/spanien/barcelona/forum/13528.aspx/spanien/barcelona/forum/13528.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-12-19 23:36
"Men men. Dersa död kommer bli vårat bröd."

haha klockrent!

Nu till annat match på tisdag tror de blir riktigt tufft bilbao borta är inte nån enkel match direkt...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2010-12-19 23:35
Den dagen de spelar som ett lag och fullständigt spelar ut sina motståndare, det är den dagen jag allvarligt blir orolig. Känns inte som de kommer nå deras fullaste potential denna säsong. Men all heder till Mourinho om han lyckas, så länge de förlitar sig på 1 spelare så är jag relativt nöjd. När ett lag når sin kapacitet då är det flera som är match vinnare och inte bara 1 spelare, allt flyter på och då är man i princip untoucheble.

Har jag fel?
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
Heywood, tyvärr är han skadad. Har varit det två gånger, under ett par veckors tid resp...
Barcelona Rambla~
Den där Di_Maria var ju också ett snille. :P
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-19 23:34
Det är faktiskt synd vad som händer i Real Madrid. Allvarligt talat. De väljer att värva in fler spanjorer. Canales, Pedro Leon och Granero. Hur mycket har de fått spela?

Vad har hänt med supertalangen Canales?

Men men. Deras död kommer att bli vårat bröd.
Dissa
2010-12-19 23:33
Självklart
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Klint

Man behöver inte vara Dr.Freud för att fatta att det inte funkar, hur ofta har det funkat? Varför inte försöka ha n demokratiska syn på det genom att låta folket rösta om man vill ha öppet eller stängt forum?

Av fans, för fans right?
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
addeh, Pedro här... presenterar en vägg av ord: "Nej, en liga ska inte avgöras på en eller två eller tio matcher". Men vad är det då som får dig att tycka att Real inte är värdiga vinnare pga. JUST en match mot er? Och hade du några åsikter om själva innehållet i min Milan-liknelse?

"men blir ett lag så utspelat som Real Madrid blev av Barcelona kan jag bara tycka att det är tragiskt att det skiljer så få poäng då det spelmässigt skiljer flera hästlängder". Det får du ju tycka, men samtidigt kan du ju inte bortse från att Real inte gått och köpt domare (ja, nu kommer ju säkert påstå det - det har du gjort tidigare, inte direkt men nästan - HÖRSÄGEN klarar vi oss utan) utan FAKTISKT spelar så bra så att de förtjänar att vara tvåa. Missförstå mig inte, Barcelona är ljusår före Real Madrid spelmässigt - och rättvist (då ni haft tålamod med talanger, tränare, filosofi osv.) - men Real Madrid har har ju som sagt förtjänat sina poäng.

"Spelar Real Madrid ut Barcelona i april och samlar ihop mer poäng efter 38 omgångar", okej så Real Måste spela ut Barca och få ihop mer poäng för att "förtjäna" att vinna ligan. Att bara vara bäst i längden (om Real är det, dvs. får flest poäng) kommer inte göra dem till förtjänta vinnare.. ehh, "ok".

"Både målen, bollinnehavet & allting annat avgjorde att Real Madrid blev så utklassade av Barcelona", och är det Rosell som ska dra den slutsatsen? Du och han? Får Caceres också vara med och bestämma? Och om Real vinner med 6-0 på Real Madrid, men inte är bättre på bollinnehav och "allting annat" (vad exakt?) - är Real Madrid rättvisa segrare eller inte? Gäller din hemmakokta formel också Villarreal och Valencia, t.ex.?

"Såg du matchen förstår jag inte hur du kan försöka argumentera emot att ditt lag blev förödmjukat ordentligt", läs om; läs rätt. Jag säger INTE att Real ej blev utspelade utan konfronterar ditt påstående att utspelningen i sig inte ger Real rätten (enligt dig) att stå som segrare i maj om de får flest antal poäng.

"Enough said", enkelt att proklamera det, speciellt när man nyss misstolkat - omedvetet eller icke - sin motdebattör.
Dissa
2010-12-19 23:31
vad i hela...
Barcelona el Flaco
2010-12-19 23:30
Det märkliga är att det är absolut inget fel med Real Madrids spelarmaterial. Man skulle/borde kunna få de att spela underhållande fotboll i 90 minuter istället för att det ska se ut som det gör nu. Laget som de hade med Zidane, Ronaldo, och Raúl i inledningen av Galáctico-eran spelade bländande fotboll och det var värt att stanna uppe sent för att se de lira. Idag känns de mer som det perfekta sömnpillret.

Den största frågan är vad marängerna själva vill. Är de intresserad av att gå tillbaks till ett mer underhållande spel, eller skiter de i och bryr sig endast om att vinna titlar by any means necessary? Det är inte svårt att gissa vilket alternativ Mourinho hade föredragit.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-19 23:27
Supportrarna på Bernabeu är så törstiga efter titlar att de bryr sig inte längre på vilket sätt det kommer att gå. Filmningar, bråk, aggressiv tränare, spelar ingen roll.
För bara typ 8 år sen skulle fansen bua laget och vifta med näsdukar.
Men de är desperata idag och Barca gör dem ännu mer desperata.
Mourinho börjar få sitt prägel i laget - de börjar mer och mer likna Inter än galactico nr 1.
Barcelona Klint
Hetfield- Megan Fox is a dude

Du kan absolut få en förklaring. Allt som oftast brukar ett öppet forum generera flertalet mer berikande diskussioner än om likasinnade vädrar åsikter sinsemellan. Det är min ståndpunkt och den kommer jag hålla fast vid. Sen att forumet brakar loss till ett rent helvete efter vissa händelser är tråkigt. Man önskar ju att de flesta kunna hålla en sansad nivå men då detta ibland inte fungerar får vi helt enkelt börja dela ut spärrar för minsta lilla.
Real Madrid Khalil.I
älskabarcelona

Barcelona har inga spelare som filmar tycker du?
Real Madrid Myror = Barca
2010-12-19 23:26
Okej. Spärrad. /Red
Barcelonistas
2010-12-19 23:26
Lyon har en riktigt bra chans att slå ut real. att ett sevilla i kris nästan vinner över real säger en hel del. även om dom tar sig till kvarten så tar det stopp där.

visst har dom mourinho men de spelar fan ingen roll, real har inte dom rätta spelarna som mourinho kan jobba med. han vill ha ett fysiskt starkt lag de hade han i inter och chelsea. ozil kehdeira, alonso redan där ser man aqtt deras mittfält är fucked upp

jämfört med många andra lag tex Barcelona xavi,iniesta,busques, elr chelseas Lampard,Essien osv
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-19 23:25
el Flaco

Vi har sett det tidigare med Inter,

Oavsett vad matchen står kommer Mourinho köra på samma vanliga taktik med riskminimering, ihoppackat mittfält/försvar och kontringsspel.

Galacticos 2.0 var det va?
Snarare ett svart hål som äter upp Real inifrån.
Real Madrid Mackann
2010-12-19 23:24
el Flaco

Jag är oroad. Det krävdes en utvisning för att få laget att spela som ett lag. Innan utvisningen var det ingen gemensam press eller vilja. Jag tror att vi måste jobba mest med hur vi pressar andra lag. När vi har tappat bollen ska vi inte gå omkring och sucka utan springa tillbaka på rätt sida, som Barca gör så bra.
Barcelona älskabarcelona
Här har jag nått till er Madrid fans
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Kan mod förklara för mig varför vi har öppet forum nu igen?

Är det verkligen så illa i Real Madrids forum att de måste komma hit och smutsa ner forumet?
Barcelona FC BARCELONA <3
Kom igen skitsamma grabbar det bästa laget vann helt enkelt det är bara att acceptera, sen med alla filmningar.. Det är inte bara real spelarna som filmar. Va ödmjuka och gratta dom istället för att dom iaf kan haka på i toppen..
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-19 23:22
el Flaco.

Jag undrar samma sak. Fast sen vet jag att de kommer att köra över ett av de sämre lagen i ligan med 6-0. Där Ronaldo har gjort ett mål på frispark och två på straff och sen börjar de jämföra sig med oss.

Det var ingen vacker prestation från Real Madrid i kväll. Hur farligt är det att rulla upp bollen på offensiv planhalva? Måste man skjuta upp den hela tiden.
2010-12-19 23:22
Vi borde alla lägga på locket på för idag.

Utan spelide vinner man nada!

Barcelona westinho
2010-12-19 23:21
el Flaco

De bör vara oroade för CL, där fungerar inte deras "spelidé". I ligan däremot har de inget att oroa sig för, så länge de inte möter oss. Lagen i ligan är inte tillräckligt bra för att stoppa deras individuellt skickliga spelare.

Snälla Lyon, visa Real Madrid återigen att man behöver en spelidé för att vinna titlar.
Real Madrid Seaniboy
2010-12-19 23:20
Hej! Visst Di Maria filmade so what? Ni har ju själv en helt egen skådespelare i form av Alves.
Redaktionen
Och så tar vi och höjer nivån. Tack! /Red
Jag fattar inte hur vissa tänker, tror de att Barcelona vann över Madrid enbart för att spelarna hade tur?

1.Madrid förlora matchen för att det inte var samspelta.
2.Brist på spelide.
3.För många spelar för sig själva och deras image

Så nej det är inte bara 2 poäng som skiljer lagen emellan, utan mycket mer än det för tillfället.

Atlético addeh
2010-12-19 23:19
Pedro

Okej, jag ska vara lite mer tydlig. Nej, en liga ska inte avgöras på en eller två eller tio matcher, men blir ett lag så utspelat som Real Madrid blev av Barcelona kan jag bara tycka att det är tragiskt att det skiljer så få poäng då det spelmässigt skiljer flera hästlängder. Spelar Real Madrid ut Barcelona i april och samlar ihop mer poäng efter 38 omgångar, fine, då är dem värdiga ligavinnare.

"Återigen: är det MÅLEN som bestämmer hur pass utklassat man är? Eller är det något annat? Och vem är det som ska ta det beslutet? Du och herr/fru Rambla? Rosell?"

Både målen, bollinnehavet & allting annat avgjorde att Real Madrid blev så utklassade av Barcelona. Såg du matchen förstår jag inte hur du kan försöka argumentera emot att ditt lag blev förödmjukat ordentligt. Enough said.
Barcelona Barcadinho.
el Flaco -

Milan försökte också filma sig straffar och fördelar igår mot Roma.
Det är snarare en medelhav eller sydligt fenomen mer eller mindre.
Vissa gör det mer och andra mindre.
Idag vara det en jäkla film show.
The Special Five
Real Madrid har världens mest patetiska supportrar, det bevisar dom gång på gång både i Les Rambles och i Puertan. Ignorera de små kräken och bry er inte, låt de hävda sina mindervärdeskomplex "jag har en liten penis men min klubb har de största stjärnorna" !
Barcelona älskabarcelona
C.Anders
Isåfall så hade inte deras Forum existerat
Annons: