/spanien/barcelona/forum/13526.aspx/spanien/barcelona/forum/13526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-21 22:22
Det som är allra tråkigast är väl bara att man ser hur sårbara vi blir när vi saknar några tongivande spelare. Fast, vi har ju vunnit förr med ett B-betonat lag, så man ska väl inte dra för stora växlar av det här. Och United föll ju t.ex. med 4-0 mot West Ham när de spelade med många reserver.

Kanske är det bra med en väckarklocka ibland!Men det känns fortfarande jäkligt tråkigt med en sådan avslutning på hösten dock...
Barcelona haeger
2010-12-21 22:22
Rambla~

Jag är på Bojans sida i det här, han får för lite speltid för att komma in i rätt rytm tror jag. Det är inte lätt att prestera när man får 5-10min var tredje match. Inte undra på att han inte är planens gigant under matcherna då han väl får mer speltid, det verkar ju som att folk förväntar sig att han ska vara det.

I slutet av våren så fick han bra med speltid och startade flera matcher i rad, därav gjorde han mål och presterade bra.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-21 22:21
addeh
Ja, du hade rätt. Kollade nyss på officiela sidan.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-21 22:20
När spelar Barça B sin nästa match?
Atlético addeh
2010-12-21 22:19
Diar Iniesta Shekha

Första veckan i januari, jag tror den femte är det preliminära datumet.
Atlético addeh
2010-12-21 22:19
Delarocha

Jag förstår din poäng, men tyvärr kan jag inte gå med på att utnämna Bojan till syndabock så som ni gör i denna match.
Barcelona Rambla~
2010-12-21 22:17
Delarocha

"Händer det någonsin?"

Ja det gör det tycker jag. Fast kanske inte så ofta som du, jag och alla andra här önskar.
2010-12-21 22:16
När är returmötet?
Atlético addeh
2010-12-21 22:16
Rambla

Precis, och med bättre spelare från start sänder det signaler till övriga spelare att det är en viktig match. Bättre startelva = bättre inställning. Så enkelt är det. Nu blir vi tvungna att spela bästa möjliga lag i returen. Det kan bli tufft.
Barcelona Frodo
2010-12-21 22:15
Folk får det att låta som att vi förlorat CL-finalen. Vi spelade oavgjort i cupen med en returmatch kvar. Det är inte världens undergång. Lika bra att en sådan match kom i cupen och precis innan lovet så att spelarna inte kommer tillbaka i januari med hybris.

Sen förstår jag mig inte på den enorma kritiken mot Bojan. Det var rätt många som gjorde plattmatcher. Både Xavi och Iniesta slog bort en massa bollar och dessutom syntes det inte av något som helst djupledsspel. Särskilt Xavi har jag inte sett så dålig på väldigt länge. Han felpassade mer idag än han gjort under hela säsongen kändes det som.

Vad gäller inläggen så känner jag lika stor frustration som de flesta. Är det så svårt att sikta rätt in boxen åtminstone?
Barcelona Rambla~
haeger

Han har faktiskt presterat i år, även om det inte är i samma utsträcknig som de tre andra. Dessutom så tycks vissa snabbt glömma bort hans avslutning under våren.

Nej, Bojan var väl ingen höjdare i kväll men så pissdålig som vissa försöker få det till var han inte heller. Fick ju i ärlighetens namn inte mycket att jobba med. Laget spelade för mycket i sidled när Athletic ställde upp med sin låga backlinje. Då är det svårt att spela sig igenom.
Barcelona kev
NoGo™

Jag brukar håller mig borta från forumet vid en förlust. Man är ju alltid ledsen/arg/besviken efter en förlust men det brukar kännas värre då man letar sig fram till svenskafans.

Vill inte ens tänka på en eventuell förlust i CL mot Arsenal. Av alla lag. Nej nu tog jag i men det lär blir kaos här inne.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-12-21 22:14
Det var inte Bojans fel, eller Xavis, eller Messis. Det var Peps fel från hela början. Jag visste att det inte skulle löna sig med den startelvan man ställde upp med, vad tänker han om han sätter Keita och Mascherano tillsammans på mittfältet? Det är två matcher, satsa fullt ut på hemmamatchen, som dessutom är den sista matchen innan spelarna går på semester. Onödigt av Pep och nu kan vi få sota för det..
Delarocha
2010-12-21 22:13
addeh

Finns väl 1000 saker man kan göra, söka sig till bollen, ta rätt löpningar. En bra spelare ser till att få bollen och vill hela tiden ha den och gör ofta rätt saker med den. Det gör Bojan typ aldrig tyvärr. Han är bra när Barcelona är bra, då kan han smälla dit en typ, när vi leder med 3-0 eller så. Men han verkar inte kunna prestera när andra är lite sämre.
Barcelona Rambla~
addeh

Jo, ibland är det svårt att förstå hur Pep resonerar. Ett mittfält med Xavi, Keite och Masch är knappast rätt melodi om man ska rulla upp ett Athletic med 9 man i försvaret och en väldigt låg backlinje. Pep får faktiskt ta på sig detta. Han borde ha lärt läxa från förra säsongen mot Sevilla på Camp Nou. Bättre att köra på för fullt från start och sen kan han ta ut Messi och gänget om det blivit några mål.
Barcelona Joan Gamper 1899
Gött att vi är nere på jorden igen. Vill ge cred till Bilbao för deras taktiska spel att spela 1-10-0 de är en mycket bra formation. Dom har lärt sig av Inter. Man ska inte spela attraktiv fotboll.
Atlético addeh
2010-12-21 22:11
Delarocha

Återigen, hur ska han kliva fram när han inte får bollar att jobba med? Visst, man kunde begära att han skulle skjutet närmare stolpen i första halvleken när Iraizoz räddade men så mycket mer än så fick inte Bojan att jobba med. Han "snubblade" ju inte bort många lägen i alla fall, som flera påstår.
Barcelona haeger
2010-12-21 22:10
Rambla~

Well, Villa och co kommer undan med det eftersom de har presterat match efter match innan. Men när Bojan gör något fel så attackerar alla honom på direkten här inne för att han inte presterat överhuvudtaget i år.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Rambla

Jag är inte ute efter att göra Bojan till matchens syndabock då de flesta var dåliga, men han var faktiskt genomusel idag, vare sig du vill hålla med eller inte så var det så. Om han visade LITE tecken på utveckling i matchen så hade jag tagit med mig det, men det fanns absolut ingenting som gjorde mig glad idag.

Jag har ingenting emot Bojan och jag hoppas att han lyckas, men han var lika bra som koskit i pastasallad, dvs. bättre utan.
Barcelona NoGo™
Kan ju bara tänka mig kaoset det blir om vi åker ut CL eller förlorar ligan haha. Kryss mot Bilboa är inte jordens undergång.

Bojan var verkligen inte sämre än tex Xavi som förövrigt var usel idag. Bojan får lite för mycket oförtjänt kritik. Vi såg alla i våras vad Bojan kan när han får fortrände och får spela mycket .
Delarocha
2010-12-21 22:09
Rambla

Är väl det att Bojan tyvärr sällan eller typ aldrig tar chansen, varför kan inte han någon gång visa framfötterna när resten av laget är sämre? Händer det någonsin?
Barcelona Rambla~
feder

Idioten verkar självdö ändå när ingen tar någon notis om honom.
Barcelona 1.70-ligan.
Bojan var defintivt inte sämre än någon annan. Hela laget var otaggade och då straffar det sig. Nu vet hela världen att Barca inte är oslagbart. Samtidigt vet Barca det själva också, och kan jobba på den biten. Jag vet inte om denna förlusten är bra eller dålig för framtiden, men det känns inte bra just nu.

Åtminstone blir det tufft att gå vidare.
Barcelona haeger
Jag känner mig rätt så säker inför returen ändå, Barcelona spelarna vet vad som kommer stå på spel. Jag tror garanterat på vinst där.
Det känns att nuförtiden när det väl gäller som mest så presterar Barca som bäst, de viker inte ner sig.
Men man ska aldrig vara hundra procent säker.
Matchen var Okej , men det finns inga ord för våra inlägg. Skönt att vi höll nollan åtminstone och vi ska inte glömma att 1 bota mål är värd två hemma mål. Bilbao lär knappast spela så här och maska var tredje minut om de ska gå vidare.
Atlético addeh
2010-12-21 22:08
Rambla

Grejen är inte att vi kryssade mot Athletic i cupen, vi kan ta igen det. Det som däremot svider är att det var brist på vilja och jag tänker inte ens kommentera Peps nonchalanta laguttagning. Ja, man underskattar baskerna om man sätter både Messi & Villa på bänken från start. Han får skylla sig själv.
Barcelona kev
2010-12-21 22:08
Asch, även om jag är lite sur över resultatet, tycker jag att vi ska lugna ner oss en aning. Barcelona är inte oslagbar, så länge det andra laget jobbar som Athletic jobbae idag, samtidigt som Xavi med co. har en dålig dag på jobbet.
Det här är ingen förlust, utan vi tog ju ett pinne:). Det positiva är att vi nu är ner på jorden(på rikigt). Tack och lov att det är sista matchen, så att man hinner glömma det.

Ta det lugnt grabbar, Barcelona är fortfarande världens bästa.
Barcelona Rambla~
2010-12-21 22:07
"och när han väl får lägen så snubblar han bort de"

En viss Villa snubblade också bort lägen. Det gjorde även Messi. Xavi slarvade i passningspelet, tappade en del bollar och stod verkligen inte att känna igen i kväll. Ändå är det mest förvånande tydligen att Bojan snubblade bort något läge. Lite svårt att hålla med där.
Barcelona feder
2010-12-21 22:07
Är det itne dags att spärra Bajselona? Jag menar kolla idiotens inlägg.
Barcelona .Sami.
2010-12-21 22:06
Vi är alla arga för vi är vana vid att Barca vinner hela tiden och gör väl 1000 mål. Vi alla Barca Fans är bortskämda.
Annons: