/spanien/barcelona/forum/13529.aspx/spanien/barcelona/forum/13529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2010-12-18 23:43
Milan kommer ganska säkert att ha bara tre poäng försprång efter den här omgången. Det är inte alls mycket. Jag tror inte att de tar hem ligan. Att titta på serie A är ganska ofta som att titta på en veteran fotboll. Massa med halv tjocka gamlingar som går på plan, inte springer. Det är inte så konstigt att publiken sviker. Vad är det för nöje att stå där i regnet och kolla på 22 spelare som promenerar.

På tal om vår match – jag var nästan chockad att se Pique i anfall boxen när det stod 3-1. Det var den här sekvensen då han missade målchansen. Tydligen är alla våra spelare inprogrammerade på att anfallet är bästa försvar. Att han vågade. Jag fick nästan sten i halsen. Jag är lite mer försiktigt med sånt. Men det är tydligen ett sätt att sätta psykologisk prägel på motståndarna. Vi tänker inte baka hem bara för att ni reducerade.

De tränare som kommer att möta oss i fortsättningen kommer att hamna i ett dilemma. Att våga sätta hög press på vår backlinje och lyfta upp laget är farligt. Vi får för många ytor. Att spela med tjock mur är nog det bästa alternativet, men då behöver man hoppas på att man har marginalerna med sig. Att våra små och tekniska spelare inte hittar sprickor i muren i alla fall.

Barcelona 99Vontassen99
2010-12-18 23:34
God kväll
Visca Barca.
Visca Catalunya.

Trodde det här var ett FC Barcelona forum och undra varför så mycket skit från andra klubbar så ofta skrivs om här. FC Barcelona riktiga fans fokuserar på sitt och skiter i lagen och spelarna i övrigt. Det är en stark och stolt FC Barcelona tradition.

Vi gör en okey match mot en tydligt så som jag tidigare skrivit överreklamerad motståndare. Gillar att klubben äntligen köpt in en riktigt tung och effektiv striker och att Pedro fortsätter göra mål. Xavi blandade och gav. Messi lysande och Valdes fortsätter visa hög klass. Vi firar juloch nuår som etta och traditionen makt är stor vi vinner tredje raka La Liga titeln.
AndreD
2010-12-18 23:31
Länk till det Andreas skrev tidigare. Varning för starka bilder.
Barcelona .Sami.
2010-12-18 23:28
Vi är så jävla bra!! Vilken jävla fotboll Barca spelar. Jag tror starkt på att Real Madrid kör lika imorgon. Kom ihåg 1-1.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-18 23:15
adil

Inter kommer inte att vinna ligan pga. för många skador och en knubbig tränare som är värdelös.

Det är helt sjukt hur viktig Ibra är för Milan, det är nästan handikappade. När Ibra inte spelar bra så spelar laget inte bra, jag är så glad att vi är förbi den fasen med Messi. Om Messi skulle bli skadad så tappar vi mycket men vi har fortfarande spelet, och det kan ingen ta ifrån oss.

addeh

Great minds think alike ;)
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-12-18 23:14
Riktigt bra spelat idag. Jag törs faktiskt säga att det här laget är bättre nu än när vi tog hem 6 titlar på ett o samma år. Vi är betydligt starkare på bortaplan och laget tappar inte fokus direkt något går emot oss. Otroligt stark insats idag.

En lite tråkigare nyhet också: Barca Juvenil B spelaren Franck Bagnack bröt benet riktigt illa under en turnering dom spelar i Brasilien. Men vi får hoppas att han återhämtar sig så fort som möjligt och han kommer tillbaka ännu starkare.
Barcelonistas
2010-12-18 23:09
tack och lov att pajasen blev spärrad. han har varit här flertal gånger för men kommit hit mer eller midnre för att skapa kaos här.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-18 23:07
Around The World

Ja vi har dubbelmoral, stick nu
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2010-12-18 23:07
Around The World

Jag vet att det är trendigt att vara emot Barcelona på alla fronter men nu får du ta och ge dig. Vad 1-2 supportrar har att säga avgör väl inte vad alla tänker eller?

Och vem fan har sagt att det är respektlöst att vinna med flera mål?
Låter som något du hittat på. Antar att du syftar på tennis siffrorna 7-1 eller något som chelsea fick till?

Barcelona Dani Alves=The King
2010-12-18 23:06
Faaaaaaaaaan va skönt att de kändes att slå på lillbrosan de va ett tag sen man fick göra det...
Around The World
2010-12-18 23:05
Okej då. Eftersom du uppenbarligen inte vill diskutera utan bara spy galla blir du spärrad. Adios! /Red
Barcelonistas
2010-12-18 23:05
around the world

oj då clownen är tillbaks....

seriöst du har aldrig skrivit ett enda inlägg här som bidrar med en bra disskusion. du kommer bara in hit för att provocera!
Barcelona NoGo™
2010-12-18 23:04
Klint

Hehe ja dom är underbara de där två, speciellt Ray. "Real Madrid's defence stretched out like spandex on Miami Beach and Casillas is left naked!!!

Från 5-0 matchen :D
adil,
2010-12-18 23:03
Terminator Zlatan misslyckas med att frälsa sitt alldeles egna Milan, det var som fan vad det blev tyst på Aftonh*ran. Milan förlorade hemma mot Juve och har nu gjort detsamma mot Roma. Noll poäng på två sådana stormatcher men fortfarande kommer de vara ohotade ettor. Om ändå Barca hade det lika bekvämt, det är då inte lätt med en argsint hundjävel i form av Real Madrid flåsandes i arslet på en vecka efter vecka. Tappa en ynka poäng och drömmen om ligaguld kan gå i sank.

Det kan vara lätt att imponeras av ligaledande Milan hittills men det ska mycket till innan jag kan se dem lyfta en ligabuckla. Säsong efter säsong har de varit ett ojämnt lag som gör en stabil match för att tappa i nästa. Tror att Inter kommer vakna ur sin dvala och göra livet surt för dem. Jag kan bara inte se att Milan håller hela vägen. Dock bättre att vi fick pojk-Arsenal i åttondelen. Det hade varit småläskigt att lottas mot Milan i CL då gubbarna såklart kan vakna till liv i enstaka matcher, men att det ska hålla i en 20x2 omgångar ligasäsong existerar inte på min karta. Om det kan hända någonstans så är det ju i Serie A, men om det samtidigt är något lag som kan tappa en stabil serieledning så är det Milan. Zlatan har i vanlig ordning haft sin magiska höst och kommer väl alldeles lagom förvandlas till den där fågelskrämman när allt ska avgöras. Villa vet dock vad det innebär att bära vår tröja, och kommer växa än mer.
Barcelona Napao
2010-12-18 23:02
Pedro L Alves> är inte vit så klart espanyols kastar skit på han.
Around> kan du inte vara konkret istället för anklaga alla?
Around The World
2010-12-18 23:00
Ditt inlägg är inte direkt givande för forumet och tas därför bort. Vill du vara här så diskutera gärna, men att komma in och anklaga varenda individ härinne är inget vidare uppskattat beteende. /Red
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-18 22:58
el Flaco, står i din länk att det inträffade rasistattacker riktade mot D. Alves? Missade det. Konstigt att det är just mot D. Alves (brukar oftast rikta sig mot mörkhyade spelare).
Atlético addeh
2010-12-18 22:57
Förresten, tänkte ni på Messis roll ikväll? Återigen var det så påtagligt att han verkligen spelar i en ren playmaker-roll där han kan briljera med sina framspelningar. Det blev inget mål idag, men ändå tre assist om man räknar med Pedros andra mål.

Messi har utvecklat sitt spel till ytterligare en dimension.
Barcelona Magicman
2010-12-18 22:55
Rambla~

Hur länge har du vart medlem på SF ?

du har skrivit över 22k inlägg,sjukkt.
Barcelonistas
2010-12-18 22:51
NoGo

aa fan dom 2 är dom bästa komentatorer och sjukaste hehe
Barcelona Rambla~
2010-12-18 22:50
LIgans hårdaste vänsterfot på frisparkar helt garanterat.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-18 22:49
Vill även komplettera mitt tidigare hyllningsinlägg till dagens Barca med att det dessutom ser bättre ut än någonsin på talangfronten dessutom. Pedro och Busqets har på ett par vardera blivit värdsstjärnor. Bojan och Jeffren är två spännande talangar, och i B-laget finns en drös intressanta spelare där åtminstone 3-4 spelare kan bli gulbollen-kandidater om ett par år.. Framtiden ser ljus ut:)
Canaletes
2010-12-18 22:49
Damn vilket mål av Tino Costa. Killen har jävligt fin vänsterfot
Barcelona Abbe.
2010-12-18 22:48
Vilken strut!

Valencia kvitterar mot Sociedad.
Barcelona Klint
2010-12-18 22:45
NoGo™

Älskar den där Ray. Om Pedros första mål: "He doesn't need any help. He needs help like a fish needs a bicycle."
Barcelona el Flaco
2010-12-18 22:44
Carles Puyol tangerade idag Puskas och Del Sols, bägge två förre detta Madridspelare, rekord på 18 raka segrar i ligan i och med vinsten över Espanyol. Gran Capitan!
Atlético addeh
2010-12-18 22:42
Vilken fantastisk kväll! Först dänger vi dit Espanyol av sällan skådat slag och sen tvålade Roma dit Milan. Detta får banne mig firas!

Lol att Hetfield skrev nästan exakt samma sak. Men det är skönt att vi sitter i samma båt. ;)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-18 22:41
Vilken magisk kväll! Först vinner Barcelona mot svinen och nu vann Roma mot Milan (Zlatan var mer offside än onside).

Jag kommer att sova gott.
Barcelona Rambla~
2010-12-18 22:41
Det gick inte så bra för Ibra i kväll. Torsk hemma mot Roma. :)
Barcelona Fille s
2010-12-18 22:37
Ja man undrar ju nästan vad som var i dom där tillväxt hormonerna? för de är väl inte mänskligt att vara så bra som Messi är?
Jag misstänker att det " katalanska labbet" hittade någon riktig gammal trolldryck som skänker gudabegåvad talang och skickligthet till vem som än injeckterar den och bara blandade ihop med tillväxt hormonerna 50/50
Annons: