/spanien/barcelona/forum/13520.aspx/spanien/barcelona/forum/13520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-20 22:53
Fyfan vad vidrigt och se Evertons maskning..
Barcelona nemo
2010-12-20 22:51
Andreas: Kan nästan garantera att de tröjorna som köps för 2-300kr är oäkta, men ska inte vara allt för stöddig. Det kan vara så att de är äkta, men då undrar jag precis som du.. Vem är så dum att man säljer en äkta matchtröja för 300 :)
2010-12-20 22:49
>The Reporter<

Så sant, det är därför man inte tror på de som säger "Jag köpte en äkta för 200kr, 300kr osv.

För att vem fasiken är så dum att man köper en tröja för 500 och säljer den för 300? typ då..

I Barca botigan får man betala drygt 100€ för en tröja :)
Det finns många fakes som ser grymt äkta ut men en äkta skulle jag inte tro att du finner under 5-600 kr nej..
Barcelona nemo
2010-12-20 22:48
Barcelonistas du får jätegärna länka till auktionen, skulle uppskattas.
Barcelona >The Reporter<
2010-12-20 22:47
Om ni går in här på SF-shopen så kan ni trycka fram Barca-tröjan. Tryck på något av ställen, därefter så trycker ni på bilden och då kan ni jämnföra med märkena som den officiella tröjan har.

Jag själv har 2 tröjor som jag köpt i shopen, båda är tillverkade i Thailand. Jag tror inte heller att någon äkta säljs för mindre än 500 kr
Barcelonistas
2010-12-20 22:41
Andreas

de var den borta tröjan som dom hade i vm finalen som jag köpte med iniesta på ryggen. Med frakten så blev det 300 kr. Och den var äkta!

Men Barca tröjor köper jag bara från Barcelonas hemsida.
Atlético addeh
2010-12-20 22:35
el Flaco

Du har rätt, men utan att låta för underskattande kan jag tycka att några fler B-lagspelare borde åtminstone få en plats på bänken. Athletic är ett väldigt svagt bortalag och då varken deras stora stjärna Llorente eller deras försvarsstrateg Amorebieta finns tillgängliga borde det finnas lite utrymme för våra canteranos.

Egentligen är det enda jag vill att Thiago ska få speltid. Hur mycket spelar ingen roll, bara han får komma in i matcherna. Börjar bli dags nu. Förresten är jag precis som dig och många andra helt övertygad om att Thiago kommer flyttas upp i januari. Den stora frågan för mig är vilket nummer han kommer få... 12 kanske?

När vi ändå är inne på matchen imorgon. Istället för att skriva en hel bok om hur jag vill att Pep ska ta ut laget kan jag lika gärna forma den startelva jag hade tagit ut om jag suttit vid rodret.

Pinto
Adriano Piqué Milito Maxwell
Thiago Mascherano Keita
Messi Bojan Iniesta

Alves, Busquets, Xavi & Villa behöver lite vila, men de två sistnämnda ska i alla fall finnas tillgängliga på bänken om det krisar. Adriano, Maxwell, Mascherano, Keita & Bojan ser jag som självklara startspelare då dem sällan startar matcher i vanliga fall. Förhoppningsvis får Milito grönt ljus av läkarna imorgon och kommer kunna starta, annars hade jag helst föredragit Fontás på den positionen men både Puyol & Abidal finns att tillgå och är mer säkrare alternativ.

Messi lär ju starta, spelsugen som han är och dessutom mållös mot Espanyol. Nå, någon som resonerar i samma banor angående morgondagens elva?
2010-12-20 22:32
Yaya reducerar för City :P

Barcelonistas

Shopen är dyr men det känns mer "äkta" att köpa där.
300 kr för äkta tröja, var det årets modell då? Isåfall förstår jag inte hur det är möjligt för dessa tröjor kostar minst 600 kr att köpa, ingen kan vara så dum att sälja dem för 300kr.
Barcelonistas
2010-12-20 22:27
dom 2 senaste åren har jag köpt mina tröjor från den officela hemsidan. har borta tröjan från 08/09, och föra årets hemmatröja. så jag rekomenderar barcelonas hemsida, finns mycket fler saker man kan köpa! ganska dyrt men de värt!

Men tradera funkar bra med, köpte en äkta landslags tröja spaniens med iniesta där back för 300 med frakten då. dock köpte jag den samma dag som vm finalen vet inte om det finns några kvar om ni ska köpa.
2010-12-20 22:20
Jissus, hur tänker man där när man går in så våldsamt med 1 gult kort i bagaget..
Barcelona DM1982
2010-12-20 21:53
Jo, Thiago bör man kunna räkna in i a-lagstruppen efter nyår. En mycket skicklig spelare som jag tror kommer kunna växa in i rollen som mittfältsstraget. Det han bör göra är att fila bort alla onödiga finter som sinkar ner spelet. Visst är det fint att titta på men stoppar flytet för laget.

Det som framförallt är roligt är att han spelar så lugnt, blir aldrig stressad. Han har en otrolig blick för spelet och hans framspelningar är excellenta. Skulle vara kul om han fick spela lite mer, varför inte imorgon?
Barcelona el Flaco
2010-12-20 21:35
addeh/

Pep har under sina två första säsonger endast använt sig flitigt av B-lagsspelarna när man möter lag från Segunda B i första omgången. När det kommer till åttondelsfinalerna och man ställs mot lag från högsta divisionen är det dags för reserverna att få mer speltid och det är nog klokast. Det faktumet att Ehiago har fått träna med A-laget de senaste veckorna och även blivit uttagen i den preliminära 19-mannatruppen är väl mer ett bevis att han är nära att bli uppflyttad permanent till -laget. Man kan alltid hoppas på det.
2010-12-20 21:23
Oddsen var typ 5 gånger pengarna på Everton, man tackar och tar emot..

Snacka om underskattning av spelbolagen, Everton är inget dåligt lag och med all turbulens runt City (Tevez soppan) osv så tycker jag oddset på Everton var lite väl högt..
Barcelona DM1982
2010-12-20 21:21
Nej, det går inte att köpa ihop ett lag och tro att det ska funka. City ligger under mot Everton på hemmaplan, även fast jag inte har något emot dem så känns det inte helt fel.
Atlético addeh
2010-12-20 21:20
Thiago var den enda B-lagspelaren som medverkade på dagens träningspass, och med tanke på att detta var det näst sista passet före Copa del Rey-matchen mot Athletic ska vi nog inte hoppas på för många ungdomar i den matchen. Men det klart, vi ska helst vinna den matchen ganska stort.
Barcelona nemo
2010-12-20 21:14
Ödlan

Vill inte vara dryg men auktionen finns under "Mina köp".
Nu ska jag dock inte lägga mig i för mycket men kan nästan garantera att det är en falsk tröja du köpt om den är från Thailand.

Som Mohamed tidigare sa; hela fejkindustrin har gått till en helt ny nivå.
2010-12-20 21:09
Ödlan

Din mytoman, du vet väl att man kan kolla avslutade auktioner på tradera? Och nej, det finns ingen gällande Barcelona tröja för 50kr.
Dessutom går det att länka avslutade annonser, bara gå in på profilen. Gå in på annonsen länka hit men som sagt, du ljuger och du är bara patetisk.
Nog sagt om detta men hatar mytomaner så förbannat mycket så var tvungen att lägga mig i.

Tack och godnatt.
Barcelona Ödlan
2010-12-20 21:04
Andreas - V.V [Barney S]

Hur fan förväntar du dig att jag ska länka en auktion som redan är över? Det är förresten auktion och inte annons.

Nu ska jag gå iväg då detta är helt meningslöst att sitta och diskutera med en pantad kille om jag är en mytoman eller inte. Vill du fortsätta kan du alltid pma mig och jag svarar så fort jag kan. Take care.
LOTG - Cruijff #9
2010-12-20 21:01
Nogo

Inget jag skulle oroa mig över, Israel har en tendens att överdriva. När aftonbladet mfl publicerade bilder på organstölder utförda av Israelitiska soldater på döda palestiner kalla Israel det svenska folket för anti-semiter och krävde att vi skulle undanhålla all information (begränsa vår yttrandefrihet). När en säkrare källa dyker upp kan vi börja oroa oss.
Barcelona Pep.G
Klint

Är den inte så att ju högre lön du har, desto högre utköpsklausul eller tvärtom ?
Ödlan //

Som jag förstod vågar du inte visa annonsen för det finns ingen.
Du har köpt en fejk :)

Lev väl!
Barcelona Ödlan
2010-12-20 20:36
Andreas - V.V [Barney S]..

Det är inte så att jag ligger sömnlös för att du inte tror att jag köpte Barcelonatröja för 100 kr. Tja, auktionen avslutades den 17e alltså fredag och kom fram idag.

Du fattar väl att man lägger in en auktion för 1 kr för att folk ska buda på det. Det är inte så att den personen som la in auktionen visste att den skulle säljas för 50 kr.

Förresten, vem fan är du som kommer och kallar mig mytoman?
Köp du din tröja från FC Barcelona och hjälp klubben. Jag skiter i vad du gör.

Vill du fortsätta denna "diskussion" så kan du PMa mig då det är onödigt att stöka ner forumet.
2010-12-20 20:26
Ödlan..

Finns ett ord för sådana som du, mytomaner kallas dom.
Motbevisa mig, länka annonsen..

*Finns inget under avslutade auktioner för 50kr så dessvärre kan du sluta hitta på ditt troll.
Ingen är så dum att man säljer en 800 kronors tröja för 50kr, ska du trolla kan du väl i alla fall komma upp med något mer trovärdigt.

Dessutom ska tröjor köpas av FC Barcelona då det hjälper klubben, ingen annanstans (enligt mig dårå)
Atlético addeh
2010-12-20 20:23
Delarocha/

Så vitt jag vet har Coentrão inte alls många tatueringar, om ens någon. Kan det vara så att du tänker på Raúl Meireles?
Delarocha
2010-12-20 20:20
Coentrao? Tvivlar ju på att han håller måttet i Barcelona. Sen stör mig på honom då han har så fruktansvärt mycket fula tatueringar.
Barcelona NoGo™
2010-12-20 20:19
Klint

Okej skönt att höra, man blev ju lite små orolig där.
Barcelona Klint
2010-12-20 20:16
NoGo™

Och här dementeras det. Ska väl även tilläggas att El País är en trovärdig källa.
Barcelona Messidinho_10
2010-12-20 20:15
Så ja underbart att Barca har förlängt med Bojan, det visar bara hur mycket man tror på killen som är trots allt bara 20år men ack så mycket han har åstadkommit!

Visca Bojan y Visca Barca
Barcelona NoGo™
2010-12-20 20:11
Det här låter ju lovande .. :/

Se länk.

Kommentarer?
Atlético addeh
2010-12-20 20:11
Klint

Nja, utköpsklausuler är ju inte riktigt samma sak som att en spelare inte till salu. Men i detta fallet förstår jag din poäng, och att sätta en utköpsklausul på €100 miljoner för Bojan är ju faktiskt samma sak som att säga att han inte är till salu. Att man sätter så höga summor förstår jag inte riktigt. Det ska dock tilläggas att när det handlar om "mindre" lag kan utköpsklausuler vara mer användbara.

Dawelito - Blaugrana

Det var en person som skrev samma sak innan och det inlägget postades några sekunder innan mitt. Hade jag sett Klints inlägg hade jag naturligtvis inte skrivit något. Du kan lägga av med din tragiska attityd direkt.
Annons: