/spanien/barcelona/forum/13532.aspx/spanien/barcelona/forum/13532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2010-12-20 16:33
Att värva Torres är, enligt mig, något helt onödigt. Det finns självklart saker hos honom som gör att han är en otroligt bra spelare och framför allt en riktigt bra anfallare men jag ser också saker hos honom som jag inte tycker om. Till att börja med så har han haft en liten tendens till att vara en riktig målsumpare när han spelat mot Real Madrid. Visst, han har ju inte direkt haft fördelen av att spela för Patetico då han ofta ställts mot Real men det försvarar ändå inte hans missade målchanser i fria klara lägen.

En annan sak med han som jag inte tycker om är att han är skadad way too tuch for my liking. Fernando Torres är liksom riktigt bra när han får gå skadefri men när han är ur form så är han faktiskt rent ut sagt helt bedrövlig. Om man skulle jämföra Torres med exempelvis Eto'o så levererade alltid Samu direkt när han var tillbaks från skada, det gör inte Torres.

Sen känns också El niño som en skönlirare, som många redan nämnt. Jag kan inte se han pressa sönder moståndarlag för att vinna tillbaka bollen på samma sätt som Messi, Villa och Pedro gör. Den som skulle bli bänkad till Torres förmån skulle förmodligen då bli Pedro, och har redan sagt att jag inte skulle byta ut Pedro mot någon spelare i världen. Killen blir bara bättre och bättre för varje dag som går och hans sätt att pressa motståndarna på är bäst i Barcelona, han liknar Samu på det sättet.

Med facit i hand så känns det bara som en ren idioti att lägga några enorma summor på Fernando Torres när det skulle bli Pedro som offras för han, då Pedro dessutom är perfekt för vårat anfallsspel tillsammans med Villa och Messi. Och varför lägga sånna pengar på Torres när man tydligen har sånna enorma skulder, Rosell? Vadå, ska pengarna från Qatar Foundation användas till det här då eller? Jag som trodde att dem var till för att betala av skulderna som fanns?

Jag har grova misstankar om att Rosell kommer att köra ner Barça rakt ner i dyket. Florentino Perez i blaugranadress är han.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-20 16:31
Herbert

Om du läser inlägget så försöker jag förklara varför man INTE ska värva Torres. Läs rätt nästa gång istället för att bete dig som en 6-åring.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-12-20 16:29
Värvar vi Torres så är han en bra bänkspelare. Just nu är Pedro en av Barcas bästa spelare och ingen i världen kan ersätta honom på de sättet som han jobbar på varje match. Killen är unik och jag tror inte att ledningen vill stoppa hans utveckling. Han är guldbollen kandidat om 2-3 år.
Barcelona Herbert
2010-12-20 16:28
Efter att i två veckor har försökt bidra med seriösa inlägg i detta forum tackar jag nu för mig.
Nedan diskuteras om F. Torres ska inköpas till Barca!!!!!

Tack och adjöö.
2010-12-20 16:09
addeh

Sent svar, men bättre sent än aldrig.

Jag tycker att i dagsläget så är Torres onödig då han är så pass bra för att sitta på bänken och så pass dyr. Han är min favoritanfallare, det är inget jag döljer, men det jag däremot påstår är att det är högst troligt att det ligger sanning i att Rosell verkar vara sugen på att värva Torres. Jag vet inte hur man ska få Torres att funka , möjligen att man spelar såhär:

Villa-Torres
----Messi---

eller

-----Torres---
Villa---------Messi

men då får Pedro starta på bänken, vilket han inte förtjänar.

el Flaco

Jag har läste en artikel för ett tag sen när Sandro pratar varmt om Torres, jag ska se om jag kan hitta den. Men det jag läste sist var att Torres pratade varmt om Sandro, där han även bekräftar att de är goda vänner och att de har rätt så regelbunden kontakt med varandra.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-20 16:08
Syra....FC!!!

Vad respass mot Sevilla? I första matchen ja men i returen körde vi över dom.
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-20 16:05
Var nyss inne för först gången någonsin på Real Madrids forum. jag tackar skribenterna på den här forumsidan för att vi skriver och lever i verkligheten.

Johan Cruyff har tagit ut exempelvis Fontas till (landskampen) den 28 december uppe i Montjuic mot Honduras. Hur många håller med om att Fontas ska plockas upp i A truppen i vinterfönster eller inför kommande säsong.?
SYRIANSKA FC!!!!!!!!!!!
2010-12-20 16:03
Tycker att Pep ska spela med bästa laget imorgon mot Bilboa...Han borde gå mot en 3,4-0 seger för att sedan kunna spara lite spelare i returen...alla minns väl förra året va som hände när han vilade för många i matchen mot Sevilla??...Jo respass direkt!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-20 16:02
Tjockisen borell är med i dagens Euro Talk. Vettifan om man ska se den...
2010-12-20 15:57
Det var inte många år sen Barcelona kom 3a i ligan efter Villarreal, har Birro förträngt det?
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-20 15:53
OM FC Barcelona spelar i en Liga av Scottlands klass. Undrar jag ödmjukt och försynt sätt till de titlar vi vunnit i Europa under 2000 talet. Vilken djävla klass är det då på övriga ligor i Europa.
AndreD
2010-12-20 15:45
Birro fick t.o.m. in en "diss" mot Barca i gårdagens club calcio. Han menade att det är tråkigt att hålla bollen inom laget, köra tiki taka-spel och försöka öppna upp motståndarna. Han vill istället att lagen ska spela catenaccio. DET är "poesi" enligt honom. Halleluja.

Birro tar verkligen alla chanser han kan för att smutsa ner världens bästa och finaste klubb.
PedroRodriguez
2010-12-20 15:14
Andreas - V.V

Ja, det roliga är ju att han inte snackar sådär om Premier League när Chelsea och Man U fullständigt förnedrade flera lag där föregående säsong. Folk snackar ju om att i PL är det Chelsea , Man U , Tottenham , Arsenal , City som kan vinna men även där är det bara Man U och Chelsea som i slutet sticker ifrån 3an, Även där är det ett 2-lagsrace även fast folk inte väljer att tro det.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-12-20 15:06
Alla är svartsjuka på FC Barcelona.
2010-12-20 14:49
"3) La Liga
Alla älskar Barça. För mig är det något rätt motbjudande över denna ständiga, blinda och kollektiva spasm av hyllningar. Kanske är jag avundsjuk. Men min invändning mot spanska ligan är att det numer är som i Skottland, det står mellan två lag. Inget annat lag är ens i närheten och mellan dessa är Real just nu flera mil bakom. La Liga är något av en Kalle Anka-liga där två lag vinner alla sina matcher med 6-0."

Citerat *trumvirvel* BIRRO!

Alltså, börjar bli riktigt trött på detta La Liga hat, det var lika länge sen det var en annan vinnare än Real eller Barca som det var i England (Chelsea eller United).

Att han ens vågar uttala sig, jävla Serie A pajas.

Edit:

Han kanske missade matchen igår? Där Real Madrid vann med 1-0 mot ett Sevilla i kris, återigen.. PAJAS!
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2010-12-20 14:48
Barcadinho. //

Då missuppfattade jag dig, ber om ursäkt. Ja det stämmer och såhär i efterhand kan jag hålla med om att det var lite chockerande att se publiken stå upp som dem gjorde igår. Det har hänt förr, när man tom legat under fast då har åtminstone spelet sett bra ut. Men igår var som du nämner, en helt annan femma. Som jag skrev tidigare i Puertan så har nog det med Alonsos frånvaro att göra, utan honom får vi ingen struktur i spelet vilekt vi såg igår. Fantasilöst och livlöst.

Kort och gott, du har rätt. Törsten efter titlar har väl blivit såpass stor att vägen dit inte spelar någon större roll. Men finns det en liten grej som jag tycker vi har ett övertag gentemot er så är det just publiken och atmosfären. Det är iaf något man kan glädja sig över i dessa tider :)
PedroRodriguez
2010-12-20 14:31
westinho

haha, fyfasen vad smidig den lille tsaren är! Helt sjukt hur han verkligen försöker stå kvar mot Bilbao speciellt där det ser ut som om de vill mörda honom, Haha sjukt cool grabb. Bollkontrollen är rent av magisk!
2010-12-20 14:24
Klint

Hehe, jag hävdar att Megan Fox är en transvestit gone wrong :P
Real Madrid TheRealDream
2010-12-20 14:04
Okej då. Spärrad. /Red
Barcelona DM1982
2010-12-20 14:01
westinho

Det trista är att det är straff i första klippet, inget snack. Men eftersom Messi inte filmar eller förstärker så blir det ingen straff. Tyvärr lönar det sig att förstärka och det har Cristiano tjänat väldigt mycket på.
Real Madrid TheRealDream
2010-12-20 13:57
Ren provokation är ett brott mot våra regler härinne på Les Rambles. Sluta eller bli spärrad. Valet är ditt. /Red
Barcelona .Sami.
2010-12-20 13:49
westinho
Messi vilken jävla Krigare!! Ronaldo måste lära sig.
Barcelonistas
2010-12-20 13:38
Om vi hade haft detta rörliga anfall med Pedro-Villa-Messi föra säsongen i semi final i champions, och en iniesta i den här formen så hade det slutat bara på ett sätt!

Sen hur vi kunde byta bort ett lejon mot en pinochio staty fattar jag inte. Guardiola är en bra tränare men han är sämst när det gäller vilka spelare han vill ha ( undantag några)

Hleb,caceres,chyg,ibra, etc är alla bortslängda cash..
LOTG - Cruijff #9
2010-12-20 13:37
Tycker Valdes har fått oförtjänt mycket skit kastad i sin riktning pg a misstag och tabbar han begick tididgt i sin karriär. Att han skulle vara instabil framför mål idag är minst sagt orealistiskt. Han har räddat oss ett flertal gånger och just nu ser jag verkligen inte någon som gör det bättre än han. Ska även tillägga att det inte är en lätt yrkesroll han har, stå målvakt i FC Barcelona. 78% av matchen utspelas på motståndarnas planhalva och så fort dom kontrar och får till ett skott ska han vara på tårna och fara kors och tvärs framför mål.

Han utvecklas för var match verkar det som, får hoppas att det förtsätter.
Valencia Villa/Silva
2010-12-20 13:35
L.A.M Nr10//

Villa brukar vara väldigt bra under våren. Om han kunde göra 28 mål i ligan under 08/09 säsongen då vi kom bara 6, så kan han nog göra upp till 30 eller mer mål med Barca. Finns ingen spelare i världen som inte vill ha Iniesta, Xavi, Messi vid sin sida. Ja kanske Zlatan, men det är han ensam om.
Barcelona westinho
2010-12-20 13:34
Se och lär Cristiano! Och även den nyblivne skådespelaren Di María!
2010-12-20 13:31
Pedro - Villa - Messi

Alltså, ja älskar vårat anfall!
Visste att det skulle bli så grymt med Villa! Tack gode gud för att vi gjorde oss av med Statyn.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-20 13:30
Spelmässigt har David Villa överträffat alla förväntningar han hade på sig, målmässigt har han gjort det godkänt. Men med tanke på att vi har fantastiske Messi, som för övrigt aldrig har varit så här bra, som bombara in bollar så krävs det inte att man, även som anfallare, gör ett hattrick varje match. Han får även mycket hjälp av Pedro som har utvecklats till en grym spelare, och borde snart vara ordinarie i landslaget. Totalt sett har Villa varit en riktig tillgång och hittils, endast en halv säsong spelad, bidragit med dubbelt så mycket som statyn Zlatan. Antagligen gör han ännu mer mål nästa halvsäsong och det kommer då göra hans säsong fenomenal.
Barcelona Klint
2010-12-20 13:26
Hetfield- Megan Fox is a dude

Uppfattade absolut inte dig som otrevlig heller. Får helt enkelt se till att köra ett mer aktivt modererande (är det ens ett ord?) framöver.

En sak som jag alltid undrat över ditt nick. Varför är Megan Fox en dude?
2010-12-20 13:19
Klint

Jag menade inte att vara otrevlig och tack för förklaringen. Jag tycker bara att det är jobbigt att så fort man får igång en konstruktiv och intressant diskussion så ska alltid en maräng med mindervärdeskomplex komma in i forumet och sabba allt.

Men nåja, man får väl bita ihop.
Annons: