/spanien/barcelona/forum/13518.aspx/spanien/barcelona/forum/13518.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-22 17:44
addeh

Nu var det inte så att Harry följde efter GDS och rättade allt han gjorde, när jag säger att GDS blev full så menar jag att han blev FULL.

Det var så illa att han kastades ut och några av hans kompisar fick bära hem honom, och som vanligt så var pressen där för att ta bilder, så det var riktigt illa för GDS och klubben. Nej, vi kan konstatera att GDS är en pengakåt idiot.

När det gäller Atletico de Madrid så undrar man ju hur de tänker, varför i hela friden ger man en avdankad Simao en chans när Jurado var deras klara joker. Det finns en anledning till att Atletico kallas Patetico.

99Vontassen99

Inte för att det är mitt namn (det du skrev), men jag tycker att Zaragoza är en rätt så mysig stad. Folket var hur trevliga som helst, men om man är ute efter nattliv så är kanske huvudstaden eller Barcelona bäst.
Atlético addeh
2010-12-22 17:33
99Vontassen99

Även om det inte var första gången Giovani var full måste väl den gode Harry respektera att spelarna vill ha lite kul när allt är så strängt under säsongen. Fast förvisso har ju inte Gio följt reglerna speciellt väl då heller...

Hetfield

Hur dumma i huvudet som helst. Jurado såg man redan förra säsongen vilken potential han hade, och att skeppa iväg honom kan vara det dummaste Atlético gjort sedan urminnes tider. Även om Simão har aldrig varit den världsspelare många vill tro är han tillsammans med Reyes de enda dugliga kantspelarna i laget och om ryktet stämmer att han är på väg till Besiktas känns det bara ännu mer korkat av klubben att sälja Jurado. Å andra sidan pratas det om att Quique Sánchez Flores ska byta spelsystem till 4-3-3 om Simão försvinner.

Faktum kvarstår dock att Atlético har gjort en otroligt misslyckas försäljning och nu står dem där med byxorna nere och är utslagna ur Europa League och ligger redan på efterkälken i ligaspelet.
The Special Five
2010-12-22 17:28
Laliga är där Dos Santos hör hemma, får han bara lite kontinuitet och börjar känna sig hemmastadd kan han kanske ta dom där sista stegen man har väntat sig att han ska ta de senaste 3-4 åren, vissa blommar ut mycket senare än andra. Än är det inte försent, tycker han har en större potential än vad Di Maria har
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-22 17:25
Magan kox in a dude.

Nu var det ju så att julfesten inte var första gångeb GDS var full som en oljetanker i en orkan.

Det är en krogrik stad Zaragoza och det behövs ty staden är en av det absolut fulaste och tråkigaste i världen.

Och deras hemmapublik är lika tråkig. Och nu hade jag gnällt klart om JDS och Zaragoza.

Ibrahim dyker upp i staden i morgon och jag fortsätter med en gnällig Fran Fine stämma undrar varför.

Jag som hade hoppas på Fontas.

God natt.
Visca Barca.
Visca Catalunya
2010-12-22 17:04
Hehe Harry Redknapp hatar GDS efter att han blev full på julfesten, vi får hoppas att Aguirre har större förståelse för ungdomar som gillar att dricka lite extra mycket.

Hur smarta är Atletico de Madrid som skickar iväg deras oslipade diamant (Jurado) för att sedan skicka bort Simao ett par månader senare.
Zaragoza Nina (Red.)
2010-12-22 17:00
Egentligen är det väldigt svårt att tycka något om hans inställning/personlighet när man inte känner honom privat. Jag tror bara att flytten till England blev fel för honom på så många olika plan, ingenting blev som han hade tänkt sig och så gick han vilse i sin egen förvirring.
Lite så känns det.
(Det enda jag hoppas på här är att han inte blir en ny Pennant, som skulle få "en nystart" i Zaragoza och så blev det platt fall istället.)

Och som vi varit inne på redan har vi ju om inte annat sett hur fint samarbetet med Aguirre fungerat i landslaget. Jag tror att "el Vasco" har precis den typ av karaktär som krävs för att lotsa skeppsbrutna talanger i hamn. En resolut blandning av jävlar anamma och genuin värme.

Naturligtvis vore det en fantastiskt förstärkning för oss om han kom. och kunde börja nå upp till den potential vi vet finns inom honom.
Det är en chans för såväl honom som Zaragoza och jag hoppas att båda parter tar den och gör det bästa av den.

Fast Frodo...det finns förvisso rätt många väldigt trevliga nattklubbar i Zaragoza. Mycket burlesque och cabaret med och det kanske han gillar. Vi hade det problemet med Oscar för ett par år sedan, han blev lite väl fäst vid utelivet.
Atlético addeh
2010-12-22 16:48
Nina

Är det någon som ska få pli på Giovani så är det väl Aguirre. Jag skulle bara tycka det vore kul om mexikanen flyttade hem till Spanien igen. Tycka vad man vill om hans inställning och personlighet, men vi pratar om en förbaskat bra fotbollsspelare i sina bästa stunder, något han bland annat visade i VM. Giovani i Zaragoza kan lika gärna bli succé som pannkaka, men jag tror en sådan spelartyp behövs för att ni ska vakna till liv och faktiskt ta er över nedflyttningssträcket.
Barcelona Frodo
2010-12-22 16:44
Nina (Red.)

Jag tror att Zaragoza blir en bra destination för Giovani pga att Aguirre finns där precis som du säger. De känner varandra sen tidigare från det mexikanska landslaget där Giovani fick stort förtroende från er tränare. För er skull hoppas jag bara på att nattklubbarna i staden inte är särskilt bra.

addeh

Han är en ytter i ett vanligt 4-3-3. I EM tror jag att han spelade som yttermittfältare i ett 4-4-2. Jag har för mig att han alltid spelar som ytter men det kan säkert finnas några matcher där det är ett undantag. De som har tillgång till BarcaTV har säkert bättre koll på det.

Förresten så funkar inte din länk för mig.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-22 16:28
Vad är det som är så unik med Dos Santos vilja att tjäna pengar?
De allra flesta spelare kämpar ju för att få bättre betalt.
Det finns knappt sådana som Etxeberria överallt som kan välja spela gratis en hel säsong.

Atlético addeh
2010-12-22 16:14
Frodo

Jaha, jag tog för givet att han skulle lämna nu i januari. Att han lämnar i sommar är väl det bästa som kunde hända. Angående vem som tar hans plats nästa säsong så ligger nog Deulofeu bra till, men även yttern Ella har imponerat stort i Juvenil A den här hösten.

På tal om Deulofeu, spelar han alltid ytterforward? På klubbens hemsida står han uppskriven som anfallare, men som i länktips står det att han spelade mittfältare just i den matchen. Har för mig att han spelade som mittfältare även i U17-EM, men jag kan missta mig.
Zaragoza Nina (Red.)
2010-12-22 16:06
Giovani dos Santos pengakåt?
Varför går man då till Zaragoza?
Där har vi ett lönetak på 1 miljon €/år, han hade säkerligen tjänat betydligt bättre i Genoa eller besiktas.

Tror han väljer Zaragoza för att han litar på Aguirre och för att han får chansen att bli viktig i klubben.
Barcelona Frodo
2010-12-22 15:57
addeh

Nolito lämnar efter säsongen. Gissar på att Deulofeu tar hans plats som ytter nästa säsong. Jag har hört att han varit helt strålande för Juvenil A och han lär med största sannolikhet ta steget upp tillsammans med Rafa.

AndreD

Giovani har talang men det verkar vara fel i huvudet på killen. Att ha en superagent som Zahavi och en farsa som vägleder en åt fel håll kan inte ha varit helt optimalt för en supertalang som han var.
AndreD
2010-12-22 15:51
99Vontassen99

Det finns inte många bättre yttrar än GDS i Mexiko. Dessutom brukar han alltid prestera på topp i landslaget, vilket vi inte minst såg i VM. Varför han inte lyckas prestera i klubblaget är däremot en gåta.
Atlético addeh
2010-12-22 15:49
Med tanke på Barça B's tabellposition ska det inte vara några som helst problem att hålla sig kvar utan Nolito. Han har spelat bra och gjort många mål, men han är långt ifrån lagets viktigaste spelare. Ska bli intressant att se vilka andra ansikten som kommer få chansen mer och mer nu, jag hoppas självklart på Tello.
Barcelona UT Clásico
2010-12-22 15:41
Giovani pengar kåt dos santos till zragoza
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-22 15:27
Giovani (skål och tack för nästa brakfylla dos Santos) Är en supertalang som det gått riktigt åt helvete för. Man måste fundera hur det är möjligt att lyckas knäcka sig själv så utstuderat flagrant som han lyckades med. Han hade allt för att bli en superstar. Nu är han en vandringspokal. Det är i sanning en gripande och bister historia. Hur han lyckas hålla sin landslagsplasts är en gåta. Och nästa år möter han troligt FC Barcelona i La Liga hur kommer det vara med hans feeling då.?
Barcelona Rambla~
2010-12-22 15:21
Då kan vi också räkna in Luis Suárez som vann guldbollen 1961. Samma år såldes han visserligen till Inter.
Barcelona .Sami.
2010-12-22 15:16
Zaragoza lånar Giovani Dos Santos från Tottenham.
PedroRodriguez
2010-12-22 15:01
Blaugrana har för övrigt mest FIFA World Player of The Year vinnare i 7 stycken och blir nu 8 med iårs pris.

Romario - 1994
Riktiga-Ronaldo x2 1996 och 1997
Rivaldo - 1999
Ronaldinho x2 2004 och 2005
Leo Messi - 2009
Och nu Xavi/Iniesta/Messi
PedroRodriguez
2010-12-22 14:54
Hetfield

Absolut att deras prestationer med Real inte var orsaken till vinsterna men vi snackade om hur många FWPOTY Real Madrid hade vunnit och jag rabblade upp dom.
The Special Five
2010-12-22 14:54
Vi skapar Guldbollen vinnarna, Real Madrid köper dom! Nästa år hoppas jag Messi vinner den då det ser ut som att någon av Iniesta/Xavi vinner den i år. Vilken TOTAL dominans, har det sjunkit in hos er att vi har tre stycken egna produkter bland världen tre främsta? Ingen klubb i världen kommer någonsin kunna upprepa det resultatet, det är jag säker på( eller oj förlåt, Real har ju Granero och Arbeloa så det finns väl en chans till att de upprepas)
PedroRodriguez
2010-12-22 14:53
Canaletes

Nej Owen vann Ballon d'Or, Europeiska priset, men Figo vann FIFA World Player of The Year som är Världens bästa spelare.
Canaletes
2010-12-22 14:50
PedroRodriguez

2001 vann Owen. Och det ska inte räknas att Madrid vann Guldbollnen om Figo, Ronaldo eller Cannavaro senare gick till Madrid
PedroRodriguez

De vann priset för prestationer UTANFÖR Real Madrid, sen att de fick det året de var i klubben är en helt annan femma.
CarlesPuyolSaforcada
SvenskaFans.com Barcelona är en Facebook-sida där det kommer att publiceras nyheter härifrån dit.

(Sidan är inte gjord för egen vinning, den är gjord för att hylla arbetet som de här på redaktionen gör.)
The Special Five
2010-12-22 14:47
Jag vill inte heller starta ett krig men utifrån de källor jag har läst så var Franco inblandad i Di Stefano affären(Di Stefano var klar för oss men förbundet gick emellan på Francos order). Jag hoppas verkligen inte att din länk ska anses vara "bevis" då det är en väldigt partisk skribent som uppenbarligen är Real Madrid fan?

Hittar dessutom inga källor på den "informationen" han la upp, så cut the bullshit
The Special Five
2010-12-22 14:45
Hahahah jag minns den tiden Robinho var bättre än Messi, helt fantastiskt vilken skev verklighetsuppfattning vissa människor har
Real Madrid Los mejores
2010-12-22 14:45
The Special Five

Se att du inte är speciellt påläst, sen att du hänger ut Franco som ändå är den direkta anledningen till att er klubb fortfarande lever.

Är inte ute efter att starta krig men man behöver inte alltid ta till lögner för att argumentera.

Se länktips.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-22 14:44
The Special five
Nej det har de inte om man pratar om själva Madrid då. Laportas uttalanden om guldbollen var inte så illa som folk försöker få det till. Vi har två vinnare inom loppet på två år och båda är uppväxta i klubben.
PedroRodriguez
2010-12-22 14:43
Hetfield

Nu tar vi om detta och läs:

Jag snackar om Ronaldo Da Lima som vann den år 2002 då han flyttade till Real efter VM och det räknas som en Real och Inter vinst.

Visst, Cannavaro vann för VM men det var inte det jag syftade på utan han flyttade till Real efter VM och det räknas också som en vinst för Real och Juve.

År 2001 vann Figo medans han spelade i Real Madrid.

Summan blir att Real Madrid har vunnit 3 + Zidanes

Annons: