införde det har vi upplevt de bästa epokerna i klubbens historia. Att avvika från den vägen vore ett förödande misstag.

Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2010-12-20 00:58
el Flaco //

Klart man bör ha det i åtanke, men det är lättare sagt än gjort. I mörkaste av tider övergår törsten efter titlar till ren och skär desperassion därav agerandet som ibland kan lämna frågetecken efter sig.

Att köra på en långsiktig plan kan även det vara en stor risk, man riskerar att åka på s.k "mellanår" och om dessa mellanår blir alldeles för långvariga riskerar man att aldrig kunna resa sig igen. Om det är så Perèz & co resonerar så är jag med dom, då det inte är en risk jag skulle vilja ta. Påstår inte att våran "filosfi" kommer löna sig till 100 procent, vi löper redan stor risk till titelorka, men jag tror den risken skulle höjas ganska kraftigt om ett långsiktigt arbete sattes igång. Men man måste väl riskera för att vinna,, titta på er idag, Europas mest fruktade lag. Men frågan är hur länge eran filosofi kommer hålla er på toppen ? För vem vet, om 10 år kanske ni inte klarar av att producera spelarmaterialet som behövs för att kunna hålla uppe eran filosofi så starkt som idag. Om/När den dagen skulle inträffa, ja då kommer vi vara beredda med våra diamanter (och förhoppningsvis några egna spolingar) och då skulle ju föjldfrågan vara hur lång tid det skulle ta innan ni skulle kunna resa er igen :)

Allt handlar om risktagande, och jag anser att vårat sätt är mindre risktagande än erat, därav våran filosofi(?). Detta är dock min åsikt.

Barcadinho//

Inget personligt, men det var ett otroligt ogenomtänkt inlägg. Inte var det Bosquets era fans samt stab skrek åt han denne filmande efter kontakt med Motta ? Att skylla publikens beteende på titeltorka faller ganska hårt, ni är praktexemplet på varför.

Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-20 00:44
Cavanis mål i 93e, så jävla sjukt.

Napoli finns inte på riktigt, man drömmer bara.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=lUC2MFIqq1o&feature=related

Hhaahahaha, denna är också helt sjuk, lyssna på kommentatorn!
Barcelona Magicman
2010-12-20 00:36
JENS GRAMNES

Vilken Fantastisk Krönik !
Barcelona Dani Alves=The King
2010-12-20 00:31
Jag har inget imot den dära hussfeldt han gillar Italien so what big deal.. Däremot Birro tål jag verkligen inte..
Barcelona Okkapokka
2010-12-20 00:18
Vem fan bryr sig om vad dom har att säga, ärligt talat? Låt dom säga precis vad dom vill. Så länge vi spelar som vi gör och når den framgång som vi gör så skiter jag fullständigt i vad några "experter" har att säga på en sån humor-show som fotbollskanalen.
Annons: