/spanien/barcelona/forum/13533.aspx/spanien/barcelona/forum/13533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Chiquita
2011-04-03 10:14
Man får väl ta och gratta Barcas supportrar för ligavinsten, det känns ganska klart nu, tror verkligen inte att Barca tappar detta nu. Med risk för att låta som en Arsenal supportrar, men nästa år då jävlar!
Barcelona Dinho, Messi
2011-04-03 10:09
Någon som har en bra länk till något/några reportage med olika Barcaspelare. På engelska bör tilläggas då min spanska inte är tillräckligt bra.
Barçelonista!
2011-04-03 09:48
Är det någon som har download/stream från matchen igår? vore evigt tacksam
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2011-04-03 08:03
Heywood,

Loggade precis in i syfte att skriva ett inlägg på samma tema!

Mou ska inte vara särskilt ledsen, sviten hade ändå rykt i El Clasico.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-03 03:37
Att Mourinho är en smart tränare visste vi sedan länge. Han bevisar det återigen då han själv insåg att det skulle vara mindre smärtsamt om ett okänt lag från Spanien bröt hans nio år långa hemmasvit än FC Barcelona.
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 03:32
Barcamannen

Håll dig borta därifrån bara. Simple as that.
Barcelona Barcamannen
2011-04-03 03:31
"Hur kan man missa ett friläge i 91 minuten?"
Denna från puertan gillar jag. Är det svårare att sätta den i 59 tex?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-03 02:44
AndreD - Anims Abidal!

Haha, good one..

Nä, nu är det sova dags!
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-03 02:33
Andreas

Dagens ungdomar...

Nää skoja bara :P
Barcelona NoGo™
2011-04-03 02:15
Barca4eva

Ja precis, inte vilket lag som helst liksom.
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 01:57
NoGo™

Mot Villarreal dessutom, enligt mig ligans tredje bästa lag.
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 01:57
Dubbel.
Barcelona NoGo™
2011-04-03 01:47
Thiago completed 123 of his 136 passes against Villarreal #fcblive [via barça tv]

Drygt 90 % passningar till rätt adress, rätt hyggligt i första matchen från start.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-03 01:47
Figeta..

Nej, det är INTE officiellt att vi vunnit ligan.
Lär dig innebörden i ordet "officiellt"
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-03 01:36
Enda skillnaden mellan Thiago och Xavi idag var att Thiago inte riktigt såg ut att äga mitten och kontrollera matchens tempo på egen hand. Det är det som gör Xavi så bra och det kommer endast med rutin. Thiago är på god väg.
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 01:36
Thiago och Afellay fick chansen idag och samma Thiago och Afellay visade att de är 99.99999999% värda att satsa på.

Fick äntligen en bättre bild av Thiago, grym är han.
Hunting Bears
2011-04-03 01:33
Thiago besitter ju dessutom en bättre fysik än Xavi, snabbare, något längre och bättre spänst. Å andra sidan går det väl inte att nå Xavis spelsinne och passningar men finns mycket intressant i Thiago.
2011-04-03 01:32
Rambla

Haha, det är det roliga. Småbarn som snackar om doping o anabola vet inte ens vad de pratar om. Barcas lag består av 8 små spinkiga spelare som rör sig hur smidigt som helst. Sen har vi Busquets som verkligen är misstänkt anabolatorsk. Det syns ju på hans muskler och vikt.
Barcelona JonasH
2011-04-03 01:27
Man blev riktigt glad över att se Thiago idag. Man har sett flera matcher där han gjort suveräna inhopp trots lite speltid, men idag briljerar han verkligen och visar att han kommer vara med i Barcas lagbygge i framtiden. Hans första passningar och aktioner gav mig ett leende på läpparna. Han är ung, lovande och har mycket tid på sig att utveckla sina kross-passningar för han har en riktigt fin blick för spelet. Kung!

8 poäng före dom dära nu! Ska man våga hoppas på att Barca vinner alla möten mot dom? Inte alls omöjligt skulle jag påstå!
Barcelona Rambla~
2011-04-03 01:25
Får man överlägsen bollkontroll och bra teknik, bra passningsspel och bra spelförståelse av anabola steroider? I sådana fall, ge mig så att också jag kan bli fotbollsproffs. :P
2011-04-03 01:22
Ta det som en komplimang. Det bevisar bara hur bra Barca är att alla madridistas hittar på egna konspirationsteorier. Finns väl knappast en bättre komplimang?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-03 01:20
Patetiskt att man i Puertan snackar om hur overkligt bra barca är och att det måste bero på anabola haha.. Skäms ni inte madridistas?
Hunting Bears
2011-04-03 01:11
Tja, som Thiago agerade idag vet vi ju att han kan agera Xavis ersättare om han har hyfsade spelare runt sig. Tog mig ungefär en touch från Thiagos sida för att se att han klarade av rollen idag. Briljant match från hans sida.
LOTG - Daniel Alves da Silva
2011-04-03 01:09
Denna på fullt ös och en uppesittarnatt med vänner och öl. Adios!
2011-04-03 01:07
Jag har sagt ungefär 10 000 ggr innan att det är i sådana matcher spelare som Thiago utvecklas. 15 minuter hemma mot Almeria när vi leder med 4-0 är helt meningslösa minuter. Då är det bättre att låta Keita få sina minuter för att vara nöjd med sin roll i laget.

Sådana matcher däremot, från start mot bra motstånd utvecklar talanger av hans kaliber. Det vet tydligen Pep om och jag är mycket glad över Peps hantering av Thiagos situation.
Barçelonista!
2011-04-03 01:02
har någon en nerladdnings länk till dagens match? vore evigt tacksam
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-03 01:02
Blev också väldigt förvånad när Afellay plötsligt vände tillbaka in mot planen. Var Keita skadad? haha.. annars verkar det som att Pep vill ge Ibi tid och det gillar jag! I Andra halvlek var han faktiskt riktigt bra, särskilt när han kom in mer centralt. Jag tror fortfarande stenhårt på honom och är övertygad om att han kan bli oerhört nyttig för oss.

Men ännu mer tror jag på Thiago, Måste bara hylla honom en gång till. Vilken spelare! Att komma in och göra sin första match från start i La liga, utan nästan någon som helst erfarenhet ifrån den stora scenen, mot Villarreal borta... och sedan vara en av de absolut bästa på planen. Frodo sa det bra innan: "Thiago är barcas framtid. En diamant som bara behöver slipas"
Jag kan bara instämma. Med en sådan teknik, blick och bollbehandling kan han gå hur långt som helst..

Det kändes faktiskt som Pep markerade lite ikväll. Gav ett hint om framtiden - Thiago och Afellay ingår i Barcas planer för kommande säsong. Jeffren gör det inte... JDS kan också vara med på ett hörn i planerna ;)
Barcelona barca_joe
2011-04-03 00:58
Skulle vilja se en intervju snarast med Pep då han säger att Thiago var fantastisk och att Cesc inte längre finns med i våra tankar. Även att han stannar till 2020 och masken inte lämnar i sommar! Thiago är något stort, riktigt stort.
Hunting Bears
2011-04-03 00:53
Med tanke på hur dominanta vi var spelmässigt tycker jag det är felaktigt att ge Valdés den utnämningen. Tycker vi spelade ut Villarreal totalt spelmässigt och därmed håller jag Thiago och Mascherano som nyckelspelarna.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-03 00:52
SKRUVA UPP VOLYMEN OCH DANSA CULÉS, FÖR VI ÄR LIGA MÄSTARE!!!!
Annons: