/spanien/barcelona/forum/13521.aspx/spanien/barcelona/forum/13521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mrfaariis
2010-12-24 13:57
Glömde säga God jul på er allihopa !! :D
AndreD
2010-12-24 13:31
Här har vi Tourés klassiker :)
PedroRodriguez
2010-12-24 13:15
Abbe.

Haha bollen vägrar stanna vid nacken, Skön lirare Affe! Damn vad nervös han verkar!

Haha fan vad du har följt presentationen också:)
Barcelona Abbe.
2010-12-24 13:06
En bit av presentationen på Camp Nou.

Haha, det går ju nästan sämre än vad det gick för Yaya Touré när han skulle jonglera vid sin ankomst ;-).

>The Reporter<

Yes, på frågan vad han helst ville bli kallad för så svarade han "Ibi".
Barcelona >The Reporter<
2010-12-24 13:04
Han verkar ha fått smeknamnet "Ibi"
Barcelona Abbe.
2010-12-24 13:03
Afellay med sin nya tröja.
Barcelona Abbe.
2010-12-24 12:55
>The Reporter<

Han klev precis in på planen. Nej, inte vad jag vet. Barça TV sänder antagligen, men inte hittat någon stream till kanalen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-24 12:55
Någon som vet om Afellay har presenterats på Camp nou eller när han ska göra det?
Barcelona >The Reporter<
2010-12-24 12:54
När prensenteras han? Kan amn se det live?
PedroRodriguez
2010-12-24 12:49
AnderssonTheOne

Annars kan du också räkna in Ibra som en 'flopp'. Glöm inte Maxi Lopez, har aldrig i mitt liv sett en sämre spelare än det där. Minns hans jätteinhopp mot Chelsea och sedan efter det så gick det spikrakt neråt. Och så har vi clownen Rustu Recber, USCH vad vidrigt dålig målvakt, Visst han hade ett bra VM 2002 men efter det.....ger mig rysningar.
Barcelona el Flaco
2010-12-24 12:35
Agående Afellay så står det på hemsidan att i dealen ingår det även att vi ska spela en vänskapsmatch mot PSV i 2013 i samband med den holländska klubbens 100-års jubileum.
Barcelona Klint
2010-12-24 12:35
AnderssonTheOne

Aja, du behöver bara backa bandet en säsong för att se en av de största genom tiderna. Nämligen ingen mindre än Dmytry Chygrynskiy.
Atlético AnderssonTheOne
2010-12-24 12:32
Ska jag vara helt ärlig så tror jag att Affelay gör succé i Barca. Det verkar som att Barcelona kan lyfta vilken spelare som helst egentligen. Längesen jag såg en riktigt "flopp" i Barca. God jul på er!
Barcelona el Flaco
2010-12-24 12:25
Abbe/

Det kan man lugnt säga. Nu hoppas man bara att styrelsen även lyckas förnya Dani Alves och sedan även Pep Guardiola. Peps förnyelse är väl dock ingen brådska då det känns som att el míster kommer fortsätta, likaså med Busquets.
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-24 12:24
Ett gott nytt jul alla cules!
Barcelona el Flaco
2010-12-24 12:22
Andrés Iniesta har avslöjat att efter han har lagt skorna på hyllan skulle han vilja fortsätta arbeta inom Barça som tränare, kanske även för något av ungdomslagen. Tja, varför inte? Pep har redan sagt att han är en förebild för alla canteranos och vad vore då bättre än att ha självaste förebilden mitt bland ynglingarna.

Vore fint om det blir av, men som tur är behöver vi inte tänka på det just nu med tanke på att Don Andrés har många år kvar attge.
Barcelona Abbe.
2010-12-24 12:21
el Flaco

Styrelsen ligger verkligen inte på latsidan, det är det minsta man kan säga.
Barcelona el Flaco
2010-12-24 12:18
Imorse fick man läsa att styrelsen har gjort nått en överenskommelse med två nya sponsorer; Seiko och Telefónica. Den förstnämnda kommer bidra med 2,8 miljoner euro under de tre kommande åren och från Telefonica kommer klubben få 5 miljoner euro under två år. Nästan åtta miljoner euro totalt.

Man har även köpt tillbaka en del marken runt om sportanläggningen Sant Joan Despí för 4,5 miljoner euro. Redan under valkampanjen sade Rosell att det var hans intention att försöka öka andelen av tomter istället för att sälja de. Detta gör det även möjligt för klubben att bygga ut med flera byggnader runt om Ciutat Esportiva ifall det skulle behövas.
Real Madrid RuudVanTheMaan
2010-12-24 12:17
Afellay kommer passa in i erat spel han är en blandning mellan Iniesta och Pedro. Måste poängtera att Afellays inlägg är utav världsklass och har har väldigt precisa hörnor han sätter 9/10 hörnor och är väldigt bra på frisparkar genom att hitta något huvud i Pique eller Puyol.

Lägg märke till hans touch på bollen när han ska leverera en lång boll eller tar skott väldigt fin känsla och 100% konsentration.

Grattis!
Barcelona Frodo
2010-12-24 12:16
Se länktips! Våra fem senaste clasicon. Goda minnen. Goda tider. Njut culés!
Real Madrid RuudVanTheMaan
2010-12-24 12:14
Jahapp Afellay ser man på grattis!

tre stycken berber i laliga inte illa

Afellay, Benzema och Boutahar!
Barcelona Abbe.
2010-12-24 12:08
Afellay (first words in Spanish): "I'm very happy to join this club and to be part of the best club in the world. Visca el Barça!"

Jag antar att han började plugga lite spanska så fort han fick reda på att överenskommelsen var klar.

Av att döma från presskonferensen så verkar han vara väldigt ödmjuk.
Barcelona Abbe.
2010-12-24 11:39
Och här är en bild på hela gänget.

God jul! :-).
Barcelona tikitaka
2010-12-24 11:36
Tja vilken tid presenteras Afellay? Och kommer man att kuna se presentationen live?
Barcelona Klint
2010-12-24 11:28
Och han fick nummer 20 som vi tidigare snackat om. Nya kontrakt för Dani Alves och Thiago före nyår och året har avslutats på bästa sätt.

God jul på er förresten.
Barcelona Abbe.
2010-12-24 11:25
Nu har Afellay kritat på kontraktet som är på 4,5 år. Hans utköpsklausul är satt till 100 miljoner euro.

Benvingut Afellay!
Atlético addeh
2010-12-24 10:57
Klockan 11:00 kommer Afellay sätta sig ned med Rosell och skriva på ett kontrakt som binder honom till klubben i fem säsonger framöver. De medicinska testerna gick precis som väntat bra och det var inga problem. Ibi kommer senare under dagen presenteras som officiell Barcelonaspelare inför fansen på Camp Nou. Vem skulle inte vilja fira julafton där?

För övrigt hoppas jag det snart blir officiellt att Thiago flyttas upp till A-laget i januari. Ett fem-årskontrakt vore guld för den oslipade diamanten!

Ha en riktigt bra julafton nu alla culés!
PedroRodriguez
2010-12-24 10:15

Fyfan vilka sköna meningar han drar:

'' I would go for Puyol anytime. He always wears his hair as if he just wrestled a grizzly bear''

''And anything that’s ugly appeared extra-ugly next to the beauty of Barca''

''I’m sure C Ronaldo will remember where he was, in 25 years time, when Barcelona played the most beautiful football ever''

Extra kul att han försöker trycka ner C.Ronaldo så mycket han kan.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-24 10:09
Om bara en liten stund presenteras Afellay officiellt som Barcaspelare. Nu kommer nästa julklapp - Thiago ser ut skriva ett 5 års kontrakt med Barcas A-lag nu i vinter.

Feliz Navidad alla cules!
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-24 09:36
Den sista meningen var ju otroligt vacker. Jag håller med honom.

God Jul, allihopa!
Annons: