/spanien/barcelona/forum/13530.aspx/spanien/barcelona/forum/13530.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-12-19 20:31
Pedro León/

Sviken? Grundlurad vore ett bättre ord. Rosell har visserligen sagt att man även tänker förstärka laget, men vi behöver knappast förstärkningar värda 100 miljoner euro i dagsläget. Jag ser på Qatar-pengarna främst som ett medel för att balansera den ekonomiska situationen, inte för att köpa in dyra cracks.
SYRIANSKA FC!!!!!!!!!!
2010-12-19 20:30
Jag är varken Real eller Barca fan(bara Syrianska FC)

Men när det gäller kampen mellan Messi o Ronaldo så tycker jag personligen att Messi är bokstavligt talat mycket bättre än Ronaldo!
The Special Five
2010-12-19 20:28
Håller med Vontassen, vi har ännu inte vunnit någonting än och det dras för tidiga slutsatser om att vi är "världens bästa lag genom tiderna" o.s.v, vinner vi laliga/CL den här säsongen och fortsätter med lika bra(eller till och med hälften så bra) spel som vi har haft den senaste månaden kan man fastställa att vi utan tvekan är det bästa laget genom tiderna och trippelt så bra som "Galacticos"
Andreas-
2010-12-19 20:21
edit: dubbel
Andreas-
2010-12-19 20:21
Vontassen

Missade du att vi slog Real Madrid med 5-0 eller? Vakna..
The Special Five
2010-12-19 20:20
Ronaldos medelmåttiga speluppfattning gör att han aldrig kommer komma i närheten av Messi, Ronaldo har den sämsta speluppfattningen av alla offensiva toppspelare i fotbollsvärlden
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-19 20:20
Att i en krönika skriva att FC Barcelona är perfekta (vilket de långt i från är) efter seger mot ett minst sagt mediokert gäng som Espanyol där vi dessutom missade en 3 4 5 givna mål framstår som löjligt. Vi måste möta motstånd av klass före sådana skriverier.

Josep har sagt att det finns mycket att jobba på och det är så sant. Exempelvis måste vi lära oss bussproblematiken med det extremdefensiva lagen vilken i vissa fall visat sig inte alla fungera. Om vi får ha det lag vi har nu kvar till nästa säsong kommer vi fanns få uppleva den maximerade säsongen då är laget i stort färdigt. Vidare måste värvningsbeslutarna fortsätta att vara alerta och fortsatt se till att vi får in normalbegåvade spelare som förstår vart de har kommit och som inte lever i en egocentrisk fantasivärld.
Barcelona älskabarcelona
2010-12-19 20:19
Pedro Leon
Men herregud hur kan du kalla det för falsk påstående !? Att folket favoriserar Ronaldo mycket mer än Messi inne på Puertan är sant. Det är överdrivet många orealistiska människor som hela tiden hävdar att Ronaldo är mer komplett och bättre spelare .
Barcelona Frodo
2010-12-19 20:18
NoGo™

Jag skulle ge Mourinho fem av fem.;)
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-19 20:17
el Flaco, jag förstår. Men visst hade ni känt er svikna om pengarna från Qatar F. används på det här sättet (men Rosell verkar ju inte vara en sån typ)?

Och sen den skadebenägna Torres när man har Pedro...
Barcelona el Flaco
2010-12-19 20:15
Pedro León/

Det ryktet kommer Daily Mirror. Tror inte alls på det. Det sägs ju att man ska använda pengarna från Qatar Foundation till att täppa till skulderna, inte att satsa på spelarköp. Man har ju redan ett budget på ca 50 miljoner euro att handla för varje säsong och man lär inte överstiga detta.
2010-12-19 20:12
100 miljoner för Cesc & Torres är overkill (om nu påståendet stämmer, jag tror inte det dock). Och det sägs att man ska betala med hjälp av pengarna från Qatar F...

älskabarcelona, skärp dig. Jag kritiserade ditt falska påstående att ALLA på Puertan ansåg att Ronaldo var bättre - det var det den sk. diskussionen handlade om (och du förstod nog felet du gjorde, därav din tystnad), inte om vem som faktiskt är bättre... vill du tjafsa om det har jag PM!
Barcelona Gio Style
2010-12-19 20:05
Frodo/
Att jämföra två spelare, oavsett vilka, är väl relativt enkelt för alla? Sen att Messi är ljusår bättre spelar ingen roll, jag kan fortfarande påstå att t.om David Elm är bättre huvudspelare än Messi, trots att de egentligen inte borde nämnas i samma mening :)
Barcelona älskabarcelona
2010-12-19 20:05
Pedro Leon
Min frustation var inriktad mot Madrids forum från början och deras prat . Om du bryr dig eller inte om att jämföra spelare så skiter jag i det helt . Hade inte dessa diskussioner inte intresserad dig så hade du inte behövt kommentera detta från första början . Håll dig borta till Puerta och sköt ditt där istället .
Barcelona NoGo™
2010-12-19 20:04
Alves fick i slutet av presskonferensen svara på vad han tyckte om sitt lags insats mot Espanyol och betygsätta den, så här svarade han :)

“To respect the way Mourinho assesses and values self achievements [who gave himself an 11 out of 10 rating], I would therefore give Barca a 12. 11 is outstanding so I give my team the maximum. With 12, we’re better than him.”

Klockrent!
Barcelona Frodo
2010-12-19 20:01
Jag tror att Rosell kommer att punga ut pengarna om det visar sig att det inte finns ett annat alternativ. Att tappa Alves skulle vara både en ekonomisk och sportslig förlust. Men som många andra är även jag oroad över situationen. Jag tror dock att det hela löser sig för båda parterna vill att Alves ska stanna i Barcelona.

Att jämföra Ronaldo med Messi borde ge en spärr här inne. Det bör inte finnas en debatt för de som kan något om fotboll. Är jorden rund?
Barcelona koon
2010-12-19 19:56
Någon som har tips på en sajt med statistik från ligan? Gärna på engelska.
2010-12-19 19:55
älskabarcelona, läste du mitt inlägg? Intervjun är kanske 2 år gammal, om jag förstått det rätt. Numera anser Rooney att Iniesta är världens bästa spelare, eller ja det var det han sa efter finalen i Rom 2009.

I alla fall, du får gärna tycka att Messi är bäst - för mig är fotboll en lagsport och vs. diskussioner om spelare intresserar mig inte.
Barcelona NoGo™
2010-12-19 19:53
el Flaco /

Jag önskar jag kunde var mer positiv angående Alves kontraktsförnyelse men det går liksom inte. Men hoppas att de kan sätta sig ner snart igen och försöka lösa det.

Angående hans prestationer nämnde ha det också , " Whether I renew the contract or not, I won’t shirk my responsibility and my performance will not suffer as I am a professional.”

Han ska ha en stor eloge för det för hans prestationer på plan har varit enastående som du säger.

Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more /

Jo jag vet det men man är ju lite otålig nu när är det gäller Alves :)
Barcelona älskabarcelona
2010-12-19 19:51
Pedro Leon länken är till dig .
Barcelona koon
2010-12-19 19:50
Alves bör behållas men inte till vilket pris som helst. Det är sant att ingen (i världen) för tillfället kan ersätt honom men balansen i klubben är viktigare än honom i det långa loppet.
Sen är han riktigt dum om han lämnar den klubben i nuläget. Det är en sådan ynnest för spelarna att få spela den fotbollen de levererar nu att de borde spela gratis.

En annan fråga. Vad tror ni om att tre spelare är nominerade till guldbollen? Jag menar hur påverkar det laget att bara en av dem kan vinna och att lagkamrater runt om hoppa och tror på olika av dem? Positivt eller negativt?
Jag är osäker.
Barcelona Gio Style
2010-12-19 19:49
Alltså boys, vi behöver inte ställa oss så mycket på försvar inställning, det är bara att skriva så här:

Till att börja med anser jag att Messi är världens bästa spelare.
Dem egenskaperna som R7 har som är bättre anser jag vara: Frisparkarna, Huvudspelet, snabbheten i längre sträckor (Kanske...).
Messi är sedan bättre på resten, bättre speluppfattning, bättre passningsspelare, effektivare på att dribbla, bättre för sitt lag i allmänhet, på att göra sina lagkamrater bättre (Alltså inte bara prestera bra själv som Ronaldo gör), bättre på små ytor, snabbare acceleration... ja det var det jag kunde komma på.
Barcelona el Flaco
2010-12-19 19:48
NoGo™/

Jag har också sett den där presskonferensen med Dani Alves, men jag har alltid bibehållit en positiv inställning om att bägge parterna kommer komma överens förr eller senare. Har faktiskt inte varit orolig om att Dani ska lämna. Vi lär förmodligen inte få veta något mer konkret om hur det går med förhandlingarna förrän minst ytterligare en vecka.

En sak som man dock måste ge Alves cred för är att trots alla spekulationer och förhandlingar så har han inte gått ner sig när det gäller prestationerna ute på planen. Jag var först lite orolig att allt detta skulle leda till att han inte skulle vara lika hungrig och fokusera, men det har verkligen inte berört honom ett dugg. Han har gett 100% i varenda match.
2010-12-19 19:47
NoGo™, "Agera NU Rosell!". Det är just det han gör. Han försöker hitta alternativa lösningar, så att klubben FCB slipper stå för de extra pengarna som kan generas via annat håll...
Barcelona älskabarcelona
2010-12-19 19:38
Pedro Leon
Rooney sa detta efter 5 - 0 matchen . Och in på Puerta så är världen verkligen upp till 100% svart och vitt .
Barcelona NoGo™
2010-12-19 19:36
Jag börjar bli mer orolig för att vi kanske tappar Dani, från dagens presskonferens.

“My intention is to continue working here but I will defend my interests resolutely. If we can reach an agreement fine but if not, that’s all right. I will not regret having to take that decision.”

Han säger att han vill stanna men samtidigt inte till varje pris som jag förstår det. Det är ju självklart att han ska ha mer betalt, det är inget diskutera. Sen så säger han det är inte "gör" någon om dom inte kommer överens och han inte kommer ångra det beslutet. Nej som sagt börjar bli riktigt orolig. Det finns ingen som kan ersätta Alves i dagsläget.

Agera NU Rosell!
2010-12-19 19:34
älskabarcelona, "enligt alla så är Ronaldo bäst på puerta" - sluta prata strunt. In på Puertan och läs, och lär dig att världen inte är svart och vitt. BTW, tror Rooney-intervjun var två år gammal (men publicerades av AB efter el clasico, om jag minns rätt), numera anser han att Iniesta är bäst i världen (sa det efter finalen i Rom).

"Vi vet nog redan nu vem som kommer att rankas högst efter att dom har lagt av med fotbollen", så pratar de upplysta. Vänligen PM:a mig tips på hur nästa omgång i de 3 största ligorna slutar.

Och akta er från Arsenal. Se länk...
Barcelona Piqué
2010-12-19 19:28
Köpte flygbiljetter igår till London mellan den 15 och 17 februari. Vet nån här om biljetterna från klubben till bortamatcherna blir sålda direkt eller har man en bra chans och få 2 st?

Om det är någon som vet om man kan få bra biljetter till ett bra pris så är det bara och säga till.

Barcelona älskabarcelona
2010-12-19 19:27
Det roliga är att folk fortsätter att jämföra Messi med Ronaldo och enligt alla så är Ronaldo bäst på puerta . Messi har fler titlar än vad Ronaldo har , Messi vinner alltid matchen i matchen mot Ronaldo . Rooney sa för någon vecka sedan " sorry Ronaldo men jag tycket att Messi är bättre ". Flera Tränare , storspelare har rankat Messi som bättre spelare än Ronaldo . Vi vet nog redan nu vem som kommer att rankas högst efter att dom har lagt av med fotbollen .
Real Madrid bardia123
2010-12-19 19:23
Jag hånar inte Messi jag vill
bara veta vad ni tycker.
Annons: