/spanien/barcelona/forum/13527.aspx/spanien/barcelona/forum/13527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2010-12-20 02:08
haha exakt!! sjukt komiskt XD
Barcelonistas
2010-12-20 02:04
canaletes

5-0 el clasico :)
LOTG - Cruijff #9
2010-12-20 02:04
Canaletes

hahahaha, high five!
Canaletes
2010-12-20 02:00
Lite natthumor är aldrig fel :)

Vad tycker ni om bilden jag gjort med Casillas? Did you get it?

Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2010-12-20 01:36
el Flaco //

Tyvärr så är man det endå. Man väljer att lägga dessa resurser på det raka motsatta och om vi hade gått flera år utan titlar är en sak vi aldrig kommer få svar på så som det ser ut nu.

Well, förr var ju Perez mer intresserad utav det komersiella än det sportsliga, det ska man inte sticka under en stol med. Sen som du säger så tyder ju värvningen av Mou på inget annat än ett kortsiktigt projekt. Däremot tyder oslipade diamanter som Özil, Di Maria och Khedira på det motsatta. Visst kommer man inte ge sig in på ett långsiktigt arbete likt er i erat Cruyjjf-projekt men en någurlunda blick för framtiden har man endå i värvningar som dessa.

Kan inte försäkra dig hur perez & co tänker, men om dem resonerar som jag tidigare gjorde så kanske dom inte vågar ge sig in på ett massivt långsiktigt projekt, men visst håller jag med dig om att man bör satsa lite mer på ett långsiktigt sätt än vad man idag gör och som jag hoppas förbättras med tiden. Inte att man ska starta om från 0 men att kan lite här och där kunde tänka för framtiden.

Nu ska jag dra mig härifrån, du får gärna PM:a för fortsatt diskussion. Kan vara uppfriskande att diskutera med en vettig culè. Adios !

Barcelona el Flaco
2010-12-20 01:14
geegiii/

Med tanke på Real Madrids resurser, spelarmaterial och tradition så bör ni inte vara alltför oroliga att våga satsa på ett långsiktigt projekt. Tror absolut inte att ni hade hamnat i en negativ spiral där ni hade gått flera säsonger utan att vinna titlar bara för att i väljer att bygga om från grunden.

Har det inte slagit dig att kanske anledningen till att ni inte vunnit någon titel sedan Florentino Perez kom tillbaka beror just pga av att ni inte har haft någon väluttänkt sportsligt projekt?

Att supportrar kan ha en kort tålamod är delvis förstårligt, men att presidenten, sportchefen och tränaren inte ska ha ett långsiktigt projekt i tankarna är obegripligt för mig. Tyvärr för eran del, känns det lite så med tanke på att Florentino plockade Mourinho. Portugisen må vara en slipad taktiker och en vinnare, men han är knappast någon som satsar på egna produkter och bygger för framtiden.

Angående våran egen filosofi är det självklart att vi inte alltid kommer vinna titlar och att vi kommer förr eller senare gå igenom ett mellanår. Däremot bör vi aldrig förkasta spelfilosofin.. Sedan Cruyff införde det har vi upplevt de bästa epokerna i klubbens historia. Att avvika från den vägen vore ett förödande misstag.

Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2010-12-20 00:58
el Flaco //

Klart man bör ha det i åtanke, men det är lättare sagt än gjort. I mörkaste av tider övergår törsten efter titlar till ren och skär desperassion därav agerandet som ibland kan lämna frågetecken efter sig.

Att köra på en långsiktig plan kan även det vara en stor risk, man riskerar att åka på s.k "mellanår" och om dessa mellanår blir alldeles för långvariga riskerar man att aldrig kunna resa sig igen. Om det är så Perèz & co resonerar så är jag med dom, då det inte är en risk jag skulle vilja ta. Påstår inte att våran "filosfi" kommer löna sig till 100 procent, vi löper redan stor risk till titelorka, men jag tror den risken skulle höjas ganska kraftigt om ett långsiktigt arbete sattes igång. Men man måste väl riskera för att vinna,, titta på er idag, Europas mest fruktade lag. Men frågan är hur länge eran filosofi kommer hålla er på toppen ? För vem vet, om 10 år kanske ni inte klarar av att producera spelarmaterialet som behövs för att kunna hålla uppe eran filosofi så starkt som idag. Om/När den dagen skulle inträffa, ja då kommer vi vara beredda med våra diamanter (och förhoppningsvis några egna spolingar) och då skulle ju föjldfrågan vara hur lång tid det skulle ta innan ni skulle kunna resa er igen :)

Allt handlar om risktagande, och jag anser att vårat sätt är mindre risktagande än erat, därav våran filosofi(?). Detta är dock min åsikt.

Barcadinho//

Inget personligt, men det var ett otroligt ogenomtänkt inlägg. Inte var det Bosquets era fans samt stab skrek åt han denne filmande efter kontakt med Motta ? Att skylla publikens beteende på titeltorka faller ganska hårt, ni är praktexemplet på varför.

Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-20 00:44
Cavanis mål i 93e, så jävla sjukt.

Napoli finns inte på riktigt, man drömmer bara.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=lUC2MFIqq1o&feature=related

Hhaahahaha, denna är också helt sjuk, lyssna på kommentatorn!
Barcelona Magicman
2010-12-20 00:36
JENS GRAMNES

Vilken Fantastisk Krönik !
Barcelona Dani Alves=The King
2010-12-20 00:31
Jag har inget imot den dära hussfeldt han gillar Italien so what big deal.. Däremot Birro tål jag verkligen inte..
Barcelona Okkapokka
2010-12-20 00:18
Vem fan bryr sig om vad dom har att säga, ärligt talat? Låt dom säga precis vad dom vill. Så länge vi spelar som vi gör och når den framgång som vi gör så skiter jag fullständigt i vad några "experter" har att säga på en sån humor-show som fotbollskanalen.
Barcelonistas
2010-12-20 00:14
och imon kommer säkert borell sitta i eurotalk och börja med sitt skitsnack om barca som vanligt...
elbraco
2010-12-20 00:13
Var är det med sorken Hussfeldt? Han ser nästan paranoid med. Det är säkert för att han får så mycket skit för att han spyr galla över Barca. Förtjänat.
Atlético addeh
2010-12-20 00:12
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Angående startelvan mot Athletic på tisdag. Pinto är ju given i målet eftersom det rör sig om Copa del Rey. Sedan tror och hoppas jag Adriano, Maxwell, Mascherano & Bojan får starta. Även Milito om han hinner bli spelklar. Pep borde lufta i alla fall några reserver från start.
Barcelonistas
2010-12-20 00:11
herregud bögfelt och den där borell är dom värsta nånsin. avundsjuka muppar pajaser!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-20 00:08
Mourinho är precis som heroin, det känns skönt den korta stunden man har det i blodet, men när det försvinner så lämnar det så mycket bakom sig att man ångrar allt.

Mourinho kommer kanske att bygga upp något bra med Real Madrid, men när han lämnar så kommer han att lämna större hål än innan.
Barcelona westinho
2010-12-20 00:07
Står inte ut med att Hussfeldt ska spy galla över Barcelona varje söndagkväll. Nu i efterhand förstår jag att det vore bättre om vi fick Milan i CL, så vi kunde tysta Hussen.
Andreas-
2010-12-20 00:07
Först Madrids vinst sen Hussfelts dynga, som sagt, basebollträ vare någon som sa..
Barcelonistas
2010-12-20 00:06
DM1892

ok viktigt då att vi gör några mål hemma så vi har ett perfekt utgånsläge inför returen!
Barcelona el Flaco
2010-12-20 00:00
geegiii - Iker el Dios/

Det stämmer, jag var med och upplevde Gasparteran och nej, jag har inte glömt hur det kändes att gå från bedrövelse till bedrövelse, år efter år. Men något man måste ha i åtanke är att en titel är inte lösningen till problemen. Det man istället borde eftersträva är att ha en sportsligt filosofi och följa den till punkt och pricka. Hur tror du vi tog oss ur vår kris, bara genom att vinna ligan 2005? Det var inte så enkelt. Vi gjorde det främst genom att gå tillbaka till våra cruyffistiska rötter och därifrån arbeta oss framåt.

Man kan inte bygga ett lag som ett korthus, man måste bygga en stadig grund som ibland kan ta flera år, men när den väl är byggd kan det hålla ett bra tag. Jag tar ett långsiktigt projekt före ett temporärt lösning sju dagar i veckan.
Barcelona Frodo
2010-12-19 23:58
Pedro Leon

Jag tror att du underskattar makten som fansen i Madrid har. De vill bli underhållna och detsamma gäller i Barcelona. Annars kommer de vita näsdukarna fram. Projektet med 3-4 år är bara tomt snack. Det ska vinnas och det ska spels fin fotboll. Det är så de flesta supportrarna i madrid resonerar och titlar betyder ibland ingenting. Se bara på Capellos två sejourer.

Jag tror att Mou kommer att få mer tid på sig än vad andra tränare tidigare har fått pga hans status men han bör nog undgå från att leka med elden.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-19 23:56
Rambla~

Hussfelt har verkligen problem med att erkänna Barcas storhet och inse att Serie A är tråkig och seg. Särskilt Inter och Milan.
adil,
2010-12-19 23:56
Jag har bara lust o ta ett basebollsträ...
Barcelona Abbe.
2010-12-19 23:55
Hur given var inte den kommentaren av vår allas Hussfelt?
Barcelona Rambla~
2010-12-19 23:50
Haha, man kan inte låta bli att garva när Knubbfeldt verkligen betonar att det är Inter och inte Barcelona som är världens bästa lag. Vilken liten fjant.

Visst, Inter är världens bästa klubb den här säsongen. Det ger jag dom.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-19 23:50
Pedro Leon -

Bara så du vet. Jag har slutat läsa dina inlägg för några dagar sen.
Jag orkar inte med dina ord krig om små detaljer i varannan mening i vartannat inlägg.

Ciao - bilbao på tisdag..
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-19 23:48
Heywood Jablome, det är Barcelona i ligan, sen ett par klasser under kommer Real. Jag tror du har för höga förväntningar på Real.

Men sen vill jag påpeka - och då är jag medveten om att skador/avstängningar är en del av spelet (men det ger en förklaring) - att vårt lag är ungt, Kaka saknas, Marcelo, Xabi osv.

"Stackars Benz. Inget självförtroende och Higuain är skadad", ja tyvärr. Trots att jag gillar honom vill jag att han för att hans egen skull flyttar. Killen måste och behöver få garanterad speltid.

Ang. Mou, ledningen har sagt han ska stanna i 3-4 år. Jag tror ledningen förstår behovet av detta!

DM1982, jag håller med men samtidigt är det just tålamod jag efterlyster och tror att Mou-värvningen och Perez nya bygge (ungt, inte hämta hit pengasugande iglar, spanskt osv.) är tecken på att det blir förändring. Du måste väl även se den nya inriktningen?

Mojito - Culé (un estilo de vida), och du är typ världens roligaste kille...

addeh, var inte menat som provokation (respekterar dig) men jag är så arg på spanska domare & mycket annat.. bl.a. de konstiga teorier du kom med :/
Barcelona Barcadinho.
2010-12-19 23:46
Jag förstår verkligen inte hur ni maränger försvarar ert lag.
Ok, skriv att ni är super nöjga med tre poäng. Det kan jag förstå till hundra procent.
Men väl måste man kunna kritisera sitt eget lag. väl kan man undra varför spelet idag såg så uselt ut. Väl kan man fundera över om Alonso är så pass viktig. Väl kan man undra varför Ramos var så lite med i anfallsspelet (han brukar ju vara mer aktiv).
Det finns massa med funderingar.

Jag skulle få ett huvudvärk efter en sån match om det var Barca.J
ag skulle tacka för poängerna, men jag lovar att jag och många skulle komma in i forumet och köra med kritik.
Ni gör det kanske i ert forum, jag vet inte, jag läser aldrig där.

Sen kan man också undra hur ett lag som Sevilla förlorar fen matcher i rad. Varför?

Ässh - orkar inte -sov så gott.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-19 23:43
Pedro Leon - (s)pain in the ass: no less no more

Du verkar vilja misstolka varenda inlägg.
Du är så stel att din bakdel kan användas som nötknäckare på julafton ;-)

Ska annars bli intressant att se vilken startelva som får chansen mot Bilbao i veckan. Det borde vara självklart att Piqué för spela då han missar Levante.
Tror också att det är dags för Masken och Maxwell att få starta igen.

När laget är i så fin form är det svårt att låta någon stå över, frågan är hur Pep resonerar?

Barcelona DM1982
2010-12-19 23:42
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more

"Framtiden? Tja, ha tålamod med spelarna & tränaren är det viktigaste steget"

Om det är något som det absolut inte finns i Real så är det tålamod med spelare och framför allt tränare. Mourinho lever lika farligt som alla andra tränare, se bara Capello som fick sparken två gånger. Och båda gångerna så hade de vunnit ligan.
Annons: