/spanien/barcelona/forum/13534.aspx/spanien/barcelona/forum/13534.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2010-12-19 21:49
Vad är det som häner i Real matchen? Varför sprang Casillas ut och vem var det som slogs vid spelartunneln?
AndreD
2010-12-19 21:48
Helvete va nära Sevilla var på frispark
Barcelona DM1982
Det är bättre om det bara är två poängs skillnad mellan Real och Barcelona, det gör att Barcelona måste vara taggade hela tiden. Det finns inte tid för att slappna av.
Barcelona BlaugranaBarcelona
Vad hände med Mourinho och Sevillas bänk?
Barcelona Gio Style
2010-12-19 21:46
Stänk dit frisparken nu så vinner man 800 kr :)
Barcelona Gio Style
2010-12-19 21:46
Skönt att titta på en match där domsluten går någorlunda lite emot Real :)
LOTG - Cruijff #9
2010-12-19 21:44
Tar tillbaka det jag sa tidigare idag.
La liga är INTE bättre än PL. Real Madrid - Sevilla ser ju för fasiken ut som en div.5 match. Herregud vilket uselt spel.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-12-19 21:39
100 spänn på att Madrids mål kommer sista 20 minuterna, hoppas inte för mycket. Det kommer, jag repeterar, det kommer att vara 2 poängsskillnad igen efter denna match.
Barcelona Gio Style
2010-12-19 21:22
Tittar på Real-Sevilla just nu... det är sjukt hur Ronaldo drar på alla frisparkar oavsett placering och slösar bort bra inläggslägen, alltså där han egentligen inte borde skjuta. Antar att han vill ha huvudrollen som vanligt och skiter i laget...
AndreD
2010-12-19 21:20
1.70-ligan

Haha, klockren
Den drar man imorgon i skolan för alla realfans ;)
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-19 21:19
1.70-ligan.

Jag tänkte mig i början ett riktigt torrt skämt. Men den var fanimej bra alltså. Haha. Tack för den.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-19 21:17
AndreD,

Vad det är för skillnad mella Real Madrid och en taxi?
En taxi släpper bara in 4 :)
2010-12-19 21:13
Intressant kuriosa från matchen Madrid-Sevilla. Tillsammans har de släppt in 10 mål mot FC Barcelona den här säsongen :-)
Barcelona Dani Alves=The King
2010-12-19 21:12
Messi går ej att jämföra med någon i Madrid eller något annat lag. Messi är outstanding helt enkelt de är liksom meningslöst att jämföra han med någon eftersom de är så givet att de är sämmre. Bry er inte om Madrid de har jämfört Messi med Robinho han fick ge sig Robben likaså nu är de Ronaldo och han får också ge sig tyvär. De andra lagen får helt enkelt klona Messi om de vill jämföra våran Messi med någon...
Punkt slut..

Daaaaamn va vi leker fotboll seriöst vi får alla lag att se ut som halshögna höns. Hoppas de håller i sig efter uppehållet..
Barcelona haeger
2010-12-19 21:10
Jag förstår Alves, men om han lämnar klubben i det här läget och i den här situationen pga att han inte får några extra miljoner så kommer jag bli jävligt besviken och absolut inte ha några sympatier för honom något mer.

En annan sak som jag har tänkt på är att han kanske vill sätta lite press på Rosell och co, "låtsas" att han är villig att lämna om han inte får som han vill.
Men det är väldigt riskfullt att göra så däremot.
AndreD
2010-12-19 21:08
Stream till de vites match.
AndreD
2010-12-19 21:07
1.70-ligan

Vad? :)
Barcelona el Flaco
2010-12-19 21:06
Hetfield/

Rosell har väl aldrig uttalat sig om Torres, eller har han? Det är väl mest el Niño som har sagt att han har en bra relation med Sandrusco. Visst, jag köper också att det kan finnas ett intresse från dessa två herrar, men jag står fast att vi inte behöver en sådan värvning just nu.

När det gäller Llorente så känns han för bra för att endast agera inhoppare i Barcelona, tycker du inte det? Men visst hade det varit intressant att ha en stor och tung center att slänga in för att röra om grytan när det behövs. Har vi tålamodet för att se om Etock slår igenom?
Atlético addeh
2010-12-19 21:05
Hetfield

Jag vet att du har en förkärlek för Fernando Torres, men ge mig en väldigt bra anledning till varför vi skulle slösa hemska summor på honom. Torres kan inte spela på någon annan position än centralt och då är frågan vart Messi skulle placeras då han allt som ofta agerar falsk nia (i alla fall i startuppställningen), men ligger mer som en släpande anfallare.

Äh, Torres vore så mycket överflöd att det inte är klokt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-19 21:02
el Flaco

Du har nog rätt, trots att han är min favoritanfallare så ser jag inte hur han skulle kunna spela för oss utan att peta en som inte förtjänar att bli petad. Det Torres skulle kunna ge oss är en dimension i kontringsspelet, man skulle bara kunna ge bollen till Xavi och låta honom få pricka Torres på djupet, ingen försvarare i världen (utanför Barcelona :P) kan hinna ikapp Torres.

Men som sagt, jag köper det med hull och hår, Rosell är en Torresfantast, det är bara att acceptera läget. Jag hoppas bara inte att Sandro väljer att köpa Torres utan att ha fått klartecken från Guardiola. Jag hade hellre lagt alla mina pengar på Llorente som skulle vara en helt magisk inhoppare.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-19 20:58
Ursäkta att jag stör diskussionen, men vill bara sticka emellan med en fråga..

Vad är det för likhet mellan Real Madrid och en taxi?

Barcelona el Flaco
2010-12-19 20:57
Hetfield/

Men då är frågan om vi behöver Torres. Jag tycker absolut inte det. Ett onödigt köp för bl.a. två anledningar:

1. Idag kör Pep med Messi som falsk 9:a och med Pedro och el Guaje ute på kanterna. Torres är absolut inte användar på flanken och är betydligt bättre i rollen som centeranfallare. Men där har vi som sagt Leo och han har exploderat i sin nya fria roll där han är både målgörare och framspelare.

2. Om Torres köps in känns det som Pedro blir den som offras och bänkas, något han inte förtjänar. Han gör inte bara mål, men stressar även motståndarnas backlinje som en galning. Kan inte direkt se Torres göra det där grovjobbet. El Niño är en skönlirare, Pedrito är en skönlirare och slitvarg i ett.
2010-12-19 20:54
Dani Alves är ovärderlig. En spelare som ALDRIG skadar sig. (Ta i trä), som alltid är med i anfallen och alltid är med i försvarsspelet. En spelare som manar på och är briljant i triangelspelet.

Jag hoppas att kontraktet skrivs på snarast.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-19 20:50
el Flaco

Rosell och Torres är goda vänner, lägg till att Torres sponsras av Nike som Rosell jobbade för. Jag tror inte att det där är långsökt, jag tror snarare att Rosell kommer att göra allt han kan för att köpa Torres då han verkar vara villig att lämna och Man C verkar också hugga.

Jag tror inte att det är så svårt att skrapa ihop pengarna om man säljer alla som är på lån just nu, sen kommer vi även få pengarna för Zlatan snart.
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2010-12-19 20:33
Jag tror inte man syftar på antalet titlar utan snarare på hur spelet ser ut.
Jag kan ärligt säga att jag aldrig sett någonting bättre på en fotbollsplan, och jag är oerhört lycklig över att få vara med om en sån här period, titlar är förvisso trevligt men det viktigaste för mig är att laget mår bra och spelar sin bästa fotboll.

God Jul.

Barcelona el Flaco
2010-12-19 20:31
Pedro León/

Sviken? Grundlurad vore ett bättre ord. Rosell har visserligen sagt att man även tänker förstärka laget, men vi behöver knappast förstärkningar värda 100 miljoner euro i dagsläget. Jag ser på Qatar-pengarna främst som ett medel för att balansera den ekonomiska situationen, inte för att köpa in dyra cracks.
SYRIANSKA FC!!!!!!!!!!
2010-12-19 20:30
Jag är varken Real eller Barca fan(bara Syrianska FC)

Men när det gäller kampen mellan Messi o Ronaldo så tycker jag personligen att Messi är bokstavligt talat mycket bättre än Ronaldo!
The Special Five
2010-12-19 20:28
Håller med Vontassen, vi har ännu inte vunnit någonting än och det dras för tidiga slutsatser om att vi är "världens bästa lag genom tiderna" o.s.v, vinner vi laliga/CL den här säsongen och fortsätter med lika bra(eller till och med hälften så bra) spel som vi har haft den senaste månaden kan man fastställa att vi utan tvekan är det bästa laget genom tiderna och trippelt så bra som "Galacticos"
Andreas-
2010-12-19 20:21
edit: dubbel
Andreas-
2010-12-19 20:21
Vontassen

Missade du att vi slog Real Madrid med 5-0 eller? Vakna..
Annons: